Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

2

post-8-1150221819.jpg

  • 1 měsíc později...

Čau

Pokud máš peníze tak ti doporučuji jít do OCTY 1.9 TDi

Já měl dilema a vyřešil jsem ho koupí octy ale musel jsem si na ni počkat, a jestli chceš kontakt tak se ozvi

ICQ 242565716

Mam 1,4 TDI Combi Elegance, najazdene 76 000 km, priemerna spotreba za tuto dobu 4,89 (dlhodoba a presna statistika). Jazdim asi 90% dialnice, zvysok normalne cesty. Velmi som vahal pred kupou, ci si nemam radsej priplatit za 1,9 ale teraz ked po roku analyzujem, tak toho naozaj nelutujem.

Vykonovo to uplne postacuje, spotreba je velmi prijatelna. Moj kolega na 1,9 tieto iste trasy jazdi v priemere s o liter väcsou spotrebou.

Takze ak si ochotny sa kusok uskromnit po vykonovej stranke, odmenou ti bude prijatelna spotreba, mensie prevadzkove naklady (zatial len jedna servisna prehliadka pri 49000 km) Zatial ziadna zavada.

Vrele odporucam.

  • 1 měsíc později...

Cafte sice je to forum o skodovkach,ale rec je tady hlavne o motoru 1.4 tdi ja ho mam také ve verzi 59 kw na VW polo rv2001 podle me jede docela dobre do 120km/h pak uz to de nahoru jen velmi zvolna,hlucnost je podle me skoro stejna jak vw passat 1.9 tdi,kdo pochybuje o vykonu tohohle moturku tak mohu rict ze jak se snim sveze sam,tak ho mile prekvapi akcelerace az ke zminovanym 120kmh,dobre se stim jede taky do kopcu benzinak me jen tezko predjede to by musel byt fakt vykonej aby me stacil,do pola co mam ja se montovaly seriove kotouče dozadu takže asi tam jsou z duvodu toho ,že ukočirovat to s bubnama by bylo fakt o držku a musím to přiznat jede to fakt slusně,přemýšlím o čipu,ale nevím jestli to bude znát ,či ne proto bych chtěl někoho poprosit kdo to má čiplé,jestli bychom si někde nemohli dat sraza a porovnat oře:),mám VAG tak to mužeme zkusit změřit zrychlení ,točák i výkon jsem z pardubic icq 175 768 037 nebo email darklord@seznam.cz

Cafte sice je to forum o skodovkach,ale rec je tady hlavne o motoru 1.4 tdi ja ho mam také ve verzi 59 kw na VW polo rv2001 podle me jede docela dobre do 120km/h pak uz to de nahoru jen velmi zvolna,hlucnost je podle me skoro stejna jak vw passat 1.9 tdi,kdo pochybuje o vykonu tohohle moturku tak mohu rict ze jak se snim sveze sam,tak ho mile prekvapi akcelerace az ke zminovanym 120kmh,dobre se stim jede taky do kopcu benzinak me jen tezko predjede to by musel byt fakt vykonej aby me stacil,do pola co mam ja se montovaly seriove kotouče dozadu takže asi tam jsou z duvodu toho ,že ukočirovat to s bubnama by bylo fakt o držku a musím to přiznat jede to fakt slusně,přemýšlím o čipu,ale nevím jestli to bude znát ,či ne proto bych chtěl někoho poprosit kdo to má čiplé,jestli bychom si někde nemohli dat sraza a porovnat oře:),mám VAG tak to mužeme zkusit změřit zrychlení ,točák i výkon jsem z pardubic icq 175 768 037 nebo email darklord@seznam.cz

Podivej se na www.cimbu.cz , nebo mu zavolej udělá ti z toho 74Kw

To je řešení, koupit nedospělé "kadladlo" a vochčípovat ho na 100k woe. Výkon a krouťák forewer. B)

Taky něco přidám. Měl jsem teď tři dny zapůjčenou 1,4 55 kW TDI (Octávka byla v servisu) a dojmy jsou dost rozporuplné. Nebudu teď rozebírat jízdní vlastnosti Fabie jako takové, ty jsou vynikající. Pro mne byl ale ten přechod z benzínové Octávky na tříválcovou naftu dost drsný. Co se týče spotřeby, ta je výborná. "Nacoural" jsem s ní cca 120 km, hodně startů a krátkých jízd, průměr 4,6 l. A to jsem i občas zkusil, co to umí. Navíc měla najeto jen 10 000. Ale mluvit o nějaké kultivovanosti chodu se nedá ani náhodou. Projev toho motoru z hlediska hlučnosti a vibrací (ale jen při nižších otáčkách) hodně kazí celkem povedené auto. Ten motor bych volil, kdybych jezdil např. do práce po dálnici. Prostě při využití delších jízd. Při vyšších rychlostech je to pohoda, to už ten motor nevnímáte. Jde hlavně o to, z jakého vozu budete do téhle Fabie přestupovat a jak ji využívat. Jinak si ale myslím, že vzhledem k tomu "komfortu" je předražená.

Taky něco přidám. Měl jsem teď tři dny zapůjčenou 1,4 55 kW TDI (Octávka byla v servisu) a dojmy jsou dost rozporuplné. Nebudu teď rozebírat jízdní vlastnosti Fabie jako takové, ty jsou vynikající. Pro mne byl ale ten přechod z benzínové Octávky na tříválcovou naftu dost drsný. Co se týče spotřeby, ta je výborná. "Nacoural" jsem s ní cca 120 km, hodně startů a krátkých jízd, průměr 4,6 l. A to jsem i občas zkusil, co to umí. Navíc měla najeto jen 10 000. Ale mluvit o nějaké kultivovanosti chodu se nedá ani náhodou. Projev toho motoru z hlediska hlučnosti a vibrací (ale jen při nižších otáčkách) hodně kazí celkem povedené auto. Ten motor bych volil, kdybych jezdil např. do práce po dálnici. Prostě při využití delších jízd. Při vyšších rychlostech je to pohoda, to už ten motor nevnímáte. Jde hlavně o to, z jakého vozu budete do téhle Fabie přestupovat a jak ji využívat. Jinak si ale myslím, že vzhledem k tomu "komfortu" je předražená.

Moje slova bazarove se stejne vybavene 1.4 a 1.9 stejny rok a zhruba stejne km lisi max o 30 tis. kc, a celkove vyplaznout 400 tis skoro za novou fabii s timdle motorem se mi zda jako hole silenstvi.Skodovka se pomalu zacina stavat automobilka typu vw, oholene auto bez niceho jeste stoji jakz takz , ale jak se priplatkova vybava vrsi tak pomalu zaplatite jako za dva oholoene jak chcete auto k svetu. tadle politika urcite nese prachy ale sem zvedavy jestli bude cesky narod porad kupovat v takove mire skodule jako dopusud kdyz nektere zahranicni znacky zacina nabidkama hodne tlacit skodovku ke zdi.

  • 5 let později...

Mám dilema koupit Fabii 1.9 tdi pd 74 kw nebo Octávku 1.9 tdi 81 kw. Co je podle vás spolehlivější, živější a úspornější?

osobně bych dilema neměl...spolehlivější, úspornější, méně háklivé na kvalitu nafty je jednoznačně stará rotačka v Octavii I....pokud ti jde čistě o to lejt naftu a jezdit s minimálníma nákladama, tak je to optimální volba.....

PD ve Fabii není vůbec špatný, na svém autě mám přes 100tkm a vše šlape jak má, náklady +- stejný jako na rotačce....ale všeobecně je rotačka spolehlivější a oproti PD ve Fabii úspornější - ale nic drastickýho, dle mých zkušeností si Ochcávka TDi 81 kw vezme o +- 0.5l/100km méně...aspoň dle mojí jízdy.....podstatný rozdíl je v háklivosti na kvalitu nafty, stará rotačka v OI je méně háiklivá jak PD ve Fabii....

  • 3 měsíce později...

No napsat, ze chipem dostanu z 1.4TDI 100 koni a jede to srovnatelne s 1.9 je imho dost prehnane. ohmy.gif)

osobne mam 1.4 tdi chiplou na 76kw a na dalnici sem kamosove 1.9 z 80km/h nahoru ujel. sice jen o fous ale ujel :)

Děkuji za názory a zkušenosti-je těžké se pro něco rozhodnout, protože každý má jinej vkus a jiné zkušenosti. Já to vidím u sebe-radši bych bral z praktických důvodů kombi ale přítelkyni se líbí sedan a o kombi nechce ani slyšet. A i když auto si kupuju já,tak znáte ženský.... A o rezavění a zatékání 5. dveří u Fabie kombi slýchávám často, takže asi ustoupím a zvolím sedana a na stěhování větších věcí najdu pomoc v okolí. Ale zmátlo mě jak tu psal někdo přede mnou, že se tam nevejde ani kočárek-to je to vážně tak hrozný? A s motorizací ještě nevím-kvůli úspoře (nafta, pojistka) bych bral 1.4 ku ale co se týče jízdních vlastností tak zas nechci úplnou chcíplotinu a taky nějakýho hlučňáka. Tak nevím jak to vyřeším-musím se rozhodnout do léta :-(

jestli s tim bude jezdit pritelkyne tak couvani s kombi je lepsi vis kde to auto konci u sedana je to horsi. ale de to vyresit park. senzorama

chtěl bych se zeptat, jestli se u Fabie s motorem 1,9 TDi PD 74 kW také zanáší škrtící klapka nebo jestli tyto motory také trpí na problémy s volnoběhem jako třeba Felicia 1,6 MPi, u Felicie se ta škrtící klapka zanáší dost často, jak je to tedy u Fabie 1,9 TDi 74 kW?

Jestli někdo váhá nad Fabii 1,9Tdi, tak já rozhodně doporučuji. Mám ji čtvrtým rokem a musím zaťukat, nic drastickýho to není. Opravy běžné převážně na podvozku, ale to jsou ty naše silnice, jinak pohoda :kol-47: Naježděný má celkově 229.000km, já jí dal 129.000km bez vážných poruch a velkých investic.

to: modrafelda96 nevím, jestli to má nějakou škrtící klapku, ale občas začne propouštět EGR ventil ;-)

chtěl bych se zeptat, jestli se u Fabie s motorem 1,9 TDi PD 74 kW také zanáší škrtící klapka nebo jestli tyto motory také trpí na problémy s volnoběhem jako třeba Felicia 1,6 MPi, u Felicie se ta škrtící klapka zanáší dost často, jak je to tedy u Fabie 1,9 TDi 74 kW?

nezanáší, protože tam není....zanáší se max EGR ventil a to zejména pokud se auto pohybuje často v městském provozu a při spořivé jízdě (podtáčí se), pak je dobrý jednou za dva roky EGR vyčistit (práce na hodinku)

a jak se projevuje zanesený EGR ventil u tohoto motoru?

slabší výkon tzv "dýchavíčnost" :)

u novějších EU4 možno rozsvícení kontrolky motoru "emise do dílny".....

  • 2 týdny později...

tak ja kluci jezdim od jara s 51kw kombi rv 06,najeto aktualne 193tkm,ja osobne 17tkm.dlouhodoba spotreba 4,3 sviznou jizdou,ne nadoraz ale opravdu ne pomalu.do prace to mam 13km,zbytek okresky a dalnice.predtim jsem mel kratkou tdi 55kw.ta mela vic sily v otackach,kombik ma plossi krivku kroutaku=zbytecne roztacet. Do fabky idealni motor. Pred kratkou jsem mel 3roky stilo 1.9jtd.to jelo samozrejme lip,hlavne ten motor byl takovy sametovejsi.kazdopadne ted jezdim o litr a pul levnej kdyz se nesnazim.co e tyce karoserie,jednoznacne kombik-stavim a nevytocil me ani 160l bojler,dva krovinaky nebo mycka s prackou,ci becky s kvasem.holt jde o to,co chces vozit a jestli chces traktor,nebo tocit turbinku.jake mate zkusenosti s cipem a aslednym namahanim,kdyz je tam zniceho nic 25kw a 50nm navic?

  • 3 měsíce později...

někdo tady psal, že motory TDi s normou EU4 mají kontrolku emisí, která se v případě poruchy v systému rozsvítí, ale u prvních Fabií s motory TDi, které plní normu EU3 je tato kontrolka v návodu popsána také, tak se chci zeptat, jestli ji mají i první Fabie s motory TDi, které plnily normu EU3, nebo to platilo jen pro benzínové verze?

zeptám se jinak, rozsvítí se vám kontrolní světlo emisí se symbolem motoru po otočení klíčku do polohy, ve které je zapnuto žhavení u Fabie 1,9 TDi 74 kW s normou EU3 nebo je toto kontrolní světlo až u novějších motorů?

zjistil jsem, že některé Fabie 1,9 TDi PD 74 kW mají kontrolku emisí a jiné ji nemají. S čím to má souvislost?

s emisni normou. Ty co plni euro 4 kontrolku maj.

jednou jsem jel s Fabii 1,9 TDi z roku 2002, která plnila normu EU3 a přitom kontrolku emisí měla, jiné Fabie s tímto motorem ji naopak neměly a přitom byly novější, byl to rok 2003, všechny plnily normu EU3, tak nevím, proč některé s touto normou tu kontrolku emisí mají a jiné nemají. Vysvětlil by mi to někdo?

  • 1 rok později...

Mam problem s Fabiou 1.9 TDI 74kw... v dazdi ked som siel rano do prace tak mi začali hasnut svetla.... pristojovka mi blikala.... rozsvietlo sa ABS,ASR a vyplo mi servo... po vypnuti motora mi uz neslo nastartovat..... starter ledva pretocil.... pricina moze byt ze mi skapal alternator??? hm? prosim ak mate nejake info o tom dajte mi vediet...

Hexla ti baterka bejva to z niceho nic mel sem to stejne

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.