Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ahoj chlapi!

Zanedbaná údržba to nebude(2xročně preventivní servisní prohlídka),a poškozené manžety asi také ne(levý kloub vydržel i 2 170 km,to musí být manžeta jak nová).Auto má najeto opravdu 73 000,byly na př.nápravě provedeny tyto úkony,výměna ložisek nábojů,výměna silendbloků(pž. i zad.),výměna kotoučů a destiček,a 4x výměna homokinetického kloubu.Jsem z toho na prášky.

no hele těch úkonů na té přední nápravě máš požehnaně, buď máš prostě smůlu, nebo jezdíš od kanálu ke kanálu, či tě v servisu trochu tahaj za fusekli. Případně od všeho trochu. Ale já vlastně furt nevím, co se těm homokineťákům primárně stalo. Mimo jiné některé "náhrady" manžet nepřežijí ani 1000 kilometrů.

  • 10 měsíců později...

Zdravím, potreboval by som poradiť. Mám Fabiu Combi, r.v. 2005, 1.4 16V 55kW. V poslednej dobe pri pridávaní plynu cítim v podlahe vibrácie. Pri ubratí plynu, prípadne pri jazde na voľnobeh tam žiadne trasenie nie je. Je to cítiť aj pri dosť nízkych rýchlostiach, najvýraznejšie je to ale okolo 80 - 100 km/h .Na volante to nie je cítiť vôbec alebo len minimálne, len na podlahe, pričom spolujazdec to cíti viac než vodič. Podľa informácií čo som našiel tu na fóre by to mohol byť vnútorný homokinetický kĺb. Bol som s tým v Škodovke, tam mi potvrdili že by to mohlo byť tým kĺbom, ale že to nemajú ako zistiť kým ho nevymenia (prípadne že ho musia poslať do skúšobne). Mohlo by to byť aj niečím iným? Keďže je to celkom drahá záležitosť, nerád by som naslepo skúšal, čím to je.

 

Nový kĺb stojí v škodovke 165 Eur. Na internete som originál nenašiel (jedine tu http://www.skoda-diely.sk/eshop/1j0498103kx-klb-poloosy-vnutornej.html , kde je ale na objednávku a navyše so zálohou stojí viac ako v škodovke, pričom by som ten pôvodný musel ešte posielať do sídla e-shopu). Mám ísť radšej do originálu alebo bude stačiť aj druhovýroba? Napríklad: http://www.cc-autodily.cz/kloub-vnitrni-fabia

 

Vopred ďakujem za všetky rady a komentáre.

Upraveno od Matej712

teoreticky to může dělat i uchycení motoru. Ten klub vypadá logicky, akorát mám pocit, že mrtvý vnitřní kloub je relativně vzácná závada, ale stává se...takže v tomto směru těžko radit.

 

Druhovýroby bych se vůbec nebál a kdyby došlo na nejhorší, tak bych se vyloženě nabránil ani "Číně". Pár jsem jich kdysi použil na Fáčku (cena do tří stovek) a jezdí dodnes. Jediné, co je potřeba ohlídat je manžeta - tu vyměň za originál, některé totiž vydrží jen pár stovek kilometrů a právě manžeta rozhoduje o přežití kloubu.

a určite je tam takýto tripoid ? tie celkom odchádzali , tak sa tomu dá veriť

veď ty máš odkazy na kĺb z diesela  ...aj v ETKE je inakší

  • 2 týdny později...

Včera jsem při jízdě zjistil že když zatočím do leva  tak se z pravého předního kola ozývá takové jakoby dření . :kol-32:

Jako když se něco o sebe dře. :kol-29:

Mohl by to být i ten kloub??? :kol-26:

Kotouče jsou orezlí a  destíčky mají tak ještě 5mm třecí směsi.

Zdravím, potreboval by som poradiť. Mám Fabiu Combi, r.v. 2005, 1.4 16V 55kW. V poslednej dobe pri pridávaní plynu cítim v podlahe vibrácie. Pri ubratí plynu, prípadne pri jazde na voľnobeh tam žiadne trasenie nie je. Je to cítiť aj pri dosť nízkych rýchlostiach, najvýraznejšie je to ale okolo 80 - 100 km/h .Na volante to nie je cítiť vôbec alebo len minimálne, len na podlahe, pričom spolujazdec to cíti viac než vodič. Podľa informácií čo som našiel tu na fóre by to mohol byť vnútorný homokinetický kĺb. Bol som s tým v Škodovke, tam mi potvrdili že by to mohlo byť tým kĺbom, ale že to nemajú ako zistiť kým ho nevymenia (prípadne že ho musia poslať do skúšobne). Mohlo by to byť aj niečím iným? Keďže je to celkom drahá záležitosť, nerád by som naslepo skúšal, čím to je.

 

Nový kĺb stojí v škodovke 165 Eur. Na internete som originál nenašiel (jedine tu http://www.skoda-diely.sk/eshop/1j0498103kx-klb-poloosy-vnutornej.html , kde je ale na objednávku a navyše so zálohou stojí viac ako v škodovke, pričom by som ten pôvodný musel ešte posielať do sídla e-shopu). Mám ísť radšej do originálu alebo bude stačiť aj druhovýroba? Napríklad: http://www.cc-autodily.cz/kloub-vnitrni-fabia

 

Vopred ďakujem za všetky rady a komentáre.

ja mam ten isty problem ak to budes robit daj vediet co to je 

  • 2 měsíce později...

Zdravím,

 

potřebuju radu, kde bych mohl sehnat neoriginální, ale kvalitní vnitřní klouby na fabku 1.4 16v 55kw, motor typ AUA, rok výroby 2000. Za 1 originální se mi nechce dávat 3400 kč.

 

Dík

  • 5 měsíců později...

Dobrý den,

chtěla bych se zeptat na závadu na našem autě Fabia Junior 1,0 MPI, r. v. 2001. Má najeto 125 000 km. Když jsem se chtěla rozjet na křižovatce, tak jsem sice zařadila jedničku, ale při zmáčknutí plynu se ozvalo divné klepání a rachot a auto se nemohlo rozjet. Zkusila jsem to ještě tak 2x a furt jsem stála na místě. Pak mi manžel poradil (měl trochu popito :D), ať to zkusím rozjet na dvojku, ale to taky nešlo. Tak jsme pak museli auto odtlačit z křižovatky. Pak jsme ještě zkoušeli zařadit zpátečku, ale auto pořád stálo na místě a divně to v něm klepalo při zmáčknutí plynového pedálu. V servisu nám řekli, že je potřeba vyměnit homokinetický kloub. Je normální, že odejde takhle po 125 000 km? Navíc tchán říkal, že mu homokineťák odešel v zatáčce (na Felicii), ale my jsme stáli na křižovatce rovně, při rozjezdu jsem nezatáčela. Ptám se i proto, že za pár dnů plánujeme delší cestu (cca 300 km), tak mám strach, aby to nebylo ještě něco jiného než ten homokineťák.

Díky za rady.

kdyz ne homous tak pak poskozeny diferak (resp. prevodovka)

bude to homokinetický klb , zrovna junior má tú vlastnosť že ho doslova odtrhne , vždy 1,0 ale 1,2 :D , treba ho vymeniť za niečo kvalitné a bude to ok

Jestli by nebylo taky dobré vyměnit i ten druhý. Osobně bych já měl už obavu s tím někam dál jet.

  • 5 měsíců později...

čago, 

mam taky otázku, při jízdě cca od 50 nahoru začínám slyšet takové dunění a příjde mi že to je LP... jsou to vždycky 3 stupňované tóny nahoru (dunění, cvakání) mohl by to být homokineťák? ložisko hučí pořád, tohle není monotonní.. blbě se to popisuje.. nesetkal se s tím někdo?

díky

  • 4 měsíce později...

Tiez ma caka zrejme vymena klbu, zacalo to takym skripavim zvukom a po demontovani kolesa som nic nenasiel az dnes pri vymene silentblokov a ramien som zbadal na klbe volu a take spripave zvuky, pozrel som par videi na youtu a teda vymena ma neminie, samotnu prachovku na deuhej naprave zrejme bez demontaze klbu asi tiez nejde vymenit ze

Ne prachovku bez demontáže kloubu nesundáš. Nebo vlastně sundáš-např. rozřežeš,ale novou nedáš.

Neviem ci hned menit aj druhy klb ked uz musi koli prachovke aj tak dole.

Pokud nevykazuje známky nadměrného opotřebení, tak bych zbytečně neměnil. Stará prachovka je roztržená? Jak dlouho?

Prachovka je natrhnuta hned za tou mensou sponou a neviem ako dlho. Neviem ci kupit hned dva klby pretoze aj tak ho musim vybrat a nerad by som sa k tomu vracal o par mesiacov. Tento rok som uz menil deravy chladic, strelenu pruzinu a hned aj tlmice s loziskami a ulozenim, prehrdzavene ramena s capom a silentblokom, tesnenie pod hlavou cize uz mam toho plne zuby kazdy vykend pod autom.

Těžko říct. Před výměnou prachovky by jsi kloub měl vymýt od staré vazelíny a dát novou, při této příležitosti nejlépe zreviduješ stav kloubu (opotřebení klece, kuliček apod. - mírná vůle v kloubu je normální). Ty klouby zas tak moc neodcházejí, zpravidla stačí dát novou manžetu a vazelínu a jede se dál.

Este otazka bezpodmienecne sa poloos musi vyberat von? Alebo to ide aj na aute?

tak můžeš jí tam nechat viset, ale ve svěráku se to dělá o dost líp.

Dnes som sa dostal k tej výmene klbu no po testovacej jazde som zistil že to nebolo klbom ale ložiskom skoro ma porazilo , slo to v pohode bez demontáže položí, kde v sobotu poobede zohnať ložisko? Našťastie známy zavolal mechanikovi a ten našťastie jedno mal tak som sa ponáhľal zviezol a začal ž výmenou samozrejme vybrať staré dali zabrať, nové lozisko sme schladili a druhu cast zohliali pre lahsie osadenie po zlozeni je uz Fabka konecne ticho uz len zbehnut na geometriu. 

Upraveno od MarkusDelRey

  • 2 měsíce později...

Plechová matica poloosi 30Nm.

Dvanásťhranná matica 50Nm+45 stupňov

žiadne doťahovanie cez páku total na fest!!

  • 4 měsíce později...

Chlapi, chystám sa vymeniť  homokinetický kĺb na ľavej poloosi. Je možné vytiahnuť celú poloos z prevodovky a z náboja kolesa bez toho, aby som rozpojil náboj kolesa od ramena nápravy?

Díky.

Upraveno od HeFab

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.