Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
Kalibrace probíhala asi takto: Technik začal postupně zadávat parametry auta(model, motor, atd) pak se doklikal na řízení (to menu si už nepamatuju). Pak probíhalo nastavení podle příručky: nastavení střední polohy volantu a počkat 3 s, otočit volant do leva a podržet v dorazu 3 s, pak na druhou stranu to samé. Pak zase střední poloha 3 s. Možná jsem něco vynechal, ale je to už 2 roky. V každém případě se pak změnila vůle na volantu. Dělali to v Praze Na Podbabě. Ale servis nijak moc nedoporučuju. Byli silně neochotní. A jak jsem psal výše, technik po projížďce prohlásil, že je to v pořádku. A nastavení provedli jen jako preventivně a z protekce. A samozřejmě neřeším vyjeté koleje na dálnici, tam to auto taky lítá z leva do prava pořád. A na 17" 225/45 o to víc.

naozaj si o tom presvedčený, že preprogramovanie riadenia u Oct II je možné ????? Nemýliš si to s Fabiou ???? Aspoň v servisoch škoda o tom nikto nevie:)) to čo popisuješ vyzerá ako základné nastavenie dorazov riadenia potrebných pre zapamätanie si krajných polôch riadenia. aspoň tak to poznám z Golfa

Vloženo

Je to samozřejmě možné, že šlo i o zapamatování nastavení dorazů. Ale v každém případě se tím odstranila středová vůle na volantu. Další mechanické seřízení nedělali.

Vloženo

Popis problému

Vozidlo nedrží přímý směr jízdy (4.4-506.3)

Příčina

Pokud vozidlo nedrží přímý směr jízdy (tzv. táhne ke straně), může být příčinou některý z přirozených provozních faktorů, jejichž existenci nelze reklamovat:

1. Táhnutí ke straně při prudké akceleraci. Tento jev je koncepčně podmíněn jednotkou motor-převodovka zabudovanou příčně ke směru jízdy. Tato koncepce vyžaduje použití kloubových hřídelí o rozdílné délce. Při prudké akceleraci na první a druhý rychlostní stupeň je tím vyvolán jednostranný moment a proto po přechodnou dobu vozidlo nedrží ideální přímý směr jízdy.

2. Vysoká citlivost řízení kolem střední polohy, která registruje každou nerovnost vozovky.

3. Huštění pneumatik v souvislosti s nerovnoměrným rozložením hmotnosti osob a nákladu.

4. Rozdílný povrch vozovky pod koly na levé a pravé části vozidla, podélné nerovnosti (tzv. koleje) nebo sklon vozovky v příčném směru.

5. Boční vítr.

Sériové řešení (série)

Zákaznický servis – řešení (servis)

Pokud i po vyloučení uvedených přirozených faktorů objektivně dochází k nutnosti stálých korektur směru jízdy, postupujte následujícím způsobem:

1. Vždy je nutno začít s kontrolou technického stavu pneumatik a jejich správného nahuštění.

2. Demontovat kola a zaměnit levou stranu za pravou.

3. Pokud se závada neodstraní, je nutno postupně demontovat pneumatiky a otočit je na ráfku v pořadí levá přední, pravá přední, levá zadní a pravá zadní.

4. Přeměření geometrie vozu dle dílenské příručky.

Vloženo

Tady se nejedná o to, že nedrží stopu. Auto na rovné silnici a při bezvětří jede rovně, nikam netáhne. Ale problém je v tom, že "nechce změnit směr" při pootočení volantem. Když jsem to tenkrát reklamoval, tak jsem měl najeto asi 1500 km.

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Ahoj.

Samozrejme, ze u OKI II lze nastavit silu ucinku posilovace. Dale lze nastavit ,,nulovou,, pozici volantu. Pri pripojeni na VAG je krasne videt kolik posilovac posiluje pri letmem doteku rizeni. Pokud si pamatuji dobre tak standartne je to 0.125Nm pri lehkem doteku rizeni a vychyleni.

Nastavitelnost je 5 stupnu co se urovne tyka. Nulovani se provadi pri vymene snimace natoceni. Pokud se neprovede diagnostika hlasi chybu.

To co rikas by mohlo byt tim, ze ti matlaci spatne nakodovali komfort jednotku pri priprave auta. Ted si nepamatuji jestli na rizeni je samostatne kodovani nebo je tam LONG CODE.

Postup je... Pokud mas nekoho kdo ma VAG - nacist parametry rizeni a porovnat dle DP s doporucenim. Pokud ne nechat nacist na VAS a zjistit jakou hodnotu posilovace rizeni mas nastavenu.

Nekdo me muze doplnit... Pac z hlavy si to pamatuji mozna blbe.

  • o 1 rok později...
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Po výměně zimních kol zpět za letní 17" pegasy mi teď auto na mírně horším povrchu vůbec nesední a to dokonce tak, že mi hýbe z volantem a musím ho celkem pevně držet abych neujel někam do strany. Na krásné cestě jede bez problému ale to už tomu nevěřím. Nechápu že na zimních 16" to bylo OK. Mám seriovy sport. podvozek a na tvrdost jsem si zvykl ale takové plavání na silnici že mám až strach jet rychle mě dost sere. Myslíte že bude něco špatně s podvozkem? (letni kola jsem nasadil stejne jak jsem je vyzul)

Vloženo

Zkontroluj kola, jestli nejsou špatně vyvážený (ale tím to asi nebude), příp. dotažení šroubů kol, pak vůle na podvozku a když nebudou, tak geometrii? Předpokládám, že zimní kola máš menší - užší, takže tam se případný vady podvozku tolik neprojevily.

Vloženo

Byl jsem teď zkontrolovat kola a dotažená jsou dobře.

Jinak auto mi nezatáčí, to jsem zkoušel, jen mi to háže s volantem při nerovnostech, takže pokud to nebude něco s podvozkem tak to asi bude to špatné vyvážení.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Už jsem to vyřešil. Bylo to přehuštěnýma pneumatikama, protože je přítelkyně dofukovala na 2.2 než jsem je nasadil a když na to sedlo auto tak tam bylo rázem 2.6 a to byl ten problém. Upustil jsem a hned je vše jak má být (ještě že žádná nepraskla)

Vloženo

no to mi prijde celkem zajimavy, ja kdyz nedavno menil na letni tak pred vyvazenim mi je nejdriv dohustil na 2.2 anebo 2.3 (vymontovany z auta), pak je vyvazil, nahodil jsem je na auto a pak kdyz jsem je premeroval asi po tydnu na benzince tak meli stale stejnej tlak, tak nerozumim tomu jak je mozny ze ti to vyskocilo az o 0.4 jenom tim, ze si je nasadil na auto :)

vzdyt ten tlak je uvnitr, cili pusobi zevnitr ven a melo by tomu kolu byt "jedno" jestli je zatizeny vahou vozu anebo ne...pri pohotovostni hmotnosti auta cca 1400kg to znamena 350kg na kolo a to zas tolik nezvedne vnitrni silu v pneu pusobici na vnitrni plochu kolesa (tlak je sila na plochu jestli se nemylim), 350kg je cca 3500N a vnitrni plocha kola zalezi od velkosti kola (15ky maji vnitrni plochu vetsi jak 17ky pri stejne sirke kola)cili zaverem tech 0.4 je dost velikej narust...anebo mas pokazenej tlakomer :palec2:

Vloženo (editace)

Ja mám 17" disky a hustím podľa štítku 2,1 p / 2,0 z. Gumy sa majú hustiť za studena a po jazde a zahriatí tlak samozrejme môže narásť, ale nesmie sa znižovať.

Ak auto pláve, tak je to skôr geometriou.

Editováno: , autor: Diamant
Vloženo (editace)

Jasně předek i zadek, zadní je obzvlášť náchylná na rozhození, párkrát nějaká díra či obrubník a je to rozhozené znova, je to hezky poznat když v zatáčkách přejedeš příčnou nerovnost (spáru, trhlinu, hrbol) zadek odskakuje.

Editováno: , autor: Rass
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Ahojte,

pridávam sa do klubu. Octavia 2, 5/2006, 77 KW, BKC, 94.000 KM.

Mám auto od decembra, a stále pozorujem volu na riadeni. Aj na zimnych, aj na letnych... Najviac je citit od 120 km/h, kedy mozem pohybovat

volantom zo strany na stranu bez zmeny smeru.

Obe sady pneumatiky mam nove, zimne 15", letne 16"...

Geometria ok, napravy podla troch servisov ok, tlmice ok.

Mam pocit, akoby auto malo na sirku tri metre, na dlzku dvadsat... neustale nahananie kolies volantom.

Je tu niekto, kto vie menit nastavenia serva z okolia BA, TT ?

I ked tomu velmi neverim, mam pocit, ze je citit volu aj pri vypnutom motore...

Vdaka za pripomienky,

Laco

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Ahojte,

pridávam sa do klubu. Octavia 2, 5/2006, 77 KW, BKC, 94.000 KM.

Mám auto od decembra, a stále pozorujem volu na riadeni. Aj na zimnych, aj na letnych... Najviac je citit od 120 km/h, kedy mozem pohybovat

volantom zo strany na stranu bez zmeny smeru.

Obe sady pneumatiky mam nove, zimne 15", letne 16"...

Geometria ok, napravy podla troch servisov ok, tlmice ok.

Mam pocit, akoby auto malo na sirku tri metre, na dlzku dvadsat... neustale nahananie kolies volantom.

Je tu niekto, kto vie menit nastavenia serva z okolia BA, TT ?

I ked tomu velmi neverim, mam pocit, ze je citit volu aj pri vypnutom motore...

Vdaka za pripomienky,

Laco

Pre info, vymenena volantova tyc a problem vybaveny... az na to behanie po 30 servisoch, kde som pocul,

ako by som si mal sadnut do karosy, do zigulika a potom do octavie... ze vola na riadeni sa strati.

  • o 4 měsíce později...
Vloženo

Nazdar, bol som dnes na geometrii, predok spravili, a zadok povedali že sa nedá nastaviť, že ako to namontujú pri výrobe tak to bude na furt, že je to nejaká blbosť?

Ďakujem za odpoveď

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...