Přejít na obsah

ryzen

Uživatel
  • Počet příspěvků

    287
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 820 zobrazení profilu

Oznámení ryzen

  1. ahoj chci se zeptat dá se nějak pojistit havarijně auto na dovolenou po České republice - pouze na měsíc. Cca do měsíce hned po dovolené auto budu i prodávat. Povinné mám se vším Allianz, zvěř atd. chybí mi jen havarijní. Díky za odpověd.
  2. ryzen

    Autobatéria

    JJ díky už jsem si tady včera večer našel email a psal jsem mu a hned mi odpověděl.
  3. ryzen

    Autobatéria

    Ahoj můžu se zeptat, na začátku tohoto vlákna jste psali, že Ferda umí nastavit - pozměnit inteligentní nabíjení, aby se auto nevybíjelo. Když se podívám na Ferdův profil, tak zde nebyl 1,5 roku online. Jste s ním tedy ještě ve styku, kdybych chtěl upravit nabíjení, nebo to dělá někdo jiný ? zatím jsem přečetl jen 6 stránek tohoto vlákna. Díky za odpověd.
  4. To AGM mě také napadlo, ale někde jsem četl, že baterie nerada snáší teploty nad 55 stupnů tuším a tyto baterie se zřejmě používají do aut, kde je baterie pod sedačkou, v kufru pod autem apod. Proto do našich aut O3 apod. se doporučuje do kufru dávat EFB baterii Zde o tom píšou, že by AGM baterie neměla být v motoru. https://www.bannerbatterien.com/en/Battery-knowledge/71-Upgrading-EFB-to-AGM-start-stop-car-battery Takže to EFB baterie jistí, dnes jsem to měřil a jsou tam dvě polohy, takže tam dostanu i delší baterii 278 mm - jen se posune spodní šroub a úchyt o cca 40 mm, který uspod drží baterii. Takže bych koupil větší baterii a nechal si jí dokodovat. Jinak teď čtu články na banner stránkách a i bez kódování nové baterie se od 2 hodin do max 6 dnů elektronika v autě sama nastaví na novou baterii a všechny chyby zmizí a chová se jak k nové baterii jen ne hned. Takže u výměny stejné baterie už vím, že nic kódovat nemusím kor když auto neodpojím o přívodu energie. Baterie 18 hodin od nabíjení měla dnes ráno 12,52 V, dal jsem nové ostřikovače, prohlédl žárovky a pak se jel projet po městě asi 7 km - baterie po dojezdu 12,42 V. Tak nevím když přes noc klesla na 12,52 zda je baterie ještě v kondici. Jinak po dobití se mi zdá auto živější, ale asi je to blbost.
  5. Baterie dobita za 6,5 hodiny. Také mám lidovku za 2670 Kč. Já neumím kupovat levné věci -) Teď jsem si našel super taštičku na nabíječku a voltmetr a občas změřím voltmetrem, dobíjet už nebudu jedině, kdyby bylo minus 15 a víc. Otázka zda baterii vyměnit nebo si tuto skoro 6 let zatím nechat. Jezdím do práce 6 km a 6 km zpět.. O víkendu se auto projede a baterie se asi i dobije. Najeto mám 74000 km.
  6. Díky moc za odpověď. Uvidím v jakém je stavu stará 5,5 originál baterie EFB Exide 59 AH a když bude špatná tak vyměním svépomocí doma sám za totožnou, auto bude pořád po proudem přes nabíječku nebudu ho odpojovat. Nemám totiž jak kodovat, čím I když jsem na počítače chytrej, počítače stavím, instaluji apod. nikdy jsem se neštoural v auto softwaru a nepřipojoval ho na zásuvku a různá nastavení. Dnes jsem měřil baterii po 15 hodinách po poslední jízdě po městě - včera cca 5 km - baterie měla 12,34 V tak jsem jí dal na nabíječku. Exide nabíječka by měla nabíjet cca 10 hodin - tak uvidím ve 21 hodin zda bude již nabitá. Moc děkuji za odpověď, právě si to také myslím, že když baterii vyměním třeba i včas - starou prodám tak to auto ani nepozná, že má již novou a nebo se časem srovná to nabíjení na novou baterii, když zjistí, že má jiné vlastnosti. Včera mě však dostal jeden známý, že prý baterie z prvovýroby vydrží třeba 10 let a když tam dám novou tak za 2 roky je po ní, což si myslím, že je blbost a naopak bych rád skoro 6 let starou baterii vyměnil za zcela novou Exide 60 AH EFB
  7. Mohu se zeptat. Když mám v autě se start stop - 8/2017 - v podstatě trojková oktávie - Seat leon - 5,5 roku starou EFB baterii Exide 59 AH 640 AH a koupím téměř totožnou Exide 60 AH 640 H. Baterii vyměním bez odpojení napájení ve voze - nabíječka Exide 12/7 dokáže držet napětí v autě místo baterie i po dobu výměny. Baterie je totožná, auto nepozná novou baterii, nedošlo k odpojení napájení elektřiny. V tomto případě můžu to takto vyměnit sám, aniž bych cokoliv kódoval ? Je nutné něco v autě kódovat ? Názor od odborníků ? Jsou dva názory, že v tomto případě výměny za totožnou baterii to mohu vyměnit bez kódování doma svépomocí. Druhý názor, že chytré dobíjení si pamatuje už slabší baterii a chodá se jinak než k nové a novou baterii mi bez kódování zničí. Třetí názor, že si na to auto zvykne - přepočítá si to dle chování baterie třeba do týdne a baterie se nezničí. Díky za odpověď.
  8. Jak jsem psal s O3 jako obchodák - 360 000 km za 6 let. s O2 cca 200 000 km za 3 roky - Matador, Barum, Uniroal - každé pneu mi vydrželi v 16 tkách 45 000 - 50 000 km. Naposledy jsem měl 17 tky a také stejně, nyní už sedím v kanceláři a nejezdím. To že se 17 tky rychleji sjedou nevěřím.
  9. Mám na O2 a O3 najeto asi 450 000 km - obchoďák a na 15 tkách a pak 16 tkách. Pak jsem dostal O3 na 17 a nyní mám Leona nové pneu letní i zimní 225/45/17 a to auto jede daleko lépe. Po dálnici to lépe sedí a třeba při 180 to jede mnohem lépe než na 16 tkách. U O3 bych se k 16 tkám nikdy nevrátil. Naopak 18 tky už asi moc drncaj, ty bych si na auto také nedal.
  10. Díky za info. Nabíječku jsem už objednal. Nakonec tu Exide 12/7 - měla by být na stejné úrovni jako Ctek MXS 5.0 new, jen nabíjí 7 a. Neumí sice motorku a obnovovací režim, ale to bych stejně nepoužíval. Ctek jsem měl půjčený a tak zkusím změnu. Co se mi na nabíječce líbí, že lze použít při výměně baterie. Připne se na koncovky k baterce, napájí auto 13,8 proudem, baterku můžete odpojit a dát novou a zase zpět zapojit, auto pak vůbec nepozná, že má jinou baterii a když použiji totožnou tak bych nemusel nic kódovat a můžu si přehodit doma sám, dle videa od pana Čepka na youtube. Snad to jednou zvládnu -) Nabíječka doma tak o víkendu poprvé nabiju. Pak zase po zimě nebo při extrémních mrazech, ještěže mám zásuvku doma hned vedle auta.
  11. Jasné děkuji. Jen mě zarazilo, že v podstatě v tom kolečku na fotce je železo, do kterého je přes kabel zapojený mínusový pol od baterie skoro napřímo. Jak koukám na obrázek na baterii tak je tam fajfka OK právě v místě toho plechového bodu za baterií. Takže jen jsem to nepochopil správně a tam se dává tedy ten záporný pol od nabiječky je to až za tou krabičkou start stopu na baterii - na ten plech za baterkou - děkuji Vám.. Mám auto zaparkované pod střechou na zahradě a není problém nabíjet přímo v části motoru. Jezdím bohužel i teď v mrazech 5 km ráno a 5 km odpoledne. Občas 60 km o víkendu. Teď ještě vybírám zda koupit nabíječku CTEK MXS 5.0 new za 2000 Kč a nebo Exide 12/7 za 2671 Kč dle videí bateriecepek na youtube na ní neměl nikdy reklamaci a jde nonstop stovky hodin v kuse. Pak můžu nabíjet všem známým -))) Ctek je o 900 kč levnější, snad i při nabíjení trošku hřeje a jsou občas reklamace na to tlačítko MODE. Tak asi zkusím tu Exide 12/7. Můžu se tě zeptat jak často nabíjíš ? nechci být otrok auta, baterii mám 4,5 roku starou, krátké trasy, ale třeba 4 x ročně bych jí nabyl. A asi se hodí nabíječka i na další auta v rodině, prostě mít jí doma
  12. No právě je to nakreslené i na baterii, ale stále to nechápu - jsem asi natvrdlej. Takže to lze dát na mínusový pol, na kterým je součástí i to železo viz. foto v kroužku ? Tam jsem to nabíjel i loni. Jestli to tedy můžu dát na ten plech co je na něm ale i mínusový pol přišroubovaný tak je to super ?
  13. čau chlapi můžu mít dotaz, mám Seat Leon 1,4 TSI 92 kw - 5,5 roku starý (stejný jako O3 nebo golf) a v něm je od nova baterie Exide EFB viz. příloha. Chci si koupit nabíječku Ctek a nebo doporučovanou Exide 12/7. V některých manuálech i v návodu na tuto nabíječku se píše zapnout přímo na baterii plus a mínus Ale někde se zase píše, že plus na baterii, minus na kostřící bod mimo baterii, aby auto poznalo, že byla baterie nabitá. Jednou jsem loni nabíjel baterii Ctek a dal jsem to přímo na baterii - záporný bod za baterii viz. foto. Mohu se zeptat, jak se tedy má auto Start stop a baterie EFB dávat záporný kabel - kam ? na baterii nebo jinam, ale netuším kam, kde mám kostřící bod. Baterii bych chtěl čtvrtletně dobíjet a pak časem koupit novou. Poradíte odborníci kam zapojit záporný bod nabíječky na nabíjení baterie v autě EFB - Start stop - děkuji
  14. ryzen

    Koupe ojete OIII

    Mám dotaz jak jezdíš dlouhé trasy ???? Protože každých 300 km se ti bude vypalovat filtr pevných částic. Já měl loni půl roku 1,6 TDI - 85 kw a auto jsem prodal hlavně kvůli neustálému vypalování filtru pevných částic z důvodu málo najetých km. Za půl roku snad 10 x jsem jel zbytečně 20 km ho vypalovat, aby mi při každém popojíždění nešel větrák naplno 5 minut po vypnutí motoru. Jinak měl jsem O3 - 1,6 TDI 77 kw - 2014 - 2018 - 300 000 km, ale jezdil jsem denně 200 - 300 km. Do 240 000 km bez poruchy. Pak se mi něco rozbilo u pedálů pod nohama a tekla kapalina co mi zničila boty. Oprava ve Škodovce 4000 Kč. Ve 240 000 km totál mrtvej podvozek - šílený houpání a jízdní vlastnosti - nedalo se s tím závodit - 2 x týdně po D1 -)))) sranda. Dávali se nové tlumiče, stabilizátory atd. asi za 25 000 Kč v neznačkovém servise. Ve 270 000 km auto jsem měl 4,5 roku jsme poprvé doplňovali klimatizaci - chybělo asi 60 % náplně. Jinak auto při velkých nájezdech super, nic se tam nevysralo. V další práci jsem dostal O3 2.0 TDI a za mě tižší motor, je to vlaková loď od VW a určitě bych si dnes koupil 2.0 TDI než 1,6 TDI, který jsem si koupil jako své soukromé, ale po FL 85 kw. Motor byl hlučnější. Pokud ale jezdíš třeba jen couračky do 20 km denně, tak bych do dieselu nešel. Mám teď 1,4 TSI a super. Pokud koupíš najeto 200 000 km - ve 210 000 se mění rozvody - větší investice, pak časem odejde spojka. Divně už to vrčí, záleží jak se s tím jezdilo může ti u toho motoru odejít cokoliv - vstřiky, vodní pumpa (tu jsem teda nikdy neměnil při mých velkých nájezdech) atd. může se ti rozbít cokoliv a dát do auta i desetitisíce za opravu.
  15. V únoru 2021 jsem koupil O3 COMBI FL 2017 - stála v bazaru a byla ve sněhu pár týdnů možná měsíců na Vysočině. Když jsem auto kupoval mělo zamlžené přední světla. Pak jsem parkoval venku, ale pod střechou. Během týdne - dvou se ty zamlžené světla odpařila a za půl roku co jsem auto měl už se to nevrátilo. Dle mě to dělá prostě ta zima a sníh na světlech, jak byli světla dlouhodobě zasněžené a v ledu tak se prostě zamlžili.
×
×
  • Vytvořit nový...