Přejít na obsah

1.2 12V 47 kW jaký olej?


fabia12V

Doporučené příspěvky

Zdravim vsetkych, ak auto stoji v zime vonku nebolo by lepsie pouzit 0W40 napriklad MOBIL 1 0W40 ktory splna VW 502.00 aj 505.00? Myslim ze sa da zohnat i za celkom solidnu cenu.

Aky mate nazor na 0W40 v motoroch HTP?

možný to je, ale není to už pro naše klima skoro zbytečné? Co by pak museli používat v severských zemích a v rusku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolegové,

rád bych vás požádal o odbornou radu. Vlastním Fabii I Combi 1.2 47 Kw - r.v. 2007 (jeden z posledních F 1), nájezd cca. 35.000, jsem druhý majitel, mám servisku - ale autorizovanému servisu ohledně oleje nevěřím ( olej měněn 2 x ) - jedna věc je to, co je napsáno v servisce a druhá věc to, co je tam nově (pokud vůbec) nalito.

Mám možnost získat téměř zadarmo Shell HELIX ULTRA 5W-30 Fully Synthetic, VW 504.00 / 507.00. Na začátek podotýkam, že jsem se snažil prostudovat na zdějším fóru ohledně olejů téměř "VŠE", ale musím přiznat, že nejsem z toho 2 x chytrý :-).

Má otázka tedy zní - je tento olej vhodný pro moji Fabku ??????? - popř. hrozí nějaké riziko

PS: Vím, že je to kvalitní olej, který patří do vyšší třídy.

Díky moc

Radek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možný to je, normu splňuje, ale jednou napsal pan Janda z Cimbu (teda doufám, že to byl právě on) do nějakého odborného časopisu, že olej v motoru 1.2HTP se díky nevhodně umístěnému katalyzátoru hned pod olejovým kanálem zahřívá více, než-li je zdrávo, tak doporučuje raději používat oleje s vyšším letním číslem, tj. třeba oleje 5w50. Co je na tom pravdy nevím, HTP nemám, ale jestli na tom něco je, držel bych se asi raději oleje 5w40.

Pokud chceš lepší "odbornější" odpověď, koukni na www.oleje.cz a napiš tento dotaz do diskusního fóra :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zdravím

jsme zmaten cos e týká oleje ... i po přečtení této diskuze... akorát chci kupovat olej a výměnu si provedu sám. Loni v servisu dali olej 5w30 a ted sjem se dočetl zde na foru že ten do 1,2 HTP nedávat pomalu v žádném případě.. můžě mi to někdo potvrdit? A tedy koupit mam 10W40? fabia kombi 1,2 HTP 47 kw R.V. 2005

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dej tam tu 5W-30 pokud ji muzes mit za dobry penize. Ma mnohem vyssi stabilitu nez 5W-40. Viz. http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_vlastnosti_oleju2

5W-40 postupne klesa viskozita, mezitim co 3citka je stabilni v podstate v celem intervalu (v grafu na 15 tis. km). Po 7mi tisicich ma 5W-40 stejnou viskozitu jako 5W-30 a pak klesa pod jeho uroven. Je jasne patrny, ze ze xW-40 uz po par stech kilometrech klesa viskozita temer na uroven 5W-30.

viskograf.jpg

Kolegové,

rád bych vás požádal o odbornou radu. Vlastním Fabii I Combi 1.2 47 Kw - r.v. 2007 (jeden z posledních F 1), nájezd cca. 35.000, jsem druhý majitel, mám servisku - ale autorizovanému servisu ohledně oleje nevěřím ( olej měněn 2 x ) - jedna věc je to, co je napsáno v servisce a druhá věc to, co je tam nově (pokud vůbec) nalito.

Mám možnost získat téměř zadarmo Shell HELIX ULTRA 5W-30 Fully Synthetic, VW 504.00 / 507.00. Na začátek podotýkam, že jsem se snažil prostudovat na zdějším fóru ohledně olejů téměř "VŠE", ale musím přiznat, že nejsem z toho 2 x chytrý :-).

Má otázka tedy zní - je tento olej vhodný pro moji Fabku ??????? - popř. hrozí nějaké riziko

PS: Vím, že je to kvalitní olej, který patří do vyšší třídy.

Díky moc

Radek

Editováno: , autor: Braver
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

ahojte,

ozivujem tuto staru temu, pretoze aj ked tem o "vhodnych" olejoch a specifikaciach VW je aj na tomto fore vela, niekde sa fakt pisu bludy. Pridavam preto vytiahnuty text z dielenskych manualov Fabia I, kniha Servisni prohlidky a udrzba, strana 10 a11:

Množství olejové náplně:

♦ s výměnou olejového filtru asi:

2,4 l (motor 1,2 l/40 kW)

2,8 l (motor 1,2 l/47 kW)

3,2 l (motor 1,4 l/55 kW (benzin) a 1,4 l/74 kW)

4,0 l (motor 1,0 l/37 kW, 1,4 l/44 kW, 1,4 l/50 kW a 2,0 l/85 kW)

4,2 l (motor 1,4 l/55 kW TDI PD)

4,3 l (motor 1,9 l/47 kW SDI, 1,9 l/74 kW TDI PD a 1,9 l/96 kW TDI PD)

Ve výrobě je motor naplněn kvalitním olejem, který lze

použít celoročně s výjimkou oblastí s extrémním klimatem.

Specifikace pro zážehové motory:

Uvedené specifikace musí být uvedeny na obalu samostatně

nebo společně s jinými specifikacemi.

Používat pouze oleje:

- QGO, QG2

Norma VW 501 01, VW 502 00 nebo VW 504 00

Při doplnění mohou být oleje vzájemně míchány.

- QG1

Norma VW 503 00 nebo VW 504 00

Specifikace pro vznětové motory:

Uvedené specifikace musí být uvedeny na obalu samostatně

nebo společně s jinými specifikacemi.

Používat pouze oleje:

- QGO, QG2

Norma VW 505 01, VW 505 00 nebo VW 507 00 (olej

normy VW 505 00 a VW 507 00 nelze použít pro motory

TDI PD)

Při doplnění mohou být oleje navzájem míchány.

- QG1

Norma VW 506 01 nebo VW 507 00

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host amissus

V listopadu jsem vyměnil Shell Helix Ultra 5W40 za Texaco Havoline 5W40 a jede to pořád stejně.

Editováno: , autor: amissus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono taky záleží na jakou jízdu.Jestli na krátké jízdy po městě,nebo štreky po dálnici v létě.Já přešel z 5w40 na 5w50,rozdíl necítím,ale mám klid na duši že mám rezervu na přehřívání oleje,zvláště v létě při jízdách na dovču atd,kdy je olej přeci jen víc namáhán.Ale jinak si myslím,že stačí 5w40 i ta 5w30.Pochopitelně že ne na závody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahojte,

ozivujem tuto staru temu, pretoze aj ked tem o "vhodnych" olejoch a specifikaciach VW je aj na tomto fore vela, niekde sa fakt pisu bludy. Pridavam preto vytiahnuty text z dielenskych manualov Fabia I, kniha Servisni prohlidky a udrzba, strana 10 a11:

Množství olejové náplně:

♦ s výměnou olejového filtru asi:

2,4 l (motor 1,2 l/40 kW)

2,8 l (motor 1,2 l/47 kW)

3,2 l (motor 1,4 l/55 kW (benzin) a 1,4 l/74 kW)

4,0 l (motor 1,0 l/37 kW, 1,4 l/44 kW, 1,4 l/50 kW a 2,0 l/85 kW)

4,2 l (motor 1,4 l/55 kW TDI PD)

4,3 l (motor 1,9 l/47 kW SDI, 1,9 l/74 kW TDI PD a 1,9 l/96 kW TDI PD)

Ve výrobě je motor naplněn kvalitním olejem, který lze

použít celoročně s výjimkou oblastí s extrémním klimatem.

Specifikace pro zážehové motory:

Uvedené specifikace musí být uvedeny na obalu samostatně

nebo společně s jinými specifikacemi.

Používat pouze oleje:

- QGO, QG2

Norma VW 501 01, VW 502 00 nebo VW 504 00

Při doplnění mohou být oleje vzájemně míchány.

- QG1

Norma VW 503 00 nebo VW 504 00

Specifikace pro vznětové motory:

Uvedené specifikace musí být uvedeny na obalu samostatně

nebo společně s jinými specifikacemi.

Používat pouze oleje:

- QGO, QG2

Norma VW 505 01, VW 505 00 nebo VW 507 00 (olej

normy VW 505 00 a VW 507 00 nelze použít pro motory

TDI PD)

Při doplnění mohou být oleje navzájem míchány.

- QG1

Norma VW 506 01 nebo VW 507 00

a na tos si přišel kde pane Lorenc, že do PD nemůže přijít 507.00? :-)

(kort když spousta výrobců už longlife II 506.01 prakticky nevyrábí)

Jinak teda k tématu, do 1.2 HovnoToPojede stačí norma 501.01?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nie som mechanik, ani chemik, ale na aute si robim beznu udrzbu doma sam, preto som si len poriadne prestudoval dielensku prirucku a hodil to sem. ako som pisal v prispevku hore, je to v dielenskych manualoch. OK, foto prikladam sem.

no, mne je jedno co si tam nalejes, je to len odporucanie vyrobcu a myslim ze to je jednoznacne definovane.

post-31661-0-47473200-1329286137_thumb.j

post-31661-0-02783100-1329286143_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomuto mám akože chápať, že olej 5W30 svojím používaním dokonca získava nové viskozitné vlastnostni a nedegraduje?

Kolko je inak taká priemrná prevádzková teplota oleja pri motore 1,2HTP, aby bolo jasné, či tento údaj je dáko smerodajný.

Tiež by ma zaujímalo, aké su vlastnosti týchto olejov po cca 8000km ale pri teplote 0 az -10. (tým, že oba majú zimné číslo 5W, tak by som tipoval, že najskôr budú mať podobné vlastnosti, ale asi to tak nebude..či?)

Dej tam tu 5W-30 pokud ji muzes mit za dobry penize. Ma mnohem vyssi stabilitu nez 5W-40. Viz. http://oleje.cz/inde...astnosti_oleju2

5W-40 postupne klesa viskozita, mezitim co 3citka je stabilni v podstate v celem intervalu (v grafu na 15 tis. km). Po 7mi tisicich ma 5W-40 stejnou viskozitu jako 5W-30 a pak klesa pod jeho uroven. Je jasne patrny, ze ze xW-40 uz po par stech kilometrech klesa viskozita temer na uroven 5W-30.

viskograf.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkem se smeju, jak tady resite nejakou tabulku testovanou na teplotu 100°C. Uvedomte si jednu vec, ze ten olej dosahuje mnohem vecich teplot, kdy olej 5w30 uz apsolutne nestiha idealne mazat a velice rychle degraduje a olejovy(mazaci) film se trha. Navic si kazdy snad dokaze predstavit cestu k mori, kde teploty hodne prekracujou nase maximalni teploty ! Co pak asi udela tento olej 5w30 pri teplote oleje 150°C !!!

CIMBU napsal:

Najzásadnejším predpokladom správneho fungovania agregátu HTP je dobrý stav jeho olejovej náplne. Motorový olej je tu totiž nesmierne tepelne zaťažovaný, čo spôsobuje jeho rýchlejšie opotrebovanie a znehodnotenie pôvodných vlastností. Vedeli ste, že pri dlhodobej jazde po diálnici dokážete vyhnať teplotu oleja v motore HTP až na 150 °C? Pre predstavu, podobné teploty dosahujú oleje v niektorých súťažných motoroch pri plnom nasadení. Staršie škodovácke štvorvalce 1.4 MPi (44 kW/60 k a 50 kW/68 k) takto výrazne olej nezohrievali a ani pri veľkom zaťažení sa teplota ich oleja nedostala cez 120 – 125 °C.

Dôvodov vysokej teploty oleja v HTP je niekoľko. Moderná konštrukcia motora (technicky vychádza z koncernového štvorvalca 1.6i) má za následok prítomnosť väčšieho množstva pohyblivých častí (viackrát uložený kľukový hriadeľ, ventilový rozvod OHC s hydraulickým vymedzovaním ventilovej vôle, atď…), pričom nemalú úlohu tu zohráva aj pomer objemu pracovných priestorov voči ploche, na ktorej dochádza k odvodu tepla. Motor sa preto pri vysokých otáčkach zohrieva viac, ako pri doterajších mladoboleslavských motoroch.

Závažnejšou príčinou však je nešťastné umiestnenie telesa katalyzátora blízko hliníkové bloku motora. Čo je však ešte horšie, katalyzátor je uchytený akurát v mieste, kde blokom prechádza hlavný olejový kanál, takže olej je zohrievaný zvnútra aj z vonkajšej strany motora. Výsledkom je spomínaná extrémna teplotná záťaž oleja. Fabie druhej generácie síce už dostali medzi katalyzátor a blok motora ochranný tepelný štít, jeho účinnosť však nie je dostatočná a problém úplne nerieši.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tak, nemyslím si, že táto tabuľka je úplne smerodajná, pri rozhodovaní sa, akú olejovú náplň použijem do HTPčka.

Ešte tak na okraj - keď idem v lete (v našom klimate) po dialnici, tak aká je optimálna rýchlosť, aby som moc neprehrieval olej a pritom nebrzil premávku? Resp. aké otáčky? Do 3500ot.? (olej mením 7500 až 10000km)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PaveloSK: Jako presne tady ti nikdo nenapiseze, ze do tolika ot.min je to OK a pak uz neni. Je to samozrejme zavisle na spoustu dalsich vecech, jako je zatizeni auta, druh cesty=stoupani...,okolni teplota... Kdy motor dostane vic zabrat, nez pri jinem charakteru cesty a jizdy, atd atd.

Takze reseni je uplne jednoduche, jestli jezdis se svoji HTP delsi trasy, kde ji obcas potrebujes "zatopit" pod kotlem hehe..Tak bych to resil jako Fantomas a poridil olej 5w50 a mel tak jistotu, ze ten olej bude mit opravdu veci rezervu nez 5w30 nebo 5w40.

Jelikos toho oleje do HTP neni potreba tolik, tak se to zase o tolik neprodrazi. Ja bych to menil priblizne po 10000km nebo 1roku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja rozumiem, aj tak som chcel len približnú odpoveď. Stúpanie, zaťaženie auta atď asi na toto nemajú moc vplyv, lebo pri tých istých otáčkach bude len iná rýchlosť a ja sa práve skôr pýtam na otáčky - či už potom pôjdem o 10km/h menej mi môže byť jedno, zas taký rozdiel v čase to nebude.

Nejazdím moc dlhé trasy, len občasne ale aj tak by som nerád tomu autu zbytočne vela nakladal - preto sa väčšinou snažím ísť okolo tých 3500otáčok, lebo všetko nad mi už príde ako zbytočné trápenie oleja a ostatných hýbucich sa súčiastok v motore.

EDIT: Pozerám, že asi najbližšie tam nalejem VALVOLINE VR1 RACING 5W-50. Tá cena pri tých 3litroch nie je nič strašné a keď auto pôjde náhodou cez leto do chorvátska, tak to bude úplne ideálne. :)

Editováno: , autor: PaveloSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

na skodu htp použi Castrol EDGE 5W-40, teda to zlaté balenie,nakolko tento motor oleje prehrieva a rýchlo ich poškodzuje a dochádza ku preskočeniu reťaze a podpáleniu ventiol............skrátka tu sa olej rýchlo degraduje,lebo má okolo 150 stup.Celzia teplotu a bežný olej ,dáka 10W_40 tu rýchlo skapína..

olej kúpiš na www.obchod.centralogistic.com

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...