Přejít na obsah

Sviečky pre 1.2 HTP 51kW a výmena


miggy

Doporučené příspěvky

Ahojte

Nech hľadám, ako hľadám, neviem tu nájsť žiadne odporúčania ohľadom sviečok do motora 1.2 HTP 51kW. Viete mi niekto, prosím, poradiť, aké sviečky dať do tohto motora? Stačia obyčajné lacnotiny za pár korún, alebo je vhodnejšie dať drahšie? Je mi jasné, že drahšie budú lepšie, ale čím sú lepšie od lacných? Odporúčate ich meniť podľa údajov v servisnej knižke, alebo častejšie/menej častejšie? Aké značky používate?

Vopred ďakujem za Vaše odpovede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na udávanou životnost svíček 60 000km bych se rozhodně nespoléhal a měnil bych je maximálně v polovině tohoto intervalu. O značkách se hovoří těžko, se "šáde" i s Formanem jsem jezdil na Brisky s tepelnou hodnotou 15, u svého momentálního auta ani netuším, jaká značka tam je - ještě jsem je neměnil ani nevyndával. Ale pochvalně se hovoří o NGK nebo o BOSCHových svících, o Briscích už nejsou názory tak jednoznačné - někdo je chválí, jiný zatracuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych teda zašel pro originální přímo do škodovky. Sice výrobce bude NGK nebo jiný, ale mám zkušenost u novějších aut, že prostě po výměně orig. svíček za jiné nejedou. A cena je taky normální. A žádná super extra svíčka těmto motorům stejně nepomůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na udávanou životnost svíček 60 000km bych se rozhodně nespoléhal a měnil bych je maximálně v polovině tohoto intervalu. O značkách se hovoří těžko, se "šáde" i s Formanem jsem jezdil na Brisky s tepelnou hodnotou 15, u svého momentálního auta ani netuším, jaká značka tam je - ještě jsem je neměnil ani nevyndával. Ale pochvalně se hovoří o NGK nebo o BOSCHových svících, o Briscích už nejsou názory tak jednoznačné - někdo je chválí, jiný zatracuje.

Tiež sa mi zdalo, že 60 000km je veľa na sviečky, ale keď je to tam tak napísané, tak som sa nechcel do toho starať. Asi by to bolo zaujímavé, keby jedna sviečka na tom motore vypadla. Mal by som potom z toho takú motorku namiesto auta :) Radšej to teda budem meniť v polovičných intervaloch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja som to myslel skôr tak, že či nie je niečo lepšie ako to, čo odporučuje výrobca. Niečo, čo je vami overené a viete, že to je lepšie ako to čo predpisuje výrobca.

A ako je to s intervalom výmeny tých sviečok? Nie je tých 60 000 km trošku veľa? Na aute mám nabehaných 35 000 km a sviečky ešte neboli menené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevíte jak se dostanu ke svíčkám? Vím že jsou pod tím plastovým krytem s nápisem 1.2.  

Ten dekl se musí sundat, třeba já u 1,4 16V ho mám na šroubech s TORX hlavou. Pod ním je zapalovací lišta, která je spojená kabelovým svazkem s ŘJ motoru - po tom svazku jdou veškeré povely. Zapalovací lišta je nastrčená na horní kontakty svíček a gumovými "objímkami" se drží za izolátory svíček jako dřív "fajfky" na samostatných kabelech - jde sejmout tahem. Některé motory ji mají ještě přišroubovanou - "pro sichr". No a svíce jsou pod ní, použít klíč na svíčky snad zvládneš sám, ne?

A jinak (hlavně pro fanatika západního importu Petrumra) - svíčky Brisk jsou nejdostupnější varianta osazení, pokud někdo hledá levnou domácí náhradu. Netvrdím, že jsou nejlepší na světě, ale spousta lidí je používá i při sportu a dokonce při závodění a najdou se tací, kteří tvrdí, že Brisk jsou lepší svíce než speciál závodní Championy. Já s nimi nezávodil, ale už jsem najezdil s nejrůznějšími vozidly osazenými svícemi výrobce PAL-Jiskra Tábor /Brisk zhruba čtvrt miliónu km a ještě se mi nestalo, že by mne svíce tohoto výrobce zradila. Ano, měnil jsem je nejpozději po 20 000km a každých zhruba 5 000km jsem je vyšrouboval, vypucoval ocelovým kartáčem a znovu nastavil přeskokovou vzdálenost mezi elektrodami podle měrky, ale nestalo se mi, že by mi svíčka "nepálila pod tlakem", netěsnila kolem izolátoru nebo měla svod. Používal jsem (pokud to bylo možné) typy s mědi-niklovou střední elektrodou, označené "CR" - a to jak "jednadvacítky" do šáde a motorek, tak "šestnáctky" do Formana. Tepelná hodnota vždy podle doporučení výrobce motoru, nejvýš o stupeň "studenější". Zapalování jsem vždycky když to jen trochu šlo zaměnil z baterio-cívkového na vysokonapěťové elektronické - u Formana už jsem nemusel... A jak říkám - jezdím s nejrůznějšími silostroji a samohyby víc než 30 let a už jsem viděl posrané ledacos - svíčka ale MNĚ OSOBNĚ neselhala nikdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

"Lišta" je terminus technicus - správně je to "integrovaný zapalovací modul", který se může lišit konkrétním provedením dokonce i na dvou kusech jinak stejného motoru. Dobře to obhlídni, jestli tam nejsou nějaké zákeřně ukryté hlavy šroubů, kterými by ta jednotka byla přišroubovaná k hlavě - a pak to zkus tahem sejmout. Pokud se chystáš to vyviklávat, neradil bych to dělat - můžeš ulomit izolátor svíce nebo roztrhnout vodítko, kterým se nasazuje modul na svíci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro východního fanatika ekkara-podle příruček,katalogů atd.svíčky brisk se mohli montovat na motory co nemají katalizátor.Možná ted vyrábí kvalitnější,ale když vydržel brisk v podnikovým autě(neměl kat)dva měsíce a vnitřní elektroda uhnila z izolátoru,tak nemám důvod,abych brisky propagoval,že jsou jednička,když to tak není a ještě na veřejným foru.Jako odborník,nedoporučuji vůbec čistit svíčky,at už kartáčem,po kterýn se poškrábají a mají větší tendenci zachytit na sobě saze.Ale je na každým co si tam namontuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je na tobě kdy vyměníš dle serv.man je to v 60tis já osobně je měnim po 30tis někdo po 20ti a někdo 60ti,sice nechceš podporovat skodovku,ale tam ti prodaj to co budeš jinde kupovat za uplně stejnou cenu,aspoň u nás v servisu stoji origo NGK okolo 200kč,a v apm jsem kupoval ty samy NGK za stejnou častku.Taď už tam mám podruhy NGK a jednou jsem tak měl Beru a žadnej rozdil,autí stoji celoročně venku a každodeně jede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro východního fanatika ekkara-podle příruček,katalogů atd.svíčky brisk se mohli montovat na motory co nemají katalizátor.Možná ted vyrábí kvalitnější,ale když vydržel brisk v podnikovým autě(neměl kat)dva měsíce a vnitřní elektroda uhnila z izolátoru,tak nemám důvod,abych brisky propagoval,že jsou jednička,když to tak není a ještě na veřejným foru.Jako odborník,nedoporučuji vůbec čistit svíčky,at už kartáčem,po kterýn se poškrábají a mají větší tendenci zachytit na sobě saze.Ale je na každým co si tam namontuje.

Odborníku (na svíčky, na benzín, na naftu, na elektriku - prostě na všechno...), než někoho nazveš "východním fanatikem", tak si nejdřív uvědom, že nevíš koho se pokoušíš urazit, potom se nauč gramatiku, ty KATALIZÁTORE  - a nakonec mně i celému fóru vysvětli, jak a z čeho můžou v motoru právě s katalyzátorem vznikat na svících nějaké saze, když má (jako třeba Favorit/Forman) gufera na ventilech (žraní oleje se nekoná) a přípravu směsi řízenou elektronicky (sice třeba jen jednobod, ale přece jen vstřik) - pokud je tedy všecko v pořádku a není někde nějaká nezdoba. Nějak sis asi zapomněl přečíst, že právě kvůli katalyzátoru se měnila celá technologie mazání rozvodů, ventilových vedení a pístních kroužků, aby se do spalovacích prostorů nedostával nadměrně olej - nejen u škodovky, ale u všech výrobců, kteří doplnili ke svým motorům katalyzátory, nebo také že Brisk právě pro tyhle katalyzátorové motory vyrábí od začátku 90.let svíčky s technologií umožňující delší kilometrové proběhy - právě díky tomu, že tyhle motory méně karbonují a svíčky se daleko méně zasírají. Třeba na staré dobré "hundertce" (Š100/110) se svíce musely měnit už po 10 000km... A jak je tedy možné, že jsem na jedné sadě svíček Brisk Super N15Y-CR (omlouvám se za případnou nepřesnost v označení - už jsem je 2 roky nepotřeboval kupovat) ve Formanu 1,3 SPi běžně najezdil 20 000km a nesetkal jsem se s tím, aby mi uhnívaly nebo uhořívaly elektrody, jak tady tvrdíš. Upálení elektrody v tom tvém služebáku musela způsobit nějaká dost velká vepřovina, například průsak oleje do válce, špatná příprava směsi, špatný kabel, probitá koncovka nebo prostě bordel kolem svíček a kabeláže, svíčka správně nepálila a zakarbonovala se - načež když se karbon "správně" nažhavil, elektrodu upálil... O technickém stavu motoru toho "podnikového auta" si vůbec nedělám iluze... Mne neživí prodej Brisků, abych je musel propagovat - uvádím svoje zkušenosti a zkušenosti svých známých - za víc než 30let řízení a starání se o různé motorové silostroje, co se v rodině vyskytovaly...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je na tobě kdy vyměníš dle serv.man je to v 60tis já osobně je měnim po 30tis někdo po 20ti a někdo 60ti,sice nechceš podporovat skodovku,ale tam ti prodaj to co budeš jinde kupovat za uplně stejnou cenu,aspoň u nás v servisu stoji origo NGK okolo 200kč,a v apm jsem kupoval ty samy NGK za stejnou častku.Taď už tam mám podruhy NGK a jednou jsem tak měl Beru a žadnej rozdil,autí stoji celoročně venku a každodeně jede.

Tim sponzorigem jsem myslel ze to nechci dávat na výměnu do servisu. Špatně jsem to napsal. Svíčky tam klidně koupim,protože tam mám známou a určo mi dá nějakou slevičku... Asi to budu dělat postaru jako u Filety pěkně po 20tis a je klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V neznačkovém servise mi nabídli nejlevnější doporučené NGK za cenu kolem 130Kč/kus, BOSCH o několik desetikorun dráž a Brisk "jednobod" za nějakých 85Kč/kus. "Vícebodové" Brisky kolem stovky až 120Kč/kus podle řady, BOSCH i NGK "vícebod" kolem výše uvedených 200Kč/kus. Neuvádím přesné částky, protože jsem byl v několika - a ceny se lišily nanejvýš v řádu jednotek Kč. V prodejně autodílů měli jen Brisky - běžné jednobody na pultě, vícebody jen na objednání bez znalosti aktuální ceny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Petrumra - a další neznalé obecně: existují "Tabulky náhrad" - nejen pro svíčky, ale i pro oleje a plastická maziva, ložiska, řemeny, šrouby a spojovací materiál, pneumatiky, žárovky a další věci. Každý výrobce garantuje u svých produktů určité standarty užitných vlastností tak, aby byly jeho výrobky bez úprav záměnné s výrobky jiných značek. Stejně tak výrobce auta jako "kompletátor" hromady i pro další výrobce unifikovaných dílů uvádí pro svá auta náhrady sériově osazovaných dílů. Pokud by některé komponenty nebylo možno nahrazovat (jak usuzuje homologační fanatik výše), těžko by se dalo montovat na auta jiné značky pneumatik, žárovek, řemenů nebo nalívat do motoru jiný olej, než se kterým bylo auto expedováno z linky. Petrumře, pokud Tobě nic neříká slovo STANDARTIZACE, tak věř, že ji zavedl už Henry Ford v minulém století pro svůj model "T" a v opravdu masivním měřítku tuto metodu nařizoval uplatňovat za své vlády jistý Adolf Schickelgruber, demobilizovaný desátník německých vojsk z 1. světové války... Každý takový výrobce musí garantovat, že jeho výrobky NEOVLIVNÍ NEGATIVNĚ FUNKCI finálního výrobku ve smyslu celkové homologace a že jsou tím pádem vhodné pro běžné nahrazování. Já nikomu neradím, aby do auta montoval letecké svíčky nebo svíčky pro zahradní traktor - a myslím že to nedělá ani žádný prodejce ND nebo servis. Toho je pravděpodbně schopný jen umran...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč tady neradíš aby použil svíčku pro zahradní traktor,když by se jednalo o stejný typ.Já mám dost zahradní techniky,ale ani v jedné nemám brisk,protože si umím spočítat,co to obnáší měnit svíčku(v životě bych na ni nevzal ocelák)Vezmi si takovej křovinák,co ti vydělá nějakou korunku a ty měníš svíčku každej rok :feve: a tráva tě přeroste.Nebo skutr,tam nesmíš dát brisk,to neroztlačíš jak za mlada fichtla,kde jsi měl tři brisky schvovaný u filtra.Svíčka je jak olej,taky musíš dávat bacha co tam liješ.

Tuším,že ve fábii se mění svíčky po 60tkm.Tak žádný experimenty,jak stěmi pojistkama :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A a když vzpomenuls toho forda,tak je to pořádnej for.Ford má třeba jiný specifikace pro olej než všechny ostatní auta na téhle planetě.My máme forda,tak to vím,co můžeš dát do škodovky,volva,mercedesu atd do forda NE,tak jaká standarizace,nevím kde na ty ptakoviny chodíš,ale standard není,nebyl a ani nebude :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry předem za off-topic. Ale. Vždycky jsem si myslel, že antijednotkou pro inteligenci je 1 Brož. Pojmenovali jsme tak kdysi v 80.letech minulého století na Engeneering University of Shakalow pomyslnou anti-stupnici podle tělocvikáře, který se jmenoval Josef Brož a měl í-kvé tykve - projevovalo se to například tím, že zásadně neuznával vyšší důležitost maturitních předmětů oproti tělocviku. Dosáhnout úrovně pouhé a jediné desetiny Brože znamenalo neudělat maturitu. Dnes vidím, že svůj letitý názor musím opravit a konstatovat, že existují i další jednotky této veličiny. Například 1 Petrumr...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezamlouvej to tělocvikem,co bude stím fordem a stou svojí standarizací,nebo jako,že když ty máš myšlenku,tak druzí musí souhlasit.Na to zapomen,aspon u mně.Já jsem z komunisty dělal antikomunisty jak na běžícím pásu a tebe taky předělám,musíš nejdříve myslet prakticky a né teoreticky.A stím tělocvikářem souhlasím,lepší někam jet na lodi,než číst knížku Timur a jeho parta.

Tuším,že jsme OF a jak se objeví moderátor,tak se budeme muset přesunout někam jinam. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...