Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Ja nekombinujem, len som videl 5W-40 a "LL interval" v jednej vete. :)

e1. a proč nekombinovat proměnlivý interval s 5W-40? Docela běžně se to dělá...

Martte,takhle to dělám já,nevidím na tom nic špatného.

Jj ale mě zajímá co konkrétního proti má e1...

Žiaden z olejov s viskozitou 5W-40 nespĺňa schválenie VW 504.00.

já také nechápu, jaký smysl má proměnlivý interval, olej 5W40 a i tak to měnit každých 10tis :)

 

jsou logické pouze 3 možnosti jak olej měnit.

 

5W30 a proměnlivý a chodit podle PP

5W30 a 1x ročně nebo 15tis ( co přijde dřív )

5W40 a 1x ročně nebo 15tis ( co přijde dřív )

 

nebo tu je ještě varianta kterou praktikuju já, ale pouze kvůli záruce. Nechat proměnlivý a LL olej, do servisu až tě pošle PP a podle průběhu výpočtu jít v půlce nájezdu nebo doby na extra výměnu. Rozdíl ceny 5W30 a 5W40 není velký...

E1,jaký vliv ta norma má?Však po tom oleji nikdo nechce,aby se tam motal 30000 a dva roky,na nic jiného se ta norma nevztahuje a 5w40 proto,že je větší výběr z olejů bez C.Ty,pokud si dobře pamatuju,měníš také po 10000?

 

Rypicongu,chci autu dělat dobře a častější výměna oleje a filtrů je to nejmenší,co můžu pro delší životnost udělat.Další důvod je zvýšená tvorba karbonových úsad u tsi a menší mechanická odolnost ozubeného rozvodového řetězu,kterému nečistoty v oleji škodí.Mám najeto 38000 a řetěz ani nehlesne.

Upraveno od standavfr

cajk, proti tomu žádná, ale já nechápu, jak můžete mít promnělivý interval a dávat do toho 5W40

Pokud to měníte častěji než vám ukáže PP ( což je jenom dobře ) není to proměnlivý interval :)

Upraveno od Rypicong

standavfr, ak nechceš aby tam ten olej bol 30 tisíc km (čo v prípade olejov so schválením VW 502.00 ani nesmieš robiť), tak aký zmysel má mať nastavený premenlivý interval?

No prostě jsem s tím to auto koupil a to srdce to takhle provozovat nemám.Smysl pro mě nemá žádný interval doporučený škodovkou,takže v mém případě je úplně jedno,co mám nastaveno.

no ono jde jenom o slovíčkaření...

 

Jednoduše jsi přešel na pevnej interval...

A je na trhu nějaký olej který by co nejlépe odstraňoval usazeniny? Ať už 5W-30 nebo 5W-40? Jsou nějaké testy?

Jsou to oleje 10w40 a některé 5w40 acea A/B. Např. Shell Helix Ultra 5W40.

motosman, prosím ťa nepíš sem takéto bludy. SAE viskozita a ACEA trieda olejov s ich čistiacou schopnosťou olejov nemá nič spoločné.
Základom je olej meniť častejšie, aby žiadne čistenie nebolo potrebné. A ak už je motor zanesený, tak treba preventívne zmeniť značku oleja a skrátiť interval výmen na pár tisíc km. Dve takéto výmeny motor väčšinou slušne vyčistia a potom sa dá vrátiť na nejaký normálnejší interval okolo 10 tisíc km.
 

Žádný test jsem dlouho neviděl,kdysi jsem něco četl v nějakém odborném časopise,ale byly to oleje LL do PD a už je to dost dlouho.Žádný nebyl vyloženě špatný.Jak píše e1,základem je usazeninám předcházet.Já používám oleje zn.Yacco,je tu jen jeden prodejce,malinká firma,nehrozí pančování,ceny přijatelné. 

Ten Shell jsem uvedl proto, že splňuje co má mít, aby se motor vyčistil a dále se neusazoval kal. Ono v 5w40 jich moc není. A jde hlavně o olejové detergenty které nejsou u ACEA A/B ve snížené koncentraci než u ostatních.

Upraveno od motosman

C3-10 a C3-12 už jsou plně srovnatelné,jen jich moc není.

post-78646-1439472460,6394_thumb.jpg

Max hranice použitelnosti oleje je do 3,5-4% hm.

Co to je za motory?Co za olej?Jen to dokládá to co tady píšu pořád dokola,že prodloužený interval je nesmysl.

Oleje odebrané z autorizovaného servisu a olej zřejmě 5w30. To

Jasně. Prodlouženým intervalům snad už nikdo nevěří, kdo má auto soukromě a dokud ho STK nerozdělí.

Zajímavé je, že ty kaly se navyšují, tudíž nevypouští při výměně. A největší paradox je, že u některých servis použil přípravky na vyčištění.

Upraveno od motosman

  • 1 měsíc později...

Bol som na výmene auto už hlásilo, aj prehliadku po 2 rokoch som spravil skôr,aj brzdovú kvapalinu vymenili nech potom nejsú starosti, dali mi tam HELIX Profesional 0w30 čo vy na to? Dobrý olej?

všechny oleje těch lepších značek pokud splňují specifikaci jsou dobrý, akorát by mě zajímalo, proč ti dali 0w30...

Lebo Shell ako prvý výrobca má v ponuke olej ktorý má schválenie VW 504.00/507.00 a zároveň túto viskozitu. Je to určite lepšia voľba ako 5W-30.

proč ? viskozitu bych řešil v závislosti na způsobu užívání auta - né že to tam fláknu jenom proto že to maj a jenom proto, že to má lepší viskozitu. Kdo bude jezdit dálky, je mu k hovnu :)

Jazdím väčšinou mesto :) Vďaka za radu :kol-47:​ Možno to riešili podla akumulátorového testu ktorý vyšiel že batéria má 85% a treba ju dobiť dlhšou trasou neviem z výroby tam bol Castrol Magnatec podľa štítku v "brašne" škoda od auta.. :)

EDIT: Mám premenlivý interval a auto ma poslalo na výmenu v 18 000km "namiesto"  30 000 km bude to asi tým mestom

Upraveno od juraj07

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.