Přejít na obsah

Galaxy64

Uživatel
  • Počet příspěvků

    550
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    1

Návštěvy profilu

4 708 zobrazení profilu

Oznámení Galaxy64

  1. Nemám to ještě promyšlené, šlo jen o prvni nápad. Tranzistor nemám doma ani jeden, nanoArduina mám v šupliku tři.:-) stepdowny taky. Samozřejmě bych to napájel z akumulátoru auta. Arduino by mohlo měřit napětí baterie, snímat zapnutí zapalování, poslat +3,3V, odpojit se po nějakém čase, taky při poklesu napětí trvajícím nějakou dobu atd. atd. Myslím, že to bude chytřejší, než ten "smartbox". Pro mě bez nákladů.
  2. Tak jsem trochu pokročil, pokud by to někoho zajímalo. Pinout žádné autokamery jsem nenašel, tak jsem se vydal cestou vlastního měření. Takže ta krabička (smartbox) funguje tak, že normálně napájí kameru 5V přes standartní mini USB, po dobu max. 24 hod. (Nevím proč ne třeba celý týden, když má ochranu proti vybití autobaterie). To jsou věci, které jsem samozřejmě věděl. Ale co mi nikdo nedokázal říct, jak se to chová při vypnutém zapalování, aby to přešlo do "hlídacího modu". Pro to smartbox používá méně časté 10 pin mini USB. Při vypnutém zapalování smartbox na volný pin pošle 3,3V, kamera přejde do hlídacího režimu. Po zapnutí zapalování 3,3V zmizí a kamera začne normálně nahrávat. Zbývající volné piny odhaduji, jsou použity pro připojení zadní kamery. Tu zatím nemám, tak nevím přesně. Takže myslím to zbastlím na nějakém malinkém arduinu za pár kaček. Pokud někdo nemá lepší nápad. Dopl.: Zkoušel jsem to na kameře MiVue818, takže nevím jestli to na ostatních je stejné
  3. Tak já jsem přesvědčen, že po USB protokolu to komunikovat nebude. Zase nemyslím, že by tam byl USB řadič. Spíše to bude nějaký proprietární a nenormalizovaný bastl. Má to totiž desetipinový! mini USB konektor. Takový se používal (používá?) třeba u digitálů Canon, kde se užívá pro analog. výstup audia a videa z foťáku a současně umí i USB komunikaci s PC. Předpokládám, že na nějaký ten pin, se přivede z toho "smartboxu" signál 5V a kamera pozná jestli má nahrávat, nebo hlídat. Tyhle "desetipiny", údajně mají jen kamery, které podporují surveillance mode. Kdybych nechtěl ten hlídací mod, tak mi samozřejmě stačí obyčejný pětipinový mini USB kabel a ten stepdown, co postuje McMatej výše. Pinout žádné kamery ale nemůžu nikde vygooglit. obrázek mini USB 5pin vs 10pin
  4. shrek_85: Učíš orla létat :-). Potřebuju to vědět protože se mi příčí dát osm stovek za nějakou krabičku, https://www.czc.cz/mio-smartbox-iii-pro-kamery-do-auta/315125/produkt?gclid=EAIaIQobChMIqOqD67i6_AIVT4xoCR3HngEVEAQYAyABEgJmoPD_BwE která je ve své podstatě asi elektronicky velmi jednoduchá. Navíc tenhle krám potřebuju třikrát, střídám tři auta. Taky jsem elektronik a baví mě to.
  5. Jojo, to chápu. Ale já potřebuju vědět, jak funguje ten "třídrátový bazmek".
  6. Máte někdo tušení, jak vlastně u autokamer funguje ten smart box, hardwire kit? Napojuje se to na GND, ACC a BAT+. Že to umí konverzi 12V/5V a ochranu před vybitím baterie chápu. Ale jak po tom USB napájecím konektoru pošle informaci, že je vypnuté zapalování a že kamera má přejít do "modu hlídání", to jsem pořád nezjistil. Je v té kameře na USB nějaký pin pro detekci, nebo jak to funguje?
  7. No to mě taky. Pokud by tedy správně diagnostikovali závadu (což pochybuju), jestli by to udělali jako já, nebo ví kde je ten "kladný spoj" a dokázali by to opravit, nebo dokonce měnili celý ten svazek. To by ovšem byla práce pro dva mechaniky na dva dny :-). Osobně mám s autorizáky ty opravdu nejhorší zkušenosti tedy ještě z doby, kdy byla moje auta v záruce, potom mě tam už nikdy neviděli. A to si dovoluji říct, že jsem velmi chápající a tolerantní zákazník. A v některých servisech měl i kamarády. Vždy jsem o problému věděl "tak nějak víc", než celej ten servis. Opravil jsem to po svém, ale pohrál jsem si s tím, takže za mě spokojenost.
  8. Tak opraveno, závada nejspíš přechoďák v kabelovém svazku kladný spoj J317, 30a. Protože nevím, kde bych v tom svazku ten spoj hledal, natáhl jsem takřka profesionálně náhradní drát z pojistky 9, na jednotku J367, T2/d2. Auto už nehlásí žádné kraviny, kessy funguje, napětí jsou ok.
  9. Klucííí. Protoze jsem dneska mel trochu vic času, tak jsem jeste laboroval v garazi a zjistil jsem asi zasadni vec. Koecne jsem pochopil, jak asi ta J367 funguje. Minus z baterky je na ni pripojenej, to je jasny. Žlutozelenej je LIN datovy drat a vede do GW v BCM. Ale co jsem pochopil až dneska, ten zbyvajici červenočernej je ten, na kterem ta J367 vlastně měří to napětí. No a pravě na tom dratu mam na multimetru cca o 3-4V menší napětí. Takže jednotka vlastně autu dává správné hodnoty, ale má špatné informace na vstupu. Jak píše wirer výše, je to napájené z pojistky pozice 9, na této pojistce je napětí správné, takže někde ve vedení musí být přechoďák. Doufám, že uvažuju správně a teď teda budu hledat (teda nevím jak a kde).
  10. Tak nejaky update. Vymenil jsem minus kabel s J367, pujceny z Rapida, stejne číslo dílu. Stale stejna situace, takze tím to není. VCDS nize, to co ukazuje na terminalu 30, je shodne s tim, co měřím multimetrem na baterce. Vypadá to, jako by neco tomu autu "nalhávalo", že tam je cca o 4V nižší napětí. S tím jak stoupne napětí po nastartování, stoupá i reportované napětí do gw, ale stále o ty asi 4V nižší. Stejně tak i klesá po vypnutí motoru. No jsem z toho jelen. Pravda, ještě jsem nekontroloval vedení z J367, jestli jsem správně pochopil @wirer, tak by oba dráty mely vést na prostřední konektor BCM. No ale moc naděje tomu nedávám. Ještě na to někdy kouknu, pak už fakt nevím. Pokud je J367 odpojená, auto nic nehlásí na displeji, Kessy funguje a bonusem je nefunkčni s/s. Stejne mě to ale vadí, že na to nemužu přijít. Pokud by měl někdo nějaký nápad budu šířit jeho slávu :-).
  11. @Wirer diky za obrazky. Dam vedet, jak jsem postoupil. Jinak jsi me donutil jit jeste do garaze a podivat se na tu pojistku, je ok.
  12. Dneska trochu casu, tak jsem badal dal. Zapojeny datovy konektor na minus bat. Vypnuty motor, multimetr na baterce 12,6V VCDS rika 9,3V. Displej hlasi slaba bat. Nastartovany motor, multimetr 14,8V, VCDS 11,2 a pomalu stoupa az ke 12V. Po peti minutach vypnuty motor a VCDS rychle klesa nekam k 9,5V a hned samozrejme hlaska. Jeste bych chtel zkontrolovat datove vedeni mezi jednotkami. Koukal jsem do schemat a z te jednotky od baterie vedou dva datove draty do GW. U meho rocniku je pry GW soucasti BCM. Muzete mi prosim nekdo toto potvrdit? A kde tu BCM potom najit v aute? Pokud vedeni bude ok, vymenim ten minus kabel s jednotkou, pak uz nevim :-(.
  13. Zkontroloval jsem tak nejak vedeni, kam se da dostat a dohlednout. Baterka nakodovana podruhe a spravne. Ale. Odpojil jsem ten datovej kablik od - polu baterky. Auto ted jde odemknout pres kessy i druhej den a auto nepinda, ze "nabijte jizdou". Z toho nejak usuzuji, ze je pojebana ta RJ, co je na baterce a dava nejaky nesmyslny data, ze je baterka slaba. To ma pak za nasledek uspani funkce kessy a hlasku na displeji. Co mam odpojenej ten kablik, tak je vse ok, krome hlasky v GW a nefunkcniho start/stopu. Ten s/s stejne nefungoval, mel jsem ho vypnutej "napetovou metodou", ale to jsem ted pro jistotu vratil zpatky na tech 7,6V. Nejlip, kdybych si mohl ten minus kabel s tou RJ nekde pujcit na vyzkouseni. Trochu jsem se taky informoval v autorizaku. Vybec nechapali, co jsem jim rikal o svych dosavadnich pozorovanich. A prej, ze nejdriv ze vseho musim koupit baterku od nich (pry oficialni postup skodovky) a pak se uvidi. No tvl., musim si s tim poradit nejak sam.
  14. Hledal jsem, nenasel, tak se tady zeptam, nez to dam do servisu. Po sesti letech a 45kkm, se mi zacalo zobrazovat na displeji Akumulator 12V slaby, dobijte jizdou a podobne hlasky i na infotainmentu. Auto startovalo i v mrazu normalne, ale po peti minutach po odstaveni i po delsi jizde neslo otevrit pres Kessy, jenom dalkou na klici. Toto vse se deje naprosto opakovatelne. Ok, baterka to ma po tech letech za sebou. Koupil jsem novou Exide 60Ah AGM. Vymenil, nakodoval novou baterku, no a problem trva stale. Dobiji to spravne, alespon dle meho mereni. I kdyz to nefunguje, je na baterce minimalne 12,6V. Presto auto hlasi slabou baterii po par minutach odstaveni a Kessy nefunguje odemknuti. Zamknout hned po jizde jde vzdy. Diagnostika hlasi chyby v mnoha jednotkach ohledne powermanagementu, vše vymazano, bez uspechu. Prvni ale naskoci v GW chyba P30DE00. Pro jistotu jsem nechal auto dva dny s odpojenou baterkou, bez vysledku. Pohledove jsem zkontroloval pripojeni konektoru na monitorovani baterie. Nevite nekdo prosim co zkontrolovat, zmerit, vymenit? Po zkusenostech se servisy skoda, se mi tam opravdu nechce, ale zrejme me to nemine. Dik za kazdou reakci.
×
×
  • Vytvořit nový...