Přejít na obsah

1,4 MPi alebo 1,4 16v


acylpyrin

Doporučené příspěvky

Zdravím, chcem kúpiť ojetinu, slúžiť bude na každodenný rozvoz rodiny, neviem sa rozhodnúť medzi 1,4 MPi alebo 1,4 16v, ale nebránim sa ani inej kubature, okrem diesla, chodím na 90 percent krátke trate do 5km okrem toho skoro všetko v meste , potrebujem niečo relatívne bezporuchové, respektíve čo najmenej poruchové s dobrou spotrebou......za radu vopred dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žádné ojeté auto není relativně bez chyb. NA město bych vzal v úvahu asi jen 2 možnosti: 1,4 44kW nebo 1,4 55kW(59kW, 63kW)

Řada HTP po zkušenostech, kde hlavní viník je častá závada podpálených ventilů už po ujetých 40000-60000km (místní i osobní zkušenost z autem HTP 6V, které jezdilo výhradně malé vzdálenosti po městě auto má 1.majitele)

1,4 50kW MPi - špatná rekace plynu, tím špatné rozjezdy.

1,4 74kW - špatný krouták v nízkých otáčkách, musí se víc točit.

nebo možná pomůže pro výběr tahle tabulka.

Hodně štěstí.

post-4187-0-57654900-1295521678_thumb.jp

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žádné ojeté auto není relativně bez chyb. NA město bych vzal v úvahu asi jen 2 možnosti: 1,4 44kW nebo 1,4 55kW(59kW, 63kW)

Řada HTP po zkušenostech, kde hlavní viník je častá závada podpálených ventilů už po ujetých 40000-60000km (místní i osobní zkušenost z autem HTP 6V, které jezdilo výhradně malé vzdálenosti po městě auto má 1.majitele)

1,4 50kW MPi - špatná rekace plynu, tím špatné rozjezdy.

1,4 74kW - špatný krouták v nízkých otáčkách, musí se víc točit.

nebo možná pomůže pro výběr tahle tabulka.

Hodně štěstí.

1,4 - 44kW podľa nameraných hodnôt by bola naozaj fajn, akurát že aj autor píše, že je to divné, tak teraz neviem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,4 - 44kW podľa nameraných hodnôt by bola naozaj fajn, akurát že aj autor píše, že je to divné, tak teraz neviem

Ta tabulka je muj výtvor a pravdou je, že dole píšu poznámky, podle kterých jsem se orientoval. Ten či onen má na webu někdy dívné hodnoty motorizací, ale tyto hodnoty v tabulce proto nejsou, a je to nahrazeno Sportmotorem a RailWebem. Ber to jako výběr všeho, co by mělo sedet a shodly na tom všichni 3.

Jako by tam ta poznámka nebyla. Obrázek jsem upravil.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

krom vykonu a kroutaku te bude asi zajimat i cena nahradnich dilu pro jednotlive motory.....byt tebou koupim rozhodne 1,4 MPI dily jsou na to o moc levnejsi....napr tesneni pod hlavu je za 170 Kc,u 1,2 HTP je to okolo 900Kc .....rozvody na MPI stoji 400 Kc mozna ani ne....na HTP a 16V urco pres 2 tis .....cela motorova hlava-ustrojena s ventily je original skoda za 5 tis Kc u HTP pocitej pres 20tis neustrojenou!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasne, ojetina okolo 8-10 rokov bude potrebovať meniť diely a toto čo si napísal je moc silný argumen na výber....kolko by mala mať Fóbia nabehané, aby bol ešte relatívne zdravý motor ? dajú sa po napichnutí zisťiť ozajstné Km ? všetky kasne sú pozinkované ? alebo sa zinkovalo od určitého ročníka ? je na 1,4 Mpi vhodné LPG ?

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O kastli se bat nemusis,ta podle me jeste nakej ten patek vydrzi,je to asi nejlpsi co kdy ve skodovce vyrobili...ale fakt. to jestli je to odtocene tezko zjistis,ale nekdo mi rikal ze se da zjistit pocet motohodin....tzn si spocitas prumernou rychlost na hodinu a normalne by to melo vyjit okolo cca 40km/h min

Jezdim s ni na LPG uz dva a pul roku a v poho....vic nez spokojenost......mel sem problemy se skubanim jako par ostatnich tady na foru,ale to se vyresilo,to by delalo i u jinych motoru :D

P.s. Mel sem ted hlavu motoru dole a i po 140 tis km jsou ve valci videt drazky po honovani,zadna hranka neni :D takze pohoda zatim.....

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

krom vykonu a kroutaku te bude asi zajimat i cena nahradnich dilu pro jednotlive motory.....byt tebou koupim rozhodne 1,4 MPI dily jsou na to o moc levnejsi....napr tesneni pod hlavu je za 170 Kc,u 1,2 HTP je to okolo 900Kc .....rozvody na MPI stoji 400 Kc mozna ani ne....na HTP a 16V urco pres 2 tis .....cela motorova hlava-ustrojena s ventily je original skoda za 5 tis Kc u HTP pocitej pres 20tis neustrojenou!!!!

1,4MPI možná budou levnější díly, ale:

těsnění pod hlavu u HTP 12V a 1,4 16V s největší pravděpodobností vůbec nebudeš potřebovat, zatímco u 1,4MPI ty těsnění občas odchází.

rozvody-u HTP vydrží celou dobu životnosti motoru, u MPI nevím jak je to s výměnou, 1,4 16V se mění asi po 120 000km

hlava- opět se pravděpodobně měnit nikdy nebude u žádného motoru, ovšem s výjimkou HTP 6V, tenhle motor bych radši nekupoval. U HTP 12V jsem ještě neslyšel, že by se problém s podpálenýma ventilama a špatnou hlavou objevil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Papírová spotřeba město/mimo/kombi:

Škoda Fabia 1.2 40kW HTP - 7.8 / 4.8 / 5.9

Škoda Fabia 1.2 47kW HTP - 7.6 / 5.1 / 5.9

Škoda Fabia 1.4 44kW MPI - 9.5 / 5.5 / 7.0

Škoda Fabia 1.4 50kW MPI - 9.4 / 5.5 / 6.9

Škoda Fabia 1.4 55kW 16V - 9.3 / 5.3 / 6.7

Škoda Fabia 1.4 74kW 16V - 9.6 / 5.7 / 7.1

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

keď tak na to kukám, stačí 50kW Mpi spotreba zhruba rovnaká, ale diely neporovnatelne lacnejšie a na to moje 10 km-ové približovanie 80-tkou /viac sa v špičke nedá/ to bude hádam stačiť

Osobne bych šel tedy do 44kW EU3. Tenhle motor reaguje ochotněji na bezlankový plyn - lepší odezva než 50kW.

Nevim, jak je to pak s EU4 a motory se 16V. Každopadně na normu EU4 slýchávám větší spotřebu a problémy s lambda sondou za KAT.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, chcem kúpiť ojetinu, slúžiť bude na každodenný rozvoz rodiny, neviem sa rozhodnúť medzi 1,4 MPi alebo 1,4 16v, ale nebránim sa ani inej kubature, okrem diesla, chodím na 90 percent krátke trate do 5km okrem toho skoro všetko v meste , potrebujem niečo relatívne bezporuchové, respektíve čo najmenej poruchové s dobrou spotrebou......za radu vopred dík

Kolego mám sedana 2001 motor 1,4mPi spotřeba okolo 7 litrů a co se týče dílů tak cenově jako na felicii tudíž pohoda .Jestli na ten prodej tolik nespěcháš budu kupovat tak během 1až max 2 měsíců kupovat auto nové tak bych ti mohl toto přenechat ,ostatní ůdaje ,ale poštou nebudem to řešit na veřejném foru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdes na to přišel? Já mám v techničáku 9.0 / 5.4 / 6.7

Tady: http://www.auto.cz/skoda-fabia-dobra-prace-skodovaci-103

A na tom samem webu testovali 1,4 16V 74kW zvlášť opět s jinou spotřebou: http://www.auto.cz/skoda-fabia-1-4-16v-elegance-133

Ale nasel jsem ted i dalsi web, kde jsou parametry zase uplne jiný: http://srovnani.katalog-automobilu.cz/skoda-fabia-1-4-16v-55kw/skoda-fabia-1-4-16v-74kw/skoda-fabia-1-4-50kw/

Tak si vyberte, ale klidně bych se přiklonil tomu, co je v techničáku a nebo nějaké technické příručce, ale tu jsem nenašel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...