Přejít na obsah

Spotřeba a zkušenosti z provozu


Luďa

Doporučené příspěvky

Uz mam skoro 17000 najeto a ted jsem si vsiml, ze mi prumer stoupl na 6,3. Coz nechapu. Kdyz asi u 14500 byl stale 5,8 a noha mi nestezkla. Fakt me to dost prekvapilo.

To je v pořádku, že neustále nepozoruješ spotřebu. Auto je na ježdění a ne na nervování s tou nebo onou spotřebou. Přeji hodně šťastných km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Měl jsem konečně možnost vyzkoušet Yetinu s motorem 81kW 4x4 ve výbavě Experience na delší trase Česká Třebová-Olomouc a zpět. Je to 1/3 po dálnici zbytek I.třída a kousek jsem jel po okreskách. Spotřeba tam 5,7 zpátky 6,5. Průměr tedy 6,1 ve služebním režimu. Při tachometrových 130 to točí 2400 na 6-ku. Obsazeno dvěmi osobami cca 180kg celkem. Stav 8000km. Byl jsem poměrně dobře překvapen jak to jede. Při zpáteční cestě jsem tomu v Mohelničáku šlápnul na krk a zkoušel co to umí. Pravda je, že na 5-ku už to v těch cca 110km/h trochu ztrácelo dech ale jinak celkově spokojenost. Co mě naopak nemile překvapilo, byla subjektivně nízká účinnost brzd. Aby to pořádně brzdilo tak jsem na to musel hodně šlapat. Srovnávám s mojí OI 81kW a ta má brzdy dost jedovatý. Máte někdo podobnou zkušenost nebo je to jen vyjímka?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz mam skoro 17000 najeto a ted jsem si vsiml, ze mi prumer stoupl na 6,3. Coz nechapu. Kdyz asi u 14500 byl stale 5,8 a noha mi nestezkla. Fakt me to dost prekvapilo.

Nepochopil jsem, proč tady řešíte rozdíly spotřeby plus minus 0,5 l, to je nedůležitý rozdíl, mění se dle stylu jízdy a profilu trati

1) stejně nevíš spotřebu skutečnou,ale jen co ti řekne přesný-nepřesný měřák

2) Je jasné,že spotřeba u vysokého Yetíka s 4x4 je v těchto hranicích rozumná-naprosto odpovídající a jestli jednou jedeš za pár desetin víc nebo míň,tak si s tím hlavu nelámej,panč je to blbina.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam sice 1,2tsi benzinacik 77kw ale pri 110 mi to zere 5,5 amenej..a pri 130 okolo 6,-6,5 ...takze tie vase spotreby dizlakove sa mi javia dost velke..:o(..hoci viem je yety tazky a hranaty ale aj tak....

No jen jestli si moc nefandíš, je otázka,jak ti to přesně vůbec tu spotřebu měří. V testech novinářů to při ustálené jízdě 130 km na dálnici ukazovalo spotřebu 7,8 l a to deklaruje víc lidí ve více testech. Že by Škodovka neznala možnosti tohoto auta a zvyšovala si spotřebu, když je skutečnost daleko příznivější? To si opravdu nemyslím. Když tady na ten motor šlápneš a bude tam víc lidí,tak budeš jezdit za 10 l ani nebudeš vědět jak. Jak říká klasik, optimismus je opium lidstva a občas smrdí blbostí. To myslím obecně, ne na tebe

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Brzdy se mi zdaji taky jakoby slabsi, ale pouze zezacatku chodu pedalu - uz jsem mel tu moznost si poradne pribrzdit a brzdi velice dobre - akorat je potreba na to vic slapnout.

Vyhovuje mi to vic nez jedovky od zacatku.

K te spotrebe - TDI maji prumernou spotrebu na spritmonitoru kolem 6,5 litru, 1,2TSI cca 7,3 litru a 1,8TSI asi 9 litru na 100Km. Vzhledem k tomu, ze spotrebu tam sleduji prevazne lide, kteri ji nejak "resi", tak prumerna u "normalnich" lidi bude asi mirne vyssi.

Cili tvrdit, ze 1,2TSI napr. jezdi za 6,5 je nesmysl - normalni clovek bude jezdit plus minus za 8.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 1.2 TSI služebáka a tankovací kartu, takže na spotřebu nekoukám a jezdím jak mě to baví, tak abych měl příjemný pocit z jízdy. Někdy tomu prostě šlápnu na krk a zazávodím si, někdy jedu jen tak pianko a vychutnávám si výhled na okolní krajinu, někdy vystřelím do kopce na plnej abych si vychutnal zátah a někdy zkouším ze zvědavosti dodržovat nápovědu řazení a jedu slimáka. Mohu potvrdit že celková dlouhodobá spotřeba se u mě zatím ustálila na 8.3 L / 100 km. Mám najeto necelých 4000 km. Takže asi takto nějak bude vypadat spotřeba motoru 1.2 TSI u řidiče, který spotřebu nehlídá.

Editováno: , autor: tentacle
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes prinesiem jednu veľmi dobrú skúsenosť s Yetíkom (naj. 12 500 km, 81kW 4x2).

Cez víkend som sa bol trochu vyšantiť na chalupu vzdialenú 220km (popritom som šiel k zubárovi +100 km, k rodičom..). Spravil som 600km. Spotreba za toto obdobie je 5.2, čo by nebolo nijak výnimočné. Ale tým, že som jazdil po poliach, lesoch (krátkodobá spotreba cez 48 litrov) a po záchrannom letisku pri Sliači (teda diaľnica ZV-BB) skúšal čo dokáže - 190km.

Myslím, že táto spotreba je fakt dobrý výkon. Som hrdý na to, že mám škodovku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes prinesiem jednu veľmi dobrú skúsenosť s Yetíkom (naj. 12 500 km, 81kW 4x2).

Cez víkend som sa bol trochu vyšantiť na chalupu vzdialenú 220km (popritom som šiel k zubárovi +100 km, k rodičom..). Spravil som 600km. Spotreba za toto obdobie je 5.2, čo by nebolo nijak výnimočné. Ale tým, že som jazdil po poliach, lesoch (krátkodobá spotreba cez 48 litrov) a po záchrannom letisku pri Sliači (teda diaľnica ZV-BB) skúšal čo dokáže - 190km.

Myslím, že táto spotreba je fakt dobrý výkon. Som hrdý na to, že mám škodovku :)

Tak to je super spotřeba ! Gratuluju :) JJ, kvalitativně Škodovka udělala mílové kroky kupředu. ... jen ta cenová politika, ach jo :( A propos, co to znamená " vyšantiť " ??? :) Něco jako vyblbnout, vyřádit ??? :)

Editováno: , autor: tentacle
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Takže po 4000km mám průměr 6,7. Jezdím z 90% po městě. V týdnu jsem byl Brno-Praha-Brno a spotřeba cca 6,6-6,7, tachometrově 120-140km/h a 3 osoby v autě. Jinak včera jsem jel Brno-Znojno a zpět (2 osoby), je to kombinace dálnice a okresky, průměr jsem měl krásných 5,2l, ale to jsem se snažil jet poklidně v rámci rychlostích limitů:)

Editováno: , autor: xxxjohny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tentacle: Ano, presne to to znamená :)

JOhny: Tak to gratulujem k takej spotrebe, ja som chcel najprv 4x4 125kW, ale polovičke sa nejak nepáčila spotreba o liter viac, potom že auto chce teraz, nie až v 6. mesiaci a mám z toho túto polopredvádačku s trochu menšou výbavou, ako som plánoval (xeny, bolero, climatronic, vyhrievane sedačky, trojramenny volant, parkovacie senzory aj vpredu - Experience)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přepni si palubní počítač na jinou hodnotu a jezdi jak se ti líbí bez koukání na spotřebu. U 1,8 TSI už to taky neřeším, když chceš slušně jet, tak to stádo musíš nakrmit.

Ahoj ja mám tiež u Cimbu čipnuté, 125kW TDI. Auto ide skvele, a trochu Ti závidím to 1.8 TSI kvôli akcelerácii a rozsahu otáčok. Žiaľ ja jazdím veľa km a benzín by ma zruinoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Yeti 125kW 2.0 TDI

zo začiatku v zábehu:

pri ustálenej 120ke 6.5l l/100km

pri 140ke to bolo 8.5l/100km

pri 160ke to bolo 10l/100km

po zábehu (3000km) to išlo asi o liter dolu pri vyšších rýchlostiach, pri 120km/h sa veľa nezmenilo

keď som vymenil letné kolesá 225/50/R17 za zimné 205/55/R16, spotreba ešte znížila o 0.5l až 1l/100km, pričom na okreskách sa dá jazdiť teraz aj na 5-5.3l/100km

po 30,000km úprava CIMBU, odvtedy:

pri 140ke cca 6.5l/100km

pri 160ke cca 7.5/100km

zdá sa, že spotreby sú veľmi závislé od pneumatík, a veľa robí aj vstrekovací tlak a software, a aerodynamika. Vysoké rýchlosti budú pýtať veľa, omnoho viac ako placka typu O2.

Do 115-120 km/h aerodynamika hrá menšiu rolu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U těch zimních jde spotřeba dolů pouze naoko, ve skutečnosti má kolo menší průměr a tedy ujede jako více kilometrů na 1 litr paliva oproti větším letním kolům. Po přehození kol spotřeba zase o nějakou desetinku stoupne.

Jinak hodně šťastných a bezproblémových km na čipnutém voze. Zatím nás moc není. : palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aj ja nad tým rozmýšľam, nieže by mi mojich 110 verných koníkov a 250 ňjútnov (lol) nestačilo, ale prečo nie, Cimbu mi vie poskytnúť 128kW (175 koní) a 343Nm, čo sú veľmi dobré hodnoty.

Akurát s tým musím ísť buď do Levoče (480km) a čakať dlho, alebo ku Mladej Boleslavi (snáď v lete). A tiež tých 20 tisíc korún sa mi zdá dosť, to sa len tak do automatu na kávu nevhadzuje :(

tourudi: Ako to bolo u teba, povedz mi prosím o tom viac.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U těch zimních jde spotřeba dolů pouze naoko, ve skutečnosti má kolo menší průměr a tedy ujede jako více kilometrů na 1 litr paliva oproti větším letním kolům. Po přehození kol spotřeba zase o nějakou desetinku stoupne.

Jinak hodně šťastných a bezproblémových km na čipnutém voze. Zatím nás moc není. : palec2:

Nemyslím si, že by menší průměr zimních pneu měl rozhodující vliv na spotřebu, troufám si říci, že 4% rozdíl v obvodu kola těžko někdo poznáte, rozdíl ve spotřebě (a předpokládám jej spíš do plusu tedy nárůst) bude spíš nutno očekávat vzhledem k zimním podmínkám (prokluz,jiný valivý odpor,styl jízdy v zimě atd.)

post-58894-0-48388100-1292926781_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vidíš, ale keď ti to nabehá miesto 200 tisíc km 210, tak ti to až tak jedno nebude..

No jasně, pokud to přepočítáváš na 200 tisíc najetých opravdu jen v zimě na menších kolech, pak je opravdu při o 4% menším obvodu kola rozdíl 8 tisíc kilometrů a to v tomhle úhlu pohledu už rozdíl je a velký ;)

Editováno: , autor: WalkerT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...