fabia12V Vloženo 5. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2010 POtřeboval bych vědět, jaký olej mám dát do Fabie sedan 1,2 12V 47kW. Auto je rok výroby buď 2004 nebo 2005. Auto má najeto kolem 35000 km, olej byl naposledy měněn před 2 roky(1 interval výměny zanedbán). interval výměny po 15 tis. Hlavně by mě zajímalo co se do toho dávalo originál v servisu za olej - co tam mám dát. (Že by Shell Helix plná syntetika 5W-40? nabo se pletu...) Chtěl bych tam něco kvalitnějšího. Co se týče normy je jedno jestli tam bude VW 50000 nebo 50200?) Pohledal jsem tu, ale pouze jsem našel, že mi stačí 3l. díky za odpověď případně nějaký odkaz na olej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sladek Vloženo 5. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2010 (editace) zdravím,já měl z výroby Shell Helix 5w40,ale při první garančce mi tam dali Castrol 10W40.Moc se mi to nezdálo,napsal jsem do škodovky,prý je to ideální olej pro HTP.Na můj dotaz,že ale nesplňuje normu,tak odpověď zněla,že sice ne,ale výrobce Castrol jim to prý na jednání vysvětlil.No a na další výměně jsem se vrátil k Shellu 5w40.A to ještě v servisu chtěli za Castrol 270 za litr,prý je to levné a škoda prý do HTP dávat lepší.Tak jsem si sehnal Shellku za 180 za litr,mám tam kvalitnější olej a za levnějc.Ale na tvůj dotaz není jednoznačná odpověď,co uživatel,to jiný názor.Takže se drž normy,ta je asi nejpodstatnější a značku podle sympatií.Já dokonce přemýšlím,že dám 5w50,přeci jenom ten olej dostává na frak a podle toho co jsem si na všech fórech přečetl,neměl bych tím nic zkazit. Editováno: 25. Říjen 2010, autor: Luďa necituj předchozí příspěvky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 5. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2010 předpokládám, že když má auto najeto tak málo, že bude mít servisní knížku, tudíž bych mrkl do ní a musíš to tam mít napsáno jakou specifikaci dávali. Tak v ní jen pokračuj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Effin Vloženo 5. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2010 POtřeboval ..... Záleží co tam kdo před tebou dával jestli plnou sntetiku 5W-30 nebo polosyntetiku 10W-40. Nejlepší je to zjistit třeba podle servisní knížky a v tom pokračovat.Jinak na Shell.cz je vyhledávač a jmenuje se LubeMatch který doporučuje HELIX ULTRA 5W-30 nebo HELIX HX7 AV 10W-40. Osobně sám vlastním Fabku 1.4 16V 55kw a jezdím už 144tis. na HELIX 10W40 a všechny Fabky ve firmě 1.2 12V 47kw taky jen výměný interval jsem zkrátil na 10 až 12 tis km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanbicak Vloženo 5. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2010 S klidem tam můžeš nalít 5W-40, nebo 10W-40 a je celkem jedno od jakého je to výrobce, akorát aby splňoval VW 500.00, 501.01 nebo 502.00, prostě jednu z nich. Ten 5w-40 je za studena malinko řidší a o něco dříve se dostane kam má a jestli jezdíš převážně couračky tak je lepší. A interval výměny trochu zkrať, měň olej po 7 500 - max. 10 000km, motor ti bude vděčný. Já dávám castrol magnatec 5W-40, a teď jsem sehnal sudovou Q8 5W-40. http://www.oleje-eshop.cz/Automobilove-oleje/Castrol/Synteticke/page-2/3741-Castrol-Magnatec-5W-40-C3-1L-.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabia12V Vloženo 6. Srpen 2010 Autor Sdílet Vloženo 6. Srpen 2010 Tak po rozhodování jsem nakonec dospěl k 5W-40 http://www.express-oil.cz/eshop/shell-helix-ultra-5w-40-1l-detail-7.html . Odpovídá obou normám jak 500.00 tak 502.00. Servisní knížku mám, ale tam není nikde napsáno co tam před tím v servisu dávali, ani štítek nikde v autě. Takže budu spoléhat, že tam byl dávaný v plné syntetice. Díky za Vaše názory. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
puummy Vloženo 7. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2010 Vážení přátele, po debatě s managerem Castrolu mi bylo doporučeno dávat do F1 HTP 47Kw toto( ŘAZENO OD NEJLEPŠÍHO): 1. CASTROL EDGE DIESEL 5W40 výměna 15-20tis. důvod: tento olej je aditivovaný pro diesel motor který je více tepelně namáhám ( u HTP katalyzator vysoko u hlavy a bylo zde i řešeno v jiném tématu- ztráta mazacích schopností a proto radši měnit normální 5W40 po 7.5tis) 2. CASTROL EDGE 5W30 nebo 0W30 ( je uvedeno v mazacím plánu Castrol, normy totožté jako u Shellu, OMW, Mogulu, Valvoline, Q8 ...) Výměna 10-15 tis. 3. CASTROL MAGNATEC 5W40 ( je uvedeno v mazacím plánu Castrol, plní normy) Výměna 10-15 tis. 4. CASTROL MAGNATEC 10W40 vhodný pro HTP s malým proběhem za rok, výměna 7.5-10tis. X. jakýkoliv motorový olej hlavně nějaky třeba M6A nebo Doufám, že nerozpoutám konflikt mezi olejáři, jen jsem rád předal informaci Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sladek Vloženo 7. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2010 (editace) to je sice hezký,ale manager Castrolu neřekl,že třeba CASTROL MAGNATEC 10w40 neplní normu pro HTP.A když se něco podělá,tak první po čem jdou,jaký olej tam byl.A to že to doporučil manager Castrolu bude asi houby platný,když nemá normu.Jo jo,teorie a praxe toť rozdílné věci jsou. Editováno: 25. Říjen 2010, autor: Luďa necituj předchozí příspěvky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
puummy Vloženo 7. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2010 (editace) a SHELL HELIX 10W40 plní normy??? dle mazacího plánu Castrolu lze 10W40 asi použít s vyjimkou... odkaz níže http://www.castroledge.cz/iframe.php?f_ide=3529 nechci Castrol bránit jen ho mám v oblibě, někdo je na SHELL někdo na MOGUL, Q8, atd je spoustu výrobců a člověk se snadno v tom ztratí... Editováno: 25. Říjen 2010, autor: Luďa necituj předchozí příspěvky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.s Vloženo 8. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2010 (editace) Ano, Shell Helix Plus VB 10W-40 plni normu vw 502 00, ktoru ma aj 1.2 HTP. Editováno: 25. Říjen 2010, autor: Luďa necituj předchozí příspěvky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
puummy Vloženo 9. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2010 (editace) Castrol Magnatec 10W40 A3/B4 plní VW 50101/505 00 Castrol Magnatec 5W40 C3 plní VW 502 00/ 505 00 Takže olej pro HTP musí mít VW 502 00 pokud správně chápu??? Editováno: 25. Říjen 2010, autor: Luďa necituj předchozí příspěvky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 13. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2010 Tak po rozhodování jsem nakonec dospěl k 5W-40 http://www.express-oil.cz/eshop/shell-helix-ultra-5w-40-1l-detail-7.html . Odpovídá obou normám jak 500.00 tak 502.00. Servisní knížku mám, ale tam není nikde napsáno co tam před tím v servisu dávali, ani štítek nikde v autě. Takže budu spoléhat, že tam byl dávaný v plné syntetice. Díky za Vaše názory. už dávno neplatí, že olej 5w40 je plná syntetika, 10w40 polo a 15w40 minerál! Některý olej 10w40 obsahuje více syntetické složky než olej 5w40. Prostě tam nalej jakýkoliv olej od renomovaného výrobce plnící normu pro tvůj motor a nic tím nezkazíš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.s Vloženo 14. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2010 Ja som zacal pouzivat Mobil 1 5W-50, motor ide trosku tichsie a prestal zrat olej, je to trochu drahsi olej, ale do fabie ide 3l takze mi to je v podstate jedno...A menim po 10tkm. Vsetko je ok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 14. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2010 (editace) ja jsem nalil do HTP 6V Mobil Formula S 10W/40, kterej plní : VW 500.00, 505.00 a dal jsem ho tam dvakrát a zapečený pístní kroužky... oleje bylo vždy dost, tak nevím jestli za to můžou ty normy VW, to se mi nezdá... Editováno: 14. Srpen 2010, autor: vormen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.s Vloženo 14. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2010 ..to urcite nesposobil ten olej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 16. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2010 ja jsem nalil do HTP 6V Mobil Formula S 10W/40, kterej plní : VW 500.00, 505.00 a dal jsem ho tam dvakrát a zapečený pístní kroužky... oleje bylo vždy dost, tak nevím jestli za to můžou ty normy VW, to se mi nezdá... to nebude chyba oleje ale nejspíš majitele (řidiče). Auto asi dostalo pěkně na prdel, když byl motor ještě studený, co? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 22. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2010 osobně dávám do 12V olej 5W-40 a bez problémů, u varianty 6V bych spíš doporučil vzhledem s problémy u ventilů dávat 5W-50, u 12V mám najeto 275.000 km a chip Cimbu, měním po 15.000km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Casy Vloženo 22. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2010 Už od prodeje nového vozidla 1,2 12V 47KW r.v. 03 tam dávali u mě servisáci v mém případě total quartz 7000 10W-40W, pokračuju dál výměna po 15 tis. najeto 185 tis. a dávám ho pořád. Musím zaklepat , minimální únik oleje, skoro žádný. Jenom při výměně je starý olej řádně Black. jINAK U DALŠÍHO VOZIDLA dávám shell hellix VB 10W-40W, a taky spokojenej, 160000 najeto , 1,4 16 V, r.v. 2003.interval 15000km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 22. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2010 to nebude chyba oleje ale nejspíš majitele (řidiče). Auto asi dostalo pěkně na prdel, když byl motor ještě studený, co? JJ, ale majitel nemuze za to, ze mu to su.da na STK tocil studeny asi deset minut do max. otacek. Ale co uz, nikdo mi nic neda a uz to mam opraveny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 23. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2010 ale auto snad na STK muselo dojet, takže se cestou asi trochu ohřálo, ne? Kolik to koštovalo v servisu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 23. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2010 (editace) No jasne, mam to od baraku asi 10km a byla jeste pekna zima, bylo to nekdy v dubnu a pak jsem tam cekal jeste hooodne dlouho a teplota byla na nule. Ale protoze ma HTP tri valce, tak to nejak neslo namerit a borec tomu daval pekne zabrat a hoooodne dlouho. A jak jsem s tim potom odjizdel, tak uz to zacalo pocukavat a od te doby mizel olej. Jinak ted vymena krouzku, tesneni pod hlavou a pod svodama, gufirka ventilu, olej, filtr a naplne 4tis. a 6 prace, motor byl venku. A ted jede jako z praku :-D Jo a ventily byly uplne vpoho bez naznaku podpaleni. Editováno: 25. Říjen 2010, autor: Luďa necituj předchozí příspěvky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
12htp47kw Vloženo 16. Září 2010 Sdílet Vloženo 16. Září 2010 Dávám 10W-40 Castrol Magnatec, 134.000km a zatím vše OK. Po 1ním roce mi dali v Škoda service Castrol GTX, potom jsem už dával jen Magnatec 10W40. Volal jsem tenkrát do Castrolu a ptal se na nejvhodnější olej do HTP 12V a doporučili mi to, co tam teď dávám (že prej to bylo vyvíjeno pro HTP), tak nevím.... Jestli zůstat nebo přejít na 5W-40/50 nebo to nechat tak.... Auto běží moc dobře, bez úniku oleje (co naleju, to vyliju), výměny co 10tis km, frčí po rovince i tachometrových 180. Asi tam znovu zavolam a necham si znovu poradit, zda přejít na 5W40 nebo to nechat tak.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rumcajs Vloženo 17. Září 2010 Sdílet Vloženo 17. Září 2010 (editace) 2 vormen - Jaký problém jsi měl na STK, že Ti to ten ... vytáčel i s Tebou? Editováno: 17. Září 2010, autor: rumcajs Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr V. Vloženo 30. Září 2010 Sdílet Vloženo 30. Září 2010 Toto téma se často diskutuje také na foru oleje.cz a pro viskozitu 5w50, která je pro 1.2 HTP ideální ve spojení s požadovanou normou 502.00 tam doporučují Millers Oils XFS 5w50 protože jiné oleje 5w50 tu normu údajně neuvádějí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 6. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2010 Dávám 10W-40 Castrol Magnatec, 134.000km a zatím vše OK. Po 1ním roce mi dali v Škoda service Castrol GTX, potom jsem už dával jen Magnatec 10W40. Volal jsem tenkrát do Castrolu a ptal se na nejvhodnější olej do HTP 12V a doporučili mi to, co tam teď dávám (že prej to bylo vyvíjeno pro HTP), tak nevím.... Jestli zůstat nebo přejít na 5W-40/50 nebo to nechat tak.... Auto běží moc dobře, bez úniku oleje (co naleju, to vyliju), výměny co 10tis km, frčí po rovince i tachometrových 180. Asi tam znovu zavolam a necham si znovu poradit, zda přejít na 5W40 nebo to nechat tak.... to jsou mi ale bláboly. To bych se jich ještě zeptal, co mistři vyvinuli komkrétně pro 1.4 16V že jim na to chlape skočíš? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.