Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

bude muset je holt koupit.

kolik je cena za kus, 1400-1500Kč ?Jinak já jsem s Tartarini nadmíru spokojenej. Mám to v druhym autě a super. Volnoběh se ani nehne, nic necuká, nesmrdí... Rychle se přepíná i studený a lehce ohřátý startuje rovnou na lpg. Ještě vím o dalších třech autech a taky ok (od 74 do 180kw). Životnost vstřikovačů podle zahraničních lpg for je sporná, někomu vydrží, někomu ne. Myslím jako laik, že byť jsou konstručně podobný valtekům, tak budou o něco kvalitnější. Nejsem však montažník, abych vynášel závěry. Zamýšlel jsem nechat namontovat prve stag či magic, ale nemam moc důvěru ve vyrobky made in pl... Za mě tramtaríni má jedničku, jsem spokojený uživatel.

Upraveno od Fridrich

Stag taky neni spatny.... dle meho nazoru dobry mechanik je vzdy zaklad, dulezitejsi nez vyrobce LPG zarizeni.

Přibrzdil bych s tímto názorem...tím ovšem netvrdím, že nemáš pravdu.

K čemu je ti dobrej mechanik, když budeš měnit vstřiky sotva po 5ti tis km, jak já na jednom nešťastném nejmenovaném autě s nejmenovanými vstřikovači.

samozrejme ze nemam plosnou zkusenost jako montaznici, ale znam dve auta (jedno moje) a druhe C5 ktera jezdej kolem 40 000-50 000 km za rok. Pak znam par aut co jezdej kolem 15 000km (druhe nase auto) a nikomu valteky zatim neodesly. ja jsem vymenil jadyrka po 50 000km spise z opatrnosti myslim ze stacilo sestelovat zdvih a jeste by neco najely (viz malta). Verim ze Ty a Karel jste se setkali s pripadama kdy to bylo min, ale rozhodne si myslim ze to neni standartni pripad ale spise vyjimka.

jestli nekdo musi menit po 5-20 000km tak je problem v plynu kterej tankuje, ne ve valtecich!

Myslim ze se na obhajobu BRC daji najit solidnejsi argumenty!

no, abychom ukončili tuto trapnou debatu...každý plyn obsahuje částečky uhlíku(něco jako namletá tuha-je to uhlovodíkový plyn), ten se postupně dostává do systému, takže záleží na tom, jak často se mění filtry v systému....jelikož jsou Valteky konstrukčnšě blbě řešené-plyn prochází právě kolem těch pístků- na rozdíl od BRC, kde je ovládací část hermeticky oddělená od té pracovní membrány, nedochází k žádnemu zanášení.... kolem pístků se usazuje tento uhlík a způsobí zadírání, navíc BRC používá bavlněbé filtry, ostatní papírové...ano Valteky budou chodit, když se každých 10 tisíc km vymění filtr na plynné fázi,(BRC po 40 tisících), jenže pak se rychle vyrovná rozdíl v ceně montáže.....

s tim mi nezbyva nez souhlasit... zivotnost valteku je omezena... ze zkusenosti co mi rekl muj plynar, Paul i Ivan a z toho mala co jsem videl ja bych vychazel ze zivotnosti vstrikovace typu "valtek" 50 000km. Pak min vymena dorazu a pruzinek nebo hned jadyrek aby mel clovek na dalsich 50 000km pokoj.

pro uplnost informaci ja menim papirovy certool filtr po 20 000km a papirova vlozka do nej stoji 80Kc.

kazdy by se mel hodne zajimat i o ceny servisu, popripade jestli plynar na jim namontovana auta poskytuje nejake vyhody slevy atd... V ramci plneni zarucnich podminek by se melo jet k plynarovi po kazdych 10 000km na kontrolu... Takze ceny servisu plynoveho nejsou zanedbatelny naklady!

Tak já zase mám v záručáku(příloze TP)uvedeno kotrola po roce nebo 15 000 Km a fitr plynné fáze mám měnit při té kontrole,filtr kapalné fáze co 40 tis.km.

Myslim ze se na obhajobu BRC daji najit solidnejsi argumenty!

Příteli, já tady neargumentuju žádné LPG zařízení. Se vě mě trochu mýlíš. A nepomlouval sem Valtek30!!!

S originálníma Vlatek 30 a červenýma cívkama mám v poměru ceny velmi dobré zkšenosti 30-40tis km průměr, což vzhledem k ceně lišty a případné její opravy je krásné.

Ale abych namontoval několik aut jak říkám s neuvedenými vstřikovači, a co vím, tak do 10ti tis km jsem ve 3 autech z 15ti řešil vstřiky, pane, třepu se, kdy dojede další zákazník a nebude mu uznána reklamace.....

Já tu neargumentuju, nepomlouvám, já chci aby cena lišty odpovídala její životnosti. Ukaž mi zařízení, které vydrží bez problému 250 000km na LPG, pouze se standartním běžným servisem - plánované filtry, plánované membrány, a já ti to zařízení protlačím na trh v nějaké schopné ceně.

Když se na autě pokazí jedna lišta, čert to vem, pokud se to na autě zopakuje, hold špatný plyn.....pokud se projeví více aut? Co mám říct? Já chápu že kvalita paliva LPG v ČR je špatná všeobecně.....ale tak potřebuju prostě vstřiky které alespoň vydrží 120 000 - 150 000km.

Ve finále se objeví 2 zákaznící oba najeto shodně 150 000km

....jeden řekne...no každý 2 roky sem repas. vstřiky(vč filtru a seřízení) po 1800kč x např 8 let = 4x 1800=7200kč.

.....druhý řekne, čoveče filtry ročně á 250kč x8 = 2000kč (možná se mu posere vstřik možná ne)

Ale i kdyby se mu posrala celá lišta, tak on vidí, že za těch 8 let prostě jezdil jenom na filtry a nic se tam neposralo a že to po těch 8mi letech má nárok. Protože se do toho nehrabalo.

Jako je to sporné, snad to chápeš....

Upraveno od PauLofWoCC

jako sporne to je o tom zadna. Malo lidi taky muze objektivne neco porovnat. Hlavni je ze vetsina lidi si provoz na LPG chvali.

Jsme Te spatne pochopil, jsem myslel ze pod neuvednemy vstriky se rozumi valtek 30 :

Uplně největší problém je kvalita LPG v ČR, mimojiné jako všech ostatních paliv počínaje naturalem končinaje naftou u nešťastných CDI /CRDI ček.

no tak to tě trošku usadím, nevím, kde bereš informace, pokud vím, podle údajů od Petrolu co mi chodí na čerpačku tak LPG je na tom ze všech paliv nejlíp, nejhůř je na tom nafta...

možná to myslel v porovnání třeba s Itálií nebo Holandskem

tak ono toho hlavne lidi hodne napovidaj... na nasem malem meste jsou dve nove cerpaci stanice a kazda prodava plyn jine firmy, pritom prijede jedna cisterna ktera jede k obou :) Samozrejme uz se objevuji nazory jak na ten plyn od te cerpacky s lepsim jmenem to jede lip...

Lpg jsem tankoval uz vsude mozne a zadny rozdil jsem nikdy nepoznal... myslim ze je to spis o tom ze clovek natrefi na nejakeho podvodnika... oficialni produkt LPG by mel byt porad stejny :)

jedine co jsem videl v nemecku ze maj v lete ruzne pomery 60:40 70:30 80:20 ale nejak jsem nad tim nebadal

no právě...a právě ty poměry mají zásadní rozdíl ve spotřebě...

možná to myslel v porovnání třeba s Itálií nebo Holandskem

Třeba když se tahaly Octavie s LPG AG System z Holandska, tak neměli filtry plyn. fáze. Tam je prostě nemontovali. Pak si někdo dotahl auto sem a pokud ho tím nevybavil, běžně odcházeli vstřiky - zalepené.

  • 2 měsíce později...

nevim ja jsem menil filtr vzdycky neco mezi 15-20 000km. Prvni filtr jsem rozrizl a byl trosku cerny a par kulicek grafitu, proto jsem si do auta dal rozebiratelnej ale zatim pokazde vypadala vlozka filtru jak nova. Tankuju tak 70% plynu v nemecku

bez filtru to asi nenecham ale asi prodlouzim kilometrovej najezd

Víš v čem máš 2 problémy?

Zaprvé tankuješ v německu - měnil sem filtr na V8 (jeden filtr) po 30tis km a byl na ty km slušný, nicméně ten chlap bral skoro jen v německu LPG. Poté jsem mu řekl, že mu trhnu záruku jestli nebude jezdit častějc. Dojíždí každých 10tis km, druhá výměna byla něco strašného (bral levný LPG) to bylo černé jak sviňa ten filtr a to fělo fitru vevnitř to samé. Nyní byl rovněž na filtrech - mimojiné změnil pumpu a po 10tis km filtr jemný náznak špinavosti, ale byl nasáklý merkaptanem nebo co to je....

Druhá věc je to, že papírové vložky dobře pochycují merkapatan, dokud se nenasají a nezačnou ho propouštět, ale běžná filtrace bych řekl, že je horší, než u polyesterových filtrů.

tak dobre premluvil jsi me, budu menit nadale po 20 000km... tech par korun me nezabije. nebo jinak kdyz bude filtr cistej tak ho tam jeste necham. Jinak certools ma taky vlozku ze sklenenejch vlaken a polyesterovou... jak to filtruje nevim nepatram neresim. Kdyz clovek natankuje nejakej humus tak mu stejne nic nepomuze.

Tak ja tankuju vsude mozne ale mam uz sve pumpy kde vim, ze nebyl nikdy zadnej problem... kdyz jsem videl co se tahalo za cerne snople z jednoho auta tak radsi neexperimentuju...

  • 3 roky později...

Co chceš slyšet...jen při odběru bylo porušeno obsluhami několik předpisů, takže výsledky jsou zpochybnitelné, na druhou stranu, jak má stanice zodpovídat za kvalitu- není to tekutina bez tlaku, takže co ajak by se dalo do nádrže dalo přimíchat...takže problém kvality je víceméně na distributorovi co má cisterny, ty musí někde natankovat, navíc, po každém tankování velké autocisterny ve sladu LPG musí vše odsouhlasit celní správa, takže pokud někde dochází k záměně nebo distribuce jiného plynu je víceméně problém celní správy, ne že to pak "hodí" na tu a tu čerpací stanici, ta je ta poslední v řadě, na kterou se to všechno svede.... 

podle čistoty kvalitu plynu nezjistíš, jestli jsi dobře koukal tak je to o rozborech plynu....i když bude čerpačka prodávat prvotřídní plyn, může se stát, že když za 10 let nepročistí nebo nevymění filtry, tak se to pak může v autě taky zachytit...myslíš, že benzín a nafta je lepší???pokud si přímo místo nafty nenatankuješ LTO (lehký topný olej), ten se nerozezná od nafty a  dělá pěkný bordel v motorech....v benzínu s vysokým obsahem biosložek (nevozí se na %, ale na objem) může tato složka hezky zalepit vstřikovače...

takže asi tak nějak málo a obecně.....proč neuvedli, který distributor ten a ten plyn dovezl...o tom nikdo ani nepípne, ale vše se svede na čerpačku,jak jinak.

 

Jinak k systému Magic- asi bych to srovnal s tím, jako by jsi šel do obchoďáku a vybral si nejnovější model černobílé televize, taky bude ukazovat, ale....je to slepenec českých a polských laciných součástek....můj názor,aby mě tus hned někdo nekamenoval...

to je zase takové to bububu...co vím od LPG mechoša-aby se ti ,,něco ,, rozbilo vlivem špatného lpg, chce to na takový plyn jezdit dlouhodobě, aby sis rozbil auto, to bys musel fakt natankovat šlem místo lpg... mně například servisoval servisak LPG vstřiky kvuli vysokému obsahu síry po 40000km, nové gumičky a repase vstřiků, cena opravy 800kč, což se i vrátí za 2 nádrže pohodlně.. nyní mám na LPG najeto 70000km po 2,5 letech a uplně v poho.. jediný neplánovaný výdaj byla ona oprava za 800kč.. jinak vše OK..a jen běžný servis LPG, svíčky+vzd. filtr po 45000km+  kontrola LPG po 23000km... jinak jen jezdím a jezdím...  tak si sam vyber, jestli jezdit za 14,20 na LPG nebo za 32,0 kč na BA

Chlapi díky za reakce. Právě že jsem doteď jezdil na LPG, tak moc dobře vím jaký je rozdíl v provozních nákladech, jenže to byla Felda a u té jsem případné problémy s motorem neřešil, tam je vše vyřešeno za "pár korun" když je potřeba. 
Teď mám jiné auto a vzhledem ke spotřebě okolo 10/100 je LPG jasná volba. Jen se nechci unáhlit, kdybych kupoval tu televizi, tak je to snad jednodušší  :kol-28:

 

O kvalitě nafty a benzínu si také samozřejmě iluze nedělám.. 

Karel.lpg - a jaký systém bys v současné době doporučil? 
Co jsem zjišťoval reference, jsou dost chválené systémy od http://tc101.cz/lpg/main/
Jsem  od Kolína, rád bych nechal udělat montáž v okruhu max. 150km, takže i Moravské Budějovice by případně přicházely v úvahu :-)

 

Díky, Petr.

Karel ti doporučí BRC a pokud jsou Mor.Budějovice v tvém rádiusu, tak nic dalšího něřeš a domluv se s ním, bude to sázka na jistotu :kol-47:

presne tak..

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.