Přejít na obsah

1.2 12V 47 kW jaký olej?


fabia12V

Doporučené příspěvky

Chtěl bych se doptat na jednu věc ohledně výměny oleje.

Chci si provést mezivýměnu sám doma /dříve než  doporučuje servis/ - dojde při tom nebo potom k nějaké reakci čidel
či signalizaci na přístr. desce, nebo ta výměna nemá žádný vliv na čidla?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

   

Cimbu v článku o HTP kecá a to hned několikrát.

1) Teplosměnná plocha 3 válce je menší než 4 válce.

2) HTP nezahřívá olej více než jiné motory, nejen já jsem si to měřil.

3) Na přední straně motoru NENÍ hlavní olejový kanál.

 

Milej zlatej nevím jestli jsi viděl motor HTP rozdělanej ,ale ten kanál tam je jak vrata a tím stíká z hlavy do vany olej.Je hned za katíkem a ta clona tam moc funkční není.

A proč myslíš, že na VW POLU je katík pod autem?Zkrátka to na Škodovce nikdo předělávat nehodlal a na Polu si nemohli pokazit renomé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už si to přesně nepamatuju. Naměřil jsem asi tak 100 až 110 stupňů, měřil jsem několik dní, při různém provozu, město, okresky, dálnice. Venkovní teploty skoro 30 stupňů, rychlosti se snažím dodržovat. Nejvíc jsem naměřil při popojíždění v koloně, ale nijak znepokojující hodnoty. Chtěl jsem izolovat katalyzátor nebo přední stranu motoru, ale po měření jsem to v klidu nechal tak jak to je.

Měřil i uživatel E1. na okruhu s 1.2 TSI a taky (vzhledem k zatížení) pohodové teploty.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže bolo skoro 30 stupnov, 130 na tachometri na diaľnici a olej do 110? To je ešte vcelku v norme.

Pri tropickom počasí a maximálke by to zrejme stále bolo OK, 150 je asi dosť prehnaná hodnota

 a dosť pochybujem že ju niekedy autori toho populistického článku fakt namerali....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdar.

Chtěl bych se optat na téma - teplota oleje, zda se teplota olej mění s rytmem jízdy nebo zda je stále přibližně stejná.

Tedy zda při jízdě 130 bude vyšší než když jedu 100 a jak je nejlepší motor ochladit, kdysi se u karburátorů říkalo

že sundáním nohy z plynu se chladí motor přívodem chladného paliva - jak je to dnes když chci nechat motor "ochladit",

jet na volnoběh třeba jedu-li z kopce - nebo to prakticky nejde?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Celkovo Shell ma politiku ze jeden olej predava pod viacero oznaceniami (tvrdili to o HX7 vs. Helix Ultra. Druhy pripad ked som zhanal olej do diesla tak som sa dozvedel z ich infolinky ze ho premenovali a nezmenili zlozenie) Jak sa tak divam na technicke listy, mnohe parametre sa zhoduju. HX7 o sebe tvrdi ze si udrzi viskozitu (vysoka strihova stabilita), takze bude vhodnejsi na narocnejsie (vykonovo) jazdy. Celkovo HX7 plni viacero noriem, niektore mozno o nieco prisnejsie. Na bezne jazdenie urcite staci akakolvek 10w-40 (kludne mogul, total, co bude lacnejsie) co splnuje vw502.00. Zalezi viac na dostatocne castych vymenach oleja (povedzme do 10k km pri beznom pouzivani) Ak chces lepsie mazanie pri silnych mrazoch tak radsej 5w-40.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...