Přejít na obsah

Zavírání 5. dveří


tom271

Doporučené příspěvky

Jaké máte zkušenosti se zavíráním 5. dveří ???

U mého Yeti-ho již od samého začátku (000005 km) zavírám tyto dveře z 90-ti % na dvakrát, až na potřetí.

První přibouchnutí není natolik razantní, aby se dveře zavřely tak, aniž by nesvítila indikace otevřených dveří na multifunkčním displeji.

Na podruhé dveře trochu nadzvednu a při dopadu ještě rukou dotlačím, někdy musím i tento pokus opakovat s větším důrazem.

To jsem popsal, jak zavírání dveří provádím já. Když zavírá dveře někdo jiný, je těch pokusů i více a od těch ran mne bolí v uších

(a lítostí i u srdce nad těmi ranami). Většinou přiskočím a dveře raději dovřu sám.

Nedá se jednoduše zámek dveří nastavit, abych výše popsané problémy neměl ???

Do servisu se mi s touto zdánlivou prkotinou zatím nechce.

Editováno: , autor: tom271
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto je ale podla mna prave dovod na cestu do servisu, pocitam ze ti trochu nastavia zamok a bude vsetko ok...

... 5te dvere sa mi sitce zatvaraju hosie (musim pouziť velky švih...), ale len v pripade ze pouzijem to cierne tiahlo z vnutra, z vonka za karoseriu sa mi este nestalo ze by sa dvere nezavreli na 1.krat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se mě občas stává, že nedobouchnu dveře s potřebnou razancí a dovírám dveře nadvakrát. Měl jsem představu o zavírání dveří jedním prstem při uvedení do pohybu, ale realita je jiná. Na svědomí to mají zřejmě gumová těsnění dveří.

Ale teď jsem si všiml že je řeč o 5-tých dveřích a s těmi problém nemám ( pouštím je z výšky tak cca 40 cm a zavřou se tak akorát bez velkého nárazu na zámek ).

Za madlo jsem to ještě snad nikdy nechytil, nějak se to v prostřední poloze láme přes ruku.

Při otvírání a zavírání se hold vždycky za . . . . .

Editováno: , autor: JosefP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tak, při zavírání tažením za to madlo se vám v té dolní fázi už ruka dostává pod dveře, takže je musíte pustit a tím se ta razance na doklapnutí ztratí a dveře se jakoby odrazí zpět (resp. někdy se mi dokonce zdá, že mechanizmus má jakoby ještě tendenci vracet dveře zpět do horní polohy) ... zavírám je už jedině chycením za okraj a jedním pohybem to zabouchnu, pak je to v pohodě - ta síla zabouchnutí se za chviličku dá naučit. Je to škoda, že to není úplně vychytaný, protože pro postavou menší řidiče je zavírání madlem asi nutnost.

Editováno: , autor: tentacle
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V dolních rozích 5. dveří jsou takové gumove dorazy pokud z nich sundáte ze strany tu plastovou krytku je možné povolit šroub a nastavit aretací jejich polohu. V případě špatného zavírání je o jeden nebo dva zuby zasunout. Pak to pujde už dobře. Zámek moc nastavit nejde jeho poloha je už daná. Nastevení zdar :palec2:lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak na to nastavení gumových špalíků bych se docela podíval. Když jsou nastavitelné, měl by se najít kompromis mezi solidním dovřením

a případným drnčením dveří při slabém dovření.

Druhá záležitost, která mne u zavírání 5. dveří druhou osobou napadla, je reálně hrozící nebezpečí poškrábání laku při dovírání dveří dlaní

(nebo rovnými či zahnutými prsty) v případě, že se jedná o dámskou ruku s několika různě robustnými "kroužky" na prstech.

Zatím k tomu od 15. května nedošlo, svou ženu jsem na tuto skutečnost upozornil, ale mohou se k zavírání dostat i jiné "okroužkované" dámy.

Jako rychlé řešení se mi nabízí nápad sehnat nějakou vhodnou samolepku (emblém Škoda, Yeti, nebo malé CS) a tu nalepit na exponované místo.

Dejte mi obdobnou nebo i jinou inspiraci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale taky trochu z jiného soudku ... na druhou stranu jsem již měl možnost ocenit jak vysoko se otevírají 5.dveře a to že se otevírají do pravého úhlu ... jak teď u nás pořád prší a prší .. tak když ráno přijedu do práce na parking a vyndávám si z kufru deštník a další věci, tak stojím v pohodě pod dveřmi jako pod stříškou a neprší na mě :) V klidu si vše vyndám, můžu se přehrabovat v kufru jak chci dlouho a potom roztáhnu deštník a dveře zabouchnu. Nezmoknu a to je velké plus pro 5.dveře :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj,

dnes jsem byl nemile překvapen při otevírání 5-tých dveří. První zima s Yetim na krku, první mráz a první problém.

Parkuji před domem mírně (ale opravdu mírně) do kopce. Tím se mi drží voda v prolisu zadního nárazníku.

Dnes jsem chtěl otevřít kufr a hle - nic, dveře se ani nehnuly.

Voda zmrzla a dveře držely jako přivařené.

Na to že to byl jen "přízemní mrazík" a auto se pyšní názvem sněžný muž - nic moc :(

Jz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minulý týden najednou nešly zavírat zadní dveře, kouknu a ony uvolněný oba dva šrouby co drží oko zavírání u karoserie. Samozřejmě že soudruzi tam dali šrouby s nějakou hvězdičkou, na kterou jsem neměl doma žádný použitelný klíček na dotažení ( ani imbus nebo torx ). Šlo to ven, dal jsem tam dva imbusy a pokoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj,

dnes jsem byl nemile překvapen při otevírání 5-tých dveří. První zima s Yetim na krku, první mráz a první problém.

Parkuji před domem mírně (ale opravdu mírně) do kopce. Tím se mi drží voda v prolisu zadního nárazníku.

Dnes jsem chtěl otevřít kufr a hle - nic, dveře se ani nehnuly.

Voda zmrzla a dveře držely jako přivařené.

Na to že to byl jen "přízemní mrazík" a auto se pyšní názvem sněžný muž - nic moc :(

Jz

No chlape s fyzikou nic neudelas kdyz zamrzne kaluz vody a v ni jsou dvere tak to hold , by musel byrobce udelat nejake odtokove kanalky v nazarniku a ty by jsi se pak dival na diry. Ja to chapu je to neprijemne ale je to specificky problem ktery bude mit 90 procent aut pokud budou takto parkovat. to mas jako kdyz pada a namrza dest a mas cele auto jednu velkou ledovou kostku , s tim nic neudelas, VW vynalezl okno ktere nezamrzne ani pri -180 ale to je jenom takova blbustka , ktera se do prodeje asi jen tak nedostane :)

Me treba take trosku primrzlo tesneni jak zmrzne vlhko mezi dverma a tesnenim dveri , tak jsem jen musel vic zabrat a nebo jsou olejicky na namazani tesneni.... Hesky den :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Honzo,

ono to není o tom, že to drží těsnění (mimochodem, to jsem pečlivě namazal :) ), ale drží to krusta sněho-ledu, nahromaděná na nárazníku.

Díval jsem se, jak to mají některá jiná auta a je to jen věcí tvaru nárazníku.

Pokud by byl oblý, jako je to u Oktávky I sedanu, tak se tam ten marast držet nebude.

Každopádně se blíží jaro, tak to můžeme do další zimy odložit ;)

S jarem přijdou důležitější otázky a to zda 16tky nebo 17tky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...