Přejít na obsah

Výkon 1.2 jede lip jak moje 1.4 16v 74kw


lada

Doporučené příspěvky

A niekto pise ze 1.2HTP straca vykon uz pri 4500 tis podla mna to nieje tak ale mozno sa to len mne zda ?. :DB)

nestaca vykon, ba prave naopak vykon nabera az do maxima teda do 5400 ot (47kW)

asi chceli povedat ze straca tah, ci akceleraciu co moze byt (nemusi byt) pravda.

Ale jednoznacne pre maximum akceleracie plati zovseobecnene vytacat tesne pred/za maximom vykonu (podla priebehu vykonu a krutaku a sprevodovania)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fabka2004: Ne tak docela - zalezi na tom, jestli jedes do kopce, po rovine, z kopce, na jakej prevodovej stupen. Nelze to brat takhle jednoduse.

Kdyz vezmu nejakej profil trati (do kopce, z kopce, rovinky), rekneme dlouhej 100km, a pojedes to (napr. u HTP) na 5. rychlostni stupen rekneme na 2000 ot., znova na 3000 ot. a pak jeste jednou na 4000 ot., bude to prave prostredni pokus, kterej pojedes s nejnizsi prumernou spotrebou... Tohle je samozrejme mozne delat jen za laboratornich podminek, v praxi diky povetrnostnim vlivum to neni jednoduchy... Ale obecne to tak je a do praxe se to v urcity mire prenasi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasim s fabka2004. Zkousel jsem to v praxi, jezdit pokud mozno co nejblize maximu tociveho momentu za ucelem snizeni spotreby, ale spotreba jaksi neklesala, ...naopak stoupla asi o 0,5 litru, takze tento experiment mi nejak nevysel :)

da sa to aj fyzikalne podlozit, ale naco ked tu nevedia opustit mytus najnizsej spotreby pri maxime krutiaceho momentu.

Ved ked sa nad tym clovek zamysly sedliackym rozumom tak mu to aj dojde, teda dufam B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fabka2004: Ne tak docela - zalezi na tom, jestli jedes do kopce, po rovine, z kopce, na jakej prevodovej stupen. Nelze to brat takhle jednoduse.

Kdyz vezmu nejakej profil trati (do kopce, z kopce, rovinky), rekneme dlouhej 100km, a pojedes to (napr. u HTP) na 5. rychlostni stupen rekneme na 2000 ot., znova na 3000 ot. a pak jeste jednou na 4000 ot., bude to prave prostredni pokus, kterej pojedes s nejnizsi prumernou spotrebou... Tohle je samozrejme mozne delat jen za laboratornich podminek, v praxi diky povetrnostnim vlivum to neni jednoduchy... Ale obecne to tak je a do praxe se to v urcity mire prenasi.

Ja ti garantujem ze to bude prave ten prvy pokus kedy pojdes na 2000ot na udrzanie, do kopca je vhodne ich zvysit (ale nie koli krutiacemu momentu) ale koli dostatku vykonu (zalezi od kopca)

Ved si sprav vlastny pokus. Ak chodis rovnaku trat tak skus ist raz na 2000ot a raz na 3000ot a raz na 4000ot a zistis ze najnizsia spotreba bude prave pri 2000ot.

Ja som raz skusal kedy ma moja motorizacia najnizsiu spotrebu a dospel som ze to je pri rychlosti cca 55km/h na V. prevodovom stupni to zerie iba 3,4 litra/100km B)

Ale usmevne mi pride ako tu niekto vyssie spominakl ze jemu to zerie najmenej pri 140km/h :smich::smich::smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty to beres porad na urovni okamzite spotreby.

Jeste zkusim tohle, pak uz hazim rucnik do ringu:

Premisa: bereme motor HTP 47kW, max. tocivy moment je ve 3000 ot.

Vem si nekde stoupani, nejakej rozumnej kopec. Dej treba ctyrku, rozjed se pod kopcem na rychlost ktera na 4.r.s. odpovida 2000 ot. a snaz se je udrzet az nahoru, nesmeji ti klesnout. Sleduj okamzitou spotrebu (prumer na tom kouksu nezmeris, ale bylo by to idealni).

Ted udelej totez, ale udrzuj 3000 ot.

Motor je v oblasti max. tociveho momentu, tzn. ze pro stejnej vykon potrebuje mene dodane energie, nez ve 2000 ot.

Vysledek? Kopec vyjedes na 3000 ot. za min paliva, nez kdyz ho pojedes na 2000 ot.

Koncim, takhle je to hrozne zdlouhavy a blbe se to vysvetluje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty to beres porad na urovni okamzite spotreby.

Jeste zkusim tohle, pak uz hazim rucnik do ringu:

Premisa: bereme motor HTP 47kW, max. tocivy moment je ve 3000 ot.

Vem si nekde stoupani, nejakej rozumnej kopec. Dej treba ctyrku, rozjed se pod kopcem na rychlost ktera na 4.r.s. odpovida 2000 ot. a snaz se je udrzet az nahoru, nesmeji ti klesnout. Sleduj okamzitou spotrebu (prumer na tom kouksu nezmeris, ale bylo by to idealni).

Ted udelej totez, ale udrzuj 3000 ot.

Motor je v oblasti max. tociveho momentu, tzn. ze pro stejnej vykon potrebuje mene dodane energie, nez ve 2000 ot.

Vysledek? Kopec vyjedes na 3000 ot. za min paliva, nez kdyz ho pojedes na 2000 ot.

Koncim, takhle je to hrozne zdlouhavy a blbe se to vysvetluje...

:worthy:worthy:worthy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Schvalne si zitra zkusim kolik to ukazuje na volnobeh v jakych otackach. Vsadim se ze s rostoucimi otackami roste spotreba.

Asi jsi chtel rict na neutral a chces zvysovat otacky, ze?

NiceOne, tak presne tohle ukazuje, a promin mi to vyjadreni, ze to nechapes.

Tohle prece nemuzes takhle merit... ;) V takovym pripade neni motor nijak zatizenej!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No protože motor žere nejmíň +-na špici krouťáku. A 2ventil má tu špici v  nižších otáčkách než 4. Proto když jedu 130km/h tak mám větší spotřebu a "hroznou" ochotu zrychlovat oproti 4ven.

kde chodite na tieto kacice ze auto zerie najmenej v oblasti maxima krutiaceho momentu?

Vy co mate PP sa mozete laho presvedcit o tomto rokm i zauzivanom hlbokom omyle :angry:

No prilozim svoje zistenie.Auto mi na dialnici najmenej zere pri 4250 otackach co jest 140km/h.A predpokladam ,ze je to aj spica krutiaceho momentu. Teda 4400ot/min

No protože motor žere nejmíň +-na špici krouťáku. A 2ventil má tu špici v  nižších otáčkách než 4. Proto když jedu 130km/h tak mám větší spotřebu a "hroznou" ochotu zrychlovat oproti 4ven.

kde chodite na tieto kacice ze auto zerie najmenej v oblasti maxima krutiaceho momentu?

Vy co mate PP sa mozete laho presvedcit o tomto rokm i zauzivanom hlbokom omyle :angry:

No prilozim svoje zistenie.Auto mi na dialnici najmenej zere pri 4250 otackach co jest 140km/h.A predpokladam ,ze je to aj spica krutiaceho momentu. Teda 4400ot/min

No protože motor žere nejmíň +-na špici krouťáku. A 2ventil má tu špici v  nižších otáčkách než 4. Proto když jedu 130km/h tak mám větší spotřebu a "hroznou" ochotu zrychlovat oproti 4ven.

kde chodite na tieto kacice ze auto zerie najmenej v oblasti maxima krutiaceho momentu?

Vy co mate PP sa mozete laho presvedcit o tomto rokm i zauzivanom hlbokom omyle :angry:

No prilozim svoje zistenie.Auto mi na dialnici najmenej zere pri 4250 otackach co jest 140km/h.A predpokladam ,ze je to aj spica krutiaceho momentu. Teda 4400ot/min

No protože motor žere nejmíň +-na špici krouťáku. A 2ventil má tu špici v  nižších otáčkách než 4. Proto když jedu 130km/h tak mám větší spotřebu a "hroznou" ochotu zrychlovat oproti 4ven.

kde chodite na tieto kacice ze auto zerie najmenej v oblasti maxima krutiaceho momentu?

Vy co mate PP sa mozete laho presvedcit o tomto rokm i zauzivanom hlbokom omyle :angry:

No prilozim svoje zistenie.Auto mi na dialnici najmenej zere pri 4250 otackach co jest 140km/h.A predpokladam ,ze je to aj spica krutiaceho momentu. Teda 4400ot/min

aby akakolvek Fabia zrala nameje paliva pri 140km/h

:o:smich::smich::smich::smich::smich::smich::smich::smich:

Fabka2004:No comment bavime sa o otackach nie o rychlosti...tu rychlost som prilozil iba pre predstavu,kolko tocim na 5 p.s. pri 4250ot/min,kedy je podla pp najlepsia spotreba..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fabka2004: Sedlackej rozum na tohle bohuzel nestaci. A skutecne to neni mytus, je to zmereny.

Mozna je to zmereny, ale v praxi to proste nefunguje.

Schvalne si zitra zkusim kolik to ukazuje na volnobeh v jakych otackach. Vsadim se ze s rostoucimi otackami roste spotreba.

na volnobeh je to samozrejme, avsak pod zatazou (prevadzkovou na udrziavanie rychlosti) je to trosku ine.

Maverick napisal spravne ze je to dokazane tym ze je to zmerane, ale ono je zmerane nieco ineho a nespravnou interpretaciou sa dospelo k tomu ze je to najnizsia spotreba.

Vedeli ste o tom, ze napr spenta obsahuje menej zeleza ako obycajna cokolada?

NEVEDELI :angry:

Ono je to tym, ze ten vedetor co robil analyzu obsahu zeleza vo vzorke spenatu si navazil 100mg a stanovil presnymi metodami obsah zeleza, ale uz ho zabudol prerata na gram spenatu, cim si pomyli desatinnu ciarku, takze na svte bol omyl, ked na to prisiel za tri dni, uz ho nik nepocuval a spenat ako zelenina je vo svete znama ako zelenina s najvyssim obsahom spenatu.

Aj Vas mamicky nutili ze jedzte spenat, lebo je zdravy, obsahuje vela zeleza?... a pritom keby ste jedli cokoladu tak by ste na tom so zelezom boli lepsie, ale to mamickam nevysvetlite, aj ked je to vedecky dokazane

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fabka2004: Sedlackej rozum na tohle bohuzel nestaci. A skutecne to neni mytus, je to zmereny.

Mozna je to zmereny, ale v praxi to proste nefunguje.

Schvalne si zitra zkusim kolik to ukazuje na volnobeh v jakych otackach. Vsadim se ze s rostoucimi otackami roste spotreba.

na volnobeh je to samozrejme, avsak pod zatazou (prevadzkovou na udrziavanie rychlosti) je to trosku ine.

Maverick napisal spravne ze je to dokazane tym ze je to zmerane, ale ono je zmerane nieco ineho a nespravnou interpretaciou sa dospelo k tomu ze je to najnizsia spotreba.

Vedeli ste o tom, ze napr spenta obsahuje menej zeleza ako obycajna cokolada?

NEVEDELI :angry:

Ono je to tym, ze ten vedetor co robil analyzu obsahu zeleza vo vzorke spenatu si navazil 100mg a stanovil presnymi metodami obsah zeleza, ale uz ho zabudol prerata na gram spenatu, cim si pomyli desatinnu ciarku, takze na svte bol omyl, ked na to prisiel za tri dni, uz ho nik nepocuval a spenat ako zelenina je vo svete znama ako zelenina s najvyssim obsahom spenatu.

Aj Vas mamicky nutili ze jedzte spenat, lebo je zdravy, obsahuje vela zeleza?... a pritom keby ste jedli cokoladu tak by ste na tom so zelezom boli lepsie, ale to mamickam nevysvetlite, aj ked je to vedecky dokazane

:disgust: No comment, zbytecne se namaham... Tehlech mereni jsme na skole delali desitky pro ruzne motory... Neslo ale jen o tento parametr, ten je obecne znamej, ale kompletni krivky merny spotreby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty to beres porad na urovni okamzite spotreby.

Jeste zkusim tohle, pak uz hazim rucnik do ringu:

Premisa: bereme motor HTP 47kW, max. tocivy moment je ve 3000 ot.

Vem si nekde stoupani, nejakej rozumnej kopec. Dej treba ctyrku, rozjed se pod kopcem na rychlost ktera na 4.r.s. odpovida 2000 ot. a snaz se je udrzet az nahoru, nesmeji ti klesnout. Sleduj okamzitou spotrebu (prumer na tom kouksu nezmeris, ale bylo by to idealni).

Ted udelej totez, ale udrzuj 3000 ot.

Motor je v oblasti max. tociveho momentu, tzn. ze pro stejnej vykon potrebuje mene dodane energie, nez ve 2000 ot.

Vysledek? Kopec vyjedes na 3000 ot. za min paliva, nez kdyz ho pojedes na 2000 ot.

Koncim, takhle je to hrozne zdlouhavy a blbe se to vysvetluje...

neberiem to nna urovni okamzitej spotreby, beriem to na urovni absolutnej spotreby ktoru po prepocte tankujem na benzinke ak mi rozumiete.

So zvyskom co citujem v tomto prispevku plne suhlasim, ale z toho nejde v ziadnom pripade sopravit zaver ze v oblasti maxima krutaku je najnizsia spotreba.

Ano vysledkom bude ze spotreba bude nizsia pri 3000ot a to jednak z dovodu vyssieho krutiaceho momentu a jednak z dovodu vysieho vykonu, ktory ale uz pri 2000ot chyba, takze musime ridavat viacej plynu, pretoze chyba ako krutak tak aj vykon, ale to plati iba pre jazdu do kopca (teda pod zatazou), nikde inde.

Ved si to zober ten pripad co bol napisany vyssie, dotycny udaval ze najnizsiu spotrebu ma jeho auto pri 140km/h pri 4205ot, co myslis keby isiel 110km/h na rovnakom prevodovom stupni, teda na nizsich otackach, mal by nizsiu spotrebu?........ jednoznacne ANO

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabka2004:No comment bavime sa o otackach nie o rychlosti...tu rychlost som prilozil iba pre predstavu,kolko tocim na 5 p.s. pri 4250ot/min,kedy je podla pp najlepsia spotreba..

ved prave dobre si ukazal ze pri 140km/h kedy mas najvyssiu hodnotu krutaku asi nebudes mat aj najnizsiu spotrebu, prave preto som to vytiahol aby si si uvedomil, ze tam nieco nesedi, ze teda to tak nieje, co Ty na to?

Mas alebo nemas najnizsiu spotrebu pri 140km/h

Inymi slovami povedane: mas alebo enmas najnizsiu spotrebu pri maxime krutaku?

hm?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja netvdrim ze nieje toto zmerane, ale tvrdim ze toto co ty uvadzas ako najnizsiu spotrebu nieje meranie najnizsej spotreby ale niecoho ineho.

Kompletne krivky motorov, mernej spotreby a ineho chapem, ale stale neviem co ste presne merali, ale iste to nebolo to ze kde ma ten motoro minimum spotreby

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HTP 47kW

A poznas charakteristiku motoru 16v 74kw?Teda videl si jeho krivku krut. momentu?

Pre istotu ti ho sem dam.Povedz mi ,preco si myslis,ze budem mat lepsiu spotrebu napriklad ako si ty uviedol pri V.p.s. pri rychlosti 50km/h a otackach 1900 ako pri 140km/h a otackach bliziacich sa max krutaku?!

post-8-1148838944.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak si vsimni a pozoruj napr spotreby pri 3000ot ci nahodou nebudes mat nizse, alebo aj pri 2500ot

a potom napis :D

uvidis sam ........

Ale tohle je presne mereni OKAMZITE SPOTREBY!!!!!!!!!!!!!

Kdyz tohle udela v klesani, bude mit pri 2500ot. mensi spotrebu nez pri 4000 ot.

Ale kdyz to same udela ve stoupani, bude to naopak.

Podstata jsem ale v tom, ze rozdil mezi spotrebama v klesani bude mnohem mensi, nez mezi spotrebama ve stoupani!!!!!

A to je ten celkovej efekt!!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...