drejk Vloženo 20. Duben 2010 Sdílet Vloženo 20. Duben 2010 (editace) Potřebuji poradit,před rokem jsem koupil 1.2 htp 47kw r.v.2004 najeto pouze 18500km a hned jsem měl jet na roční prohlídku!!!Ale tu jsem neabsolvoval,protože se s autem ze ten rok najelo pouze 3500km!!!Neudělal jsem dodnes na autě nic,celkem najeto od poslední servisní prohlídky asi 6000km.Protože už jsou to 2 roky chci teď provést nějakou údržbu,mám známého který pracuje v autorizovaném servisu pro Peugeot a ten mi může vše udělat za material(vymění vše poctivě).O cenu mi až tak nejde,spíš se bojím že to dám do škoda servisu a oni si nafakturujou i to co nevymění. Na poslední prohlídce měnili - brzdovou kapalinu,vložku vzduchového filtru,olej shell 10w-40 SUD. Co všechno mi doporučujete teď po 2 letech vyměnit i přes velice nízký nájezd.? Každopádně olej,ale nevím jestli nemám chtít 5w-40 nebo nechat 10w-40 (pokud bude stále nízký nájezd stačí měnit jednou za 2 roky?????) Potom co svíčky???,jsou tam stále z výroby najeto nyní 20500km(stáří 6 let) Díky za všechny rady. Editováno: 20. Duben 2010, autor: drejk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 20. Duben 2010 Sdílet Vloženo 20. Duben 2010 podle tvého nájezdu máš svíce doživotní ... sorry za vtip, svíce se mění po 60t km, takže proto ta reakce . Ikdyž málo najezdíš tím že to furt stojí ten olej také stárne, kondenzuje tam vzdušná vlhkost ... takže já bych měnil po roce, nehledě na nájezd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 20. Duben 2010 Sdílet Vloženo 20. Duben 2010 (editace) Olej bych měnil taky po roce. Svíčky vyměň též. Škodovka říká 60 tkm nebo 4 roky. Edit: Tak Škodovka říká u svíček jen 60 tkm. 4 roky platí pro filtr sání motoru. Editováno: 20. Duben 2010, autor: rkonf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
drejk Vloženo 20. Duben 2010 Autor Sdílet Vloženo 20. Duben 2010 Olej vyměním určitě,ale jakej tam dát 5w40 nebo zase 10w40,jezdím hlavně couračky po městě,častější studené starty... A taky z jakých značek oleje mám vybírat. No a jak je to teda s těma svíčkama,můžou nějak degradovat stářím nebo je mám zatím nechat.Co brzdová kapalina je nutné ji měnit po 2 letech 6000km? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanbicak Vloženo 20. Duben 2010 Sdílet Vloženo 20. Duben 2010 Olej dávám shell helix plus VB 10w40 a zatím 80 000 bez problémů. Vzduchový, prachový filtr a i brzdovku měním vždy před technickou, dobře se to pamatuje. Svíčky tam nechávám max. 40 000km, takže jsem nedávno měnil. Palivový filtr by měl těch 60 000 km vydržet. Jináč jsme byli o velikonocích v německu a na 5-tku mě zastavil omezovač, slušná rychlost na 1.2 HTP. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 20. Duben 2010 Sdílet Vloženo 20. Duben 2010 já bych tam 5Wéčko nedával páč pokud na něj najedeš pouhých 6000 km tak je to zbytečně velký přepich. Co se týká 10W40 je jedno jaký pouze musí splňovat normu VW 500.00 či 502.00 a jinak dle tvé peněženky, kolik jsi ochoten dát. Všichni píší Shell apod., ale klidně tam můžeš dát Mogul Extreme 10W40, normu splňuje a drahý není. Já jezdím taky na Mogul (sice 5W40) už 180 000km a bez problémů, takže nejdražší neznamená vždy nejlepší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bitttpower Vloženo 20. Duben 2010 Sdílet Vloženo 20. Duben 2010 Ja si myslim že 5w 40,když jezdi tzv okolo komina je lepši,navic ty ceny na ruznych schopech nejsou zas až tak hrozne,např dost dobry olej Q8 jse da pořidit za nějakych 600 kč 4 litry,takže jsi myslim že ho to jednou ročně nezrujnuje.Duležita neni až tak značka protože dnešni oleje jsou většinou opravdu kvalitni ale jak psal Malta je třeba dodržet normu.Jinak brzdovku je nutne měnit jednou za 2 roky,pohlcuje vlhkost a je možne že když ji tam budeš mit dyl nemusel bys zabrzdit.Svíčky ikdyž nemaji najeto 60 tis,ale to je opravdu maximalni hodnota bych taky raději vyměnil,zase ti třeba 5 let bez problemu vydrži,ono se ti auto pokud jse o něj budeš aspon trochu starat odvděči bezproblemovym chodem a o to jsi myslim že jde v prve řadě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
drejk Vloženo 25. Duben 2010 Autor Sdílet Vloženo 25. Duben 2010 Řeším ještě jestli to dát do servisu orig. škoda,nebo ušetřit a nechat to udělat známého poctivě,ale bez orig škoda dílů(jako filtry,svíčky....). V servise škoda mě vezmou dříve,ale bojím se aby mě nějak nepodvedly.Nemám s tím osobní zkušenosti,ale slyšel jsem různé řeči,že filtr jen opráší,brzdovku dolijí,nalejou jiný levnější olej..... Jestli někdo máte takové zkušenosti napište,nebo mě ujistěte že se toto ve značkových servisech škoda neděje. Díky,ale nerad bych vyhodil peníze oknem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
deco Vloženo 25. Duben 2010 Sdílet Vloženo 25. Duben 2010 Pokud chceš jít do škodováckého servisu,žádej aby jsi mohl zůstat u auta i při servisu.Mě v pátek to bez problému umožnili a olej jsem si donesl svůj,protože jejich cena je podle mě naprosto neskutečná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.