Jump to content
voltys

Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)

Recommended Posts

Řeším zase po roce trochu dilema, jestli jít znovu do stejné značky oleje VALVOLINE 5W-30, nebo experimentovat a koupit třeba Elf Evolution 900 NF 5W-40.

Rovněž jsem si pročetl trochu historie a nemůžu moc najít nějaký větší rozdíl mezi 5W-30 a 5W-40. Co jsem pochopil ta 40 bude lepší ve vyšších otáčkách, což u mě platí, protože jezdím hlavně delší úseky na rakouské dálnici, mám pevný roční interval. Díky za názor.

Edited by doonio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja by som na tvojom mieste nestriedal oleje pri každej výmene. Ono totiž pri výmene, vždy ostáva nejaké percento starého oleja v motore (pár dcl), preto je lepšie dlhšie sa držať jedného konkrétneho oleja. Samozrejme oleje sa dajú miešať medzi sebou, len potom aký to má zmysel zameriavať sa na konkrétnu značku alebo typ, keď nakoniec budeš mať v motore kokteil. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj.

 

Jaky je rozdil mezi oleje Shell helix ultra a Shell helix ultra profesionall?

Mohu michat Shell helix ultra z shell hx8 , norma je stejna 502.00/505.00?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A keby som dal do 1,2tsi olej Mobil 1   5w-50 ???

Nemá síce normu VW502

Ale bol mi odporúčaný aj pre tento motor....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi by sa nič nestalo, ale nikto sa ti za to nezaručí. A vlastne prečo tam chceš dávať 50-ku?

Edited by e1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On je na vyssi teploty.

Ja mel jsem 10W60 edge sport v Cecetce i v lete bylo super a zime uz hur. Ventile jsem mel na koncovce zivota a v zime  bylo slyset ventile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja viem, že aké sú výhody 50-ky, ale prečo to dávať do 1.2 TSI? Tento motor má tak trochu problém ten olej aj zohriať na jeho normálnu prevádzkovú teplotu (90-110°C), naozaj nevidím dôvod tam dávať 50-ku. Dostať sa cez 110°C je takmer nemožné, a to som svoje auto neraz trápil aj na okruhu, alebo lietal som s ním 190+.
Základ je olej meniť včas a nie liať oleje s vysokou viskozitou, bez potrebného schválenia a vymýšľať podobné blbosti.
Alebo keď už riešiť olej, tak skôr by som sa zameral na to, že aké má vlastnosti olej v motore keď je motor studený, resp. keď olej ešte nedosiahol svoju prevádzkovú teplotu. Ďalej tu máme známe problémy s rachotom nenapnutej reťaze, takže riešil by som skôr to, aby olej bol 0W, než aby som tam úplne zbytočne lial 50-ku.

Edited by e1.
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze začátku jsem měl na nový motor 5W-30, ted, když už mám najeto přes 430.000, tak tam leju na doporučení od škodováckýho servismana 5W-40 ... a nemám nejmenší problém. Měním pravidelně po 15-17tis.km. i s filtrem.

 

0W-30 rikal, ze je zbytecna brecka pro tenhle motor, kor, kdyz uz tam po tech x km mam vule atp. tak je spis pry potreba trochu konzistentnejsi ... v tomhle mu verim a dava to logiku. Jestli tam lejete 50ky a 60ky, potes panbuh :) samozrejme je to vsechno o aktulnim stavu motoru, ktery stejne nikdy poradne nebudeme vedet, pokud auto nerozebereme do posledniho sroubku a venitlku :) ... 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

0W-30 je úplne tá istá "brečka" ako 5W-30-ka ktorú si tam dával aj ty, akurát 0W má za studena trochu nižšiu viskozitu a tým pádom lepšie maže kým motor a olej v ňom nedosiahnu svoju normálnu prevádzkovú teplotu (v prípade oleja 90-110°C).
Inak do tohto motora môžeš liať od 0W-30 po 10W-40 hocičo, stačí ak to má schválenie VW 502.00 alebo VW 504.00. Základ je ten, že treba olej meniť včas a výmenný interval prispôsobiť režimu prevádzky. Iné je totiž jazdiť dlhé trasy (ako to je tvojom prípade - viac ako 50 tisíc km ročne), a iné skákať po meste pár km so studeným motorom a za rok najazdiť to, čo ty dáš za jeden mesiac, alebo dva. Akurát toto už užívateľská príručka takto detailne nerieši a potom ľudia jazdia na jeden olej niekedy aj 30 tisíc km v tom najhoršom režime a potom sa čudujú ak je motor po 100 tisíc km vhodný na GO.

  • Upvote 3
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím,

potreboval by som informáciu aký olej sa dával priamo od výroby do Fabii II combi rok výroby 2013 1,2 TSi, 63kW.

 

S autom sa chodilo každé 2 roky na výmenu alebo 30 000 km.

 

Mohol by tam byť olej Castrol Edge Professional Longlife III; 5W-30; VW 504.00; ???

 

Ďakujem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alebo tam mohol byť aj olej od Shell, alebo hocikoho, kto v danom momente dal lepšiu cenu.
Namiesto toho, aby ste riešili, že aký olej bol v motore 6 rokov dozadu, radšej skráťte interval výmeny! Riešiť značku oleja pri 30 tisícovom intervale je totiž maximálny nezmysel. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tady https://bmwservice.livejournal.com/27699.html je podobný (stejný) test i s připojenými videi testování. Olej zahřívají hodinu na 400 °C. Nevím, školy nemám, ale řekl bych, že olej který to přežije bez vytvoření usazenin a kalů je lepší. A některé oleje 0W-20 dopadly lépe, než oleje xW-50, tak si dovolím tvrdit, že tepelná odolnost s viskozitou nesouvisí.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, e1. napsal:

Alebo tam mohol byť aj olej od Shell, alebo hocikoho, kto v danom momente dal lepšiu cenu.
Namiesto toho, aby ste riešili, že aký olej bol v motore 6 rokov dozadu, radšej skráťte interval výmeny! Riešiť značku oleja pri 30 tisícovom intervale je totiž maximálny nezmysel. 

nikdy sa nestihlo za tie dva roky odjazdit 30 tisíc. auto ma 6 rokov a par mesiacov a je tam najazdených takmer 70 tisíc. poctive kilometre, rodičia veľmi nejazdia. cez leto chorvátsko,  pocas roka pár krát diaľnica a nejaké mesto a medzimesto...

 

ide o to, ze otec stratil etiketu a papier kde mal zapísaný olej, typ olejoveho filtra, a tie vzduchove filtre... tak som chcel zistiť, ze co tam bolo, resp co tam dať. ten castrol co som sem pisal tam bol asi v minulej výmene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@McMatej dík. Sice by se dalo argumentovat, nakolik je taková teplota relevantní pro reálný provoz (a zvlášť v dobře chlazeném TSI), ale ty rozdíly i mezi oleji jednoho výrobce jsou zajímavé.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já myslím, že je to kvůli zrychlení. Akcelerované testování se používá často. Testovat v reálném čase by bylo zdlouhavé.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 5 hodinami, PS1984 napsal:

nikdy sa nestihlo za tie dva roky odjazdit 30 tisíc. auto ma 6 rokov a par mesiacov a je tam najazdených takmer 70 tisíc. poctive kilometre, rodičia veľmi nejazdia. cez leto chorvátsko,  pocas roka pár krát diaľnica a nejaké mesto a medzimesto...

 

ide o to, ze otec stratil etiketu a papier kde mal zapísaný olej, typ olejoveho filtra, a tie vzduchove filtre... tak som chcel zistiť, ze co tam bolo, resp co tam dať. ten castrol co som sem pisal tam bol asi v minulej výmene.

Stále nechápem, že prečo riešiš nejaké etikety, a čo tam bolo a tak. Jednoducho tam daj nejaký olej ktorý bude mať schválenie VW 502.00 alebo VW 504.00 ak chceš mať premenlivý interval! Či to bude Castrol alebo iná značka, je úplne jedno. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

e1. má naprostou pravdu v oleji,kup hlavně podle té udávané normy VW, no a filtry pokud nevíš, tak si zajdi  k prodejci Škodovek,ukaž mu malý technický průkaz a ten Ti prodá , nebo objedná podle VIN čísla z toho techničáku příslušný potřebný filtr/y. Budeš mít originál a ceny filtrů nejsou u Škodovky nějak přehnané a nevyplatí se kupovat někde o pár desetikorun lacinější.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mne ani nešlo o konkrétnu značku. potreboval som tie špecifikácie a znacku som si domyslel na zaklade toho, ze v na tom puzdre kde je manuál je logo castrol.

 

bol som v škodovke, doniesol som VIN a chcel som nech mi toto všetko povedia. nepovedali, lebo nechodim s autom k nim do servisu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to jsou tedy pěkní hulváti v tom servisu. To že někdy ojebou v servisech zákazníka to je celkem známo, ale že se ani nechtějí s člověkem bavit a podat mu nějaké informace, tak to se mi ještě nestalo. Ale možná si tam přišel, když měli zrovna fofr, ale i tak ?! Takový BAŤA, no ten by je dneska hnal, bohužel, jak tady na fóru neustále říkám, tak to je obraz naší doby a honby jen za ziskem, s co nejmenší námahou. Čím jsem starší, tím více mi to leze krkem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosím ťa, akú informáciu chceš? Servis vôbec nemá predstavu o tom, že aký olej sa dáva do auta v prvovýrobe, a ak si nebol s autom u nich, alebo nie je zadané do servisnej dokumentácie, že pri poslednej výmene vlastný olej značky XY, tak nemajú odkiaľ vedieť, že čo si mal do motora naliate.

Ako som už písal vyššie, kúp vhodný olej podľa užívateľskej príručky k autu (ak ho nemáš, je dostupný na stránke ŠA) a nastaveného intervalu, jedno akú značku, filter podľa VIN, alebo kódu motora a modelového roku a vymeň si to doma sám, ak ti servis nevyhovuje. Ak vyhovuje, nechaj to na nich. Vlastný olej a diely ale nemusia akceptovať. Je tu o olejoch 28 strán, neexistuje aby v tomto vlákne neboli všetky všeobecné otázky ohľadom tohto motora zodpovedané, preto naozaj nechápem, že čo tu ešte riešime.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...