Přejít na obsah

Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)


voltys

Doporučené příspěvky

já také nechápu, jaký smysl má proměnlivý interval, olej 5W40 a i tak to měnit každých 10tis :)

 

jsou logické pouze 3 možnosti jak olej měnit.

 

5W30 a proměnlivý a chodit podle PP

5W30 a 1x ročně nebo 15tis ( co přijde dřív )

5W40 a 1x ročně nebo 15tis ( co přijde dřív )

 

nebo tu je ještě varianta kterou praktikuju já, ale pouze kvůli záruce. Nechat proměnlivý a LL olej, do servisu až tě pošle PP a podle průběhu výpočtu jít v půlce nájezdu nebo doby na extra výměnu. Rozdíl ceny 5W30 a 5W40 není velký...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

E1,jaký vliv ta norma má?Však po tom oleji nikdo nechce,aby se tam motal 30000 a dva roky,na nic jiného se ta norma nevztahuje a 5w40 proto,že je větší výběr z olejů bez C.Ty,pokud si dobře pamatuju,měníš také po 10000?

 

Rypicongu,chci autu dělat dobře a častější výměna oleje a filtrů je to nejmenší,co můžu pro delší životnost udělat.Další důvod je zvýšená tvorba karbonových úsad u tsi a menší mechanická odolnost ozubeného rozvodového řetězu,kterému nečistoty v oleji škodí.Mám najeto 38000 a řetěz ani nehlesne.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

motosman, prosím ťa nepíš sem takéto bludy. SAE viskozita a ACEA trieda olejov s ich čistiacou schopnosťou olejov nemá nič spoločné.
Základom je olej meniť častejšie, aby žiadne čistenie nebolo potrebné. A ak už je motor zanesený, tak treba preventívne zmeniť značku oleja a skrátiť interval výmen na pár tisíc km. Dve takéto výmeny motor väčšinou slušne vyčistia a potom sa dá vrátiť na nejaký normálnejší interval okolo 10 tisíc km.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žádný test jsem dlouho neviděl,kdysi jsem něco četl v nějakém odborném časopise,ale byly to oleje LL do PD a už je to dost dlouho.Žádný nebyl vyloženě špatný.Jak píše e1,základem je usazeninám předcházet.Já používám oleje zn.Yacco,je tu jen jeden prodejce,malinká firma,nehrozí pančování,ceny přijatelné. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten Shell jsem uvedl proto, že splňuje co má mít, aby se motor vyčistil a dále se neusazoval kal. Ono v 5w40 jich moc není. A jde hlavně o olejové detergenty které nejsou u ACEA A/B ve snížené koncentraci než u ostatních.

Editováno: , autor: motosman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oleje odebrané z autorizovaného servisu a olej zřejmě 5w30. To

Jasně. Prodlouženým intervalům snad už nikdo nevěří, kdo má auto soukromě a dokud ho STK nerozdělí.

Zajímavé je, že ty kaly se navyšují, tudíž nevypouští při výměně. A největší paradox je, že u některých servis použil přípravky na vyčištění.

Editováno: , autor: motosman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Jazdím väčšinou mesto :) Vďaka za radu :kol-47:​ Možno to riešili podla akumulátorového testu ktorý vyšiel že batéria má 85% a treba ju dobiť dlhšou trasou neviem z výroby tam bol Castrol Magnatec podľa štítku v "brašne" škoda od auta.. :)

EDIT: Mám premenlivý interval a auto ma poslalo na výmenu v 18 000km "namiesto"  30 000 km bude to asi tým mestom

Editováno: , autor: juraj07
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...