Přejít na obsah

Gregy

Uživatel
  • Počet příspěvků

    39
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 277 zobrazení profilu

Oznámení Gregy

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

4

Popularita

  1. Při pročítání vlákna sem docela zklamaný, myslel sem si že u O3 je tohle všechno vyřešené. Problémy s nastavovačem sem měl i u své 1.6 FSi, výměna za asi 20tis kč a je klid. Takže to nemá nic společného s malým oturbeným motorem, prostě ty přímovstřikový motory ve VW neumí.
  2. Tak jen sdělím své zkušenosti. V cca 130 000 km jsem nechal preventivně vyměnit sadu rozvodů, i když se uvádí bezúdržbový řetěz. Zjistili jsme, že protažení samotného řetězu a opotřebení ostatních komponent není téměř žádné. Jediné co bylo špatné, bylo gufero na klice, které se vyměnilo taky. V cca 141 000 km mi občas začalo při studených startech chrčení, klasicky 2-5 sekund naprosto příšerného zvuku a poté krásné sametové předení. V cca 143 000 km jsem měnil olej, na který bylo najeto 13 313 km, za ten který tam byl vždy 5W-30 Shell Helix Ultra Extra VW 504 00. Chrčení neodeznělo. Začínalo to občas a časem to chrčení bylo téměř pravidelné. Samozřejmě mě to strašně štvalo a po přečtení X vláken jsem byl rozhodnutý nechat vyměnit přestavovač vačkové hřídele, který to údajně způsobuje, za cca 13-18tis kč. Nakonec jsem si v cca 151 000 km řekl, že zkusím vyměnit olej za jiný, který bude mít vyšší "letní" číslo, tedy horší čerpatelnost za studena a když je teda hustší, tak by nemusel vytékat z těch částí, které po startu rachotí do té doby, než se tam natlakuje olej. Vyměnil jsem olej za Shell Helix HX7 10W-40, který ovšem nesplňuje normu dle servisní knížky VW 504 000, 503 00 a 503 01, ale má použití pro benzínové motory (atmosféry i přeplňované). Asi 3 dny po výměně jsem stejně občas zarachotil a pak se stal zázrak. Dalších cca 1000 km naprosto krásné starty a úsměv na tváři. Neberte to jako návod, ani jako hlavní řešení tohoto problému, byl to jen můj pokus v zoufalství, který se povedl . Uvidíme, jak to bude dál a pokud se to vrátí, tak auto půjde z baráku.
  3. Měl jsem něco podobného. Auto začalo škubat, neudrželo otáčky, zdechalo při každém zastavení, rozsvítila se kontrolka ASR a nakonec to zdechlo úplně (to celé během cesty z práce a začalo to z ničeho nic). Díky havarijnímu pojištění mě odvezli do škodovky a byla to zanesená škrtící klapka. Prý běžná věc a oprava za 900kč . A měl jsem najeto skoro jako ty, 133tis.
  4. Tak přední tlumiče vyměněny . Jízda je teď úplně o něčem jiném. Největší problém byl, že se nám utrhly šrouby na levém kulovém čepu. Jinak výměna více méně bez problému. Samotné tlumiče byly po smrti (nájezd cca 130t km), do poloviny stlačení úplně mrtvé (bez odporu). Překvapilo nás, že horní uložení bylo prakticky bez opotřebění, ale vyměnil jsem za nové. Dorazy byly mírně popraskané, v příčném směru hodně měkké, ale ve směru stlačení tlumiče kladly stejný odpor, jako nové. Výměna nakonec zahrnovala: tlumiče (Bilstein průměr 50 mm), komplet horní uložení s axiálním ložiskem, dorazy a nové šrouby. Žádnou další fotku z výměny nemám, tak aspoň tohle, ať příspěvek není tak suchý
  5. Ještě sem přidám pár fotek rozvodů, co jsem našel jinde.
  6. Tak to je pěkný . A v kolika km si je měnil? Já mám teď nějákých 129 900km.
  7. Tak to máš pěknou cenu . Jinak, trochu mi chrastí řetízek, tak jsem preventivně objednal rozvodovou sadu. Příští týden jí nechám měnit, jsem zvědavej, o kolik bude protažený řetěz.
  8. Super, kde sis to nechával dělat (v autokelly, ve škodovce nebo jinde)? Na kolik vyšel ten vlnovec? Díky
  9. Super díky . A ještě podle čeho vybrat dorazy? Jsou na výběr 70 a 55 mm, tak jsem zase ztracen. Budu teda měnit: přední tlumiče, dorazy, manžety a horní uložení. Mám vyměnit ještě něco k tomu, když už to bude dole (třeba preventivně)?
  10. Chlapi, jestli reaguje na mě, tak já měl namysli tlumiče, né brzdy. Je průměr 50 mm a 55 mm, tak chci vědět který koupit. Výměnu chci ještě než nasadím letňáky. Díky
  11. Zdravím, byl by někdo ochotný mi podle VIN zjistit průměr předních tlumičů (pošlu do zprávy)? Popřípadě jestli někdo neví jaký průměr pro O2 - 1.6 FSi 85kw (BLF), 2008, kombík.
  12. Vlnovec koupíš v autokelly, je jich tam mraky za ceny okolo 500kč (univerzální díly / výfukový systém / pružné díly výfuku). Pak to dáš někomu, ať starý uřízne a navaří nový. Rozměry pro 1.6 FSi viz obrázek. Ale ruku do ohně bych za to nedal. Kdyžtak napiš jak si to vyřešil, taky mi praskl.
  13. Čau, mám taky 1.6 FSi a leju "Shell helix ultra extra 5w-30". Dřív podle servisky dávali "Shell helix ultra extra 5w-40". Takže si asi vyber mezi těmihle . Jo a vleze se tam 3,2L.
  14. Gregy

    Střešní box

    Díky za odpovědi. Asi zkusím nějákou půjčovnu na odzkoušení. Mám O2 1.6FSi 85kw a bojím se, že to bude žrát jako kráva s boxem na dálnici. Protože kufr nám už je při zahraničních výpravách prostě malej. A vyskládat vždycky polovinu kufru, když si chceme něco po cestě uvařit mě štve.
  15. Gregy

    Střešní box

    Zdravím, jak to vypadá se spotřebou, když máš na střeše tak obří box? Taky o nějákém uvažuji
×
×
  • Vytvořit nový...