2David Vloženo 30. Květen 2011 Autor Sdílet Vloženo 30. Květen 2011 Mluvíš mi z duše a to nejen při couvání, mám spíš opačný názor dálnice i při tempomatu je v pohodě do 5.6 při rychlosti cca 135-145 km, ale praha je za trest tam se steží držím okolo 5.5 - 6.4. Co mě vadí je nedokonalé čidlo na déšt, naprosto suché okno a zničeho nic ti přeběhne stěrač. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
risa2000 Vloženo 4. Červen 2011 Sdílet Vloženo 4. Červen 2011 Přidám pár postřehů. Nejprve tenhle, který jsem sepsal hned na začátku (asi po 600 km): K tomu mohu dodat asi tolik, že po dalších 2500 km jsem si na to asi zvykl (v tom smyslu, že už to nepovažuji za závadu), ovšem současně to nepovažuji za něco, co bych u příštího auta chtěl znovu. Tedy pokud by to měl být diesel, který pro mne zatím byl právě symbolem pohodové jízdy na nízké otáčky (něco jako Mazda 6, Peugeot 407, atd.) Spotřebu jsem zatím moc neměl možnost měřit, ale na trase Praha-Mnichov, kterou jezdím, jsem naměřil něco kolem 6 l / 100 km. Předtím jsem jezdil s novým Mercedesem C200 CDI (motor Blue Efficiency o obsahu 2,2 l, 100 kW) a ten měl spotřebu spíš k sedmi (při stejném stylu jízdy). Protože jsem nikdy předtím se Škodovkou nejezdil, nemohu to nějak porovnat s jinými Škodovkami, nicméně ve srovnání nové Oktávky s novým MB se mi to jeví takto: 1) Přestože oba motory jsou papírově stejně výkonné u MB se mi nikdy nestalo na D1, že bych musel dát plyn na podlahu. Zato jsem zařadil 6 a celou dálnici jsem na ni projel a nikdy netrpěl ztrátou výkonu ani v těch největších kopcích auto nepřestávalo zrychlovat. U Škodovky to na 6 "nejede" už do menších kopců a mám dojem, že do těch větších ani na 5-ku. Je mi jasné, že tady hrají roli převody různých rychlostí a mám dojem, že ten MB se vytáčel na šestku víc, zatímco Škodovka drží otáčky níž, berte to jako čistě subjektivní srovnání dvou papírově stejně výkonných turbo-díeslů. 2) U MB byla výraznější prodleva v turbu, Škodovka reaguje překvapivě bezprostředněji, zrychlení (na nižší rychlosti) je srovnatelné s MB a jízda s ní zábavnější. 3) U MB nebyl problém jezdit po městě na 1200 ot. a auto bylo v podstatě tiché. U Škodovky to nejde z důvodu popsaném v příspěvku výše. Respektive jde, ale je to nepříjemné. Ve vyšších otáčkách (2-3 tis.) jsou oba motory srovnatelně hlučné. Co je ovšem zásadní rozdíl je odhlučnění podvozku, tudíž u MB při 180 km/h "řval" motor, ale pořád se u toho dala poměrně dobře poslouchat hudba, zatímco u Škodovky (nová Oktávka 2) při 180 km/h motor není slyšet, protože daleko větší hluk jde z okolí a poslouchat se u toho nedá nic, ani spolujezdec (pokud nemá teda navigační headset). 4) Obě auta se dají rozjet na 200 km/h. Což bych u MB čekal, ale Škodovky mě překvapilo, že to zvládne poměrně slušně, a člověk nemá pocit, že mu motor každou chvíli vybuchne, nebo že by musel čekat, až bude kopec dolů aby to jelo. 5) Na krátkou vzdálenost (např. 2 km) je spotřeba u Škodovky hodně velká, motor se pořádně nezahřeje, navíc v manuálu upozorňují i na to, že se může zanášet filtr. Poznámka: Spotřebu jsem měřil podle podle tankování. V obou autech byl palubní počítač výrazně optimističtější (takže mě to vlastně u Škodovky ani nepřekvapilo). 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 5. Červen 2011 Sdílet Vloženo 5. Červen 2011 (editace) No, ony bohužel TDI koncernu tichostí nikdy nevynikaly a ani nevynikají. A nezachránil to ani CR. Samozřejmě tišší je, ale žádnej zázrak se nekoná. Jak jsem si zvykl teď na můj benzín, včera jsem sedl do 1,9 TDI a při 180km/h jsem myslel, že ohluchnu No, v tichosti dieslů se mají němci třeba za francouzema co učit , to je jasné.... Co se týče výkonu toho dvoulitru, četl jsem mnoho názorů, že jsou pocitově horší než ty dřívější 1,9 TDI 96KW. Že prostě tak "nejedou", nemají to nakopnutí atd atd....a navíc víc žerou. Editováno: 5. Červen 2011, autor: Clint 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cyklon Vloženo 6. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2011 Tak mam najeto 3500 kilaku a uz porucha.Neslo pridavat plyn a po par sekundach se objevilo,ze je porucha motoru,nouzovy rezim a navsteva servisu... a blikalo porad to zhaveni.Dojel jsem opravdu jen 40...50kou rychlosti... V servisu to je od pondelka a jeste se na to ani asi nejukli,je videt,ze je cely ten autorizovany servis na prodej,v dilne byl jen majitel.....Pry se prez vikend na to podiva,tak uvidime,ale je to dlouho od pondeli... Na prvni octe 66 kw jsem najel 250 a porad jezdi v rodine na druhe 96kw mam asi 325 tisic a stale bez poruch a nove tdi cr uz je v servisu...jinak spotreba asi jak ta 96kw.....prumerka 6 litru....chybi mi ale ten zatah jak u te 96ky.....pripadam si jako bych jel z benzinem....... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 6. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2011 Ja mam na 2.0 TDi CR najeto 23tkm a naprosta spokojenost. Nizka spotreba (dlouhodoby prumer 5.6 l/100km prevazne po dalnici 140-150km/h), nulova spotreba oleje a krome tankovani jen jezdim. Oproti predchozi 1.9 TDi PD 77kW v podstate zadne zhorseni ve spotrebe, dynamika je jinde, byť bez kopance drivejsich PD - zase se mnohem ochotneji a vys toci, byt to neni domena dieselu. Ja davam jednoznacne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DEZENT Vloženo 7. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2011 (editace) Jo jo souhlasím s Maverikem a mám jasno až se moje 1,9 PD odporoučí snad to, ale nebude moc brzy jezdí báječně tak je to můj horký favorit velice příjemné svezení a díky delším převodům to pěkně nabírá rychlost Editováno: 7. Srpen 2011, autor: DEZENT Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cyklon Vloženo 7. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2011 Ja si nestezuji to ne,ale s tou nucenou navstevopu servisu jsem trosku zklaman....Prevodovka je uzasne dlouha,jeste delsi nez u 6kvaltu 96kw....toci mi to ma 6ku neco malo pod 190 na 3ooo otacek,coz je po dalnici uplna parada....jen mam strach trosku o ten filtr pevnych castric,protoze s tim vetsinou jezdi manzelka s malym a ta to neprotahne,aby se to automaticky vycistilo,tak se trosku bojim,ze pri vetsim najezdu s tim budou problemy drive nez bude obvykle...Ja s tim jezdim jenom s ni,takze vlastne rychlost diriguje kvuli maleho ona,a ja to vlastne taky neprotahnu jinak ty 17ky kola jsou pro me tak na hrane na tech nasich cestach s komfortem,asi plus minus jak dvojkovy superb taky na 17kach,ma ho bratr,tak muzu porovnat,vlastne byl rok a pul muj,ale chtel jsem pro maleho combi,tak jsem to vymenil za octavku.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cyklon Vloženo 14. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2011 Po 11 dnech kdy jsem mel auto ve skoda servisu v Bilovci oprava neopravena...Musel jsem odjet mimo CR,tak na to byla manzelka sama.Po tydnu jsem si zjistlil,ze salon je na prodej,ze krachuje a uz tam krome sefa nikdo nedela...a ze stratil autorizaci..Po dalsich 3 dnech manzelcina marneho volani,kdy nikdo nebral telefon,si manzelka pro auto jela...Bylo venku zaprasene,tak ho prevezla do Noveho Jicina,kde pri prevzeti auta bylo zjisteno ze ma pekne podreny prah a trosku dvere...hned to napichli na diagnostiku a zjistili,ze je spatny nejaky vzduchovy ventikek,ktery bude vymeneny z zaruce.Bohuzel manzelka nezkontrolovala auto pri prevzeti v Bilovci,tak to prelakovani budeme muset platit.V Bilovci uz majitel hazel mrtveho brouka,ze on o nicem nevi...Tak to mame asi za 5000 korunek...Jak se vratim domu,tak to tak nenecham a do Blilovce to pojedu "vyridit" osobne a durazne rychle..Tenhle ten pan Andre potrebuje lekci do zivota...Pritom ma rodina jsme byli cela leta stali zakaznici a jeste munule leto tam otec koupil yetiho....o to vice tomu nerozumim..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladiikk Vloženo 17. leden 2015 Sdílet Vloženo 17. leden 2015 koupil jsem OII s 2.0 TDI CR druhé generace s DSG a zatím spokojenost se spotřebou i zvukovým projevem. Spotřeba je nižší o 0,5 l oproti OI 1,9 TDI 81kw na stejným stylem jízdy a stejné trase. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawell Vloženo 10. Březen 2015 Sdílet Vloženo 10. Březen 2015 Taky jsem koupil OII s 2.0 TDI CR druhé generace s DSG. 140 PS dobrý výkon, nízká hladina hluku. Čeká mě výměna přídavného vodního čerpadla - diagnostika hlásí. Ozývá se cvakání motoru, tak doufám, že s novou přídavnou elektrickou pumpou cvakání zmizí. Jinak oproti 1,6 TDI docela smrdí! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dvorcidlo0 Vloženo 11. Březen 2015 Sdílet Vloženo 11. Březen 2015 (editace) Páni ako je to s 2.0 tdi Common rail a háklivosťou na " kanistrovú " naftu ? Povodne som zamýšlal kúpiť new Fabiu c. resp. Rapida ale naskytla sa mi možnosť enormne výhodnej kúpi O2 po FL 2012 práve s týmto motorom, a keďže mam celkom stabilný príjem nafty od svokra ( má stavebnú firmu čiže žiadne čorky ) nechce sa mi moc tejto výhody vzdať. Doteraz O1 81 kw a O2 2006 77 kw s tým nemali sebamenší problém. Ako je to u týchto CR ? Predsa len naftu tankuje na JRD čerpacej stanici do áut a bandasok a všetci vieme kvalitu nafty na týchto poľnohospodárskych čerpacích staniciach. V servise kde chodím sa nezhodli - jeden tvrdí že maju zákaznika passat 2009 ( CR 81kw) - autobusára čo takto chodí už 6 rokov - kedy nenaštívil čerpaciu stanicu , druhý zas lamentuje že " čistí tie nádrže " a do CR by takéto niečo neskúšal - no vyber si. Prirodzene CR sú omnoho háklivejšie....ale niekde som čítal že práve tieto prvé CR od VW ešte ako tak to zvládali. Tankuje tam aj Opel Vivaro - a Ford 1.4 tdci a tie autá bez problémov idú.... A inak ku kvalite nafty - mal som rok odloženú bandasku zo Shell v Poľsku - zabudol som ju v pivnici u rodičov - po roku sa aj nafta zo Shell prejavila tak že na spodku bandasky - čierny chumáš gélovej konzistencie. Tak ja už skutočne neviem kde a aký rozdiel v nafte je Editováno: 11. Březen 2015, autor: dvorcidlo0 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášT Vloženo 11. Září 2015 Sdílet Vloženo 11. Září 2015 Od středy 9.9. jsem majitelem Octavie kombi FL s 2.0TDI CR DPF 103kW Zvykli jsme si na sebe celkem rychle. Myslím, že moje předchozí dlouhozdvihová benzínová 1,6 55kW byla dobrou průpravou na 2,0TDI CR. Co jsem tak zatím stačil postřehnout, pod 1500 otáček dává 2.0TDI CR zvukově najevo, že to není to pravé ořechové. Držel jsem ho okolo 2000 a pohoda i na spotřebu. Neletěl jsem jak dobytek, protože si to auto musí člověk přece jen osahat a sžít se s ním, ale ani brzda provozu. Spotřeba za 120Km cestu 4,8/100...velmi příjemné Žádné kopance. Plynulý zátah. Skoro jak atmosferický benzín. Vzal jsem Vervu od Benziny...ať se poměje. Fakt hroznej nezvyk tankovat po osmi letech naftu Spolehlivost zatím hodnotit nemůžu. Je tam hodně kurvítek. Tak snad bude šlapat dlouhý čas jak švýcary. Má najeto poctivých 114 000Km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brunda Vloženo 19. Září 2015 Sdílet Vloženo 19. Září 2015 lidi jak poznam ze se mi vypaluje Dpf krome otáček na volnobeh nebo zvysene spotreby,myslim jak se to da poznat za jizdy OII 2.0 tdi cr 125kw.nejde něco napojit na nejake cidlo aby to bylo poznat protože jezdim kratsi trasy.diky za info Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 20. Září 2015 Sdílet Vloženo 20. Září 2015 Načo ti to bude? Už to tu chalani v nejakom vlákne riešili a nedopátrali sa k ničomu ..myslím,že v sekcii 1,6Tdi CR Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brunda Vloženo 20. Září 2015 Sdílet Vloženo 20. Září 2015 jde mi o to abych vždy dokoncil cyklus a neprerusoval to,jak rikam jezdim kratsi trasy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 20. Září 2015 Sdílet Vloženo 20. Září 2015 Vymysleli tam neco s pridanim cidla teploty, podle ktereho by se to nejak zjistovalo. Ale asi to nerealizovali. Pokud jezdis kratsi trasy, tak by pro tebe byl vhodnejsi benzinovy motor, se kterym bys nemusel resit tento problem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 20. Září 2015 Sdílet Vloženo 20. Září 2015 asi tak .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brunda Vloženo 20. Září 2015 Sdílet Vloženo 20. Září 2015 no resit neminim jestli benzin nebo naftu ,problémy nejsou jen jsem chtěl tomu predejit pokud by měli nastat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 20. Září 2015 Sdílet Vloženo 20. Září 2015 Nijak jednoduse to asi nejde. Urcite by to melo jit vycist pres diagnostiku, tak me napada, jestli by to neslo pomoci prevodniku z OBD na bluetooth posilat do telefonu a na nem si to zobrazovat. Ale nevim, jestli by to slo a moc prakticke by to nebylo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 19. Září 2016 Sdílet Vloženo 19. Září 2016 Motor EA189 2.0 TDI CR.pdf 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 16. Říjen 2016 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2016 Roman23 - pokud hledáš svůj příspěvek, tak ho už nenajdeš, na výběr motoru je v motorové sekci vyvěšené téma, takže pro příště pořádně hledej a pokud máš zájem o tyto informace, napiš to tam. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Levin Vloženo 11. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2017 Ahoj, měl bych na vás dotaz. Vyplatí se kupovat OII, tento motor, který už má najeto kolem 200 tis? Co by v tom nájezdu už mělo být měněno. Na co se připravit, že bude potřeba udělat. Váhám jestli tenhto nebo radši 1.9tdi 77 kw. 1.6 bych se chtěl vyhnout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
prassat Vloženo 11. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2017 O2 s 200 tis km je normální, určitě ne moc na ten motor. V těchto km bych počítal určitě s dvouhmotou + rozvody s pumpou. Výstřiky a turbo by ještě měli sloužit, EGR těžko říct a DPF by měl být ještě ok. Ale to je jen hodně obecně... záleží na historii a hlavně štěstí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Levin Vloženo 11. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2017 (editace) @prassat díky za odpověď. Naštěstí na to nechvátám to auto sehnat, ale na nový rok bych ho již chtěl mít Spočítám si schválně cenu těchto dílů. Rozvody by měli být správně měněny v 210 tis jestli si to dobře pamatuji? Spojka s dvouhmotou: 10 tis (LUKA) Rozvodová sada s vodní pumpou: 4,2 tis (BOSH) EGR: 2,7 tis No tohle ještě jde, horší by to bylo s DPF. To su musím zjistit, jak ověřit, že je funkční. Zapisovalo se již do elektronický servisní knížky nebo u tohohle modelu ještě ne? Líbí se mi např. tohle: https://auto.bazos.cz/inzerat/76797775/Skoda-Octavia-combi-16TDi-KoupCRServisni-kniharv2013.php Editováno: 11. Červenec 2017, autor: Levin Přiložení odkazu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kvkma Vloženo 16. Březen 2020 Sdílet Vloženo 16. Březen 2020 Zdravím, otec vlastní octavia 2, 2.0 tdi 103 KW, kód motoru CFHC, měsíc, rok výroby 10/2010. Jedná se o to, že nikde není psaný, že to je 16v, ani v techničáku, ani nikde ve specifikacích, ale jinej motor se pod tímto motorem již jiný pravděpodobně nedělal. Jedná se opravdu o ten 16v? Pro pocit duše. Děkuju za odpověď Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.