Přejít na obsah

Kontrolka mazání


phoenixr

Doporučené příspěvky

Tak už konečně vím co s tím je. Na dílně to postupně rozdělali tři mechanici, protože jim to pořád nedalo. Na motoru nebylo vidět, že by byl přidřený, vše bylo jak má být, akorát na klice drobná vůle. Pak sundali domečky a shodili šály. Ten mechanik říkal, že něco takového ještě neviděl..... Šály nebyly přidřený, klika taky ne, ale problém byl ten, že mezi šálama a klikou byla velká vůle. plochy kliky byly černé místo vyleštěného lesku. Říkal mi že to vypadá jako by tam někdo dal větší šály, protože klika mu přebroušená nepřipadala. Takže to někdo sbastlil, nalil tam hodně hustý olej a poslali to vesele do světa ....

Viděl bych to spíš na to, že se to někomu před tebou přidřelo, nebo se předchozí majitel kompletně vysral na servis a ty šálky, který jsou z materiálu podobnýho měkký mosazi (ložisková kompozice) se prostě vydřely - proto měly vůli a čepy nebyly zaleštěný. Obzvlášť jestli to měl někdo jako firemní a jezdilo s tím víc řidičů, aniž by byla přímo určená osoba odpovědná za údržbu = nějaká pidifirma do 10 zaměstnanců a žádnej "garážmistr". Ty kusy vyplavovanýho karbonu plus soplovitá usazenína na dně vany po výměně na to taky ukazujou - prostě jen dolívali olej a sem-tam vyměnili filtrvložku, aby se jo neřeklo... Mít to auto místo kol ruce, asi by se někdo hoodně divil, až by ho mlátilo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Omlouvám se, že otvírám skoro mrtvé téma,ale mám hodně podobný problém jako BorekCh v prvním příspěvku.

Prostě fabia I, benzín 1,4, 16 ventil 55kw, rok 2001. Před 3 měsíci měněny zdvihátka - motor už klepal jako šicí stroj - současně udělány rozvody.Po výměně vše 14 dní v pohodě, pak (předpokládám,že bez souvislosti s předchozí opravou) vyměněn EGR -svítilo EPC - zakousl se v otevřené poloze a motor se "udusil"a chcípl za jízdy. Vše opraveno, nastaveno a nakonfigurováno ve Vagu. Pak se nepravidelně začala rozsvěcovat kontrolka mazání (červená). Vždy po zahřátí na pár sekund, pak pár kilometrů nic a zase - nezáleželo na rychlosti, otáčkách - prostě náhoda. Oleje v motoru dostatek , stejný jako před výměnou rozvodů Shell Helix HX7 10w-40 - nový při výměně včleně filtru. Vyměněno tlakové čidlo oleje - stále stejný problém. Při měření tlaku - měřák místo tlakového čidla - naměřen malý tlak. Vyměněno olejové čerpadlo (po rozebrání bylo původní v dobrém stavu), kontrola kliky a uložení - vše v normě bez vůle. Po výměne čerpadla stále stejný problém. Kontrola vahadel,vaček po sundání víka - vše bez vůle a ve stavu odpovídajícím staří vozu. Napadá vás něco? Já už jsem bez nápadu. Jen upřesním - auto kupováno starší, znám majitele, žadný levárny, pravidelný servis, stále stejný olej. Auto dalo bez problémů v horku Itálii, Chorvatsko, nikdy problém s tlakem oleje. Po výměně zdvihátek to řeším už 3 měsíce. Díky za každý nápad.

Editováno: , autor: paveldo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkontrolovat průchodnost sací trubky z vany k volejový pumpě, jestli v ní neuvíznul kus kalu nebo karbonu nebo není někde nedej Pámbu smáčklá. Popis neplechy přesně odpovídá tomu, co dělala stará šáde s podobně smáčknutou sací trubkou (vymontovanej motor ležel na boku na podlaze v dílně se shozenou vanou, nějakej dobrák ho postavil do normální polohy a pak zase položil - už jsme nikdy nezjistili kdo, kdy a hlavně proč takovou píčovinu udělal, ale napůl se smáčkla sací trubka od koše ve vaně). Nikoho nenapadlo tu trubku před smontováním překontrolovat. S motorem se po dokončení opravy jezdilo s problémama asi půl roku, než ho kamarád doslova obětoval - rozpálil to na dvojáka co to dalo a čekal, co se stane - no a šáde se utavila, nestíhala se mazat, i když kontrolka nesvítila (a policajt byl OK - ověřený v jiným motoru), tak objem nasátýho "másla" nestačil a motor se přehřál. Smáčknutou sací volejovou trubku odhalila až následná "pitva" ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za tip,ale tím to nebude. U výměny olejového čerpadla jsem byl - dělalo se to "na kanále", šla dolů vana a sací koš s trubkou a pak čerpadlo. Na trubce nic neleželo. Další tip byl přicpaný sací koš (tajně jsem doufal, že bude), ale nic a v oleji ve vaně ani smítko,kal nebo něco podobného. Všechno čistý ..... :-( Fakt netuším co to je za šotek ...... A teď si uvědomuju, že se nejdřív dělal vrch motoru - zdvihátka - a po nějaké době začal blikat tlak oleje. V té době se do spodku motoru ještě vůbec nelezlo.

Editováno: , autor: paveldo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky - to stojí za pokus. Kontrolovalo se po výměně čerpadla - jen opticky, jestli se náhodou neudělalo při výměně zdvíhátek něco blbě. Vůle jsem neměřil. Před výměnou zdvihátek vše šlapalo jak hodinky, hlava mi nebere, že teď by měla být někde nějaká vůle. Vše dobře "složeno" zpět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zdravím všechny, rád bych obnovil toto téma popř. aspoň se dozvěděl v čem byl zakopaný pes, taky mám 1.4 16V 55kW 2001 AUA, po výměně zdvihátek se taky občas/nahodile cca už půl roku rozbliká kontrolka oleje (oleje dostatek), občas sama po pár sekundách zhasne, chod motoru pořád stejný, měněno čidlo tlaku oleje, olej měněn pravidelně po 15tis., 10W40.

Díky moc za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Přidávám aktuální zkušenost:

1.4 MPI 50 kW, r.v.2001. Koupena před rokem se 160tkm. Výměna oleje, svíček a filtru. Za rok najela 15tkm (každý den 20 km do práce a 20 km zpět) a jak se před týdnem oteplilo, rozsvítilo se na konci cesty (po cca 18 km) mazání, po chvíli zhaslo a od té doby se to každý den opakuje.

Mechanik tipuje čerpadlo, já čidlo, ale po přečtení diskuze mám obavu z výše jmenovaných závad.

Dám vědět, jak to dopadlo 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...