Přejít na obsah

FABIA TDI


Doporučené příspěvky

Zdravím příznivce Fabií...měl bych nějaký ten dotaz, protože uvažuju o koupi Fabie s naftovým motorem. Jednak jestli bohatě stačí ten motor 1,4 TDI nebo je to línější a je potřeba 1,9 TDI? A také ať mi napíší ti, co s těmito motory mají zkušenosti, jak jsou spolehlivé, jak pracují, jízdní vlastnosti, kvalita a pohodlý interiéru a i jiných než motorových částí...atd. Prostě abych věděl zda ho mám kupovat nebo si to spíš mám rozmyslet. A také kdo má zkušenost se Sedanem, ať mi poradí zda je praktický nebo je ten kufr špatnej-myslím co se týče prostoru a průchodnosti nebo je lepší vzít Combi? Děkuji a rád si přečtu Vaše zkušenosti a názory....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono to chce vědět, budeš kupovat nové nebo jeté?, co považuješ za línější?, rozhodně 1.9 je kultivovanější, ale drahá pojistka proti 1,4, kolik km najedeš a za jakým účelem kupuješ? a hlavně cena?

osobně Combi 1,9 TDI, ale ta něco stojí, v současnosti se dělají 1,4 ve dvou variantách výkonu, volil bych silnější po mých zkušenostech se starší 55kW.

Interiér a pohodlí je stejné, zvukový projev pochopitelně rozdílný 3válce vs. 4 válce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se můžu vyjádřit k sedanu. Jako jednomu z mála se mi sedan i libí. Nejen ve Fabii, ale obecně. Zvlášť u Fabie je vstupní otvor opravdu malý (na výšku cca 50 cm). Trošku také potrápíš záda, když chceš např. balík vod nebo přepravku dát až dozadu, kufr je poměrně hluboký. Zatím jsem nějak dopravil vše co jsem potřeboval a že se mi tam nevleze lednička nebo pračka mi zas tak nevadí, aspoň si nezničím auto. Buď mi to dovezou nebo si větší auto půjčím. Jinak je dokonce kufr papírově větší než u kombi, když se v něm v zimě hrabeš, tak ti nefouká do auta, hluk od zadní nápravy by měl být lépe utlumen. Dokonce je víko kufru zevnitř čalouněné, což v této třídě není obvyklé (např. nedávno tu kolovalo video s celkem velkou Toyotou a ta čalounění neměla) a je v něm upevněný výstražný trojúhelník. Zadní okno se nešpiní, takže na absenci zadního stěrače si zvykneš během 14ti dnů. Příprava pro střešní nosič je celkem dobře vyřešená. Mám příčníky od Neummana, které tam bez jakéhokoliv nářadí namontuju během pěti minut. Hůlky od lyží (meřím přes 190 cm) jsem do kufru také narval, ale bylo to o fous. Sedanů se prodalo málo, takže to u nás není taková masovka. Dokonce i teď po pěti letech výroby se občas někdo diví, že se taková Fabie vůbec dělá (prý oktávka)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No chtěl bych koupit auto z předváděčky, tzn. mírně jetý, rok výroby 2005 nebo maximálně 8/2004, najeto mají do 20. tis. km a pohybujou se kolem 330 tis.. Myslím že jsou to dobrý auta,co? A k tomu motoru-upřednostnil bych asi ten 1,4 TDI ale jak je to s tou hlučností,je to moc? Sedan se mi docela líbí až na ty zadní svítilny....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_bastien

Mám 1,9 TDI a jsem spokoný, dřívě jsem měl 2 auta 16V 74 kW - nesrovnatelný rozdíl. Spotřeba nafty dle stylu jízdy je okolo 5-6 l/100km. Půlku jezdím po Praze a to bere okolo 6,5 max do 7 při pojíždění v kolonách. Při lehké noze a pohodové jízdě po rovině se dá jet za 4,7-5 l.

Mám klimošku - snížení výkonu při puštění klimošky je minimální (nedá se srovnávat s benzinem). Nárůst spotřeby také minimální.

Max. rychlost při dobré naftě a vzduchu po rovině dle tachometru 200 km/h, z kopce mi to jelo i 215. Asi největší nevýhodou při koupi jsou pne na kterých to obouvají (pokud už nevyrazili nákupčího). Pneu Matador Elite jsou naprosto nevhodné a dost znehodnocují kvalitu a bezpečnost jízdy.

1,9 TDI 74 kW můžu doporučit. Zkušenosti s 1,4 TDI nemám. Pokud máš dost peněz na koupi (pojištění) doporučuju 1,9.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jeden taky maly dotaz predvadzacku u predajcu s najazdenymi cca 20tkm. no neviem ako ty ale mne sa zda ze zrovna tieto auta dostavaju dost zabrat nakolko sa tam vystrieda vela ludi a kazdy to skusa a hlavne ked s tym idu tak kazdy skusa co to da a podla toho aj jazdi.

co sa tyka praktickosti kufru tak ber combi. u TDi motorov nemam skusenost ale treba si uvedomit ze je to 3 vs. 4 valec. ak mas spotrovejsie sklony tak 1,9 a pokial si pokojny sofer tak ti staci 1,4. ja vychadzam so svojej skusenosti osobne mam combi ale 1,4 benzin. ked som pozrel na vykon mojej 1,4 16V a 1,4 TDi tak je to skoro rovnake o desatinky lepsie pre benzin. zavisi aky si vodic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem měl sporťáka,takže se tomu nevyrovná ani 1.4 ani 1.9. Nedal bych ho pryč ale musím začít přemejšlet praktičtějš a úspornějš. Na sportovní jízdy už asi zapomenu, takže asi bude postačovat ten 1.4-jen jestli není znatelná ta hlučnost? A to že je to jen tříválec je v poho nebo to má i slabiny? A k těm předváděčkám a mírným jetinám-je to tak špatný jak to popisoval fanda přčede mnou? Měl jsem pocit že ty předváděcí vozy musí mít právě v perfektním stavu, když je ukazujou a předvádí, že není možné aby tam něco nebylo ok....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím jak se sedanem (služební), tak i s combi (moje). Pokud nepotřebuješ přepravovat velké věci navíc obtížně manipulovatelné sedan plně vyhoví. Papírově má sedan sice větší kufr, ale jsem přesvědčen, že rozdíl dělají postranní kapsy, které jsou u sedana přiznané, u combi s odendávacími dekly a tam se vejde „bordelu“, který není na očích. Jen já, jako soukromé bych ho nechtěl, kromě již řečeného, combi je prostě takové „hezčí“, kompaktnější, variabilnější. K těm předváděčkám, kdysi jsem si pořídil Formana Solitaire, jezdilo jako služební v Boleslavi. Bylo to v pohodě, zajeté dobře, žádné problémy doteď (již 4 roky ho „demoluje“ švagr (a to doslova) a tak ho mám pořád na očích). Ale, už bych do toho znovu nešel. Nové je nové, zajedeš a zavedeš si to podle svého.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Papírově má sedan sice větší kufr, ale jsem přesvědčen, že rozdíl dělají postranní kapsy, které jsou u sedana přiznané, u combi s odendávacími dekly a tam se vejde „bordelu“, který není na očích.

Objem kufru u kombi je měřen včetně bočních kapes - mají je až vyšší výbavy. Nicméně nemá smysl to řešit, protože u kombi se objem měří po roletku a ta se dá zasunout/vyndat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdim s obouma variantama techto motoru, a s 1.4 TDI/51 kW) jsem se moc nezkamaradil, pro pohodovou jizdu to muze byt fajn motor, a i neumetel s plynem se dostane pod 5 litru na sto,horsi je kdyz je clovek potrebuje predjet kamion resp vice nez jedno auto .)prevodovku to ma celkem na kratko takze pri 160 to tocilo 4tis ot. coz neni moc prijemne v kabine :(cesta Liberec - HK - OL- OV)

byla v tomdle aute pro me doslova utrpeni...trapilo se auto a trapil jsem se ja...pokazde kdyz sem predjizdel tak sem to tlacil ocima dopredu jak jen slo :(

1.9 je jine kafe, 8 litraku na zacatku roku za ruceni je trosku palka ale to je tak jediny zapor proti 1.4 ce.)urcite se to mene klepe v nizsich otackach a ma to lepsi zvuk vsechy ty trivalce mi pripadaji takove drncive.)a jinak jizdni projev 1.9 je jak uz hodne lidi psalo....ja sem po chipu takze jsem nekde jinde nez serie ale i tak serie jezdi hodne hodne slusne -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdim s obouma variantama techto motoru, a s 1.4 TDI/51 kW) jsem se moc nezkamaradil, pro pohodovou jizdu to muze byt fajn motor, a i neumetel s plynem se dostane pod 5 litru na sto,horsi je kdyz je clovek potrebuje predjet kamion resp vice nez jedno auto .)prevodovku to ma celkem na kratko takze pri 160 to tocilo 4tis ot. coz neni moc prijemne v kabine :(cesta Liberec - HK - OL- OV)

byla v tomdle aute pro me doslova utrpeni...trapilo se auto a trapil jsem se ja...pokazde kdyz sem predjizdel tak sem to tlacil ocima dopredu jak jen slo

1.9 je jine kafe, 8 litraku na zacatku roku za ruceni je trosku palka ale to je tak jediny zapor proti 1.4 ce.)urcite se to mene klepe v nizsich otackach a ma to lepsi zvuk vsechy ty trivalce mi pripadaji takove drncive.)a jinak jizdni projev 1.9 je jak uz hodne lidi psalo....ja sem po chipu takze jsem nekde jinde nez serie ale i tak serie jezdi hodne hodne slusne -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_bastien
Zadní světla po faceliftu se mi také moc nezamlouvaly (nejen na sedanu), ale už jsem si zvykl.

Guest_bastien: Jaký Matador Elite, já tam měl Barum Brillantis! :D:smich:

To je celkem jedno, prašť jako uhoď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No chtěl bych koupit auto z předváděčky, tzn. mírně jetý, rok výroby 2005 nebo maximálně 8/2004, najeto mají do 20. tis. km a pohybujou se kolem 330 tis.. Myslím že jsou to dobrý auta,co? A k tomu motoru-upřednostnil bych asi ten 1,4 TDI ale jak je to s tou hlučností,je to moc? Sedan se mi docela líbí až na ty zadní svítilny....

Vim ze jsem na Skodovackem foru, ale nemuzu si pomoct. Vzhledem k tomu ze Kia a Hyundai prodavaji podobne velka auta Rio, Accent za podobnou cenu nova se skvelym motorem 1,5 CRDI 81kW 235Nm, a 3 letou zarukou, tak bych o tomto vubec neuvazoval.

Skodovacke diesly jsou proste drahe...velky cenovy rozdil oproti benzinu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám 1,4 TDi, r.v.04, najeto 95000 km bez nejmenšího problému. Chip na cca 100 koníků, takže výkon srovnatelný s 1,9 TDi, ovšem spotřeba i pojistka menší. S hlučností problém nemám, běžná cestovní rychlost kolem 170 km/h mi nečiní potíže. Provedení kombi, kvůli větší ďouře do kufru. Prostě z mé strany naprostá spokojenost. marek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak uz rekl Marek...

Me zprevodovani 5-tky trochu vadi ale i pri vyssich otackach se da uhanet po dalnici za slusnou spotrebu. Kultivovanost 1.4-ky je samo horsi nez u 1.9-ky (tzn. i hlucnost - otazka zvyku a pusteneho radia :D )... Vyhodou ale spotreba, pojistka. Jinak kombajna bych bral urcite :)

A s cipem to jede urcite jak vino... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám 1,4 TDi, r.v.04, najeto 95000 km bez nejmenšího problému. Chip na cca 100 koníků, takže výkon srovnatelný s 1,9 TDi, ovšem spotřeba i pojistka menší. S hlučností problém nemám, běžná cestovní rychlost kolem 170 km/h mi nečiní potíže. Provedení kombi, kvůli větší ďouře do kufru. Prostě z mé strany naprostá spokojenost. marek

lol, a tomu ze jsi chipem udelal z 1.4ky 1.9ku opravdu veris jo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s Markem, těch 170 není nějaký peklo. Přijde mi, že větší hluk v těhle rychlostech je hlavně aerodynamický a od pneumatik. Myslím si, že tenhle motor (1,4 TDi) je pro Fabii optimální. Jede s ním poměrně svižně a s krásnou spotřebou. Na začátku mě jen trochu překvapilo, že výfuk nějakou dobu po studeným startu tak nějak divně rezonuje... :huh: Jinak bych každopádně volil kombi-jak z estetickýho hlediska, tak z praktickýho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 4 roky starou fabii 1.9tdi najeto cca 170tkm. Kdybych to auto půjčil někomu na svezení, tak ty kilometry mu urcitě hádat nebude. Těch 200 tacho dává na rovince bez problémů (věřil bych tomu,že má v reálu přes 80kw), když na to fakt šlapeš, tak jsi rád, že to má kotouče i v zadu,protože motor s tím relativně těžkým (cca 1200kg) autem dokáže zacvičit. Na spotřebu si rozhodně stěžovat nemůžu. V létě se vejdu s průměrem do 4 litrů (jezdím denně 140km - 1/3 vesnice + Praha a 2/3 státovka ustálených 100km/h tacho). Olej nežere snad vůbec. To auto mi opravdu dělá radost. Zatím jen pravidelné výměny v servisu + jednou výměna váhy. Rozhodně bych se přimlouval za kombi kvůli praktičnosti. Například klasickou benzínovou sekačku dáš do kombíku v pohodě, do sedana budeš muset minimálně sundávat madlo. Jenom mi teď trošku začaly kvést páté dveře (no co,vždyť je květen :D ), ale mám namířeno s reklamací do servisu,tak uvidíme,jestli mi Škodovka nezkazí dojem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keby mi niekto pred dvoma rokmi povedal, ze budem mat naftak tak sa mu vysmejem. Teraz po roku uzivania 1.9TDI som velmi rad, ze som do tohto motoru isiel. Sila od spodnych otacok a spotreba su skratka skvele. Priemerna spotreba v lete 4,5l v zime 5,7 a to ho moc nesetrim. V praci mam Fabiu 1.4 74kw a vzdy ked do nej sadnem zo svojho tak mam pocit, ze to vobec nejde. Pohodlnejsie je iba zoslapnut plyn a nemusiet pri tom podradovat. Maximalna spokojnost.

Osobne som v 1.4TDI nesiel ale kamarat co ju ma, ked sa zviezol v mojej 1.9 tak lutoval ze si nepriplatil..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám 1,4 TDi, r.v.04, najeto 95000 km bez nejmenšího problému. Chip na cca 100 koníků, takže výkon srovnatelný s 1,9 TDi, ovšem spotřeba i pojistka menší. S hlučností problém nemám, běžná cestovní rychlost kolem 170 km/h mi nečiní potíže. Provedení kombi, kvůli větší ďouře do kufru. Prostě z mé strany naprostá spokojenost. marek

lol, a tomu ze jsi chipem udelal z 1.4ky 1.9ku opravdu veris jo?

Nerozumim, jak to myslis?!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A také kdo má zkušenost se Sedanem, ať mi poradí zda je praktický nebo je ten kufr špatnej-myslím co se týče prostoru a průchodnosti nebo je lepší vzít Combi? Děkuji a rád si přečtu Vaše zkušenosti a názory....

Combi je bezpochyby praktičtější -_- Sedan má malý vstupní otvor a žádný rozměrnější předmět tam nedostaneš. A nemusíš se zrovna chtít stěhovat a převážet nějaké rozměrnější krámy, ale zkus si představit třeba dětský kočárek. Pro spoustu rodin s malými dětmi je to zcela běžná věc, kterou potřebuješ převážet a do Combiku ji hodíš bez přemýšlení, do sedanu to však jen tak nedostaneš. Koupíš si novou TV, dneska už je běžné kupovat TV s trošku větší úhlopříčkou - do sedanu to nenacpeš. Výlet s bicykli nebo třeba jen jejich převoz z a do servisu - samo sebou, na to se většinou používá střešní nosič, ale pro nějaký krátký převoz, proč se s ním nasazovat? Do Combi to položíš na podlahu, no problem, u sedanu se s tím budeš mordovat, atd........... <_<

Nejsem žádný zapřísáhlý odpůrce sedanů, ale z praktického hlediska v každodenním životě to musí Combi vyhrát na plné čáře. Navíc je cenová politika Škodovky nastavena tak, že Combi i Sedan jsou za stejnou cenu :huh: A tady asi opravdu není o čem přemýšlet, Combi musí praktičností jednoznačně zvítězit.

Máš-li tedy možnost volby, jdi do Combi -_- Nepraktičnost sedanu nakonec odrážejí i prodejní statistiky Fábií: hatchback 60%, Combi 35%, sedan 5% :o ... a tak Škodovka usoudila, že pro malý zájem bude výroba sedanu ukončena bez náhrady ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám 1,4 TDi, r.v.04, najeto 95000 km bez nejmenšího problému. Chip na cca 100 koníků, takže výkon srovnatelný s 1,9 TDi, ovšem spotřeba i pojistka menší. S hlučností problém nemám, běžná cestovní rychlost kolem 170 km/h mi nečiní potíže. Provedení kombi, kvůli větší ďouře do kufru. Prostě z mé strany naprostá spokojenost. marek

lol, a tomu ze jsi chipem udelal z 1.4ky 1.9ku opravdu veris jo?

Nerozumim, jak to myslis?!

No napsat, ze chipem dostanu z 1.4TDI 100 koni a jede to srovnatelne s 1.9 je imho dost prehnane. :o)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...