bigboban Vloženo 8. Duben 2010 Sdílet Vloženo 8. Duben 2010 Koukam, ze je tady uplne mrtvo, to jste ty FSIcka uz vsichni pohrbili? Ja musim rict, ze cim vic jezdim, tim vic FSIcko miluju Super spotreba, ve vyssich otackach nadherny zvuk. Skrtici klapka vycistena, vymeneny svicky, dodelano origo DO, nainstalovan tempomat a pohoda. Já jsem celkem spokojený ale zase ne nadšený. Předtím jsem měl starou OI se 74kW benzínem tak srovnávám s 85kW FSI. Ve výkonu celkem nevidím rozdíl. Spotřeba je lepší především ve vyšších rychlostech kolem 150km/h. Bohužel se mi moc neosvědčilo používání N98. Zkoušel jsem to porovnávat na stejné trase a rozdíl ve spotřebě jsem nepozoroval.. Otázka do diskuse - mám již 82 tisíc km. Je motor FSI v něčem technologicky lepší nebo horší (proti MPI) co se týče poruchovosti? Je tam třeba navíc nějaké udělátko co se může pochroumat? V tomhle úplně expert nejsem a tak víceméně netuším rozdíl mezi MPI a FSI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xkali Vloženo 8. Duben 2010 Sdílet Vloženo 8. Duben 2010 Já jsem celkem spokojený ale zase ne nadšený. Předtím jsem měl starou OI se 74kW benzínem tak srovnávám s 85kW FSI. Ve výkonu celkem nevidím rozdíl. Spotřeba je lepší především ve vyšších rychlostech kolem 150km/h. Bohužel se mi moc neosvědčilo používání N98. Zkoušel jsem to porovnávat na stejné trase a rozdíl ve spotřebě jsem nepozoroval.. Otázka do diskuse - mám již 82 tisíc km. Je motor FSI v něčem technologicky lepší nebo horší (proti MPI) co se týče poruchovosti? Je tam třeba navíc nějaké udělátko co se může pochroumat? V tomhle úplně expert nejsem a tak víceméně netuším rozdíl mezi MPI a FSI. FSI rozvody řetězem, MPI řemenem - prý řetez víc vydrží. Jinak asi FSI bude víc náchylnější na kvalitu benzínu (osobně tam leju N95 z ONA a na něj mi to jezdí nejlíp - mimo Carrery 100, VPOwer 100 apod. (tchán nabral minule N95 u malé benziny - to jsou ty bývalé socialistické - a autu se moc tahat nechtělo a mělo tendenci cukat - dlouhodobě se s tím dá jezdit i pod 6 litrů). Spolehlivost ? Nevím auto má 140tis. (já ho koupil ve 105tkm) - výměnil jsem svíčky, olej, vodní pumpu a kladku na klín. řemenu (ještě nebyly KO, ale nezdál se mi zvuk v ložisku) jinak jen leju benzín a jezdím. Po přesednutí z TDI mám ale pocit, že mi někdo sebral motor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xkali Vloženo 8. Duben 2010 Sdílet Vloženo 8. Duben 2010 FSI rozvody řetězem, MPI řemenem - prý řetez víc vydrží. Novější technologie takže se to může dráž posrat. Výhody FSI technologie tj. spalování nehomogení směsi jsou u Octy disadled. Jinak asi FSI bude víc náchylnější na kvalitu benzínu (osobně tam leju N95 z ONA a na něj mi to jezdí nejlíp - mimo Carrery 100, VPOwer 100 apod. (tchán nabral minule N95 u malé benziny - to jsou ty bývalé socialistické - a autu se moc tahat nechtělo a mělo tendenci cukat - dlouhodobě se s tím dá jezdit i pod 6 litrů). Spolehlivost ? Nevím auto má 140tis. (já ho koupil ve 105tkm) - výměnil jsem svíčky, olej, vodní pumpu a kladku na klín. řemenu (ještě nebyly KO, ale nezdál se mi zvuk v ložisku) jinak jen leju benzín a jezdím. Po přesednutí z TDI mám ale pocit, že mi někdo sebral motor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 8. Duben 2010 Sdílet Vloženo 8. Duben 2010 Čaute kluci, sice už majitelem FSI nejsem, ale zkušenosti mi s tímto motorem zůstali. Nevím jak to cítí bigboban, ale já před mým červeným 1.6 FSI jsem měl 1.6 MPI v OI a rozdíl mezi těmi dvěma motory je znatelný, NE ohromující, ale ZNATELNÝ. Prostě já těch 15 koní navíc cítil a ve 4000 ot/min to musí poznat i uplná lopata na auta, ten rozdíl mezi 75 a 85 kW. Jinak po celou dobu jsem tankoval jedině N98 nebo lepší a spotřebu to mělo vždy kŕasnou (dlouhodobá za necelých pět let ježdění byla 5,5 l/100 km) Co se týče rozdílu mezi MPI a FSI, tak hlavně asi ten že to je 16V a má mnohem vyšší kompresní poměr (nakonec je to přimovstřikový motor, MPI má vstřikování do sacího potrubí) Pak taky FSI má rětěz, ale to už tu psal xkali a vzduchový filtr je součástí vrchního plastového krytu, MPI má tak jako vŠechny jiné motory v OII filtr v samostatné krabici v pravo dole. Za celou dobu jsem s motorem neměl jediný problém, jezdil na QG1 interval, olej vůbec nežral, chladící kapalina neutíkala. Celkově byl projev motoru tichý, pouze z venku lehce klapal jak hodně dobrej a dobre odhlučněný TDI. A na to jak psal xkali že po přesednutí z TDI má pocit jako by mu chyběl motor můžu říct jen to, že to je fakt jen pocit (a to asi jen pocit člověka co dlouho jezdil v TDI a byl zvyklej na turbokopanec), ve skutečnosti jede FSI lépe jak 1.9 TDI (v jakékoliv rychlosti) FSI je dobrý motor, to co ho mají jsou vesměs spokojení a ostatní (co ho nemají) o něm většinou píšou že to je nepovedený motor. Pravdu ale nemají. A i argument, že je potřeba tankovat N98 není argument, protože to vyjde peněžence na stejno. S N95 ušetřite trochu při tankování, s N98 zaplatíte o pár korun více na benzince, ale zas víc km ujedete, takže ve výsledku je to šulnul a nebo dokonce s tím N98 ve skutěčnosti ušetřite. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
johnk Vloženo 8. Duben 2010 Sdílet Vloženo 8. Duben 2010 ja myslim, ze pokud nekdo tvrdi, ze FSI jede stejne jako MPi, tak asi neprovetrava u FSI rucicku otackomeru za 3000ot/min Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
evolt Vloženo 8. Duben 2010 Sdílet Vloženo 8. Duben 2010 Bohužel se mi moc neosvědčilo používání N98. Zkoušel jsem to porovnávat na stejné trase a rozdíl ve spotřebě jsem nepozoroval.. Já rozdíl ve spotřebě (a ve výkonu a v hlučnosti) registroval, rozebíral jsem před smazáním dříve - v ČR jezdím jen na Carrera 100 a jsem spokojený (když naberu nějakou horší 98čku, tak to poznám). Zajímavé je, že postupem času auto žere po městě čím dál mín a po dálnici čím dál víc . Otázka do diskuse - mám již 82 tisíc km. Je motor FSI v něčem technologicky lepší nebo horší (proti MPI) co se týče poruchovosti? Je tam třeba navíc nějaké udělátko co se může pochroumat? Z mojí zkušenosti je FSI lepší. Kdysi jsem slyšel hrůzy o vstřikovačích, faktem je, že jsem neměl problém, zato u MPI mi měnili vstřikovací trysky (jezdil jsem na V-Power Racing) každých cca 25 kkm ... U FSI jsem měl s motorem problém jen s dříve zmiňovaným drnčením, opravovali to několikrát (původně že prý "uvolněná chladičová stěna") až po 1,5 roce opravili (konečně trochu schopný Škoda servis s prohlášením "to je ale blbost" a výměnou nějakého kusu sání). Po 2 letech s 1.6 FSI si myslím, že ten motor je to, co slibuje být a až na zvuk v nižších otáčkách k němu nemám co - spotřeba slušná a na svůj objem taky jede slušně. Mimochodem, po rozmachu Focusů po slevě jsme porovnávali kombíky 1.6 Duratec i 1.6 Ti-VCT a ani jeden na O2 1.6 FSI nemá - první jede o hodně pomaleji a se spotřebou o 1-1,5 litru víc, druhý jede o trošku hůř a se spotřebou min. o 1,5 litru víc (jen zvuk a kultivovanost má lepší). Stále mi jen vadí vypnuté vrstvenné spalování a absence šestky ... Jinak výše zmíněné je o motoru, ne o autě ... Stále nechápu chválení spolehlivosti a kvality O2, které pořád čtu. Po třetí O2 už asi můžu hodnotit a ať je aktuální FSI spolehlivé z pohledu mechaniky (motor a převodovka OK), což je oproti předchozím MPI i TDI velký rozdíl, tak se to auto i přes slušné používání sype fakt neskutečně . Ještě rok mi zbývá a pak doufám, že se Škodovky zbavím a pořídím si "normální" kus nějakého japonce a budu jezdit konečně v klidu, ne naštvanej, co kde u auta za ceníkových skoro 750 tisíc rachtá, nebo rovnou nefunguje. A to nekomentuji jedno auto ukradené a další dva neúspěšné pokusy (naposledy velmi drahé). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bigboban Vloženo 9. Duben 2010 Sdílet Vloženo 9. Duben 2010 Prostě já těch 15 koní navíc cítil a ve 4000 ot/min to musí poznat i uplná lopata na auta, ten rozdíl mezi 75 a 85 kW. Aha tak už asi tuším proč jsem ta "lopata". 4000 otáček se u mě na otáčkoměru ukáže akorát v odpovídající rychlosti na dálnici když už tam nemůžu šoupnout šestku. To je tak cca 130-140? Ale že bych jezdil někde po obyč silnici devadesátkou na 4000o nebo dokonce ve městě, takovej závodník prostě nejsem. Jasan asi když ve 4000o šlápnu na plyn tak se stane víc než když to udělám ve 2000. Ale já mám auto opravdu spíš na to dojet v klidu odtamtud sem a nazpátek.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
johnk Vloženo 9. Duben 2010 Sdílet Vloženo 9. Duben 2010 Aha tak už asi tuším proč jsem ta "lopata". 4000 otáček se u mě na otáčkoměru ukáže akorát v odpovídající rychlosti na dálnici když už tam nemůžu šoupnout šestku. To je tak cca 130-140? Ale že bych jezdil někde po obyč silnici devadesátkou na 4000o nebo dokonce ve městě, takovej závodník prostě nejsem. Jasan asi když ve 4000o šlápnu na plyn tak se stane víc než když to udělám ve 2000. Ale já mám auto opravdu spíš na to dojet v klidu odtamtud sem a nazpátek.. jasny, ale pak samozrejme nemuzes posoudit a hodnotit rozdil mezi starickym osmiventilem 1.6MPi a modernim sestnactiventilem 1.6FSi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
evolt Vloženo 9. Duben 2010 Sdílet Vloženo 9. Duben 2010 (editace) Ale já mám auto opravdu spíš na to dojet v klidu odtamtud sem a nazpátek.. Potom ale opravdu FSI oproti MPI nic zvláštního neumí - je lepší v úplně nejnižších otáčkách a potom citelně lepší ve vysokých. Ve středních je to imho jedno, jedou subjektivně docela podobně s tím, že MPI mi vyhovovalo v těchhle otáčkách víc zvukem, FSI zase o něco nižší spotřebou, celkem ale rozdíly nepodstatné (a s ohledem na pořizovací cenu bych na tohle bral MPI). Editováno: 9. Duben 2010, autor: evolt Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 9. Duben 2010 Sdílet Vloženo 9. Duben 2010 johnk: Ja taky nejezdim ve 4000 a víc otackach po okreskach, ale kdyz dojedes kolonu a potrebujes predjet, tak mi nerikej ze tam nechas v 90km/h pětku a předjíždíš? Snad podřadíš na trojku a jedeš ne? A přesně v tomhle okamžiku ten rozdíl poznáš oproti MPI. Ta výhoda vyššího výkonu tam je přesně pro tyto chvíle a ne proto aby si to honil furt přes 4000 ot.... A dalnice tam je to snad jasne, tam to auto jede taky lepe jak MPI. Co tankujes za benzin? Něco "plnotučného" a nebo slabotu N95? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
johnk Vloženo 10. Duben 2010 Sdílet Vloženo 10. Duben 2010 leju co se namane, u nas ve mestecku chce SHELL za VPower Racing aktualne 38.50,-, tak ten at si nechaji a jina pumpa s N98 neboo N100 v okoli neni, takze leju co na cestach potkam RobinOil N98, OMV Carrera 100, Benzina Verva 100 no a kdyz jinak nejde, tak Benzina N95 Nevim, jestli jde o subjektivni pocit, ale nejlepe se mi jelo na OMV Carrera 100 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 10. Duben 2010 Sdílet Vloženo 10. Duben 2010 Subjektivne mi take prisel OMV Carrera 100 jako nejlepsi, ale ten rozdil mezi 100 oktanovymi benziny je uz maly. Hodne vyrazny to je rozdil mezi N95 a N100, ale jakmile si na auto zvyknes a ziskas ten potrebny cit, tak poznas rozdil i mezi N98 a N100. Rozhodne bych se teda vyvaroval N95 a snazil se tankovat jen N98+ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dalibor79 Vloženo 15. Duben 2010 Sdílet Vloženo 15. Duben 2010 Koukam, ze je tady uplne mrtvo, to jste ty FSIcka uz vsichni pohrbili? Ja musim rict, ze cim vic jezdim, tim vic FSIcko miluju Super spotreba, ve vyssich otackach nadherny zvuk. Skrtici klapka vycistena, vymeneny svicky, dodelano origo DO, nainstalovan tempomat a pohoda. Zdravim! Chci se zeptat, na kolik prislo to vycisteni skrtici klapky a co Te k tomu vedlo? Tedy jak se znecistena skrtici klapka projevila. Mne se stava, ze kdyz sundam nohu z plynu, tak motor najednou zvysi otacky, ktere hned zase klesnou, typicky pri popojizdeni v kolone, posunu se na dvojku o par metru, 1500 otacek, seslapnu spojku abych zastavil a otacky skoci ke 2000, podeziram z toho prave klapku, pokud to neni ovsem normlani jev, mam s FSI najeto zatim asi 1000 Km. A taky na kolik prislo dodelani origo DO? Ja myslel, ze kdyz auto orig. DO nema, tak uz dodelat nejde. Kde Ti to delali? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
johnk Vloženo 15. Duben 2010 Sdílet Vloženo 15. Duben 2010 oboji jsem si delal sam, takze klapka zadarmo, na DO jsem koupil starsi komfortku za 500,-, opravil ji, namontoval, pridelal antenu (kabel s pinem koupil u Skodovky), tady na foru koupil vystrelovaci klic za 1.000,-, nakodoval VAGem a hotovo klapku jsem cistil tak nejak preventivne, na pohled byla docela zadelana to, co popisujes, to mne nedela, vycistenim klapky se rozhodne nic nepokazi, po vycisteni je potreba VAGem smazat adapt. hodnoty a udelat zakladni nastaveni Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
evolt Vloženo 15. Duben 2010 Sdílet Vloženo 15. Duben 2010 Mne se stava, ze kdyz sundam nohu z plynu, tak motor najednou zvysi otacky, ktere hned zase klesnou, typicky pri popojizdeni v kolone, posunu se na dvojku o par metru, 1500 otacek, seslapnu spojku abych zastavil a otacky skoci ke 2000, podeziram z toho prave klapku, pokud to neni ovsem normlani jev, mam s FSI najeto zatim asi 1000 Km. To jsem zvědavý, co k tomuhle kdo napíše ... Já ti můžu říct, že mi tohle dělaly všechny O2 (tzn. není to FSI specifické) a že jsem to minimálně dvakrát reklamoval a pokaždé mi řekli, že to je v pořádku. Vadí mi to samozřejmě stále ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 16. Duben 2010 Sdílet Vloženo 16. Duben 2010 Tak mě otáčky neskákaly. Po sešlápnutí spojky začaly padat k volnoběžným. Motor 1.6 FSI Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
drastys Vloženo 16. Duben 2010 Sdílet Vloženo 16. Duben 2010 Mam sice MPi ale ty otacky mi taky nekdy zustanou jakoby viset ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bigboban Vloženo 16. Duben 2010 Sdílet Vloženo 16. Duben 2010 Zrovna mám aktuálně problém s diskutovaným motorem: Auto stojí v garáži, okolo je cca 10-15st. Když nastartuju tak motor naskočí na cca 1200 otáček ale běží nepravidelně, prostě tak nějak divně "buble". Když zkusím na volnoběh pomaloučku přidávat plyn, chvíli motor nereaguje (nepřidává) a teprve po větším stisku vyletí otáčkoměr rovnou na třeba 2000 otáček. Prostě motor nereaguje přesně na přidávání plynu. Stejně je to i když se na jedničku rozjedu - nepřesné dávkování plynu vede k mírnému ale pozorovatelnému "poskakování" - prostě to jede jakoby přískokem, ale jen malinko. Celá tato situace se spraví tak do minuty až dvou, než vyjedu z garáže je to OK. Pak už je volnoběh srovná na cca 700-800 ot. a běží to pravidelně a plyn reaguje správně. Docela zajímavé je že před barákem to nedělá, možná je to jen pocit nebo náhoda, ale zdá se mi že ráno venku v cca 6st to nedělá. V čem je problém? Škrtící klapka? Můžou to způsobit staré svíčky? Bojím se že mám v 80tis km možná původní.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
johnk Vloženo 16. Duben 2010 Sdílet Vloženo 16. Duben 2010 Zrovna mám aktuálně problém s diskutovaným motorem: Auto stojí v garáži, okolo je cca 10-15st. Když nastartuju tak motor naskočí na cca 1200 otáček ale běží nepravidelně, prostě tak nějak divně "buble". Když zkusím na volnoběh pomaloučku přidávat plyn, chvíli motor nereaguje (nepřidává) a teprve po větším stisku vyletí otáčkoměr rovnou na třeba 2000 otáček. Prostě motor nereaguje přesně na přidávání plynu. Stejně je to i když se na jedničku rozjedu - nepřesné dávkování plynu vede k mírnému ale pozorovatelnému "poskakování" - prostě to jede jakoby přískokem, ale jen malinko. Celá tato situace se spraví tak do minuty až dvou, než vyjedu z garáže je to OK. Pak už je volnoběh srovná na cca 700-800 ot. a běží to pravidelně a plyn reaguje správně. Docela zajímavé je že před barákem to nedělá, možná je to jen pocit nebo náhoda, ale zdá se mi že ráno venku v cca 6st to nedělá. V čem je problém? Škrtící klapka? Můžou to způsobit staré svíčky? Bojím se že mám v 80tis km možná původní.. Tak presne tohle se mi taky parkrat stalo - presne jak pises teplota cca 10-15 st C, nastartuju a otacky 1200, divny chod. Kdyz se mi to stane, vypnu motor, znovu nahodim a vse OK, otacky standardnich cca 750. Svickama ani skr. klapkou to neni, typuju SW chyba. Asi by to chtelo novou flash na 1.6FSI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bitttpower Vloženo 16. Duben 2010 Sdílet Vloženo 16. Duben 2010 Ale svičky jestli ma ještě v 80tis. puvodni určitě taky vyměn Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
johnk Vloženo 16. Duben 2010 Sdílet Vloženo 16. Duben 2010 tak jsem objednan ve Skodovce na flash, uvidime, co ti "odbornici" vykoumaji, abych si zase po nich nemusel auto opravit sam doma Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HTP 12V Vloženo 17. Duben 2010 Sdílet Vloženo 17. Duben 2010 Můžete mi sem prosím někdo napsat, jakou spotřebu má 1,6FSI podle technických dat, co uvádí Škoda Auto? Rozhoduju se jestli 1,9TDI nebo 1,6FSI, těch je k dispozici v bazarech celkem velký výběr jako referenční vozy. Jezdím spíše kratší trasy,jenom párkrát do roka víc jak 300km v kuse, celkem asi 15 000 za rok. Tak nevím jestli se mi TDI vyplatí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HTP 12V Vloženo 17. Duben 2010 Sdílet Vloženo 17. Duben 2010 Můžete mi sem prosím někdo napsat, jakou spotřebu má 1,6FSI podle technických dat, co uvádí Škoda Auto? Rozhoduju se jestli 1,9TDI nebo 1,6FSI, těch je k dispozici v bazarech celkem velký výběr jako referenční vozy. Jezdím spíše kratší trasy,jenom párkrát do roka víc jak 300km v kuse, celkem asi 15 000 za rok. Tak nevím jestli se mi TDI vyplatí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 17. Duben 2010 Sdílet Vloženo 17. Duben 2010 Ja síce 1,6 FSI nemám, ale pozrel by som sa aj na stránke www.spritmonitor.de a v Auto Tipe práve bol test spotreby 100 áut. Boli tam síce niektoré prehnané hodnoty, ale priemer ich testu bol, že automobilky podhodnocujú spotrebu o 22%. To mi príde pomerne dosť. Ja pri kúpe auta počítam, že budem mať spotrebu vyššiu oproti výrobcom udanej hodnote o cca 5% a až na posledné auto, ktoré ale ešte nie je zabehnuté mi to tak aj reálne vychádza. Jazdím ale plynulo, predvídavo, snažím sa dodržiavať maximálne rýchlosti a tankujem predpísané palivo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukyboy Vloženo 17. Duben 2010 Sdílet Vloženo 17. Duben 2010 Tady je moje sprůměrná spotřeba od listopadu 2009,teď pozoruji zvýení spotřeby díky diskům pegas 17" s bačkorami 225/45.Najezdím taky cca.15000km ročně proto jsem chtěl benzín a když benzín tak jsem chtěl něco novějšího než mpi to jsem měl ve fabii.Takhle jsem se rozhodl já Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.