Celá ta myšlenka ochrany klimatu elektromobilama je zcela zcestná. Jednak životnost baterie je daná a po cca 8 letech bude ještě hezké a nezkorodované auto na likvidaci a to díky ceně baterie a to přitom nepomůže ani její pseudorecyklace, kdy se mění jen vadné články. Kdo by chtěl každý kvartál opravovat další vadný blok v baterii. Oproti tom klasický spalovák je v tomto věku 8 let ještě zcela funkční a tím je vlastně ekologičtější když se nemusí další vyrábět. To právě vyrobci neradi vidí a když již se auta nevyměńují po 4 letech z důvodu ekonomických a ojetin jsou miliony, tak by radši vyráběli stále další auta i když s krátkou životností.
A nynější válka agresivních Rusáků celou ochranu klimati staví na palici, tam se vyrobí rolik emisí, že se můžeme vybodnout na nějaké náročné snižování emisí zde.
Jinak FV je super , tím že jsem si jí dělal sám a i projektoval, dostal jsem se na super pořizovací náklady vzhledem k velkému výkonu a již dva a čtvrt měsíce jedu výhradně v ostrovním systému a dům spotřeboval za tu dobu 2356 Kwh. Je to skvělé v dnešních a budoucích cenách elektřiny a taky jsem chráněný před budoucíma blackouty. Taky mám připravené řešení na období prosinec- leden kdy se FV nedaří moc vyrábět a snížit náklady na elektřinu. Budu totiž na noční proud ze sítě 8 hodin nabíjet akumulátory a z nich budu fungovat zbylých 16 hodin. Tím si plním cíl maximální soběstačnosti v elektřině.