2 Pawouk: Nečekej, že se to bude hned přehřívat. Stejný místo někde do kopce 2km, stejný styl jízdy, přibližně stejný teplo, kde to bere okamžitě cca 10l/100km na pětku, tak na vrcholu před čipem ukazoval palubák 88°, po chipu 92°.
Mechanismu ohřevu oleje je snad jasný. Přestup tepla kontaktem oleje s každým povrchem, se kterým se setká - válce, ojnice, vačky, ventily, olejová vana atd., u některých motorů turbo, případně chladič oleje.
Jestli chápu správně princip od výrobce, snaží se turbo udržet tlak před škrtící klapkou na 0,2MPa (normální tlak vzduchu je 0,1MPa). Předpokládám, že po čipu to bude tak na 0,24MPa. Tzn. že přes výfukovou část musí projít tak o 25% víc výfukových plynů (westgate je víc uzavřený). Samozřejmě to nedokážu říct na 100%, nemám možnost číst všechny údaje, které dostává a řídí řídící jednotka. Každej tuner si stejně chrání svoje postupy (nebo ještě "lépe" je nezná). Vycházím z principu funkce motoru. Ona se ohřeje víc i chladící kapalina, jenže to na teploměru nezjistíš, když je "programově vyhlazený".