Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Kluci zjistil jsem, že mi teče brzdový váleček. Chtěl bych ho vyměnit doma, ale mám strach, aby šel dobře vytáhnout ten imbus co ho drží.. Jinak bych to musel dělat na servisu a jak to znám z favoritu tak to většinou drží jak prase a je potřeba to nahřívat a tak.. Na fabce jsem to ještě neměnil tak se chci zeptat jestli to tam jde lépe sundat než například u těch favoritu.. A popřípadě co je to za číslo imbusu co drží váleček? A kolikátka klíč bude třeba na šestihran na tom odvzdušňováku a na brzdové trubce??? Jinak je to na 1.4 Mpi r.v. 2003 Combik.. Je to asi nějaký takový váleček http://www.jbautodily.cz/zbozi/5280/Brzdovy-valecek-19-00-hlinikovy---Skoda-Fabia-I Jinak obložení má cca 4 mm je to ještě dobrý? A buben nemá žádný rantl.. díkes

Ide to lahšie ako u favorita len ten imbus je dobre vyškrabať od nečistoty aby sadol poriadne a nepreskočil nastavec. Kluč 11 ibe na trubku kvapaliny a ten sa už tak nezapeka ako u favorita. Odvzdušňovak je myslim č.7. A imbus mam v oku tak čisla nepozeram to ti teda nepoviem.

  • Autor

hubo44 tak to jsem rád, díky za info, takže by to doma mělo jít v poho přehodit že? To je jasny s imbusem, musí být vyčištěný ať se tam nasadí celý :palec2: a prosím tě je to ten tip co potřebuju? Víš jak chci už to mít koupene dřív než to sundám... at to pak můžu jen přehodit :)

Ano je to ono. Ja ked odpojim trubku kvapaliny tak na ňu nastoknem gumenu čapičku odvzdušňovaku a potom ti netečie zbytočne kvapalina ak ju ovšem nemeniš. Ak mam aj zacachane obloženie od kvapaliny tak najprv naarvujem oplachnem a ešte benzinom vysušim samotne obloženie.

  • Autor

Jasně kapalinu ještě měnit nebudu takže to dělám jak ty, že na to nasadim gumičky. Jinak se tam myslím dolévá DOT4 že?

  • 2 týdny později...

Ahojky už to máš asi hotovy,ale válečky jsou dva druhy,hlinikovej na jeden šroub a slitina na dva šroby,nejsou bohužel záměné a ten hliníkovej(bo co to je)je dost drahej mě taky začal téct a protože má pruměr 19 jako favorit/felicia koupil jsem gumičky za pár korun a šlape to perfektně už cca rok.

  • 2 roky později...

Ahoj, jenom pro info snad se někomu bude hodit pokud se bude chtít připravit na výměnu - Fabia HTB 1,2HTP 12V 47kW r.v 2004 - ( levé kolo )

- brzd. váleček drží na jednom šroubu Torx 30, brzdová trubka - klíč 11, odvzdušňovák klíč 7mm, odvzdušňovací hadička vnitřní průměr 6mm ( např. Bauhaus 10Kč/m ), kapalina DOT 4.

- povolit jde vše v pohodě

- čelisti v celku jak uvádí v DP jsem ven nedostal ( to by šlo snad bez brzd. válečku ) takže jsem mimo spodní pružiny a ruční brzdy vyvěsil i horní pružinu co drží pravou čelist a vytáhl pravou čelist a pak zbytek

- dostat to zpět byl celkem porod protože jsem budˇ naskládal zpět čelisti ale už jsem nezavěsil ruční brzdu ( pružina na lanku byla celkem silná ) a nebo naopak jsem nezasadil

pravou čelist se zavěšenou ruční brzdou, nakonec se povedlo po manipulaci s ruční brzdou.

Nyní jsem narychlo měnil levé prase protože mi teklo a čistil vše od brzdovky, v léte si to střihnu s výměnou všech čelistí v teple kdy mi nebude pršet za krk takže na ten grif asi přijdu :-)

Kolik máš najeto na fabce?

- čelisti v celku jak uvádí v DP jsem ven nedostal ( to by šlo snad bez brzd. válečku )

- dostat to zpět byl celkem porod protože jsem budˇ naskládal zpět čelisti ale už jsem nezavěsil ruční brzdu ( pružina na lanku byla celkem silná ) a nebo naopak jsem nezasadil

na toto všetko stačí urobiť jednu vec....zhodiť ložisko dolu a máš to všetko ako na dlani :kol-31:

Zdravím

- na Fábce mám najeto kolem 142 tis.čelisti i brzd. válečky původní, obložení čelistí cca +- 3mm ale je nýtované a do nýtu už toho moc nechybí tak jak se vyčasí vyměním je

- bez náboje by to bylo bezesporu vše jednodušší ( ona ta výměna válečku je operace na 30min i s čištěním všeho a odvzdušněním ale nebýt toho skládání zpět :-) ale to bude rukama )

veď stačí tak málo..mať 30ku gólu tisíchran a ak budem "dôkladný" :) ,tak momentový klúč...zhodiť krytku,povoliť maticu a ložisko rukou stiahnuť dolu...montáž opačným spôsobom,maticu utiahnuť 70Nm+30° :kol-47:

Díky za tip, DP straší výměnou matice i víčka náboje při jejich demontáži, není ta matice náhodou samojistící jako na předním náboji ? ( tzn. při povolování se strhnou plechové výstupky do kontra a je nutná nová ) Díky

Plechové výstupky nemá, je tam klasicky silon. Ale určitě měnit, za upadlé kolo (a následky) to nestojí.

Upraveno od rkonf

nevidím to až tak tragicky...ak by si to chcel uobiť aj bez jej výmeny,tak v pohode ju tam daj..chcel by som vidieť,ako ju všetci po demontáži menia :D

  • 1 měsíc později...

Zdravím :-)

 

Mám Fabii 1.2 HTP combi, MR2006, najeto cca 100tis km, hlavně město. No v poslední době je při dobržďování slyšet jakoby drhnutí od zadního pravého kola. Dnes jsem buben odkryl, abych se podíval na stav a zjistil jsem, že mi uniká brzdová kapalina z prasátka, takže to je zralý na výměnu.

 

Zajímalo by mě, je jedno jaký koupím? http://www.skoda-dily.cz/eshop/1h0611053-brzdovy-valecek.html

Někdo tady psal výše, že existují dva druhy podle upevnění, ale tady ani žádný typ nenabízí, krom toho prvního s poznámkou, že je hliníkový..

 

A druhá věc. Tím, že unikala ta kapalina, tak samozřejmě brzdy jsou dost zaneřáděný (viz foto a to jsou ještě očištěný od hrubých nečistot - prasátko bylo úplně pokryté asi centimetrovou vrstvou bordelu).Takže stejně to budu muset celé rozdělat. Chtěl jsem se však zeptat, je nutný měnit i pakny, stále je tam cca 3-4mm obložení? Někde jsem četl, že když uniká brzdovka, tak se mění preventivně i ty.

 

Fotky zde:

 

 

 

Díky za radu :-)

Nad  tym ci vymenit aj pakne ani nerozmyslaj.Aj keby neboli zodrate ,už su nasiaknute brzdovou kapalinou a nicim to už nevycistis aby 100% brzdili: A valcek ti povedia aky ma tam byt v predajni podla typu a roku vyroby.Zistia to v katalogu presne . Ak budes menit valcek tak porozmyslaj aj na 2 kole ved ta cena je cca 6-8€ ks

 

Pánové ti radí moc dobře. Nad ničím neuvažuj,dej vše nové a obě strany. Cenově je vše určitě přijatelné a máš na pár let pokoj.

Ok, děkuji za radu :-) Já jsem s tím tak nějak počítal, tak to vyměním na obou kolech vše včetně všech pružin atd. a budu mít aspoň klid.

Tak zrovna pružiny bych neměnil,nic jim určitě není a mohl bys tam dát nechtě nějakou čínu. Píšeš že máš najeto 100tis. Tak jsou určitě v pořádku.

asi myslí pružinky v čelustiach...to radšej vymeniť lanká ručnej :)

Fakt bys měnil Libero lanka po 100 tis.? Když je odpojí od čelistí a budou se hezky vracet já bych je neměnil. Mám zkušenost,že když tam dáš nové a jako origo,tak vydrží polovic km!

neber to ako pravidlo,len ma to tak napadlo,keď to bude mať rozhádzané...áno,skúsiť ich či chodia a pozrel by som na ne aj zospodu,či nie sú niekde poškodené (hlavne pri tom úchyte na nápravnici)

 

ale to už sme mimo brzdových valčekov,kvôli ktorým to bolo toto vlákno založené :)

Jistě prohlédnout,jestli nejsou poškozené-odřené zespod a jestli lehce chodí určitě nechat i z vratnýma pružinama z čelistí. Jinak škoda práce,času i peněz. To je asi tak vše.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.