Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Škodovka zaručuje životnost kotoučů na 80 000km.

To je snad vtip, to by se muselo najezdit těch 80000 km tak maximálně do dvou let, mě kotouče totálně zrezavěly na pracovní ploše asi po třech letech i když auto jezdí denně asi po 35000 km, destičky jsem zbrousil do roviny, namontoval nové kotouče a jsem zvědavý za jak dlouho zhnijou, škoda že nestojí 200 Kč jako kdysi na Favorita, to bych s radostí měnil jen kotouče a destičky by byly OK

auto jezdí denne po 35000 km??? :o:huh:

Trans: má najetocca 35000km a auto jezdí každý den.

Já se snažím jezdit tak, jako bych brzdy vůbec neměl, ale nikomu to pánbuchraň nevnucuju, jsem už starší pán... :D

Škodovka zaručuje životnost kotoučů na 80 000km.

To je snad vtip, to by se muselo najezdit těch 80000 km tak maximálně do dvou let, mě kotouče totálně zrezavěly na pracovní ploše asi po třech letech i když auto jezdí denně asi po 35000 km, destičky jsem zbrousil do roviny, namontoval nové kotouče a jsem zvědavý za jak dlouho zhnijou, škoda že nestojí 200 Kč jako kdysi na Favorita, to bych s radostí měnil jen kotouče a destičky by byly OK

auto jezdí denne po 35000 km??? :o:huh:

chybí mi tam čárka, chtěl jsem tím říct, že to nezrezlo tím, že by auto dlouho stálo, skutečně mi ty kotouče zrezavěly tak, že to skoro zničilo desky, z venku byly ještě jakž takž, ale z vnitřní strany jsem měl na pracovní ploše jen úzké mezikruží které bylo hladké a kde desky brzdily a vedle toho mezikruží byla tlustá a hrbolatá vrstva rzi, která rašplovala obložení na deskách. Mám to někde vyfocený.

Já jsem měl na vnitřní straně kotoučů na činné ploše taky vyleštěnou vrstvu rzi a hoblovalo mi to destičky. Kotouče jsem sundal, kompletně odrbal a omlátil (šlo to hezky dolů a činná plocha zůstáva docela rovná) a lehce přelíznul ruční bruskou.

Stalo se to asi tím, že jezdím skoro bez brzdění. Je potřeba občas pořádně zabrzdit, aby se to průběžně strhávalo.

Taky si myslím, že to bude tím, radši šlapu na plyn než na brzdy. Ty brzdový destičky mi asi přežijou i další kotouče až to zase zrezne.

Kotouče mi mněnili za 200 000km dvakrát pokaždé vydrželi cca 90 tis. brzdové destičky mám čtvrté ty vydrží o něco mín, bohužel jedny jsem usmažil zapadanejma kamínkama :( naštěstí už byli dost ohoblovaný

  • 8 měsíců později...

Ja som musel menit kotuce pri 30 000km - boli uplne zhrdzavene z vnutornej strany, tiez tam boli take 3-4 ryhy a uplne sa rozpadali :angry:

Ja som musel menit kotuce pri 30 000km - boli uplne zhrdzavene z vnutornej strany, tiez tam boli take 3-4 ryhy a uplne sa rozpadali :angry:

aky bol dovod prehrdzavenia kotucov po 30tkm az na vymenu? ... to by ma vazne zaujimalo

ked budem prezuvat pneu tak hodin foto kotucov v akom su stave. inak na pohlad ako nove len tusim uz su na 19mm ale nieco este vydrzia, zatial najazdene 87tkm.

mam 115t.km a este stale origo kotuce aj dosticky - cca 2-3 mm. v zime a blate sa mi s tym nechce robit, v lete sa chystam menit a zmerat aj kotuce ci aj tie bude treba.

QUOTE (Julo @ 10.2.2007, 19:13 )

Ja som musel menit kotuce pri 30 000km - boli uplne zhrdzavene z vnutornej strany, tiez tam boli take 3-4 ryhy a uplne sa rozpadali mad.gif

aky bol dovod prehrdzavenia kotucov po 30tkm az na vymenu? ... to by ma vazne zaujimalo

Ved tie kotuce boli doslova rozpadnute, chlapik co ich menil povedal,ze nieco take este nevidel a okrem toho boli uz tenke a trochu stocene - mi to z volantom robilo ako na starej 120-tke

mam 115t.km a este stale origo kotuce aj dosticky - cca 2-3 mm. v zime a blate sa mi s tym nechce robit, v lete sa chystam menit a zmerat aj kotuce ci aj tie bude treba.

Já mám najeto 122 tis. a teď budu měnit kotouče i destičky (oboje tam je originál). A to to ještě budu měnit jen proto, že mechanik říkal, že by to chtělo, jinak nemám pocit, že by auto nějak hůř brzdilo.

Já měnil obojí při 140kkm. Desky nevím, jestli nebyly druhé, ale byly až na kov.

Když už tady všichni měříte kotouče: jakou minimální tlouštku musí mit? A kolik destičky?

A co pakny a bubny? Vyžadují nějakou údržbu, popř. kontrolu?

Edit: a ještě jeden dotaz, na co je tenhle plastovej sráč? Mám ho nějakej volnej a dost rachtá.

Upraveno od Xp3

Stalo se to asi tím, že jezdím skoro bez brzdění. Je potřeba občas pořádně zabrzdit, aby se to průběžně strhávalo.

To je právě ono, člověk se snaží jezdit co "nejšetrněji" k autu, tzn. brzdí jen motorem, lehkou nohou motor nevytáčí, stěrače používá jen když už nic nevidí, okna raději nestahuje vůbec a ono auto se mu takhle odvděčí.

Věci fungují jen když se používají, tzn. brzdit, vytáčet, stírat a rozhejbat okna, ať to frčí -_--_--_-

Ten plast tam mám dělat jakousi ochranu brzdové hadičky.

Tipuji to na tepelný štít hadičky.

  • 3 týdny později...
Když už tady všichni měříte kotouče: jakou minimální tlouštku musí mit? A kolik destičky?

A co pakny a bubny? Vyžadují nějakou údržbu, popř. kontrolu?

Opravdu niko nevíte kolik mají mít destičky a kotouče, když je bude měřit šuplériho přístrojem?

A pakny udržba nějaká?

FS II- kotouč nový 18mm, hranice opotřebení 15mm

FS III- kotouč nový 22mm, hranice optořebení 19m

Destičky maj mít minimálně 2mm materiálu měřeno bez nosné ocelové desky.

Zadní pakny opotřebení 1.5mm opět bez nosné kovové desky.

U zadních paken se nejvíse opotřebovává náběžná strana, já zadky cca jednou za rok rozdělám, prach vyfoukám kompresorem, šmirglem líznu buben zevnitř, a pohyblivé čísti paken strříknu spešl sprejem.

Tom

nevím, jestli u těch FSII nemá být 16mm

FS II- kotouč nový 18mm, hranice opotřebení 15mm

FS III- kotouč nový 22mm, hranice optořebení 19m

Destičky maj mít minimálně 2mm materiálu měřeno bez nosné ocelové desky.

Zadní pakny opotřebení 1.5mm opět bez nosné kovové desky.

U zadních paken se nejvíse opotřebovává náběžná strana, já zadky cca jednou za rok rozdělám, prach vyfoukám kompresorem, šmirglem líznu buben zevnitř, a pohyblivé čísti paken strříknu spešl sprejem.

Tom

Mám najeto 75.000km a kotouče a destičky původní. Mají původní destičky signalizici opotřebení nebo ne? Kontrolka na palubce je, ale je funkční?

Jestli se nepletu signalizaci maj jen ty Fabie s prodlouženám serivsním intervalem...

No, záleží, jestli mají destičky tu signalizaci v sobě..

Většinou je to takové lanko(drátek), které vede od destičky někam do podběhu.

Ale jestli ho nemáte, nic si z toho nedělejte, většinou stejně urezne a je to jenom pro zlost ;)

většinou stejně urezne a je to jenom pro zlost

Škodovka :)

Ono jí destičky klidně můžou mít ale musí na to být auto vybavené.

Jinak s tím urezáním souhlas, většinou poznávám auta kterejm se kabel amorát plandá sem tam u kola...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.