Září 18, 201212 r Ahoj potřeboval bych poradit jak zapojit naklápění u xenon. světlometů na tlačítko naklápění vedle spínače světel. Mám oct 97. jsou tam dva nezapojené konektory na každé straně jeden třípinovej (od těch orig předface) a xonon. mají čtyřpinový konektor. V prvé řadě je potřeba koupit patici. ale nevím jak to přepinovat. Poradí někdo? (vím že tam mají být orig. nivelační čidla a nějaká jednotka ale někdo to už někde řešil že by to mělo jít i na to kolečko zapojit) z tohodle co se týče motorků naklápění moudrej nejsem http://www.skodaoctavia.cz/clanek/octavia-zapojeni-svetel-piny světla mám podle toho zapojené.
Září 21, 201212 r Osobně bych takovou prasárnu nedělal. Pokud někdo chce xenony, pak komplet a tak jak mají být, protože proti takovému blbci, s vytaženejma xenonama ručně aby "lépe" viděl, je zážitek v noci jet. Já bych za to bral techničák od auta... Upraveno Září 21, 201212 r od Lonanek
Září 23, 201212 r Děláš jak kdybych měl na autě xonony 1000000k v neseřízenejch parabolách s H4kovou paticí, Neptal jsem se tě na tvůj názor (navíc mám je tam už rok a nikdo mě ještě nevyblikal) Upraveno Září 24, 201212 r od Wojnar Necituj poslední příspěvek!!
Září 26, 201212 r diky moc este me napadlo na regulaci jasu číslo jen jak to maj origo xenony ja mam rexulaci jasu+sklon svetel a chci jen regulaci jasu
Září 26, 201212 r Presne Lonanek ty me dneska chapes diky moc kdyby jste nekdo vedel o cidlech ci regulatoru osvetleni dejte SZ
Březen 4, 201312 r Klucí měl bych taky jednu otázku jak je to s xenonama...Kámoš má octavii kupoval xenony origo, ostřiky dodělával a nivelaci vše funguje jak má... v Sobotu narazil v noci na PČR a dostal za origo xenony 500kč pokutu že ve světlech nesmí být xenony ale halogeny! Co je na tom pravdy? Policajt říkal že na světlech má nápsáno HC/R což je světlo určené pro halogen a pro xenon by tam mělo být DC/R? Slyším to poprvé tak se ptám. Vždy když ho stavěli PČR tak se koukli na ostřiky a na naklápění zda tam je a víc to nikdo neřešil...Foto je ilustrační stáhnul jsem ho na netu, ale ten štítek tam je vidět. Upraveno Březen 4, 201312 r od laky911
Březen 4, 201312 r Policejní prezidium ČRŘeditelství služby dopravní policie Č.j. -------------------------- Praha 15. dubna 2009 dle rozdělovníku cestou náměstka policejního prezidenta pro vnější službu plk. Mgr. Ing. --------------- Pokyn k usměrnění činnosti - kontrola provozu vozidel s xenonovými světlomety - zaslání Ředitelství služby dopravní policie PP ČR obdrželo opakované upozornění ze strany veřejnosti na vozidla, která jsou vybavena tzv. xenonovými světlomety a vzhledem k neodborné montáži zejména do světlometů, které nejsou určeny pro plynové výbojkové žárovky, tímto dochází k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. Z tohoto důvodu je nutné se v rámci běžného výkonu služby při dohledu nad bezpečností silničního provozu zaměřit na tato vozidla. Pro názornost sdělujeme, že technické požadavky pro montáž xenonových světel do vozidla upravují předpisy EHK č. 48 a EHK č. 98. Předpis EHK č. 48 v oddíle 6.2.9 stanoví, že „Potkávací světlomety se zdrojem světla se skutečným světelným tokem přesahujícím 2000 lm jsou přípustné pouze ve spojení s montáží pro čištění světlometu podle předpisu č. 45. Dále platí, že z hlediska svislého sklonu se nepoužijí ustanovení odstavce 6.2.6.2.2.“ (poznámka - ruční ovládání korektoru sklonu světlometů, tzn. automatická regulace nastavení skonu světlometů). Přestavba halogenových světlometů na xenonové je proto povolena pouze za dodržení předepsaných podmínek předpisu EHK č. 48 a předpisu EHK 98, kdy Předpis EHK č. 48 (Jednotná ustanovení pro schvalování typu vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci) Zajištění čištění světlometů Požadavek čistého světlometu je důležitý obzvláště u xenonových světlometů. Xenonový světlomet vyzařuje velice intenzivní světlo, které se na znečistěném světlometu láme a způsobuje nepříjemné oslňování protijedoucích řidičů. Zajištění automatické regulace sklonu světlometů Velká intenzita vyzařovaného světla musí být za jízdy výškově automaticky korigována v hodnotách stanovených výrobcem pro seřízení světlometů. „Ruční“ seřizování světlometů je u xenonových světlometů nedostatečné protože řidič nedovede korigovat světlomety v závislosti na nerovnosti vozovky a způsob jízdy (akcelerace, brzdění). Z tohoto důvodu opět dochází k nepříjemnému oslňování protijedoucích řidičů. Předpis EHK č. 98 (Jednotné ustanovení pro homologaci světlometů motorových vozidel vybavenými světelnými zdroji s plynovými výbojkami) Světlomet musí být pro použití xenonových světel homologován. V tomto případě je označen písmenem „D“. Paprsek je u tohoto světlometu zpravidla usměrněn do úzkého pruhu, zatímco při montáži výbojky do světlometu, který není pro tento zdroj světla konstruován, dochází k rozptylu světelného paprsku do širší plochy a tím dochází k nepříjemnému oslňování. Z tohoto důvodu je zakázáno montovat xenonové žárovky do světlometů, které nejsou pro jejich použití homologovány (konstruovány)! Světlomety, které jsou schváleny pro oboje použití (pro halogenové nebo xenonové žárovky) musí mít na rozptylovém skle označení, (popř. zezadu na těle světlometu na lehce přístupném místě), HCR DCR. Závěrem uvádíme, že montážní sady pro přestavbu xenonových světel, které se objevují na trhu, tyto podmínky vůbec neřeší. Výrobci světelných zařízení, včetně renomovaných firem, nabízejí komplety, které pouhou výměnou světelného zdroje – tedy záměnu žárovky za xenonovou výbojku, přestaví světlomety na xenony. V případě, že při kontrole vozidla je zjištěno, že vozidlo je vybaveno v rozporu s výše uvedenými technickými předpisy xenonovými světly, lze za podmínek uvedených v ustanovení § 84 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákona o přestupcích“) projednat v blokovém řízení s řidičem přestupek proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. l) zákona o přestupcích a uložit mu sankci a to pokutu do výše 2.000,- Kč za porušení ustanovení § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů. V případech, kdy bude vozidlo způsobovat oslnění takové intenzity, že bude bezprostředně ohrožena bezpečnost silničního provozu není vyloučeno věc oznámit příslušnému správnímu orgánu obce s rozšířenou působností pro podezření ze spáchání přestupku proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. a) bod 3 zákona o přestupcích. V oznámení o přestupku je nutné řádně popsat a zadokumentovat závažný způsob nezpůsobilosti provozu vozidla na pozemních komunikacích, které bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. S těmito informace seznamte policisty vykonávající dohled nad bezpečností silničního provozu
Březen 4, 201312 r H - halogenový světlometD - výbojkový (discharge) světlometCR (C/R) - asymetrický potkávací / dálkový světlometHC - halogenový potkávací světlomet (v praxi jsem jej jako samostatný neviděl)HR - halogenový dálkový světlometHCR (HC/R) - halogenový potkávací / dálkový světlometB (HB) - halogenový mlhový světlometRL - Running Light, světlomet pro denní svíceníA - poziční, či parkovací světloHCR DCR (HCR/DCR) - duální světlomet pro halogenovou žárovku i xenonovou výbojku (existuje to?)DC - světlomet pro xenonovou výbojku potkávacíDR - světlomet pro xenonovou výbojku dálkovouDCR (DC/R) - světlomet pro xenonovou výbojku potkávací i dálkovouDC/HR - světlomet pro xenonovou výbojku potkávací a halogenovou žárovku dálkovouPL - povinné přídavné označení pro plastové rozptylové sklo Na tejto stranke je to vysvetlene aj nakreslene uplne do podrobna. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:1976L0761:20040501:SK:HTML
Březen 5, 201312 r Jo super dík za info tohle jsem nevěděl, ale na druhou stránku nechápu jaktože to označení pro xenony (DC/HR - světlomet pro xenonovou výbojku potkávací a halogenovou žárovku dálkovou) není na světlech určených pro xenonová světla na octavii I??? Kámoš je kupoval nový přímo ve škodě a chtěl pro xenony proč má tyto teda? Dávali se do origo světel třeba jen halogeny?
Březen 30, 201312 r Ahoj, prosím nemá někdo nějakej podrobnej návod jak zprovoznit naklápění xenonů? Bud koečkem nebo senzorem na nápravě.. Jak už tu někdo psal, mám ten adaptér se žlutýma kabelama, ale nejsou všechny piny ze základního konektoru (hranatého). Mám origo xenony, 2x xenonovy vybojka + asi h4 na dálkové světla. Další problém nastává, že levé světlo mám asi z anglické verze a světlo se láme z prava do leva nohoru. Někdo psal že nastavit nějaký plíšky v čočce, ale prý neůspěšně. Jsem opravdu zoufalý a v létě chi z autem jet do chorvatska a myslím že rakouským policistům by se to nelíbilo Díky
Listopad 16, 201311 r Zdarec lidi, dokázal by mi někdo poradit. Před dvěma týdny jsem pořídil O I a s dodělávanýma xenama. Teď mi jeden začal svítit do červena. Kdesi jsem četl , že by to měla být špatná výbojka ale to mi přijde jako blbost. Nebude to spíš třeba spálená parabola (oprejskanej chrom). Popřípadě kdyby byla, tak bude lepší udělat repas na obou světlech ? Díky za odpověď
Listopad 16, 201311 r zmena farby svetla -> problem s vybojkou. vymenit. Parabola to byt nemoze, to by klesala intenzita, nie farba.
Listopad 29, 201311 r Přesně tak, je to špatná výbojka. Když jí vyměníš bude ti ta nová svítit trošku jinou barvou než ta druhá zahořelá - řekněme víc do žluta, postupně se to srovná - tak cca za 50 hodin svícení. Proto v origo servise doporučují měnit rovnou obě zároveň, ono totiž - pokud byly instalované zároveň, tak počítej, že ti brzo odejde i ta druhá.... ale je to vše taky o penězích Ale pokud to auto neznáš, nevíš to tam kdo a kdy dával...
Únor 2, 201411 r Xenony patří do čoček... jinak je tam tak velka svítivost ze oslňujes jako prase i když mas sklopný světla a dopravaci po to jdou coz je dobře a když chytnes blba je to dost mastný a za tu cenu se to nevyplatí
Únor 2, 201411 r Taky jsem měl xenony v obyčejných světlech bez čoček než mi je ukradli... a u dopravaku jsem to ukecal na 200, co jsem patral jaky muze byt postih tak ještě ze je už nemám :-D
Únor 6, 201411 r Doma to jde hůř, ale měli by to udělat na každé STK či lepší servis co má na to ten měřák, ale s kámošem jsme to dělali, že jsme dali octavii s xenony proti zdi, nakreslili lom světla na karton, naznačili kola kde jsou a pak dali auto s novými xenony místo něj a seřídily podle toho, po roce jelo auto na STK a docela to sedělo, jedno světlo bylo o něco níž
Únor 6, 201411 r dik,me slo spis o tu diagnostiku ja sem to myslim aj vedel ale zapomel sem to,jak je to s tim vagem by me pomohlo,a jestli prvni vag a pak seridit podle meraku nebo opacne,dik
Únor 7, 201411 r Jo tak tomuhle nerozumím, to nevím jak to kámoš dělal...ale když ho uvidím, tak se pokusím zjistit.
Březen 17, 201411 r Klucí měl bych taky jednu otázku jak je to s xenonama...Kámoš má octavii kupoval xenony origo, ostřiky dodělával a nivelaci vše funguje jak má... v Sobotu narazil v noci na PČR a dostal za origo xenony 500kč pokutu že ve světlech nesmí být xenony ale halogeny! Co je na tom pravdy? Policajt říkal že na světlech má nápsáno HC/R což je světlo určené pro halogen a pro xenon by tam mělo být DC/R? Slyším to poprvé tak se ptám. Vždy když ho stavěli PČR tak se koukli na ostřiky a na naklápění zda tam je a víc to nikdo neřešil...Foto je ilustrační stáhnul jsem ho na netu, ale ten štítek tam je vidět. tak to vypada jen na to že si zase chtěli na někom zchladit žáhu protože dát mu pokutu jen kvůli tomu že má jiné označení.. a asi se stala někde chyba jelikož by světla s čočky měli být určený pro xenon--
Září 8, 201410 r Koupil sem si origo xenony a ptam se na zapojeni jestli je stejne nebo musim neco zmenit?ktere piny.diky
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.