Přejít na obsah

1.6 FSI (85 kW)


roman5a9

Doporučené příspěvky

yes... Scout is sexy! :p

takže bych neměnil...!!! ;) ale tou jednašetkou FSI bych se rád svezl.... ;)

No jede skoro stejně jako moje bývalá F I 2,0 85kW akorát je o něco tiší. Je pravda že TDI 77kW nemělo šanci i s 1,6 FSI. Ale v Golfu 5 se chová 1,6 FSI nesrovnatelně lépe, asi díky i 6st. převodovce. ve standardu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jsem si říkal, že ten dvoulitr MPI 85 kW moc lidí nemělo, ale koukám, že jsem se mýlil... a navíc s tímto motorem byli ti lidé vesměs velmi spokojeni... ;)

říkáš, skoro stejně, tzn. že MPIčko 2.0 ve Fabče bylo živější? asi to bylo i váhou auta, ne?

Asi jo měl jsem combi, jezdilo to úplně super - spotřeba 6,5 - 8,5 l/100km. Nikdy bych ji nedal - akorát začala nadmíru rezatěttak šla do světa,

jinak s motorem nebyl žádný problém až na olej - 1L/3000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak ten litr oleje na 3 tis. km to ještě jde ! :)

na na starým 1.6 MPI dolejval asi 1 l navíc mezi výměnou... tam byl interval 30 tis. km... a na Otesánkovi jsem dolejval jednou a to bylo po 22 tis. km... cca 0,75 l a teď od výměny v 30 tis. zatím nic... najeto mám 52 tis. km... :)

jinak 2.0 MPI je další motor, kterým bych se rád svezl... ;) přímé porovnání s 1.6 FSI by bylo zajímavé! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím přítomné majitele FSI. Nedávno jsem koupil za velice výhodný peníz 1.6 FSI OII 2005. Vyměnil jsem za OI 1.6 74kW. Nečekal jsem nějaké brutální zvýšení výkonu ale čekal jsem aspoň to co deklarují, tedy:

1) Větší výkon

2) Menší spotřebu

No a výsledek mě tedy nijak neohromil. V přímém srovnání 11 let staré OI a 4 roky staré OII s 11kW navíc vychází pro nové auto hůř!!

Tedy k bodu 1. Výkon me přijde jednoznačně horší. Mám své trasy které znám. U OI ve 140 na dálnici do kopce když jsem prošlápnul plyn na podlahu tak to znatelně zatáhlo (samozřejmě na pětku). Tady ve 140 když prošlápnu až k podlaze tak se nestane skoro nic. Je to tedy v menších otáčkách ale už i tak je to přes 3000o a to už by zabírat mělo ne? Dokonce i na rovnice to až tak nezabírá, rozhodně znatelně míň než stará OI.

K bodu 2. Možná má nová OII jen lepší (tedy správnější měření). U starší ukazoval počítač prokazatelně podhodnocenou spotřebu. Ale výsledek je takový že při stejné trase a stejném stylu jízdy jsem s novým autem možná i o desetinu až dvě výš se spotřebou. Tam kde jsem s OI ujel 50km při konstantní 90 tak za 5,9-6,2 tak s novým jsem někde na 6,0-6,5. Po celé cestě včetně dálnice jsem na tom naštěstí líp, protože v rychlostech kolem 130-150 už nový auto žere výrazně míň, to starý už bylo v takový rychlosti dost přetočený, to už je ale spíš vliv převodovky.

A teď jen pár postřehů:

- jezdím na N98 z Makra

- při nižších otáčkách v rychlosti kolem dejmetomu 30km/h když držím plyn naprosto nehnutě tak auto jede jakoby přískokem i když jemně, jen to jakoby míírně zrychluje a zpomaluje

- měl jsem problém s rosvíceným EPC, stalo se to jednou, přestal jít plyn ale od tý doby 2 měsíce OK, na diagnostice tenkrát nic nenašli

- mám pochroumaný tempomat, skoro určitě podělaná páčka..

- uvadím postřehy a hodnoty pro dvě osoby a skoro žádný náklad

No a teď mi zkuste poradit co s tím? Je ten motor vadný? Nebo s tím neumím jezdit? Je možný aby lepší a o hodně novější motor jel hůř než starý? Na co se mám zaměřit, co mám zkusit, mám jít do servisu?

Dík za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím přítomné majitele FSI. Nedávno jsem koupil za velice výhodný peníz 1.6 FSI OII 2005. Vyměnil jsem za OI 1.6 74kW. Nečekal jsem nějaké brutální zvýšení výkonu ale čekal jsem aspoň to co deklarují, tedy:

1) Větší výkon

2) Menší spotřebu

No a výsledek mě tedy nijak neohromil. V přímém srovnání 11 let staré OI a 4 roky staré OII s 11kW navíc vychází pro nové auto hůř!!

Tedy k bodu 1. Výkon me přijde jednoznačně horší. Mám své trasy které znám. U OI ve 140 na dálnici do kopce když jsem prošlápnul plyn na podlahu tak to znatelně zatáhlo (samozřejmě na pětku). Tady ve 140 když prošlápnu až k podlaze tak se nestane skoro nic. Je to tedy v menších otáčkách ale už i tak je to přes 3000o a to už by zabírat mělo ne? Dokonce i na rovnice to až tak nezabírá, rozhodně znatelně míň než stará OI.

K bodu 2. Možná má nová OII jen lepší (tedy správnější měření). U starší ukazoval počítač prokazatelně podhodnocenou spotřebu. Ale výsledek je takový že při stejné trase a stejném stylu jízdy jsem s novým autem možná i o desetinu až dvě výš se spotřebou. Tam kde jsem s OI ujel 50km při konstantní 90 tak za 5,9-6,2 tak s novým jsem někde na 6,0-6,5. Po celé cestě včetně dálnice jsem na tom naštěstí líp, protože v rychlostech kolem 130-150 už nový auto žere výrazně míň, to starý už bylo v takový rychlosti dost přetočený, to už je ale spíš vliv převodovky.

A teď jen pár postřehů:

- jezdím na N98 z Makra

- při nižších otáčkách v rychlosti kolem dejmetomu 30km/h když držím plyn naprosto nehnutě tak auto jede jakoby přískokem i když jemně, jen to jakoby míírně zrychluje a zpomaluje

- měl jsem problém s rosvíceným EPC, stalo se to jednou, přestal jít plyn ale od tý doby 2 měsíce OK, na diagnostice tenkrát nic nenašli

- mám pochroumaný tempomat, skoro určitě podělaná páčka..

- uvadím postřehy a hodnoty pro dvě osoby a skoro žádný náklad

No a teď mi zkuste poradit co s tím? Je ten motor vadný? Nebo s tím neumím jezdit? Je možný aby lepší a o hodně novější motor jel hůř než starý? Na co se mám zaměřit, co mám zkusit, mám jít do servisu?

Dík za rady.

Částečně to asi taky bude tím, že MPI je 2ventil a FSI je 4ventil. A ty obecně mají rádi vyšší otáčky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bigboban: Zajimave postrehy! Z tveho prispevku jsem pochopil ze jsi auto uz koupil ojete, takze je dost mozne, ze predchozi majitel svym stylem jizdy mohl castecne ovlivnit chovani motoru. Sam jsem jel v jinem FSI a motoricky rozdil mezi mojim a tim druhym FSI byl citelny!

Ja pred OII mel taky OI, konkretne s 1.6 MPI 75 kW a ja teda mohu rici ze FSI je zivejsi, uspornejsi a krapet i tišší (ale pouze v interieru, zvenku je MPI vetsi tichoslapek) nez MPI.

Do 2500 ot/min jsou oba motory zhruba vykonove stejne, pote mi prijde FSI uz trochu zivejsi, ale hlavni rozdil nastava tak cca od 3800 - 4000 ot, kdy je FSI uz tak znatelne zivejsi ze to musi poznat i lopata, ktera jinak k autum nema zadny vztah!

Se spotrebou to tak jednoduche neni, zalezi na "disciplinovanosti" ridice. Pokud se "snazis" s plynovym pedalem necloumat a drzis ho po delsi dobu v jedne poloze (typicky na dlouhych, plynulych okreskach ci dalnici bez provozu) tak po chvilce si motor zacne brat mene a mene paliva, ale pritom rychlost se nezmensuje! Typicky kdyz jedu treba 100km/h po okresce tak po chvilce to z nejakych cca 5,5 l/100 zacne padat k cca. 4,6 - 4,8 l/100... Druhe vec je pokud pojedes styl brzda, plyn a nebo plyn na podlahu celou dalnici, tak ti motor udela akorat tak vir v nádrži. Tento motor neni na buhvijakou sportovni jizdu, je to spise pro takovou klidnejsi jizdy lehce nad limity povolenymi v CR s vedomim toho, ze kdyz budes potrebovat vykon na predjeti nebo ujeti (ted nemyslim polišum) tak ho mit budes! Co bych ti doporucoval, tak skus odpojit baterku - vymazou se tim mapy vstrikovani ulozene v ŘJ (u me po vymazani map z ŘJ auto prvnich cca. 500km melo vetsi apetit nez obvykle) a skus tankovat par nadrzi nejake lepsi palivo (V-P Racing, Carrera 100, popripade znackovy N98, Makru bych osobne moc neveril, ale to zalezi na tobe) Pak taky omrkni jestli porad nejezdis s pustenou klimou, trosku vykonu a trosku vic paliva si sama klima veme.

Jinak jeste doplnim ze ma dlouhodoba spotreba je 5,5 l/100km, ale jsem trochu vyjimka, vetsina zde jezdi s FSI s tak o litrik vetsi spotrebou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bigboban: Zajimave postrehy! Z tveho prispevku jsem pochopil ze jsi auto uz koupil ojete, takze je dost mozne, ze predchozi majitel svym stylem jizdy mohl castecne ovlivnit chovani motoru. Sam jsem jel v jinem FSI a motoricky rozdil mezi mojim a tim druhym FSI byl citelny!

Ja pred OII mel taky OI, konkretne s 1.6 MPI 75 kW a ja teda mohu rici ze FSI je zivejsi, uspornejsi a krapet i tišší (ale pouze v interieru, zvenku je MPI vetsi tichoslapek) nez MPI.

Do 2500 ot/min jsou oba motory zhruba vykonove stejne, pote mi prijde FSI uz trochu zivejsi, ale hlavni rozdil nastava tak cca od 3800 - 4000 ot, kdy je FSI uz tak znatelne zivejsi ze to musi poznat i lopata, ktera jinak k autum nema zadny vztah!

Se spotrebou to tak jednoduche neni, zalezi na "disciplinovanosti" ridice. Pokud se "snazis" s plynovym pedalem necloumat a drzis ho po delsi dobu v jedne poloze (typicky na dlouhych, plynulych okreskach ci dalnici bez provozu) tak po chvilce si motor zacne brat mene a mene paliva, ale pritom rychlost se nezmensuje! Typicky kdyz jedu treba 100km/h po okresce tak po chvilce to z nejakych cca 5,5 l/100 zacne padat k cca. 4,6 - 4,8 l/100... Druhe vec je pokud pojedes styl brzda, plyn a nebo plyn na podlahu celou dalnici, tak ti motor udela akorat tak vir v nádrži. Tento motor neni na buhvijakou sportovni jizdu, je to spise pro takovou klidnejsi jizdy lehce nad limity povolenymi v CR s vedomim toho, ze kdyz budes potrebovat vykon na predjeti nebo ujeti (ted nemyslim polišum) tak ho mit budes! Co bych ti doporucoval, tak skus odpojit baterku - vymazou se tim mapy vstrikovani ulozene v ŘJ (u me po vymazani map z ŘJ auto prvnich cca. 500km melo vetsi apetit nez obvykle) a skus tankovat par nadrzi nejake lepsi palivo (V-P Racing, Carrera 100, popripade znackovy N98, Makru bych osobne moc neveril, ale to zalezi na tobe) Pak taky omrkni jestli porad nejezdis s pustenou klimou, trosku vykonu a trosku vic paliva si sama klima veme.

Jinak jeste doplnim ze ma dlouhodoba spotreba je 5,5 l/100km, ale jsem trochu vyjimka, vetsina zde jezdi s FSI s tak o litrik vetsi spotrebou.

Dík za obsáhlou odpověď. Myslím si že jezdím fakt klidně, tedy pokud řeším delší trasy, v Praze samozřejmě spotřebuju víc ale nejsem závodník, většinou jezdím tak kolem 8l.

Připomínám že to co jsem popisoval je všechno se zapnutou klimou, to jsem zapomněl napsat! Ale stejně nechápu jak můžeš mít dlouhodobě 5,6l když já při naprosto nejklidnější jízdě co jde v 90-100km/h + pár vesnic po 50 mi hodí tak 5,9l (tedy s tou klimoškou).

Tedy stejně se mi zdá že mi to žere nějak moc a především nevěřím že klima může sebrat nějaký pozorovatelný výkon a s výkonem fakt nejsem spokojený. Blbý je že s takovým pocitem se těžko chodí do servisu ať "něco" opraví. Navíc jistotu nemám a viděl jsem firmu co měří výkon za 1200 kaček a to je fakt dost.

Takže jediné co ještě zkusím je koupit lepší benzín. Jenže N98 má tu "smůlu" že ho prodává naprosté minimum pump, tedy spíše výhradně ty "nejlepší" kde je litr klidně o 4 kačky dražší a to už mi zase přijde docela dost, to jsou dvě kila navíc na nádrži..

Kdybyste ještě někdo měli tip co vyzkoušet, v čem může být vada tak pište.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych Mariosovi tu spotřebu klidně věřil, v zimě a zjara jsem jezdil kombinovaně za 5,8l/100km teď přes léto mám průměr 6l. Klimu na Econ režim dávám málokdy i v zimě - aby se nemlžily okna... Bral jsem tehdy Vervu 100 a měl jsem pocit že to s tím žere míň ale teď zase beru většinou Carreru 100, tak to nemůžu upřesnit a možná je to fakt jen pocit. O N98 z Makra jsem taky přemýšlel, ale nakonec u toho přemýšlení zůstalo, LukOil tady moc v dosahu není a když už, tak tam N98 nemají. Základem je lít do motoru kvalitní palivo, od FSI do které předchozí majitel lil nejlevnější N95 se toho moc čekat nedá. Jinak jsem taky nejezdil za nejmíň hned když jsem do toho sednul, za 5,4l se mi povedlo zajet 100km na chalupu až za 4 měsíce, a od té doby už zase ne :) ... možná by to asi vážně chtělo postavit vedle sebe aspoň 3 kousky FSI a porovnat je...

Kruci, vždycky chci ve stručnosti něco tento.. a zase takovej román.. fuj :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam 1,6FSI,najazdenych 35.000km, newiem co do nej lial predchadzajuci majitel no zatial som na nej najazdil 3000km a stale som tankowal klasicku N95 z OMV. Rozmyslam nad carerrou 95 alebo V-powerom, som si wedomy ze cenowy narast je tam jasny no chcem to skusit. Z postrehov uziwatelow som sa docital ze spotreba teda moze klesnut aj o 0,6litra(pri prechode na N98). V piatok asi skusim ten V-power a potom napisem swoj postreh:) Sam som zwedawy ci jazda bude swiznejsia ako to pisu...........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jareee: nejsem teda žadnej zastánce pravopisu, ale š těma Wwww to přeháníš ne?

kazdy je nejaky...ja mam zalubu w pisani W. Myslis ze to az tak bije do oci?Ak clowek chce tak si precita a porozumie-newidim w tom problem.....

PS:obycajne V ma uz unudilo....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jaké máte konkrétní zkušenosti ze spotřebou oleje u svejch 1.6 FSI dle intervalů (normální, prodlouženej) :huh:

S olejema - přešel jsem na interval 15tisíc - motoru to udělá lépe, když dostane novej olej a filtr. Cena dvou výměn je pořád o chup levnější než jedna výměna longlife oleje. Navíc normální olej vydrží od výměny do výměny, kdežto u longlife je během jeho služby občas dolít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

xkali: tak jednoznačně bych to neviděl. Dost záleží na tom jak je auto používáno. Já napřiklad jezdím jen delší cesty, žadné "přiskoky" typu 5 - 10 km, ale většinou tak 100 a víc km a okresní silnice první třidy, dálnice a město úplně minimálně. Ovšem pokud jezdíš hodně město a pouze poskakuješ, tak je možná krátký interval lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...