Carlito Vloženo 20. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 20. Listopad 2006 Já jsem se rozhodl pro 1.6 FSI a už se to asi nezmění a to taky proto, že 1.6 MPi má strašnou kulturu chodu a vůbec mi je ten motor nesympatický totéž u dieslu. Vlastně ten motor co mám ve fabči je na tom stejně-taky na něho každý nadáva ale já s ním jezdím dlouhodobě za 5.5l/100km. Ale nafta má fakt výhodu v tom, že prostě žere málo, ať už ji na krk šlapete sebevíc u benzínu se musí člověk snažit. Pořád mi nikdo neřekl kolik musím ročně najet km aby už se vyplatila nafta? To je sice pekne, ze ti je MPi nesympaticke, ale asi si zabudol na jeden veelmi dolezity faktor a to, ze do FSi lejes 98 aby si tam mal ten vykon, a do MPi lejes o dost lacnejsi 95. Ak do FSi nalejes 95 tak pekne klesnes na vykone. A ta kultura....neviem , tak tichy motor ako je MPi som este v aute nemal. Hold kazdy ma na to iny nazor. Osobne som asi pol roka zvazoval medzi FSI alebo MPI a v pomere 60 ku 40 vyhralo MPI. Samozrejme som si precital o tom asi vsetko co existovalo v tom case na nete. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 21. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2006 (editace) Diamant: Pokud nekdo nechce naftu, pak samozrejme neni na miste ji brat v uvahu. Ja proste rikam, na zaklade dlouhodobeho srovnani vsech motorizaci, co bych bral ja. Nejsem odpruce nafty, byt to tak dlouho bylo, a je to jen muj nazor, kterej nikomu nevnucuju a nenabadam ho, aby se jim ridil... Tvoje RS je o necem jinem. V pripade RS bych jednoznacne volil TFSi, ovsem to je uz jina pisnicka. Editováno: 21. Listopad 2006, autor: Maverick Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 21. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2006 (editace) Diamant podruhe: Ale jiste ze mas ve svem srovnani pravdu, ale proc to zuzovat jen na predjizdeni? Kolik procent casu jizdy stravis pri predjizdecim manevru? Co se tyka "polopravd" s uvadenim tociveho momentu. Jiste, ze uz z pricipu funkce zazehoveho a vznetoveho motoru a jejich rozsahu pracovnich otacek musi byt motory jinak zprevodovany. To ale nemeni nic na tom, ze v beznem provozu je pruznost benzinu (v tomto pripade 1.6 MPi a FSi) a dieselu (1.9TDi) dramaticky odlisna ve prospech dieselu, coz s nim umoznuje prave pohodovou jizdu bez razeni ve vetsim rozsahu nez benzin. A to vse pri vyrazne nizsi spotrebe a oproti 1.6 FSi prakticky totozne porizovaci cene. A nakonec poznamka: Parametr "pruznost motoru" je prave o tom, ze se neradi a zrychluje na dany prevodovy stupen. Editováno: 21. Listopad 2006, autor: Maverick Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 21. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2006 to Carlito: Však já rovněž získávám informace kde se dá. 98 není u 1.6 FSI podmínkou, základní je 95, 98 oktanový benzín není vyžadován- u 2.0 FSI je předepsaná 98. Nevím jestli se to nějak razatně podepíše na výkonu. Uvidíme Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomson1 Vloženo 21. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2006 (editace) Musím se taky přidat,hodně času jsem na cestách a to už člověk ledaco vidí. Všiml jsem si,že když O II,což je pořád zánovní auto, má ropáka a chce předjet,sešlápne plný a ten dým,co se za ním žene,tak to mi stačí už jen tohle.Ono to fakt moc dobře nevypadá. O tvrdém chodu nemluvě. Editováno: 21. Listopad 2006, autor: tomson1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 21. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2006 Maverick - ja som samozrejme hodnotil otázku TDI a benzín teraz skôr z pohľadu Lancelota, nie zo svojho pohľadu (147 kW vs 125 kW). Ja ti neviem, ale aj tá pružnosť je veľmi otázna. Niekoľko rokov som mal Golfa IV 1,9 TDI 81 kW a potom Fabiu 2,0 MPI 85 kW. Výkon v podstate identický, točivý moment u MPI jasne zaostáva, ale v bežnom živote bolo treba menej radiť práve u toho 2,0 MPI. Toľko môj praktický poznatok. To TDI akosi do 2000 ot neťahalo (tu ho jasne prevýšilo MPI), potom nakopnutie a obrovský záťah u TDI, od 3000 ot. nastúpilo dunenie a potom to už začalo strácať dych. Nejako ma to neoslnilo. Ak porovnávanie nie je o predbiehaní a zrýchlení (kedy je obyčajne plyn na podlahe), tak potom už o to menej záleží na nižšom točivom momente. Tie krivky, čo sa všade uvádzajú sú totiž maximá pri plyne na podlahe. Ak je pedál stlačený menej, tak tie krivky by boli samozrejme iné a nižšie. tomson1 - myslím, že máš pravdu. Neviem prečo, ale zrejme práve kvoli tomu silnému záťahu v úzkom spektre otáčok si majitelia TDI (obvykle) myslia, že majú super žihadlo a obiehajú všade a všetko. Ale samozrejme tým nechcem tvrdiť, že magor sa nemôže nájsť aj za volantom iného vozidla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
O.v.i. Vloženo 21. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2006 Já jsem se rozhodl pro 1.6 FSI a už se to asi nezmění a to taky proto, že 1.6 MPi má strašnou kulturu chodu a vůbec mi je ten motor nesympatický totéž u dieslu. Vlastně ten motor co mám ve fabči je na tom stejně-taky na něho každý nadáva ale já s ním jezdím dlouhodobě za 5.5l/100km. Ale nafta má fakt výhodu v tom, že prostě žere málo, ať už ji na krk šlapete sebevíc u benzínu se musí člověk snažit. Pořád mi nikdo neřekl kolik musím ročně najet km aby už se vyplatila nafta? To je sice pekne, ze ti je MPi nesympaticke, ale asi si zabudol na jeden veelmi dolezity faktor a to, ze do FSi lejes 98 aby si tam mal ten vykon, a do MPi lejes o dost lacnejsi 95. Ak do FSi nalejes 95 tak pekne klesnes na vykone. A ta kultura....neviem , tak tichy motor ako je MPi som este v aute nemal. Hold kazdy ma na to iny nazor. Osobne som asi pol roka zvazoval medzi FSI alebo MPI a v pomere 60 ku 40 vyhralo MPI. Samozrejme som si precital o tom asi vsetko co existovalo v tom case na nete. Ak do FSi nalejes 95 tak pekne klesnes na vykone - jak pekne? vis to nejak presne? jake mas zkusenosti? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
O.v.i. Vloženo 21. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2006 Musím se taky přidat,hodně času jsem na cestách a to už člověk ledaco vidí. Všiml jsem si,že když O II,což je pořád zánovní auto, má ropáka a chce předjet,sešlápne plný a ten dým,co se za ním žene,tak to mi stačí už jen tohle.Ono to fakt moc dobře nevypadá. O tvrdém chodu nemluvě. taky jsem se divil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 22. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2006 Diamant: V postate se shodujem, jen bych ale dodal, ze 2.0 MPi 85kw je pripad, ktery je dost atypicky. Jezdil jsem ho dlouho v Octavii I. 2.0 MPi je na benzin extremne pruznej motor, danej nejen dvouventilovou konstrukci, ale i ostatnimi konstrukcnimi parametry. Podobne na tom byl 1.6 MPi 55kW ve Felicii (Octavia na nej uz byla prilis tezka). Proto prirovnani 2.0 MPi vs. 1.9 TDi 81kW a naproti tomu 1.6 FSi vs. 1.9 TDi PD 77kW neni uplne to prave orechove. Shrnul bych to tak, ze je to na kazdem, jaky charakter motoru komu vyhovuje. Kdyz to hodne zjednodusim bez ohledu na realne krivky, mne proste vic vyhovuje predjizdet s dieselem na 4. prevodovy stupen a kourem za autem (byt to moje uz ma DPF, takze kour se nekona) ze 2000 ot. nez radit 2. rychlostni stupen a zrychlovat od cca 4500 nahoru u 1.6 FSi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
O.v.i. Vloženo 22. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2006 to bylo hodne od oka tech cca 4500ot/min. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Carlito Vloženo 22. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2006 Já jsem se rozhodl pro 1.6 FSI a už se to asi nezmění a to taky proto, že 1.6 MPi má strašnou kulturu chodu a vůbec mi je ten motor nesympatický totéž u dieslu. Vlastně ten motor co mám ve fabči je na tom stejně-taky na něho každý nadáva ale já s ním jezdím dlouhodobě za 5.5l/100km. Ale nafta má fakt výhodu v tom, že prostě žere málo, ať už ji na krk šlapete sebevíc u benzínu se musí člověk snažit. Pořád mi nikdo neřekl kolik musím ročně najet km aby už se vyplatila nafta? To je sice pekne, ze ti je MPi nesympaticke, ale asi si zabudol na jeden veelmi dolezity faktor a to, ze do FSi lejes 98 aby si tam mal ten vykon, a do MPi lejes o dost lacnejsi 95. Ak do FSi nalejes 95 tak pekne klesnes na vykone. A ta kultura....neviem , tak tichy motor ako je MPi som este v aute nemal. Hold kazdy ma na to iny nazor. Osobne som asi pol roka zvazoval medzi FSI alebo MPI a v pomere 60 ku 40 vyhralo MPI. Samozrejme som si precital o tom asi vsetko co existovalo v tom case na nete. Ak do FSi nalejes 95 tak pekne klesnes na vykone - jak pekne? vis to nejak presne? jake mas zkusenosti? Co mam info , tak do tych 10 koni .....Osobne som to netestoval. V manuali to je tiez spomenute.....ze, sa znizi vykon. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 22. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2006 Ovidius: Mas-li po ruce krivky, uved prosim presneji... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Carlito Vloženo 22. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2006 Ovidius: Mas-li po ruce krivky, uved prosim presneji... Tak to veru nemam ... skusim pozhanat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Carlito Vloženo 22. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2006 to Carlito: Však já rovněž získávám informace kde se dá. 98 není u 1.6 FSI podmínkou, základní je 95, 98 oktanový benzín není vyžadován- u 2.0 FSI je předepsaná 98.Nevím jestli se to nějak razatně podepíše na výkonu. Uvidíme Tak to je omyl.....ako default je tam vedena Natural 98cka ...pozry specifikaciu motora na Skodovackej stranke. http://www.skoda-auto.com/importer/webcont...&modelyear=2007 Motor: Označení motoru a výkon 1,6 FSI 85 kW 5-stup. mech. Popisek zážehový motor,2x OHC, uložený vpředu napříč Počet válců 4 Objem [cm3] 1598 Největší výkon při otáčkách/min [kW/min-1] 85/6000 Největší točivý moment při ot./min [Nm] 155/4000 Zapalování - Palivo Natural 98 (95) Plnění přímé vstřikování paliva Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 22. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2006 Krivky máte na mojej stránke www.railweb.sk v sekcii Škoda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 22. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2006 to Carlito: ale v mém prospektu na modelový rok 2007 je už jako základní uvedená 95 a předpokládám, že prospekt bude asi čerstvější než údaje o motorech na webu. Avšak ruku do ohně za to nedám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 23. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2006 Lancelot+Carlito: Tak jsem to overoval a podle mych zdroju (byt za jejich prenost ruku do ohne nedam) je to jak pro MR2006 tak pro MR2007 v zakladu N98, pouzit se da i N95 (s mirnym snizenim vykonu). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 23. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2006 Mírné snížení? Tak 1-2 kW? To asi nikdo neví že? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 24. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2006 Lancelot: Co znamena mirne snizeni vykonu jsem se nikde nedocetl. Bude to tim, ze se to neda presne zmerit a nikdo si netroufne nekam presne cislo dat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 24. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2006 Tak to je jasné to by s tím nekdo musel na brzdu, ale když ten motor vyvíjeli tak to asi museli měřit. Ale to zas není tak podstatné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Igor Vloženo 25. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2006 Maverick: Úplný a jednoznačný súhlas! Ja stále tvrdím, že FSI bez turba sú motory o ničom... Síce nie som fanúšik TDI, nemám inú možnosť a v práci na jednej jazdím, ale naozaj u benzínu nie je z čoho vyberať (RSa je extrém, tú nepočítam).A kto plánuje kúpu 1.9TDI, nech počká 2 týždne - mal by byť veľmi príjemne prekvapený Jak to, přijde common-rail? Bude sériovo zvýšený výkon na 85kw Ale vraj zatiaľ len u Superba, no neskôr aj u O2. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 26. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2006 Lancelot - pre každé auto musí platiť to, čo máš uvedené v palubnej literatúre. A keď pozerám do tých mojich, tak v tech. špecifiáciách sa uvádza, že je odporúčaný N98 a N95 za mierneho zníženia výkonu. Toto platí od 10/2005. Mám ale aj ďalšiu knižku, ktorá sa volá Technické zmeny 05/2006 a tam okrem nového motora 1,4/59 nie je uvedené na adresu motora 1,6 FSI nič. Takže platí stále N98/N95. Ale tak či onak, ak by som mal bežné FSI, tak by som si nerobil ťažkú hlavu a tankoval N95. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 26. Listopad 2006 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2006 No jasně, nebudem z toho dělat vědu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin IV. Vloženo 4. leden 2007 Sdílet Vloženo 4. leden 2007 když přišla škoda-auto s motory FSI (stejně i VW etc.) tak řekli že se do něj má lít N98, to se nikomu nelíbilo a lidi to ze začátku moc nekupovali, tak přehodnotili svoje teze a přišli s novým tvrzením, že se do FSI může lít i 95ka. Rychlostní limity a zrychlení atd.. je však počítáno s N98 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 13. leden 2007 Sdílet Vloženo 13. leden 2007 Samozrejme. Ten motor bol primárne navrhnutý a aj trstovaný na N98. Ale ak sú správne definované mapy v RJ motora, tak ani prevádzka na N95 nebude problém (za pomoci čidla klepania), ale samozrejme výrobcom udávané parametre (rýchlosť, zrýchlenie, spotreba) už nebudú úplne pravdivé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.