Přejít na obsah

Sviečky pre 1.2 HTP 51kW a výmena


miggy

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Děkuji Petrumr a losky83 :) Kluci mám najeto 31 tisic km. Myslíte že do 40 - 45 tisíc svíčky zvládnou? Mám 1,2 HTP 51kw BZG

 

Viem, že Ti odpovedám trošku neskoro, ale pridám môj postreh:

 

Prvý krát som sviečky menil, keď som mal najazdených cca 43 000km (vtedy som dal auto prerobiť na LPG). Pôvodné sviečky boli BOSCH F7HER2 a nové som dal taktiež tieto (teda to, čo mi predali v Škodovke). Teraz mám najazdené niečo tesne nad 80 000km (teda cca 37 000km na LPG) a musím konštatovať, že výhra to nie je, lebo voľnobeh je nestabilný a hocikedy mi zhasne pri pohínaní sa. Musím ho vytočiť na 2000ot/min, aby som nemusel druhý krát štartovať. Sviečky som dal von, nastavil som vzdialenosť na predpísaných 0,9mm a prekefoval som ich. Normálne som sa až čudoval, že motor ide, ako keby to bola formula, no problémy s voľnobehom mi to nevyriešilo. 

 

Ináč niekto sa tu pýtal, aký je rozdiel medzi BOSCH F7HER8 a BOSCH FR7HC+. Druhá menovaná je nástupca prevej menovanej. Čiže v obchodoch by sa mala dať kúpiť už iba BOSCH FR7HC+.

 

No a čo ma ešte zaujalo, niekde na fórach o LPG som čítal, že pri použití LPG je potrebné zväčšiť odtrh elektród. Je na tom niečo pravdy? 

Editováno: , autor: miggy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neřekl bych že třeba zrovna BOSCHky jsou šmejdy - i když třeba Maltovy zkušenosti s nima z provozu na LPG nejsou nejlepší, ono se to samý dá říct i o spoustě jinejch značek.

 

Jde spíš o to vybrat si typ se správným materiálem elektrod, správnou vzdáleností elektrod a správnou tepelnou hodnotou (schopností svíčky odvádět teplo do okolí, aby se nerozžhavila a nezpůsobovala samozápaly, ale zároveň aby se udržela na vhodný pracovní teplotě ulehčující vznik výboje na elektrodách).

 

Jde tam hlavně o to, že směs vzduch-LPG má jiný zážehový vlastnosti než vzducho-benzínová směs, vyžaduje jinou energii jiskry (obecně vyšší než benzínová směs) a s tím souvisí i potřebný emisní vlastnosti elektrod. 

 

Všecko ještě mnohokrát komplikuje závislost emisní schopnosti povrchu elektrod na složení materiálu (hlavně na povrchu elektrod), jeho teplotě, stupni znečištění povrchu, rychlosti nárůstu napětí přiváděnýho na svíci a v neposlední řadě i na tlaku okolního prostředí. LPG to ještě navíc zhoršuje tím, že sám o sobě jako příměs ve vzduchu zvyšuje jeho izolační pevnost = zvyšuje se potřebný napětí jak ke vzniku ionizace, tak k samotnýmu přeskoku na určitou vzdálenost.

 

Jiskra totiž nevznikne jen tak sama od sebe přivedením vysokýho napětí na svíci, na povrchu elektrod dochází k mikročasovým dějům obdobným k dění na žhavený katodě elektronek = elektrony ve valenční vrstvě povrchový vrstvy atomů materiálu elektrod se odtrhávají vinou elektrickýho pole, který se kolem elektrody vytváří a snaží se "cestovat" k aktuálně méně nabitýmu bodu (= k ukostřený elektrodě), tím vznikne mezi elektrodama oblast hustší ionizace a tou teprve přeskočí hlavní výboj - chová se to celý podobně jako blesk v přírodě. Taky se nejdřív na elektrodě "sbírá" náboj a po překročení určitý velikosti náboje (= síly pole = napětí mezi elektrodou a okolím) a k němu příslušnýho stupně ionizace okolí elektrod dojde k přeskoku jiskry. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboj - až to budeš někomu vysvětlovat po tolikátý jako já, budeš to už znát taky nazpaměť...

 

Ono to má souvislost se spoustou aplikací v průmyslu (obloukový svařování, ochrana před statickým nábojem, ochrana před výbuchem vinou zajiskření při vybíjení vzniklýho a NEODSTRANĚNÝHO statickýho náboje...) - to není jen o svíčkách do motorů...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahojte, pridam aj moj nazor.

 

Mam na Fabii 2005 (BME) HTP 47kw+chip cimbu nabehane 78t km. Nastal cas vymeny oleja filtrov. Napadlo ma ze sviecky uz mali byt davno menene tak som patral, necital som forum (mozno chyba ,uvidime).

Motor uz zacinal byt trosku hlucnejsi a horsie sa mu islo zo spodnych otacok, hlavne bol nervozny pri brzdeni motorm a naslednom pridavani. Najprv som menil olej a filtre, davam Mobil1 5W50. Bolo to mierne lepsie ale nervozne chovanie pri pohybe s plynovym pedalom nezmizlo. O vymene sviecok som si musel co to precitat, nechcel som nieco poskodit. Nakoniec sa podarilo mierne nasilu vybrat cievky a vymenit sviecky obycajnym T-klucom na sviecky. Skusobna jazda. Vsetko ide ako ma, zohrejem motor, pridam ide pekne bez frflania, urcite menej hlucnejsi, nervozita motora skoro uplne zmizla. Tazko povedat ci je tam viac vykonu, ale skor islo o kultivovanost chodu. Nove sviecky su DENSO K16TT, 4,54€/kus. Uvidime ako dlho to vydrzi. Podla DENSO katalogu su tieto sviecky vhodne na vsetky HTP.

 

Este spomeniem ze original od vyrobcu som mal Bosch sviecky.

Editováno: , autor: osud7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Díky, tobě taky :)

No podle mě to bude 200 Kč za ten kus, jak je na tom odkazu uvedene originální cena.

 

Vzduchový filtr originál zde:

http://www.cc-autodily.cz/vlozka-cistice-vzduchu-5?brand=SKODA&model=FABIA

v servise cena 460 Kč, zde 299 Kč (btw. lehce to podražili, kupoval jsem ho tu na pozdim za 280 Kč)

 

EDIT: libero byl rychlejší :)

Editováno: , autor: HjM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nejsou 4 označení, to jsou 4 možnosti vybrat si výrobce - svíčky od nich jsou navzájem v tvým motoru záměnný a měly by tak bejt naprosto rovnocenný.

 

Vyber si podle vlastní úvahy kterýho výrobce chceš - ale vždycky by měly bejt všecky 3 svíce měněný naráz a měla by se dávat celá sada od 1 výrobce - když to jde a můžeš si to pohlídat, tak i pokud možno z jedný krabice...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...