Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

s těmito NGK jsi neprohloupil :kol-47: , mluvím z vlastní skušenosti, zvládají bez problémů i naročnější provoz na LPG

Já měl původní Brisky a vyměnil jsem na Bosch. Příště,teda po 30 - 35 tkm zkusím NKG :)

  • 1 měsíc později...
  • Autor

Děkuji Petrumr a losky83 :) Kluci mám najeto 31 tisic km. Myslíte že do 40 - 45 tisíc svíčky zvládnou? Mám 1,2 HTP 51kw BZG

 

Viem, že Ti odpovedám trošku neskoro, ale pridám môj postreh:

 

Prvý krát som sviečky menil, keď som mal najazdených cca 43 000km (vtedy som dal auto prerobiť na LPG). Pôvodné sviečky boli BOSCH F7HER2 a nové som dal taktiež tieto (teda to, čo mi predali v Škodovke). Teraz mám najazdené niečo tesne nad 80 000km (teda cca 37 000km na LPG) a musím konštatovať, že výhra to nie je, lebo voľnobeh je nestabilný a hocikedy mi zhasne pri pohínaní sa. Musím ho vytočiť na 2000ot/min, aby som nemusel druhý krát štartovať. Sviečky som dal von, nastavil som vzdialenosť na predpísaných 0,9mm a prekefoval som ich. Normálne som sa až čudoval, že motor ide, ako keby to bola formula, no problémy s voľnobehom mi to nevyriešilo. 

 

Ináč niekto sa tu pýtal, aký je rozdiel medzi BOSCH F7HER8 a BOSCH FR7HC+. Druhá menovaná je nástupca prevej menovanej. Čiže v obchodoch by sa mala dať kúpiť už iba BOSCH FR7HC+.

 

No a čo ma ešte zaujalo, niekde na fórach o LPG som čítal, že pri použití LPG je potrebné zväčšiť odtrh elektród. Je na tom niečo pravdy? 

Upraveno od miggy

odtrh jsem nikdy neměnil, jen jsem se již vždy vyhnul BOSCHkám, jak jsem již popsal výše

  • Autor

Vykašľal som sa na BOSHky a kúpil som NGK ZFR5P-G. Zatiaľ všetko ide v pohode a vyzerá to tak, že aj voľnobeh a ostatné doteraz nefungujúce veci idú lepšie.

taky bych se přimluvil za NGK, protože jsem je měl v předchozím autě a v pohodě, dokonce při provozu na plyn, boschky po pár km pocukávaly

dyk vám to kluci říkám celou dobu :kol-28: , mám NGK prověřeny provozem na LPG a ještě se nestalo aby nevydržely :kol-47:

obzvlašt u provozu na lpg je potřeba mít kvalitní svíce :kol-27: nějaké šmejdy vydrží prdlajs a auto potom poskakuje jak koza

Neřekl bych že třeba zrovna BOSCHky jsou šmejdy - i když třeba Maltovy zkušenosti s nima z provozu na LPG nejsou nejlepší, ono se to samý dá říct i o spoustě jinejch značek.

 

Jde spíš o to vybrat si typ se správným materiálem elektrod, správnou vzdáleností elektrod a správnou tepelnou hodnotou (schopností svíčky odvádět teplo do okolí, aby se nerozžhavila a nezpůsobovala samozápaly, ale zároveň aby se udržela na vhodný pracovní teplotě ulehčující vznik výboje na elektrodách).

 

Jde tam hlavně o to, že směs vzduch-LPG má jiný zážehový vlastnosti než vzducho-benzínová směs, vyžaduje jinou energii jiskry (obecně vyšší než benzínová směs) a s tím souvisí i potřebný emisní vlastnosti elektrod. 

 

Všecko ještě mnohokrát komplikuje závislost emisní schopnosti povrchu elektrod na složení materiálu (hlavně na povrchu elektrod), jeho teplotě, stupni znečištění povrchu, rychlosti nárůstu napětí přiváděnýho na svíci a v neposlední řadě i na tlaku okolního prostředí. LPG to ještě navíc zhoršuje tím, že sám o sobě jako příměs ve vzduchu zvyšuje jeho izolační pevnost = zvyšuje se potřebný napětí jak ke vzniku ionizace, tak k samotnýmu přeskoku na určitou vzdálenost.

 

Jiskra totiž nevznikne jen tak sama od sebe přivedením vysokýho napětí na svíci, na povrchu elektrod dochází k mikročasovým dějům obdobným k dění na žhavený katodě elektronek = elektrony ve valenční vrstvě povrchový vrstvy atomů materiálu elektrod se odtrhávají vinou elektrickýho pole, který se kolem elektrody vytváří a snaží se "cestovat" k aktuálně méně nabitýmu bodu (= k ukostřený elektrodě), tím vznikne mezi elektrodama oblast hustší ionizace a tou teprve přeskočí hlavní výboj - chová se to celý podobně jako blesk v přírodě. Taky se nejdřív na elektrodě "sbírá" náboj a po překročení určitý velikosti náboje (= síly pole = napětí mezi elektrodou a okolím) a k němu příslušnýho stupně ionizace okolí elektrod dojde k přeskoku jiskry. 

  • Autor

Ekkar, všetko to čo si tu napísal viem, ale úprimne napísané, krajšie by som to nenapísal ani na skúške z elektrotechniky (a to ani s ťahákom) :)

 

3 X RESTEKP :)

Neboj - až to budeš někomu vysvětlovat po tolikátý jako já, budeš to už znát taky nazpaměť...

 

Ono to má souvislost se spoustou aplikací v průmyslu (obloukový svařování, ochrana před statickým nábojem, ochrana před výbuchem vinou zajiskření při vybíjení vzniklýho a NEODSTRANĚNÝHO statickýho náboje...) - to není jen o svíčkách do motorů...

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

  • 2 měsíce později...

Ahojte, pridam aj moj nazor.

 

Mam na Fabii 2005 (BME) HTP 47kw+chip cimbu nabehane 78t km. Nastal cas vymeny oleja filtrov. Napadlo ma ze sviecky uz mali byt davno menene tak som patral, necital som forum (mozno chyba ,uvidime).

Motor uz zacinal byt trosku hlucnejsi a horsie sa mu islo zo spodnych otacok, hlavne bol nervozny pri brzdeni motorm a naslednom pridavani. Najprv som menil olej a filtre, davam Mobil1 5W50. Bolo to mierne lepsie ale nervozne chovanie pri pohybe s plynovym pedalom nezmizlo. O vymene sviecok som si musel co to precitat, nechcel som nieco poskodit. Nakoniec sa podarilo mierne nasilu vybrat cievky a vymenit sviecky obycajnym T-klucom na sviecky. Skusobna jazda. Vsetko ide ako ma, zohrejem motor, pridam ide pekne bez frflania, urcite menej hlucnejsi, nervozita motora skoro uplne zmizla. Tazko povedat ci je tam viac vykonu, ale skor islo o kultivovanost chodu. Nove sviecky su DENSO K16TT, 4,54€/kus. Uvidime ako dlho to vydrzi. Podla DENSO katalogu su tieto sviecky vhodne na vsetky HTP.

 

Este spomeniem ze original od vyrobcu som mal Bosch sviecky.

Upraveno od osud7

  • 5 měsíců později...

Půjdu na prohlídku při 60tkm, kde se budou měnit svíčky, doporučujete mi nechat svíčky vyměnit v servisu za originální, nebo si je pořídit sám a do servisu donést? Dá se na tom dost ušetřit nebo je lepší si tam nechat originály od servisu? Auto mám samozřejmě v záruce. Díky

a jakou cenovku si myslíš, že po mě za jednu svíčku budou chtít v servisu?

btw můžeš mi poslat odkaz na originální vzduchový filtr na škodu fabia II 1,2 HTP? Díky :) A přeji hezké svátky..

Díky, tobě taky :)

No podle mě to bude 200 Kč za ten kus, jak je na tom odkazu uvedene originální cena.

 

Vzduchový filtr originál zde:

http://www.cc-autodily.cz/vlozka-cistice-vzduchu-5?brand=SKODA&model=FABIA

v servise cena 460 Kč, zde 299 Kč (btw. lehce to podražili, kupoval jsem ho tu na pozdim za 280 Kč)

 

EDIT: libero byl rychlejší :)

Upraveno od HjM

Však jestli ten originál nebude vyrábět Bosch (asi jo, protože na odkazu výš jsem dal originál a je tam výrobce Bosch) :)

neviem,aké máš vzťahy so servisom kam chodíš,ale ak budú ochotný,tak ti podľa tvojho VIN-ka vyhodia čísla náhr.dielov..

Tak vlastní olej a filtr není problém, tak snad by problém být neměl ani toto...Každopádně ty odkazy, které jsem posílal jsou všechny originální a v pohodě? Radši jsem to už objednal, uvidím, co mi servis odpoví....

To nejsou 4 označení, to jsou 4 možnosti vybrat si výrobce - svíčky od nich jsou navzájem v tvým motoru záměnný a měly by tak bejt naprosto rovnocenný.

 

Vyber si podle vlastní úvahy kterýho výrobce chceš - ale vždycky by měly bejt všecky 3 svíce měněný naráz a měla by se dávat celá sada od 1 výrobce - když to jde a můžeš si to pohlídat, tak i pokud možno z jedný krabice...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.