janera Vloženo 30. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2010 Dobrý den. Protože jsem laik,chci poradit s mým problémem. Včera jsem nastartoval auto a najednou mi začala pípat a blikat kontrolka CHLADÍCÍ KAPALINA. Šel jsem zkontrolovat nádržku a kapalina byla asi půl centimetru pod ryskou MIN... Auto Škoda Fabia II combi mám od června (nové), mám najeto asi 5500 km... Je normální,že mi za necelý půl rok klesne chladící kapalina z normálu pod rysku MIN ??? A další otázka: V návodu jsem si přečetl, že do nádržky se hodí lít chladící kapalina G12++ určená přímo pro Škodu. Už jsem si jí pořídil. Ale teď mě zajímá, jestli mám dolít zbytek nádržky přímo z lahve (G12++) a nebo musím kapalinu naředit s vodou??? Jak říkám,teď jí tam mám tak půl centrimetru pod značkou MIN... Moc díky za rady! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlasta Vloženo 30. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2010 Normálně to dolej rovnou z lahve a nic neřeď doleješ max pul litru, je možny že to nebylo od vyroby pořádně odvzdušněné a teď s použiváním topení to kleslo,pokud bby se to opakovalo tak je potřeba to řešit,samozdřejmosti je kontrola oleje jestli nepřibyl,pokud je ho furt stejně tak bych to neřešil,a taky se koukni zda není osspiněná nadržka od kapaliny,pokud jo tak to přetlak přefouk ven,mě se to osobně stalo,že mi voda zničeho nic vylítla z nadržky po doliti se to už nikdy neopakovalo a to už má od te doby nejeto tak 50tis km. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 30. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2010 (editace) Nic tam nelij s flašky,má to asi -65 stupnů nemrznost a je to střašně hustý,ten centimetr dolej vodou nebo z flašky nařed podle návodu.Po jízdě a vychladnutí to změř hustoměrem a uvidíš,že ten centák vody to tragicky nezměnil,aji když tam bude -24,tak už to nezamrzne.Čím hustější směs,tím to pomaleji topí a taky pumpa se víc nadře.Podívej se podrobně na motor a chladič,jestli někde není stopa nemrzky,hlavně s odtoku vodní pumpy,je to takový bílý povlak.Čistou nemrzkou se likvidovali oběhový čerpadla nezavislých topení. Editováno: 30. Listopad 2010, autor: petrumr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 30. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2010 Normálně to dolej rovnou z lahve a nic neřeď doleješ max pul litru, je možny že to nebylo od vyroby pořádně odvzdušněné a teď s použiváním topení to kleslo,pokud bby se to opakovalo tak je potřeba to řešit,samozdřejmosti je kontrola oleje jestli nepřibyl,pokud je ho furt stejně tak bych to neřešil,a taky se koukni zda není osspiněná nadržka od kapaliny,pokud jo tak to přetlak přefouk ven,mě se to osobně stalo,že mi voda zničeho nic vylítla z nadržky po doliti se to už nikdy neopakovalo a to už má od te doby nejeto tak 50tis km. Odvzdušňovat není co, topení/klima je stáloprůtokové a teplota výstupního vzduchu do interiéru se řídí nastavením vzduchových klapek a kanálů. Podívej se po nádržce a na olej - ta kapalina se někudy ztratit musela a určitě po sobě zanechala nějakou stopu. Není neobvyklé, že u nového auta dochází vinou vyššího tření při záběhu k částečnému přehřívání a tím k přetékání chladicí kapaliny do přepadu - na tohle bylo právě odstranění teploměru chladicí kapaliny z palubní desky u většiny verzí tou největší píčovinou jaká se dala udělat... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janera Vloženo 2. Prosinec 2010 Autor Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2010 Na radu servisáků jsem tam nalil kapalinu přímo z lahve a nic jsem neředil... Tak snad jsem udělal dobře. Ale chci se zeptat,je možný,že se motor v týhle kose nezahřeje po 20 minutách možná o trochu víc? (např. 15 minut škrábání při zapnutym motoru + 15 minut jízdy?) Druhá otázka nebo problém: Doporučili mi to nalejt přesně doprostřed mezi MIN a MAX... A to je právě ten problém. Trochu jsem to přelil a je to přesně u značky MAX. Neporadí mi někdo,nebo nemá zkušenosti někdo s tím, když potřebuju odsát nejspíš decku kapaliny??? Neexistuje na to nějaká pomůcka nebo vychytávka jak můžu odsát kapalinu z nádržky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2010 Dlouhé trvání ohřevu signalizuje poškozený termostat - zůstal viset pootevřený nebo úplně otevřený. Ty čárky Min-Max jsou proto, abys udržoval hladinu MEZI nimi - v tomto rozmezí se můžeš pohybovat, aniž by se něco neblahého dělo. Pokud jo opravdu cítíš potřebu jezdit s hladinou úplně přesně uprostřed, poohlídni se po nějaké láhvi od "tekutého mýdla" s dávkovací pumpičkou nebo po rozprašovači, od kterého lze amputovat výstupní trysku a místo ní nasadit hadičku (ne u všech to jde!) - jednoduše vyšroubuješ z láhve to pumpovadlo, vypláchneš ho nad umývadlem teplou vodou, necháš okapat a máš pumpu, kterou při troše šikovnosti odčerpáš i skoro celý obsah expanzní nádrže... Důležité je nestříkat odčerpanou kapalinu na zem, ale do jiné láhve, abys ji mohl odložit někde, kde to ničemu neuškodí - Sběrný dvůr, pumpy, servisy... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janera Vloženo 2. Prosinec 2010 Autor Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2010 Otevřený termostat? A co to je? Jak ho zavřu? Jinak děkuju za dobrý tip.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2010 Ten termostat je potřeba vyměnit - nebo nechat vyměnit, pokud teda ani nevíš, co to je... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlasta Vloženo 3. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2010 Máš hustoměr na měření kap, stím to taky vyndáš sice to trochu trvá nebo inj stíkačkou s hadičkou,já bych to neřešil pokud si se nedostal přes max tak to nech bejt,a pokud auto stoji na mistě tak se v těhle mrazech neohřeje.Možná je to termostatem,ale já mám i kryt přes masku a pokud zustanu na mistě tak ikdyž je auto na 90 tak to klesne,pokud to topí a za jizdy se to ohřeje normálně a ručička nekolisá při každym zastavení tak bude termost v pořádku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janera Vloženo 3. Prosinec 2010 Autor Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2010 Přijde mi to divný,protože auto začne topit během 10 minut jízdy a to je podle mě tak normální stav... Ale ručička teploty (chladící kapalina) z "0"se hne až tak po 20 minutách... Je to normální? Nebo je to opravdu jen tím,že auto je zmrzlý,kort v těhlech mrazech... Někdo říká,že to je právě tím,že tam mám nalito hodně tý chladící kapaliny a že není zředěná vodou... Je to možné a má to s tím něco společného? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlasta Vloženo 3. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2010 Nemá to by muselo množství kapaliny bejt o hodně větší než množství vody,jedna ku jedny je to na -37 a to nemáš ani origo z vyroby to je tak od -25-30,takže tím pul litříkem si přidal tak dva stupně.V těhle mrazech zkrátka auto neohřeješ pořádně ani jizdou natož na mistě.jedu do práce 10km auto topí po dvou třech km,ale ručička se na 90nedostane za celejch 10km ani náhodou když necháš ofuk na 3-4 aby rozmrzlo sklo tak to neohřeješ ani náhodou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 2. leden 2013 Sdílet Vloženo 2. leden 2013 zdravím, chlapi, do FII 1.2 HTP 51 kw se podle manuálu vejde 5,5 litrů do chladící soustavy, jakým poměrem se to ředí, abych věděl, kolik mám té chladící kapaliny koupit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
akubus Vloženo 2. leden 2013 Sdílet Vloženo 2. leden 2013 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KoNG Vloženo 2. leden 2013 Sdílet Vloženo 2. leden 2013 (editace) v poměrech: G 12 : voda = bod tuhnutí ve °C, 1 : 2 = -20, 1 : 1,5 = -27, 1 : 1 = -38 Životnost v motoru max. 5 let. http://www.vitocom.cz/Velvana/fridexplus.htm Editováno: 2. leden 2013, autor: KoNG Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 2. leden 2013 Sdílet Vloženo 2. leden 2013 díky moc, takže to vidím 1:1 originál kapalina Škoda (viz. odkaz) je ve 100% koncentraci nebo je už v nějakém poměru? http://eshop.skoda-auto.com/cz/cs/b2c/chladici-kapalina Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KoNG Vloženo 2. leden 2013 Sdílet Vloženo 2. leden 2013 neředěná 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 4. leden 2013 Sdílet Vloženo 4. leden 2013 Kluci, má se to měnit po 5 letech, nemýlím se? Já po 4 letech dolil cca 2.5 deci a nalil jsme to rovnou z flašky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 4. leden 2013 Sdílet Vloženo 4. leden 2013 Janera : Hlavně v zimě to, že příjdeš k zamrzlýmu autu, nastartuješ a 10 minut škrábeš. To není u nových motorů dobré, stejně se to na volnoběh nezahřeje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 4. leden 2013 Sdílet Vloženo 4. leden 2013 Kluci, má se to měnit po 5 letech, nemýlím se? Já po 4 letech dolil cca 2.5 deci a nalil jsme to rovnou z flašky. jo po 5 letech, právě to mám teď v plánu vyměnit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jenal Vloženo 4. leden 2013 Sdílet Vloženo 4. leden 2013 (editace) ja takisto chcem menit po 5 rokoch... Editováno: 4. leden 2013, autor: jenal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 16. leden 2013 Sdílet Vloženo 16. leden 2013 (editace) tak jsem dneska nechal tu kapalinu vyměnit, v manuálu se píše, že do motoru 1.2 HTP 51 kw se vejde 5,5 litru chladící kapaliny vypustili kapalinu do kýblu, na to že tam mělo být 5,5 litru, mi přišlo, že jí tam bylo nějak málo, ani půlka toho kýblu, a nalili mi tam 2 l chladící kapaliny a cca 1,25 l destilované vody, před odjezdem ze servisu byla kapalina těsně pod ryskou MAX ujel jsem necelé 3 kilometry ke garáži a chladící kapalina byla tak 1 cm pod ryskou MIN, takže co teď s tím radíte? nechat ustát a dolít? Editováno: 16. leden 2013, autor: HjM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 16. leden 2013 Sdílet Vloženo 16. leden 2013 Dolejt hned apočkat bo tam eště nějaká bublinka bude a trocha ti zmizne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 16. leden 2013 Sdílet Vloženo 16. leden 2013 a jak je možné, že se tam toho vešlo tak málo? cca 3,25 litru a píšou že tam má být 5,5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 16. leden 2013 Sdílet Vloženo 16. leden 2013 Protože ti to tam nalili a nepočkali až utečou bubliny a dostane se to všude. Takže teď se to "vsakuje". Ale nikdy tam nedáš 5,5 litrů bo všechno nevypustíš. To bys musel rozdělat a vyfoukat stlačeným vzduchem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 16. leden 2013 Sdílet Vloženo 16. leden 2013 tak jsem to dolil destilkou těsně pod rysku MAX, tak uvidíme, co to udělá, teď jsou tam 2 l chladící kapaliny a necelé 2 l destilky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.