Jump to content
voltys

Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)

Recommended Posts

Řeším zase po roce trochu dilema, jestli jít znovu do stejné značky oleje VALVOLINE 5W-30, nebo experimentovat a koupit třeba Elf Evolution 900 NF 5W-40.

Rovněž jsem si pročetl trochu historie a nemůžu moc najít nějaký větší rozdíl mezi 5W-30 a 5W-40. Co jsem pochopil ta 40 bude lepší ve vyšších otáčkách, což u mě platí, protože jezdím hlavně delší úseky na rakouské dálnici, mám pevný roční interval. Díky za názor.

Edited by doonio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja by som na tvojom mieste nestriedal oleje pri každej výmene. Ono totiž pri výmene, vždy ostáva nejaké percento starého oleja v motore (pár dcl), preto je lepšie dlhšie sa držať jedného konkrétneho oleja. Samozrejme oleje sa dajú miešať medzi sebou, len potom aký to má zmysel zameriavať sa na konkrétnu značku alebo typ, keď nakoniec budeš mať v motore kokteil. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj.

 

Jaky je rozdil mezi oleje Shell helix ultra a Shell helix ultra profesionall?

Mohu michat Shell helix ultra z shell hx8 , norma je stejna 502.00/505.00?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A keby som dal do 1,2tsi olej Mobil 1   5w-50 ???

Nemá síce normu VW502

Ale bol mi odporúčaný aj pre tento motor....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Asi by sa nič nestalo, ale nikto sa ti za to nezaručí. A vlastne prečo tam chceš dávať 50-ku?

Edited by e1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On je na vyssi teploty.

Ja mel jsem 10W60 edge sport v Cecetce i v lete bylo super a zime uz hur. Ventile jsem mel na koncovce zivota a v zime  bylo slyset ventile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja viem, že aké sú výhody 50-ky, ale prečo to dávať do 1.2 TSI? Tento motor má tak trochu problém ten olej aj zohriať na jeho normálnu prevádzkovú teplotu (90-110°C), naozaj nevidím dôvod tam dávať 50-ku. Dostať sa cez 110°C je takmer nemožné, a to som svoje auto neraz trápil aj na okruhu, alebo lietal som s ním 190+.
Základ je olej meniť včas a nie liať oleje s vysokou viskozitou, bez potrebného schválenia a vymýšľať podobné blbosti.
Alebo keď už riešiť olej, tak skôr by som sa zameral na to, že aké má vlastnosti olej v motore keď je motor studený, resp. keď olej ešte nedosiahol svoju prevádzkovú teplotu. Ďalej tu máme známe problémy s rachotom nenapnutej reťaze, takže riešil by som skôr to, aby olej bol 0W, než aby som tam úplne zbytočne lial 50-ku.

Edited by e1.
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze začátku jsem měl na nový motor 5W-30, ted, když už mám najeto přes 430.000, tak tam leju na doporučení od škodováckýho servismana 5W-40 ... a nemám nejmenší problém. Měním pravidelně po 15-17tis.km. i s filtrem.

 

0W-30 rikal, ze je zbytecna brecka pro tenhle motor, kor, kdyz uz tam po tech x km mam vule atp. tak je spis pry potreba trochu konzistentnejsi ... v tomhle mu verim a dava to logiku. Jestli tam lejete 50ky a 60ky, potes panbuh :) samozrejme je to vsechno o aktulnim stavu motoru, ktery stejne nikdy poradne nebudeme vedet, pokud auto nerozebereme do posledniho sroubku a venitlku :) ... 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

0W-30 je úplne tá istá "brečka" ako 5W-30-ka ktorú si tam dával aj ty, akurát 0W má za studena trochu nižšiu viskozitu a tým pádom lepšie maže kým motor a olej v ňom nedosiahnu svoju normálnu prevádzkovú teplotu (v prípade oleja 90-110°C).
Inak do tohto motora môžeš liať od 0W-30 po 10W-40 hocičo, stačí ak to má schválenie VW 502.00 alebo VW 504.00. Základ je ten, že treba olej meniť včas a výmenný interval prispôsobiť režimu prevádzky. Iné je totiž jazdiť dlhé trasy (ako to je tvojom prípade - viac ako 50 tisíc km ročne), a iné skákať po meste pár km so studeným motorom a za rok najazdiť to, čo ty dáš za jeden mesiac, alebo dva. Akurát toto už užívateľská príručka takto detailne nerieši a potom ľudia jazdia na jeden olej niekedy aj 30 tisíc km v tom najhoršom režime a potom sa čudujú ak je motor po 100 tisíc km vhodný na GO.

  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svatá pravda, nikdy není jedno auto stejné a řidič už vůbec ne :) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...