Krajny Vloženo 24. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2010 Zdravím, mám Fabii 2 combi, 51 kW HTP - benzín (tří válec už nikdy!). Stáří 2,5 roku najeto 80 000 km. Pravidelně servisovaná. Zatím po 60 000 a 2 letech a 1 měsíci (po záruce 1 měsíc) odešlo ložisko v převodovce (oprava 8 tis. zaplaceno 50% na 50% se Škodovkou - taky po dlouhém telefonování - cukali se). Nyní se objevil problém, hlavně při jízdě z kopce, se rozsvěcovala kontrolka motoru a auto chcípalo. Po vypnutí motoru a opětovném nastartování to bylo pár minut ok, poté opět stejný problém. Musel jsem při jízdě z kopce vyřazovat a pak to bylo v pohodě. Dostal jsem se do servisu. Měl jsem strach o válce. Tlak ve válcích byl v pořádku. Zjistili, že to jsou všechny vstřiky. Proto mi byla vyměna celá lišta za cca 13 000. Přístup servisu byl výborný až na garančního technika. Tvrdil mi, že je to benzínem, a když jsem se ho zeptal na podklady, tak mi odvětil, že čím jiným by to bylo - žádná kulance ani nic podobného. Zavolal jsem tedy přímo do Mladé Boleslavi, kde mi potvrdili, že servis je povinen udělat analýzu poškozeného dílu (zde je rozdíl mezi analýzou paliva a příčiny problému). Tak jsme volal zpět a najednou (po upozornění, že jsem si to zjišťoval) to jde. Uvidíme výsledek. Samozřejmě v případě vyjádření, že jsme nabral špatný benzín, počítám s plnou úhradou, do analýzy benzínu smysl jít nemá - na pumpě nikdo nikdy nic nevysoudí. Nejsem o špatném palivu ale přesvědčen. Beru benzín pravideně na čerpačkách Lukoil Praha - Zdiby - před závadou jsem 3 týdny bral pouze tam (pokud vyjímečně jindy jinde tak na Benzinách). Máte zkušenosti někdo s podobnou závadou a jejím řešením - případně s přístupem Škody? Díky za reakce Krajny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 24. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2010 Lukoil Praha už podle názvu to bude bude kvalitka ten benzín. Nevím, ale pokud někdo musí za každou cenu šetřit halíře na benzínu, tak ať jezdí MHD a nebrečí pak nad pokaženým autem. Nejsem přece tak bohatý, abych si kupoval levné věci. Když nemám na kvalitní benzín, tak si nebudu kupovat nový auto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 24. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2010 Lukoil nemá pečet kvality a byl na pořadníku blbých pump(u nás byla i benzina).A ještě něco,je to ruská benzinka a má benzín z ruské ropy,tudíž je tam moc síry a ta síra ti zalepila ty vstřiky.A ještě něco,kámoš nemá trojválec ale auto xxxx se čtyřma válcama a tak měnil 4X vstřikovač a když si koupíš šestiválec,můžeš měnit 6X .Jinak ty vstřikovače se dají vyčistit ultrazvukem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Escrito Vloženo 24. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2010 (editace) Před rokem v 17.000km mě měnili celý motor, nikdo mě neřekl čím to bylo. Tankováno 80% Olympie Brno. Před měsícem (najeto 8.000km na nový motor) mě také měnili jeden vstřik cena 5.500kč, mám podezření na špatný benzím, 90% benzínu jsem bral Olympie Brno poslední rok jsem tankoval Ultra 95. Tenkrát mě nenapadlo že by to mohlo být benzínem. Ted už tankuji jen kde je pečeť kvality, střídám pumpy a na benzínu už nešetřím. Někde na netu jsem četl že někdo odrovnal na novém autě benzínem dva motory. http://www.pumpypk.cz/index.php?kraje=Jihomoravsk%25C3%25BD&okres=Brno-m%C4%9Bsto&vyhodnot=okresy Editováno: 24. Listopad 2010, autor: Escrito Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 24. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2010 (editace) dotaz pro krajnyho-olej tam dáváš jaký a jak často měníš,80tkm za 2,5 roku je docela dost,asi temu autu šlapeš na ocas. Editováno: 24. Listopad 2010, autor: petrumr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 24. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2010 Lukoil nemá pečet kvality a byl na pořadníku blbých pump(u nás byla i benzina). Tak pod tohle se dá podepsat, i když jsou to v drtivé většině pumpy původně postavené švédským podnikem "JET", potom co je odkoupil ruský megakoncern to s nimi jde dolů kopcem. I já jsem udělal špatnou zkušenost - pumpa exJET - dnes LukOil v Hradci Králové na příjezdu od kruháku (Praha - Jičín - Jaroměř) směrem do města. Naštěstí to bylo jen 15 litrů, ale Drobkovi ta šťáva vysloveně nešmakovala. A ještě něco,je to ruská benzinka a má benzín z ruské ropy,tudíž je tam moc síry a ta síra ti zalepila ty vstřiky... Zato tohle je to nejstupidnější blábolení pítchovin, jaké se dá vypustit. Síra může být v naftě - protože její složky se získávají přímou destilací z ropy, bez předchozí petrochemické úpravy = krakování, do benzínu se ale nemá jak dostat - složité sloučeniny obsahující síru se při krakování a následné destilaci ropy za účelem získání základních složek benzínů rozštěpí a síra se vyloučí ve frakci, která nemá šanci se do benzínu dostat. Pokud ale trpíš takovou averzí na vše ruské, předpokládám, že potom nejíš ani "ruské vejce", boršč nebo že nepiješ vodku, a že jsi v životě neviděl ani jeden díl "Ну, заяц, погоди!!!" ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 24. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2010 boršč nejím,ruský vajíčka taky,vodku nepiji(mám slivovici) a ještě když jsme u té ruské ropy,tak jestli tam má olej z ruské ropy,tak ta síra mu to zapaplala od spodu A toho zajíce sem dostal před oči z donucení,protože upřednostuji pepka se špenátem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Krajny Vloženo 24. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 24. Listopad 2010 dotaz pro krajnyho-olej tam dáváš jaký a jak často měníš,80tkm za 2,5 roku je docela dost,asi temu autu šlapeš na ocas. Jak jsem psal výše auto pravidelně servisované! Olej měněn co 15t km. Nepříjde mi, že bych šetřil na benzínu. Lukoil mi nepřišel nikdy špatný - vzhledem k Jet minulosti. Benzinkám typu Makro se vyhýbám, ale jak to tady čtu tak už jen OMV, případně Shell. Ale nevím no, před tím žádný problém a během 2 hodin auto KO... Nemyslíte, ýe by se vlivem špatného benzínu problémy objevovaly postupně? Teda pokud vezmu v potaz, že tam tankuji měsíce... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 24. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2010 (editace) Třeba ve zlíně v makro mají benzín od eurooilu,někdy tam beru,ale většinou u eurooilu-nebere ruskou ropu a má pečet kvality obdobně robinoil,tam je to taky přísný,ta kontrola,nájemce vůbec nemá přístup k nádržím.Prostě natankovals benzín,kde zustala síra a ostatní dehty. Tohle se většinou stává,když auto je třeba i na plyn a ztoho plynu se to zacpe a když je to plyn......... Za tím si stojím. Editováno: 24. Listopad 2010, autor: petrumr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 24. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2010 Hm,pokud je mi známo,Makro bere paliva od Unipetrolu (majitelem je polská firma Orlen) z rafinerie v Kralupech. Taktéž Globus. Jinak Unipetrol vlastní síť čerpacích stanic Benzina. Tím ovšem nezpochybňuji,že kolega Krajny nemohl natankovat nějaké svinstvo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 24. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2010 Nehodlám zpochybňovat možnost závadného paliva (například s výskytem vody nebo organických látek způsobujícíh korozi) - ale tvrzení o obsahu síry nebo snad nějakých dalších "dehtů" v benzínu z jakékoliv ropy - je to něco podobného, jako tvrzení o tom, že reprobedny postavené na nožkách ve tvaru hrotu jsou chráněny proti vibracím. Prostě a jednoduše je to nesmysl. Věřit podobným kecům je stejné jako věřit na Ježíška. HOWGH! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Míra P. Vloženo 25. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2010 Zdravím, mám nově Roomster 1.2HTP 51kW (necelých 10 dní), najeto 38000km. Porvé se rozsvítila kontrolka motoru manželce při jízdě do kopce na zařazenou trojku. Motor netáhl, jela s tím do servisu zjistili na válci 3 chybu zapalování. Vyměnili cívku, auto jelo asi 2 dny vcelku v pohodě. Jen jednou to chcíplo při vyřazení. Pak jsem s tím jel já po D5 do Prahy sjíždím z kopce k Rokycanům, noha z plynu a ejhle, kontrolka se rozsvítila. Výkon motoru slabší ale jelo to. Pak jsem vyřadil, volnoběh nestabilní a motor už do otáček nešel. Dojel jsem na pumpu a vypnul motor. Po nastartování, jako by se nic nedělo. Tak jsem jel dál. Neujel jsem ani 15 km a zase to samé, mírný svah, noha z plynu a opět kontrolka. Takto jsem dojel do Prahy asi na čtyřikrát. Po Praze, než jsem dojel do servisu žádná závada. Tam zjistili opět tu samou závadu v zapalování na válci 3 - vyměnili cívku. Vše OK až do dneška (mezi tím jsem na okruhu, dálnici a po městě najel víc jak 200km) zase se rozsvítila kontrolka motoru. Cívkou to asi nebude - ta vypadala dobře už při výměně tady v Praze. Tlaky mi měřili - prý v pořádku. Palivo? Proč mám ale pořád závadu na tom samém válci? Vstřiky? Proč mi to jelo 200km bez problému, Dnes jen jeden blik a jinak to jede. Ještě se podívám na kabely, třeba si na nich pochutnávala kuna. Zítra jdu na detailní diagnostiku, držte mi palce. BTW: Protiúčtem jsem dával Seat Ibiza taky s říválcem. Měla najeto skoro 210.000 km a motor šlapal jak hodinky. MiP. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 25. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2010 (editace) tak ted jsem koukl na makro a fakt jsou produkty stejný všady,dřív to fakticky nebylo,asi od té doby co se neplatí ccskama. ekkare ještě řekni,že v naftě není síra a oni mají cisterny jenom na naftu a druhou na benzín a třetí na special atd.Kdybys měl známýho co má pumpu,tak bys věděl,že tá a tá měla problémy,že dovezli tam benzín a neměli čistou cisternu a tomu museli zaplatit motor a ještě-jak je produktovod,tak jde benzín a za koulí jde nafta. i benzín se musí zbavit síry a dehtu,nejsem chemik,ale ten proces tam je a když přeženou teplotu,tak ztoho máš nafto benzín Editováno: 25. Listopad 2010, autor: petrumr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orlov Vloženo 25. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2010 Problém "hypermarketových" a iných "lacných" čerpačiek je v tom, že predávajú len základný benzín, čo síce určite vyhovuje norme, ale ten benzín je bez akýchkoľvek aditív. Ja som svojho času do svojej starej Astry tiež nejaký čas tankoval kvôli cene na Metro čerpačke, až raz som musel z určitého dovôdu natankovať na Shellke a vtedy som to pochopil - auto sa výrazne lepšie správalo. Odvtedy tankujem už len na Shell, OMV, Slovnaft. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Krajny Vloženo 25. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 25. Listopad 2010 Míra P.: Přesně tohle mě to dělalo! Jinak pánové nechtěl jsem, aby se to zvrtlo na diskuzi o tom, kde tankovat nebo ne. OK může se stát ať už z důvodů skrblíkovství nebo špinavých cisteren, že je vadný benzín. Jde mi o to, zda by to teoreticky mohla být chyba v konstrukci, jestli s tím má někdo zkušenosti a hlavně, jestli se v případě problémů (pokud už někdo takový měl), posílá poškozený díl automaticky na analýzu, zda je příčinou palivo. Mladá boleslav tvrdí, že ano. V servisu nejdřív nechtěli, a po upozornění, že jsem s nima mluvil v MB otočili a najednou to v pohodě šlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 25. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2010 musíme probrat vše,ale tak mě napadá,není problém v rozpadeným filtru paliva,třeba konstrukční vada filtru.Nebylo by na škodu,jestli záruku neuznají,tak vyměnit a starej rozpárat a podívat se na papír co a jak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Krajny Vloženo 25. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 25. Listopad 2010 musíme probrat vše,ale tak mě napadá,není problém v rozpadeným filtru paliva,třeba konstrukční vada filtru.Nebylo by na škodu,jestli záruku neuznají,tak vyměnit a starej rozpárat a podívat se na papír co a jak. Tohle mi říkali v jiném autoservisu, že by mohlo něco projít až tam filtrem - ale tak stejně by podstatou byla nečistota v palivu ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 25. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2010 zkoušels dát do nádrže nějaký čistič?Já bych to osobně zkusil koupit u toyoty i když škodovka nabízí něco taky.Ten filtr bych ale vyměnil nejdřív. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 25. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2010 ... ekkare ještě řekni,že v naftě není síra a oni mají cisterny jenom na naftu a druhou na benzín a třetí na special atd.Kdybys měl známýho co má pumpu,tak bys věděl,že tá a tá měla problémy,že dovezli tam benzín a neměli čistou cisternu a tomu museli zaplatit motor ... Ještě jsem neslyšel o případu, kdy by se automobilista domohl náhrady za zničený motor od provozovatele benzínky - vždycky to bylo posuzováno jako tvrzení proti tvrzení a nikomu se nic nedokázalo. Všichni pumpaři se kasají, že oni mají benzín čistý a konkurence ne, ale objektivní srovnání je nemožné. Dokud ČOI-ka neuposlechne zákon o ochraně spotřebitele a nebude zveřejňovat neprodleně po zjištění nekvalitních paliv dotyčné pumpy, budeme se s ksindlem setkávat vždycky - ale nesporným faktem je, že pokud všichni provozovatelé pump v Česku berou základní benzín od dvou nebo tří rafinérií, nemůže jeden obsahovat síru a druhý ne, protože první je z ruské ropy a druhý z arabské - z té ruské pocházejí všecky benzíny vyprodukované v Evropě, minimálně zčásti. Ropa síru obsahuje vždycky, je to způsobené jejím organickým původem a podle místa naleziště se liší jen % zastoupením jednotlivých složek a příměsí. Kdyby síru obsahovala jen ruská ropa, obsahovaly by ji benzíny v polovině pump v republice - a hlavně v těch patřících největším řetězcům. Při zpracování ropy na benzíny jde hlavně o odstranění všech nežádoucích příměsí - a o získání co nejvyššího podílu lehkých frakcí, přičemž se právě látky jako síra shromáždí v destilačním zbytku. Pokud někdo odflákne destilaci, neměly by takové produkty vůbec opustit rafinérii jako automobilový benzín - a kdyby se tak stalo, určitě by to zaznamenalo víc prodejců, protože se můžeš vsadit, že žádná rafinérka nedělá jednu destilaci pro Čepro a druhou pro ÖMV, další třeba pro MAKRO pumpy - destiluje se kontinuálně a kvalita produktů se sleduje průběžně. Takže kdyby se někde v produktu objevila nežádoucí příměs typu síry, zastaví se celý proces - a pokud by příměs někam dál pronikla, bude kontaminováno velké množství pro víc odběratelů. Spíš, pokud by se skutečně jednalo v dotazovaných případech poškozených vstřikovačů jakéhokoliv motoru skutečně o vinu paliva, bych ji přikládal nevhodným konstrukčním materiálům a použití "ekologických" přísad do paliv, které díky eurohujerismu musíme povinně v motorech spalovat. Před lety, kdy se nic do benzínů nemíchalo, se žádné vstřikovače nezadíraly - začal se míchat "biolíh" a ejhle, máme tady zadřených a zalepených vstřikovačů jako nasráno. Před 20 lety se v Česku nedal jiný než z ruské ropy pocházející benál koupit - a jezdily na něj i vstřikové motory západní provenience - a ty se taky zalepovaly sírou? Kecáš jak Palackej, milý Petrumře - a dobře to víš... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Escrito Vloženo 25. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2010 Ekkar_z_Bastlírny vím o dvou případech kdy benzinka uznala bez řečí špatný benzín a zaplatila opravu auta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 25. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2010 Hanba sviním, čest výjimkám - nikdy jsem neřekl, že takové "čestné" pumpy nejsou, nebo nemohou být, ale že JÁ JSEM O TAKOVÉM PŘÍPADĚ NIKDY ANI NESLYŠEL. Naopak o opačných případech mockrát (myšlena situace, kdy automobilista natankoval do svého autí "cosi" vydávané za automobilový benzín a a po zjištění fatálního poškození motoru se pokoušel neúspěšně uplatnit nárok na náhradu škody u pumpy nebo jejího provozovatele). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 25. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2010 (editace) ekkare,myslím,že ty moc věcí nechceš vědět,nejsi náhodou v nějaké sektě.Nebo jsi nějaký věděc co vymyslel že kapkou benzínu zmizne síra a různý svinstva?Je rozdíl,jestli motorista svojí chybou natankuje třeba do ropáka benzín-tohle se stalo nedávno ve zlíně a je ropzdíl,jestli cisterna naplní tank,tím co tam nemá co dělat. Editováno: 25. Listopad 2010, autor: petrumr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 25. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2010 Mílý ekkare,nehádej se se mnou,před dvaceti rokama jezdily stříkačky na vodu-kropily silnice-tlak kolem 20barů.Před dvaceti rokama u nás jezdila třeba AUDINA a ta měla mechanický vstřikování.Takový vstřikový motory o malém objemu-tam musejí mít taky malilinký vstřiky se nedělali před dvaceti rokama.Ty si myslíš,že ta rafinerka vyrábí nonstop benzín o 95 oktanů?Probud se a sundej si ty brýle.A ještě,když přijede cisterna k benzince,tak má nádrž aditiv a míchá to podle odběratele,jestli si myslíš,že každá čerpačka je na tom stejně,tak jsi od někoho naočkovanej a mám tušení od koho.PS:jsem antikomunista a nestydím se za to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 25. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2010 Ne - nejsem v žádné sektě, ale nejrůznějšími samohyby jezdím už skoro 30 let a nepamatuju doby, kdy by se tolik závad chodu motorů svádělo na špatné palivo, respektive na síru v benzínu (!!!). Nebo snad stav, kdy by se majitelé zahraničních vozidel se vstřikovými motory srocovali kolem pump a požadovali náhradu za poškození, vzniklá tehdejším "socialistickým" benzínem - který mimochodem byl méně a hůř rafinován, než dnešní paliva. Tyhle jevy jsou naopak velmi patrné v posledních letech, kdy se do paliv nuceně domíchávají neropné složky - a patrně konstruktéři vstřikovačů nepočítají s chemickými vlastnostmi (zejména agresivitou a korozivitou) těchto neropných složek paliv. Další nezanedbatelný vliv bude určitě mít velká dychtivost těchto příměsí vázat na sebe vzdušnou vlhkost nebo schopnost chemicky narušovat vnitřní povrch nádrží ve vozidlech. A že těch závad následkem mizerných paliv jsem několik zažil i na vlastní kůži - ale vždycky se jednalo o moment, kdy majitel vozu ve snaze ušetřit (spíš ULAKOTIT) nalil do nádrže "cosi", co pod rukou koupil například od "dočasně na našem území rozmístěných příslušníků vojsk spřátelených zemí" - a ke všemu toho "čehosi" byl 200litrový sud, jenže "čoveče, za dvě kačky litr - nekup to!". Koupil, spokojen navýsost nad uspořenou hotovostí nalil 20litrů do "gé-el-esky" a dojel na nejbližší křižovatku - kde si gé-el-eska řekla, že na takový chcanky nepojede a odmítla se i nechat byť jen nastartovat. Následoval odtah do servisu a pálka za vyčištění nádrže, hadic, pumpy a karbce - asi tak desetinásobek toho, co dotyčný ušetřil za benzín. Ten sud pak prodal lesákům na podpalování klestí po těžbě... V životě bych ale nesváděl zadření vstřikovačů (nebo jejich ucpání mechanickou nečistotou) na (nežádoucí) složku v palivu, která to dost dobře ani udělat nemůže - nebo chceš říct, že síra obsažená v naftě zalepuje i vstřikovače dieselů? Kdybys napsal vysokomolekulární olefíny, které v chladnějším období můžou z nafty "vykrystalizovat", nebo další vysokomolekulární složky, které po odpaření lehčích a těkavějších složek můžou vytvářet lepivé povlaky, věřil bych Ti to - sirné sloučeniny ale tenhle charakter jednoduše NEMAJÍ - ty se chovají jinak, ne lepivě... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.