Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobry den, aky mate nazor na vysoke teploty oleja v motore 1.2 12V a na pouzivanie oleja 5W-50 prave kv. tej vysokej teplote oleja? Co som pozeral tak ani jeden olej 5W-50 nema uvedenu normu 502 00, ktora pouziva motor 1.2 12V. Dakujem

Tady je tema o olejích příště lépe hledat :)

jinak vše o olejich na http://www.oleje.cz/

muj názor na 5W50 zbytečnost to tam lejt vyrobce není blbej a to co má motor mít doporučuje normama.

Upraveno od Vlasta

  • Autor

Dakujem, ja som to cital prave na oleje.cz a cital som aj clanok od Mr.Cimbu. Chcel som sa spytat, len na nazor ludi, kt. tuto motorizaciu pouzivaju.

vlasto nechci se hadat ale vyrobce bohužel u 1.2htp je blbej to není jen muj názor ale poptej se kdekoliv kde opravujou auta a setkali se s htp....ono kdybys ses každych 40tis km bál že budeš mit tlaky v prd.li tak bys koukal po nějakym lepším oleji a na nějaky doporučení vyrobce se z vysoka vys..l.

ja už hlavu při 40 měl v háji ted mam přes 80 a zase cejtim na volnoběh klepaní v nejbližší době se chystam na servisku tak chci nechat přeměřit tlaky a docela se bojim že se to opakuje.

  • Autor

to mas 1,2 6V alebo 1,2 12V ??

6V

Ja som sa rozhodol tento rok (tento mesiac) naliat do svojej 12V -Valvoline VR1 Racing 5W-50,-

Potom snáď budem vediet sa k tomu vyjadriť :)

  • Autor

Uz aj som kupil Mobil 1 5W-50, zajtra vymenim a uvidime. :)

vlasto nechci se hadat ale vyrobce bohužel u 1.2htp je blbej to není jen muj názor ale poptej se kdekoliv kde opravujou auta a setkali se s htp....ono kdybys ses každych 40tis km bál že budeš mit tlaky v prd.li tak bys koukal po nějakym lepším oleji a na nějaky doporučení vyrobce se z vysoka vys..l.

ja už hlavu při 40 měl v háji ted mam přes 80 a zase cejtim na volnoběh klepaní v nejbližší době se chystam na servisku tak chci nechat přeměřit tlaky a docela se bojim že se to opakuje.

V oleji bych chybu nehledal. 145tis. km. 7x 5W40, 2x 10W40 vymena vzdy po 15tis. km a dobry. Chyba nekde bude, ale olej to neni.

  • Autor

Niekedy mam pocit, ze tento motor vymyslel idiot, ale na druhej strane dostal pochvalu od vedenia ako lacno to zvladol. Hej problem je v deformovani sedla ventilov a nasledneho vylagrovania voditka ventilu a sme doma :) Problem je nespravna konstrukcia. Tie 1.2 12V aspon tych 150tkm vydrzia ale 6V je loteria, uz som videl aj po 20tkm.

V oleji bych chybu nehledal. 145tis. km. 7x 5W40, 2x 10W40 vymena vzdy po 15tis. km a dobry. Chyba nekde bude, ale olej to neni.

chyba je stoprocentně někde jinde už jen podle toho že výměnná sada obsahuje i katalyzátor :-),já jen psal že ti co tomu rozumí radí lepší olej(na vyšší teploty) a kratší výměny aby se to aspon trochu snížilo riziko ale zachrana to není.

  • Autor

no ved musi obsahovat kat. pretoze vyfuk. ventily ho odpalia.

Upraveno od martin.s

  • 1 měsíc později...

Taak a teraz (včera ) som nalial do fabie 47kw olej VR1 racing 5w-50 a realita je taká že ten olej čo tam bol cca 1 rok a mesiac...najazdil 25.000km vyzeral nezvyčajne čierno....a to som tam za cca pol roka dolial 0,7 L vtedajšej 5w-40 (istu dobu to žralo) no zrazu nezere vobec olej... nechapem preco tomu je to tak.

tak k tomu novemu oleju mozem povedat zatial tolko ze auto pri jazde ide kultivovane (vobec netrha) - nemyslim trasenie) a ide tichsie.... viac ukaze čas.

vazne si na jednej olejovej naplni jazdil 25tisic km? fuha, vcelku dost ked interval je 15 tisic. moj olej je cierny po 10 tisicoch, vtedy ho radsej uz menim.

ja som si vsimol, ze pri poloprazdnej olejovej vani je motor akysi hlucnejsi, resp. ked je hladina oleja pri dolnej ryske alebo kusok pod nou, skrina motora ako keby rezonovala. ked nalejes po hornu rysku, motor je o poznanie tichsi. asi si teraz nalial viac oleja, nez si ho mal pred vymenou. nemyslim ze je to tym inym olejom, ja tam davam stale tu w40 a tiez sa mi po vymene zda tichsi.

Mluvil jsem s p.Jandou a ten mi doporučil 10W-60. Koukal jsem, že valvoline 10W-60 splňuje normu 502 00. Co Vy na to, má s tímto olejem někdo zkušenost?

cooo? to akoze je aj 60-tka ??? :p

Tak na toto si netrufam.... pockam na niekoho kto to odskusa a uvidí sa...

Ale tych 10W - to je nic moc.... u nas v zime tych 5W viac nie... nakolko tu byva riadne zima par dni....

a to cislo 5W/10W/0W sa mi zda ze udava viskozitu pri minimalnej teplote......snad sa nemylim

Právě proto se ptám, mr. Cimbu mi ho doporučil. 10W je v pohodě, to na naši zimu stačí a těch 60 je docela dost. I když teda olej v tomto motoru dostává zabrat, prý se hřeje až na cca 120 stupňů. Tak nevím.

Tak jsem psal mistrovi Cimbu a na otázku, že olej dostává dost zabrat mi napsal - tyto informace já mám dávno a proto doporučuji 10W - 60, laici si ale myslí,

že je hustý, co dodat... . Až budu měnit, tak ho zkusím a dám vědět.

  • 3 měsíce později...

Tak jsem dnes měnil olej, objednal jsem mobil 5w50 rally formula, a koukám že splňuje normu 501.01, MB229.1, takže je do HTP dle normy vhodný.

Já byl nedávno s manželky Fabií (HTP 12V) na první garanci a nalili mi tam automaticky 10W-40 od Shella. Před tím tam byl 5W-40. Auto má najeto jenom 11 tisíc. Trochu mě ten 10W-40 nejdřív vyděsil, ale teď co to tu čtu tak si říkám, že to bude snad v pohodě. Moc "odborníkům" v autorizovaých servisech nevěřim.

  • 2 týdny později...

Ahoj,

kde jsi prosim nasel, ze to splnuje tuhle normu, me se to nepodarilo najit.

Diky

Tak jsem dnes měnil olej, objednal jsem mobil 5w50 rally formula, a koukám že splňuje normu 501.01, MB229.1, takže je do HTP dle normy vhodný.

Normu jsem na netu nenašel, ale je na láhvi od oleje. Přesně: ACEA A3/B3, A3/B4, API SM/SF, MB 229.3/229.1, VW 501.01/505.00.

Nejen z vlastní zkušenosti můžu doporučit ten 5W-50... jak už někdo psal, není to záruka zamezující výše zmíněným závadám, ale riziko opravdu sníží podle mě natolik, že se určitě vyplatí připlatit si za olej. Další důležitá věc, která tu nebyla zmíněna je zkrácení výměného intervalu na polovinu (7.500km)...

A kdo chce koupit 5W-50 s normou VW502.00 (kterou výrobce pro Fábky 1.2 12V požaduje) ať si koupí MillersOils... Mám ho vyzkoušenej a např. od

mobilu se parametry téměř neliší, ale cenově podstatně. (navíc mobil normu VW502.00 uvedenou nemá, což ale neznamená že ji nespňuje).

  • 4 měsíce později...

v dubnu na garančce jsem si donesl olej Milers oil 5w50 a můj pocit je,že motor jde lehce což by odpovídalo i spotřebě 5.8 l po městě.Teplotu oleje bohužel měřit nemůžu,ale věřím že vydrží víc než 40ka.A v létě na dovču dostane zabrat.Ta tepolta oleje v motoru by mě celkem zajímala,nedá se nějak dodělat čidlo teploty oleje?

To teplotu oleja je velmi jednoduche urobiť. Daš čidlo do vane a dostať solo budik za 800ck. a par kablov. Obyčajny elekrikar ti to zapoji ak si sam netrufneš.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.