Přejít na obsah

Spotřeba a zkušenosti z provozu


Luďa

Doporučené příspěvky

Hon za spotřebou, zajímavé společenské téma. Je fakt, že ceny nafty a benálu neustále stoupají, ale na druhou stranu, klesá spotřeba našich plechových miláčků. :kol-28: Takovej Moskvič, po Praze to žralo 12 litrů speciálu za 8 Kčs/l. Když se vezme ohled na tehdejší mzdy .... dnes to vyjde levněni.

V zimě jsem čsto jezdil denně z Prahy do Klatov a dál na do hor. Když jsem si s tím pohrál, tak jsem se dostal na konci trasy na 5,1 l, dle PP. Ale bylo to nůďo. Jak tu již někdo napsal, koňům se musí dát nažrat. Dovolím si citovat "Ať jedu kam jedu, jedu za 8.5 (103 kw CR, 75 tis. km)" Ano. Taky to již nesleduji a jezdím jak je potřeba a konečná spotřeba se ustálila dle PP na 6,2, dle spotreby.cz 7 litrů. :kol-46:

O takové spotřebě (za mladých časů) na km (2,5 Kč) jsem si mohl nechat zdát.

Mnoho km bez nehod Vám přeji a za volantem se bavte. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Prostějov-Plzeň po okresce ca podle předpisů 90-100 dle PP 4,8l a je to hodně kopcovitý. Cesta tam Plzeň-Praha D5 120-130, Praha-Brno-Vyškov D1 130-150 (levý pruh, v pravém se jet nedá), dle PP 6,1l. Jsem maximálně spokojenej. Najeto ca 4500km, poslední tisíc to dost kleslo, ze začátku 6,5-7l ale to bylo většinu po městě. V pátek jedu do jižní Itálie, tak pak hodím poznatky z velmi dlouhé cesty. Přijde mi že proti Octavii 1,6 TDI to bere jen tak o 0,5-0,7l více a 1,6 TDI se musí v OII mnohem více honit do otáček. 2,0 TDI 81kW je na jízdu mnohem příjemnější a nemusí se tolik přemýšlet nad zařazeným kvaltem. Ten objem je prostě znát. A oproti 2,0 TDI 103kW je 81kW verze kultivovanější, tišší a přijde mi že jde víc odspodu, tedy už od 1300 ot., na 5ku od 1500ot. použitelně, u 103kW je třeba tak o 200ot. výš, Ale jenom můj názor. PS prodávám škodovky :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak už tu dlouho nikdo nepsal o spotřebě, hlavně mi zajímají 81kW 4x2.

Mám Yetiho něco přes měsíc, najeto 1600 km (mám to tak všechno rovnoměrně stejné - město, okresky, dálnice) a průměrná spotřeba je stále 5,7 l. Prostě jednotlivé cesty jsou různé od 5 l po okreskách až po 6,5 l na dálnici, takže ten výsledek je pořád 5,7 l. Počítám, že spotřeba po větším zajetí ještě klesne, snad :)

Editováno: , autor: Jirka67
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak cesta do jižní itálie a zpět proběhla celkem podle tankování za 5,8l. Jelo se taknějak normálně, dost po dálnici i po okreskách v kopcích (i nad 2000 m.n.m), dálnice tak půlka 120 tempomat, často ale i 140-150, občas jsem se vyvezl za rychlou dodávkou, prostě dálnice není moc teritoriem Yetiho, s tempomatem se to ale přežít dá. zkusil jsem před mnichovem i maximálku a přes 190 tacho ani prd, GPS 183 a konec, což jsem tak nejak cekal ze to 200 nepojede. příjemná je jízda do 160 (spotřeba při 160 tempomat lehce pod 9l, což jde). jeli jsme s kámošem co má Astru H kombi 1,8 103kW a ten to stejné odjel celé za 6,9l a to se často vyvážel za mnou v pytli. na okresce do 100kmh není problém jet i dost hluboko pod 5l dle PP. celkově jsem čekal spotřebu tak o půl litru vyšší, velká spokojenost. to samý s Octou 1,6 TDI by možná bylo za 5,0-5,2l ale míň ani prd, ten rozdíl mi za výhody Yetiho stojí.

Jako bývalý majitel velmi silného benzinového auta 4x4 (Golf V R32) ale musím říct, že jsem byl schopen podobné trasy jezdit vyšším průměrem za ca 8,5l Naturalu 98/100, kdy jsem na dálnici pod 140 nešel nikdy s občasnými vložkami ke 200 i výš a užívání si v kopcích. Takže zas takovej zázrak ty dýzle nejsou a velkej motor není přehnaně užranej při vyšších rychlostech o to méně na dálnici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Ahojte, tak mé zkušenosti: Mám Yetiho 2,0 TDi 81kW 4x4, momentálně najeto 2700 kM, průměrná spotřeba z těchto kM dle PP 5,7 l/100kM, reálná spotřeba vypočítaná z tankování do plné nádrže 6,2 l/100kM. A to musím podotknout, že více než polovina z najetých kM je dálnice a asi čtvrtina město. Takže se spotřebou u této motorizace jsem spokojen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

ja som cez vikend prelomil prvu 2000ku kilometrov, preimer 5.9, ale cesta MT - TT (celkova vzdialenost cca 185km z toho 155 km po dialnici) s priemerom 6.8 - na dialnici bola az 7.3, az po napojeni na staru cestu klesla na 6.8, bol by som rad keby trosku kleslo pa zajeti...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

arch: mě to kleslo skokově o litr ca kolem 4-5000 km a dodnes v podstatě pomalu klesá. Průměr za 12.000 km už je na rovných 6,0l a to jezdíme hodně po městě. zpočátku přes 7l. nemůžeš čekat že bude jezdit Yeti za 5l stejně jako Octavie 1,6 TDI, je to prostě SUV ne sedan a dvoulitr není jednašestka. Greenline to umí v průměru kolem 5,5 celkem bez problémů

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...

Ostrava-Praha (D1). Tempomat 140  tři osoby  spotřeba 7.L.  Zpátky  temp. 120 spotřeba 6.L.                                                                                                                     

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak nevím, jak to děláte, ale já u 103kw a 4x4 mám za celkové 4tis km průměr 7,1L a to to nijak nehoním. Dálnice jezdím minimálně, takže spíše okresky a město. Každopádně na dálnici to žere dost. Připadá mi, že dost záleží na protivětru, protože někdy jedu 130 do Prahy a jsem tam za 6,5L a někdy za 8L. Jinak dost často to ukazuje při 130km/h okolo 11L. Na to jak to jezdí, tak by to mělo jezdit za 5L. S O1 ASZ a 125kw se mi jezdilo x krát mnohem lépe. Tady jsou dost krátké kvalty, tah nic moc... Jinak pohodlný to docela je, jezdí se mi s tím docela dobře. Jen co bych rozkopal je ta podělaná velká rezerva v kufru, která zabírá moc místa z kufru... A druhá věc, když je plná nádrž, tak při rozjezdech a brždění je slyšet, jak ta nafta v té nádrží bouchá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zda se mi, ze s motorem 2.0,103kW a 4x4.. je Yeti radsi kdyz jede tak 80-90km/h .. Zere 6,0-6,4L/100km
Pri rychlosti 130km/h(tempomat) si veme tak 7,5-7,8l/100km.. Tak i tak si myslim, ze na 4x4ku je to dobra spotreba :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...
  • o 3 měsíce později...
  • o 4 měsíce později...
  • o 2 měsíce později...

Po nejakom čase (14 000km, 2.0TDi, 81kW 4x4) by som sem rád napísal pár postrehov k danej téme - spotreba a skúsenosti z prevádzky. Nie som žiaden vyhranený dízlák, mal som dosiaľ len benzíny, ale po roku som si na diesel zvykol. Trochu to rapčí, ale so štipkou citu sa dá bežne rozbiehať na voľnobežné otáčky (až na terén), krútiaci moment kompenzuje to, na čo som bol zvyknutý predtým u benzínu - okamžitá odozva na plyn, tichý chod...teraz si pripadám ako v malom nákladiaku, všetko je spomalené, ale nie zvädnuté. Voz je síce malý, ale robustný, pevný, istý v chovaní, samozrejme sa ovláda, aj napriek krabicovej a vyššej stavbe sa dá položiť do zákruty aj vo vyššej rýchlosti. V teréne, kde neprekáža "len" 180 mm svetlosť sa chová v pohode, poctivo zapne, čo treba a vyjde aj nepochopiteľné stúpania a podklady - aj keď to vyžadovalo určitý cvik a uvedomenie si, ako ktorý systém pracuje a  ako sa ovláda, dnes sa nebojím akéhokoľvek podkladu snáď s výnimkou hlbokých rozbahnených výmoľov, ale na prekonávanie týchto extrémov predsa nie je Yeti určený.

Spotreba je v podstate taká, akú udáva výrobca - ja mám priemer 6,1l jazdím plynule, po meste s ľahkou nohou,ale nie nejakým slimačím tempom,  na diaľnici 120-130 s maximálnym využitím tempomatu, ktorý je fakt inteligentný a úplne nahradí kľudnú, plynulú jazdu. Zabehával som a dodnes jazdím na naftu OMV (MaxxMotion) ktorá údajne zväčšuje výkon a zmenšuje spotrebu, ale jednu nádrž som vyjazdil aj na OMV (klasik diesel) a rozdiel v spotrebe bol minimálny možno deci na 100km, ale cena 1,557€ oproti 1,370€  a teda celkový rozdiel nákladov sú značné. Malý rozdiel pociťujem pri prudkom zrýchlení, kedy má turbo svižnejší nástup, ale to je asi tak všetko. Vynikajúcu spotrebu dosahujem na diaľnici pri 2000otáčkach a rýchlosti asi 110km/h - nikdy nejde cez 6 litrov, aj fest naložený. Vôbec nežerie olej.

Určitá "akože nevýhoda" je, že od 130 km/h je už odozva na plyn malá, zrýchľuje lenivo a neochotne. Maximálka 165km/h -  akékoľvek ďalšie šliapanie na plyn je už len o spotrebe.

Zatiaľ som nemal žiaden problém, v zime aj v lete, okrem dnčiacej zadnej značky , ktorú som vypodložil - ale kupodivu, dnes už auto neduní ako spočiatku a tak ani značka, plasty či kryty budíkov nerezonujú.

Často využívam okamžitú prestavbu na malú dodávku - sedačky Varioflex sú síce plytké málo pohodlné, ale rýchle posúvanie, sklápanie, či úpné vyňatie sú výborná a veľmi praktická vec.

V komforte podvozka zaostáva, je tvrdší, ale o to stabilnejší, na ceste  nepláva a drží stopu.

Porovnával som ho s najvýkonnejším dízlom - v základnom režime malé rozdiely, na diaľnici je to rýchlešie. Skutočný skok bol benzín 1.8T (jediný benzín na 4x4), ktorý som tiež vyskúšal, je to cítiť - dynamika, hladší chod, tichší...ale za frajerinu (trochu k tomu zvádza) si vypýta podstatne viac a drahšieho paliva - ale,  keď už frajeriť,  tak povedzme trojliter BMW X6 50D.

Aj po čase môžem konštatovať, že Yeti je jedno seriózne urobené, praktické a robustné auto, ktoré po technickej stránke splní to, na čo je určené. Podľa mňa sa nehodí primárne do mesta, má naviac.

Čo mi vadí? Keď už - asi len drobnosti - nedajú sa odklopiť stierače od predného okna v základnej polohe.....príliš sa zahmlievajúce predné okno....po zaradení dvojky a pridaní plynu motor na zlomok sekundy cukne, akoby nemal palivo...stredný tunel zasahuje príliš dozadu a sedenie na piatom, strednom sedadle je nepohodlné a obmedzujúce....ale aj tak dávam deväť z desiatich.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem teď přijel z Itálie a průměr jsem měl 6,8. Mám 4x4 103 kw TDInajeto 165 tis.Jel jsem až z jihu. Do Prahy 1700km většinou na tempomat 135km/h. Jel se mnou kámoš s 1,2 TSI a katastrofa. Průměr 7,8 a na každým kopci jsem vypínal tempomat protože jsem na něj čekal až vyjede ten kopec. Obsah a naftu ničím asi nelze nahradit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...