Přejít na obsah

Chladící kapalina G12++


janera

Doporučené příspěvky

Keď som zistil, že mám hladinu chladiacej kvapaliny pod MIN, pozrel som do používateľského manuálnu, kde bolo napísané niečo v tom zmysle, že sa má dolievať iba kvapalinou G12/G12+. Potom som zbehol do predajne s autodielmi, kúpil som kvapalinu G12++ (dúfam, že nebude problém s jedným "+" navyše) a dolial to tam. Nič iné som neriešil. BASTA :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

nakoľko sme v sekcii FII/Roomster,tak dúfam,že Monik5514 myslel tieto vozidlá..potom platí čo napísal HjM  ;)

 

 

 

 

EDIT by mod:

 

Monik5514 příspěvek napsal jen za účelem reklamy proto byl smazán.

To jen na vysvětlení o čem je řeč v těchto třech ( z 23.5.) příspěvcích. :-)

 

Wojnar

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

chlapi, otcovi na fábce při servisní prohlídce dolili chladící kapalinu, i když nechápu proč, hladina byla v pořádku, a teď je to lehce nad maximem, přikládám obrázek (špatná kvalita, je to z mobilu)

ta hladina je zhruba v půlce mezi tou ryskou a nápisem MAX na nádobce

co myslíte, neřešit to a nechat tak?

 

post-15933-0-15178600-1381597005_thumb.j

post-15933-0-50015500-1381597028_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

JEDINĚ destilku - "áqua pumpáta varieta kohoutkáta" právě obsahuje minerály, který se musejí neutralizovat přísadama v základní kapalině G12 a tím se právě smíchámím koncentrátu s vodovodou sníží celková životnost tý náplně...

 

To cos čet vypustil z kušny doslova totální debil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta "nenasycenost" platí jen pro čistou destilku, která se jako polární rozpouštědlo má snahu nasytit nějakýma ze svýho okolí co nejdostupnějšíma iontama. Jenže když ji smícháš s koncentrátem G12/12+/12++, tak se právě těma iontama těch přísad = aditiv nasytí a už nebude "žrát" materiál ze stěn chladicího okruhu. Když se použije vodovoda která nejčastějc obsahuje vápenec = uhličitanovou sůl, aditiva se (částečně) vyčerpají vysrážením minerálů z vodovody a na ochranu chladicí kapaliny před její degradací vlivem styku s CO a CO2 zbyde menší množství aditiv = klesne doba životnosti směsi.

 

Výrobci chladicích kapalin nikdy nedoporučujou míchat ji s vodovodou, ale vždycky doporučujou destilku - ALE PÍŠOU, ŽE V NOUZI LZE POUŽÍT I MĚKKOU VODU Z KOHOUTKU.

 

Myslím že nějakej redaktůrek může jen těžko mít v hlavě ty samý vědomosti o nějaký kapalině jako je mají přímo chemici z výrobní firmy, který tu kapalinu vyvíjeli - to je to samý, jako v SM kecali že 1,2TSI má od náběhu výroby celoživotnostní řetěz, že s dnešním autem jde bez problémů jezdit i na E85 atd - prostě kdo jim za článek zaplatí, ten jim může vložit do huby kdejakej blábol...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a ten tam právě v tom HjM-ově odkazu nejvíc brojí proti vápenatým a hořečnatým solím plus síranům a chloridům - jenže ukažte vodovod, kde tyhle soli NEJSOU? Musel by to bejt vodovod s vodou čistě z dešťovýho zdroje, protože i takový vodárny jako je třeba Želivka, napájející půlku Prahy a beroucí vodu z řeky = potenciálně převážně dešťovou s minimem minerálů při čištění používá minimálně síran vápenatej a hořečnatej jako srážedla dalších rozpuštěnejch nečistot plus doplňuje kvůli menší agresivitě vůči vodovodním řadům do výstupní vody vápník, kvůli zdravotním požadavkům stopově i fluór a další prvky. Pitná voda prostě musí obsahovat aspoň minimální množství minerálů a i to minimální množství je právě to, co je v chladicím okruhu nežádoucí.

 

Do ostřikovačů to neřeším a ani bych se nežinýroval nalejt do směsi vodovodu, protože tam se kapalina neohřejvá a jediný co hrozí je vznik šmouhatýho skla. Chemicky nemá stříkací kapalina co ohrozit.

 Ta "technická destilka" je prostě MINIMÁLNĚ DO CHLADICÍ SMĚSI daleko jistější než cokoliv natočenýho z kohoutku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No dneska byl právě článek na Auto.cz

viz http://www.auto.cz/test-chladicich-kapalin-g12-musi-vic-nez-nemrznout-78004

a tam se píše:

 

2. Používat destilovanou vodu?

Kvalitní chladicí kapaliny obsahují přísady proti tvorbě vodního kamene, tudíž je možné mísit je s běžnou vodou z kohoutku. Destilovaná (běžně k dostání u čerpacích stanic) by teoreticky měla být lepší, neboť žádné minerály neobsahuje. I většina výrobců používá do hotových směsí demineralizovanou vodu. „Demineralizovaná možná může být, ale destilovanou přímo zakazuji,“ vysvětluje František Lasovský, velmi zkušený mechanik z Čestlic za Prahou. „Voda, jejíž schopnost rozpouštět minerály a kovy není už částečně nasycená, je velmi hladová a agresivní vůči součástem motoru. Na základě svých dlouholetých zkušeností doporučuji vodu z kohoutku. Samozřejmě ne tvrdou z venkovské studny, ale měkkou z městského vodovodního řadu.“ Frantovi bychom věřili.

 

:D

 

EDIT: koukám, že je to nachlup to samé jak v SM na odkazu, co sem vložil nade mnou motosman

Editováno: , autor: HjM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas. Už se to tu někde na fóru řešilo, včetně reakce výrobce jedné z těch "neúspěšných".

To je tady: http://forum.skodahome.cz/topic/126293-test-chlad%C3%ADc%C3%ADch-kapalin-g12/#entry1837116

Já bych to nějak neprožíval. Doteď se dávala destilka a nikomu to nevadilo, tak nevidím důvod v tom nepokračovat. Jiný vědátor za pár let zjistí zase opak a co pak? :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...