Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 12. Červen 2013 Sdílet Vloženo 12. Červen 2013 Tak už konečně vím co s tím je. Na dílně to postupně rozdělali tři mechanici, protože jim to pořád nedalo. Na motoru nebylo vidět, že by byl přidřený, vše bylo jak má být, akorát na klice drobná vůle. Pak sundali domečky a shodili šály. Ten mechanik říkal, že něco takového ještě neviděl..... Šály nebyly přidřený, klika taky ne, ale problém byl ten, že mezi šálama a klikou byla velká vůle. plochy kliky byly černé místo vyleštěného lesku. Říkal mi že to vypadá jako by tam někdo dal větší šály, protože klika mu přebroušená nepřipadala. Takže to někdo sbastlil, nalil tam hodně hustý olej a poslali to vesele do světa .... Viděl bych to spíš na to, že se to někomu před tebou přidřelo, nebo se předchozí majitel kompletně vysral na servis a ty šálky, který jsou z materiálu podobnýho měkký mosazi (ložisková kompozice) se prostě vydřely - proto měly vůli a čepy nebyly zaleštěný. Obzvlášť jestli to měl někdo jako firemní a jezdilo s tím víc řidičů, aniž by byla přímo určená osoba odpovědná za údržbu = nějaká pidifirma do 10 zaměstnanců a žádnej "garážmistr". Ty kusy vyplavovanýho karbonu plus soplovitá usazenína na dně vany po výměně na to taky ukazujou - prostě jen dolívali olej a sem-tam vyměnili filtrvložku, aby se jo neřeklo... Mít to auto místo kol ruce, asi by se někdo hoodně divil, až by ho mlátilo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paveldo Vloženo 24. Květen 2016 Sdílet Vloženo 24. Květen 2016 (editace) Omlouvám se, že otvírám skoro mrtvé téma,ale mám hodně podobný problém jako BorekCh v prvním příspěvku. Prostě fabia I, benzín 1,4, 16 ventil 55kw, rok 2001. Před 3 měsíci měněny zdvihátka - motor už klepal jako šicí stroj - současně udělány rozvody.Po výměně vše 14 dní v pohodě, pak (předpokládám,že bez souvislosti s předchozí opravou) vyměněn EGR -svítilo EPC - zakousl se v otevřené poloze a motor se "udusil"a chcípl za jízdy. Vše opraveno, nastaveno a nakonfigurováno ve Vagu. Pak se nepravidelně začala rozsvěcovat kontrolka mazání (červená). Vždy po zahřátí na pár sekund, pak pár kilometrů nic a zase - nezáleželo na rychlosti, otáčkách - prostě náhoda. Oleje v motoru dostatek , stejný jako před výměnou rozvodů Shell Helix HX7 10w-40 - nový při výměně včleně filtru. Vyměněno tlakové čidlo oleje - stále stejný problém. Při měření tlaku - měřák místo tlakového čidla - naměřen malý tlak. Vyměněno olejové čerpadlo (po rozebrání bylo původní v dobrém stavu), kontrola kliky a uložení - vše v normě bez vůle. Po výměne čerpadla stále stejný problém. Kontrola vahadel,vaček po sundání víka - vše bez vůle a ve stavu odpovídajícím staří vozu. Napadá vás něco? Já už jsem bez nápadu. Jen upřesním - auto kupováno starší, znám majitele, žadný levárny, pravidelný servis, stále stejný olej. Auto dalo bez problémů v horku Itálii, Chorvatsko, nikdy problém s tlakem oleje. Po výměně zdvihátek to řeším už 3 měsíce. Díky za každý nápad. Editováno: 24. Květen 2016, autor: paveldo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 24. Květen 2016 Sdílet Vloženo 24. Květen 2016 Zkontrolovat průchodnost sací trubky z vany k volejový pumpě, jestli v ní neuvíznul kus kalu nebo karbonu nebo není někde nedej Pámbu smáčklá. Popis neplechy přesně odpovídá tomu, co dělala stará šáde s podobně smáčknutou sací trubkou (vymontovanej motor ležel na boku na podlaze v dílně se shozenou vanou, nějakej dobrák ho postavil do normální polohy a pak zase položil - už jsme nikdy nezjistili kdo, kdy a hlavně proč takovou píčovinu udělal, ale napůl se smáčkla sací trubka od koše ve vaně). Nikoho nenapadlo tu trubku před smontováním překontrolovat. S motorem se po dokončení opravy jezdilo s problémama asi půl roku, než ho kamarád doslova obětoval - rozpálil to na dvojáka co to dalo a čekal, co se stane - no a šáde se utavila, nestíhala se mazat, i když kontrolka nesvítila (a policajt byl OK - ověřený v jiným motoru), tak objem nasátýho "másla" nestačil a motor se přehřál. Smáčknutou sací volejovou trubku odhalila až následná "pitva" ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paveldo Vloženo 24. Květen 2016 Sdílet Vloženo 24. Květen 2016 (editace) Dík za tip,ale tím to nebude. U výměny olejového čerpadla jsem byl - dělalo se to "na kanále", šla dolů vana a sací koš s trubkou a pak čerpadlo. Na trubce nic neleželo. Další tip byl přicpaný sací koš (tajně jsem doufal, že bude), ale nic a v oleji ve vaně ani smítko,kal nebo něco podobného. Všechno čistý ..... :-( Fakt netuším co to je za šotek ...... A teď si uvědomuju, že se nejdřív dělal vrch motoru - zdvihátka - a po nějaké době začal blikat tlak oleje. V té době se do spodku motoru ještě vůbec nelezlo. Editováno: 24. Květen 2016, autor: paveldo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 24. Květen 2016 Sdílet Vloženo 24. Květen 2016 Dajte dole vrch vymyť od oleja vačky aj domec dôkladne premerať vôlu tam je často pes zakopany. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paveldo Vloženo 24. Květen 2016 Sdílet Vloženo 24. Květen 2016 Díky - to stojí za pokus. Kontrolovalo se po výměně čerpadla - jen opticky, jestli se náhodou neudělalo při výměně zdvíhátek něco blbě. Vůle jsem neměřil. Před výměnou zdvihátek vše šlapalo jak hodinky, hlava mi nebere, že teď by měla být někde nějaká vůle. Vše dobře "složeno" zpět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 24. Květen 2016 Sdílet Vloženo 24. Květen 2016 Asi ten zasah do motora vymena hydra bol ten posledny klinec do rakvy. Vačky na pohlad budu krasne aj domečky ale predpokladam že ta vôla tam bude a tam fuči preč tlak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paveldo Vloženo 24. Květen 2016 Sdílet Vloženo 24. Květen 2016 U vačky se měří pouze axiální vůle, ne? Alespoň podle servisního manuálu ..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 24. Květen 2016 Sdílet Vloženo 24. Květen 2016 ale možeš sa vybodnuť na axilnu vôlu ked vačka bude ločkať v domečku a dobru budeš mať axialnu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paveldo Vloženo 24. Květen 2016 Sdílet Vloženo 24. Květen 2016 Vůli v domečku jsme zkoušeli - jasně bez měřáku, jen rukou. Vím ruka není měřák, ale nebyla cítit žádná vůle. A kdyby měla být taková, že mi kriticky klesne tlak oleje, tak už bych ji cítil i rukou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 24. Květen 2016 Sdílet Vloženo 24. Květen 2016 Tak uvidime ako sa to podari poriešiť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
habax85 Vloženo 10. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2019 Zdravím všechny, rád bych obnovil toto téma popř. aspoň se dozvěděl v čem byl zakopaný pes, taky mám 1.4 16V 55kW 2001 AUA, po výměně zdvihátek se taky občas/nahodile cca už půl roku rozbliká kontrolka oleje (oleje dostatek), občas sama po pár sekundách zhasne, chod motoru pořád stejný, měněno čidlo tlaku oleje, olej měněn pravidelně po 15tis., 10W40. Díky moc za odpověď Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 10. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2019 jsou dvě možnosti buď to blbě ukazuje (čidlo, kabeláž), nebo to opravdu nemaže (někde je něco ucpaného) - druhá možnost přitom pro motor může být fatální. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiří Sobotka Vloženo 23. Květen 2023 Sdílet Vloženo 23. Květen 2023 Přidávám aktuální zkušenost: 1.4 MPI 50 kW, r.v.2001. Koupena před rokem se 160tkm. Výměna oleje, svíček a filtru. Za rok najela 15tkm (každý den 20 km do práce a 20 km zpět) a jak se před týdnem oteplilo, rozsvítilo se na konci cesty (po cca 18 km) mazání, po chvíli zhaslo a od té doby se to každý den opakuje. Mechanik tipuje čerpadlo, já čidlo, ale po přečtení diskuze mám obavu z výše jmenovaných závad. Dám vědět, jak to dopadlo 😉 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.