Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Taky by mě to zajímalo. Měl jsem 1,6 55kW a po pínutí jsem tam narval skoro 50l. Teď jen 40-42l, a to jsem zkusil zmáčnout ten čudl v hrdle na odvzdušnění. Nafta prý pění, ale nechce se mi věřit, že ten zbytek je vzduch...

Editováno: , autor: olisoft
Vloženo

při pípnutí by tam měla být ještě rezerva, u Okty I je to nějakých 7 litrů, takže si myslím, že je to na víc než na 60 km. Když jsem se vracel z dovolené, tak jsem měl na palubním pc 0 už asi 30 km (pípne mi to vždy u 100km) a u čerpací stanice jsem pak natankoval 53 L.

Vloženo
při pípnutí by tam měla být ještě rezerva, u Okty I je to nějakých 7 litrů, takže si myslím, že je to na víc než na 60 km. Když jsem se vracel z dovolené, tak jsem měl na palubním pc 0 už asi 30 km (pípne mi to vždy u 100km) a u čerpací stanice jsem pak natankoval 53 L.

Taky bych řekl, že je tam okolo 7 litrů.To pípnutí je upozornění na nutnost co nejdříve natankovat protože palivové čerpadlo je již málo ponořené a mohlo by např. v zatáčce vlivem odstředivé síly nasát vzduch, čož je konec-je to oprava pro servis.Na cestě nedokážeš odvzdušnit palivovou soustavu.Nádrže v OI/OII jsou ploché a minimálně v nich musí zůstat 4,5-5 l.

Vloženo (editace)

Taky bych řekl, že je tam okolo 7 litrů.To pípnutí je upozornění na nutnost co nejdříve natankovat protože palivové čerpadlo je již málo ponořené a mohlo by např. v zatáčce vlivem odstředivé síly nasát vzduch, čož je konec-je to oprava pro servis.Na cestě nedokážeš odvzdušnit palivovou soustavu.Nádrže v OI/OII jsou ploché a minimálně v nich musí zůstat 4,5-5 l.

To všechno beru, ale když sečtu 40l při tankování od pípnutí a dejme tomu těch 7l, tak ještě do 55l dost zbývá. A to vždy počkám, až nafta dopění...

Editováno: , autor: tomci
Vloženo

teď jsem si dovolil převzít článek s petrol.cz, tak snad se na mě nebudou zlobit: ,e to sice obráceně, do nádrže víc, než je oněch udávaných 55 l,ale alespoň tam popsali velikosti nádrží.

Problémy s tankováním u škodovek

Slyšel jsem o problémech s tankováním pohonných látek u aut značky Škoda. Co je na tom pravdy?

Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví (ÚTNMSZ) zaznamenal v loňském roce stoupající počet stížností uživatelů vozidel Škoda na správnost výdeje pohonných produktů čerpacích stanic. Stěžovatelé uvádějí, že do palivové nádrže vozidla načerpali větší objem pohonných hmot (podle údaje výdejního stojanu), než objem palivové nádrže podle technické dokumentace vozidla umožňuje. Předmětné stížnosti byl ÚTNMSZ nucen řešit ve spolupráci s Českým metrologickým institutem (ČMI) formou státního metrologického dozoru u zmíněných čerpacích stanic, což vyžadovalo vynakládání nezanedbatelných finančních prostředků ze státního rozpočtu. Výsledky zmíněného dozoru ukazují, že metrologické zabezpečení výdejních stojanů je na požadované úrovni a zásadní problém zřejmě spočívá v neinformovanosti uživatelů vozidel Škoda o skutečně využitelném objemu palivových nádrží a zejména pak o správném způsobu tankování.

Podle vyjádření automobilky Škoda Auto je objem palivových nádrží u vozidel Škoda následující:

Typ vozidla: Objem nádrže (l), objem včetně bezp. prostoru (l), rezerva paliva pro dojetí (l)

Fabia: 45, 58, 7

Octavia 1U: 55, 71, 7

Octavia 1U 4x4: 63, 74, 8

Superb: 62, 75, 8

Octavia 1Z: 55, 67, 7

Octavia 1Z 4x4: 60, 72,5, 7

Roomster: 55, 71, 7

Při tankování paliva musí být jednoznačně dodržen postup uvedený v Návodu k obsluze vozidla, při jehož dodržení nepřekročí množství dotankovaného paliva jmenovitý objem nádrže, který je uveden v dokladech k vozidlu. V případě nesprávného tankování a nedodržení postupu čerpání paliva dle Návodu k obsluze a zaplnění bezpečnostního objemu nádrže (odvzdušňovacích komor a nalévacího hrdla) palivem odmítne firma Škoda jakoukoli odpovědnost za škodu dle zákona 59/1998 Sb.

Pavel Vokál (Škoda Auto) a Emil Grajciar (ÚTNMSZ)

Vloženo (editace)

Pokud palubák pípne, tak podle manuálu by mělo být v nádrži cca 8l. Ale těch posledních 8l ubývá dle ukazatele dost rychle, protože když mi ručička padla úplně na nulu a stejně jsem s tím chvíli jezdil, tak stejně v nádrži byly ještě cca 4l nafty - dotankoval jsem cca necelých 60l. Jedině zkusit dojet až na doraz - jenomže komu by se potom chtělo zalévat palivové čerpadlo atd atd. že :D

Editováno: , autor: lukash
Vloženo

no jo, jenze problem je v tom ze PC podle me pocita dojezd podle stylu jizdy, me uz se stalo ze jsem mel dojezd 40km, trochu jsem odlehcil nohu na plynu a za chvili tam skocilo dojezd 50km, takze asi fakt zalezi na tom jak se jede. A druha vec, rucicka na budiku neukazuje linearne, mam pocit ze v kazdym aute to je kapku jiny, nekomu po natankovani plne nadrze dlouho dlouho drzi na 1/1 a pak prudce sklesa, skoro skoci niz, me leze dolu docela pomalu a naopak se dlouho drzi nekde u 1/4 aby pak supem sletela dolu, nevim nakolik je to vlastnost toho meraku ale po case se clovek nauci s tim zit a nauci se kolik do toho asi naleje pri dojezdu 0km. Tolik moje zkusenost.

Vloženo

...Typ vozidla: Objem nádrže (l), objem včetně bezp. prostoru (l), rezerva paliva pro dojetí (l)

Fabia: 45, 58, 7

Octavia 1U: 55, 71, 7

Octavia 1U 4x4: 63, 74, 8

Superb: 62, 75, 8

Octavia 1Z: 55, 67, 7

Octavia 1Z 4x4: 60, 72,5, 7

Roomster: 55, 71, 7

... Podle toho bych tam měl narvat víc, ale je to obráceně. Ukazatel na začátku červeného pole a doplna natankuji max. 42l. Tak mám asi něco špatně. Asi se na to vybodnu a "naučím se s tím žít"...

Vloženo (editace)

Mě pípne palivo a napíše dojezd cca 80-100 Km. Jezdim tak nějak pořád stejně tak se to moc nemění. Pokud by tam zbývalo cca 7-8 litrů, tak mě to k dieselu moc neštimuje. Ale na to že mám v nádrži ještě dost radši moc nespolíhám a tankuju zavčasu . :)

Editováno: , autor: beeson
Vloženo (editace)

jezdím až na doraz a tankuju většinou +- 55 l jednou se mi povedlo i 57 l , nikdy jsem nezaznamenal žádný problém kvůli tomu že taknkuju co to de, a že jezdím do prázdna TDI r.v. 97

při pínutí +- 70km

Editováno: , autor: -Martin-
Vloženo

Ono ten palubák ukazuje dojezd podle aktuálný prúmerný spotřeby.Takže není čemu se divit,že když to pípne na 70-ti tak najedu kolem 110km--múj případ.

Vloženo
jezdím až na doraz a tankuju většinou +- 55 l jednou se mi povedlo i 57 l , nikdy jsem nezaznamenal žádný problém kvůli tomu že taknkuju co to de, a že jezdím do prázdna TDI r.v. 97

při pínutí +- 70km

Martine na doraz bys opravdu nikdy jezdit neměl,když TDI nasaje vzduch není to jednoduchá oprava.Odvzdušnění palivové soustavy je vždy problém, sám si to neuděláš a servisu tě proklejou.

  • o 1 rok později...
Vloženo
psal mi palubní PC dojezd 0km a najel jsem ještě 65km

Tak takto to porběhlo u mě .... trošku jsem s autem popojezdil už a najednou to stoupalo na 50, 60 a ustálilo se to na 70 km... říkám si že to není možný že jedu asi na výpary už :feve: ... pak ale zastavím, houpnu do obchodu a nastartuju a neběhne až 180 km, po pár metrech se to uklidnilo opět na cca 80 km dojezd...fakt nevím c os tím... hlavně je divný, že ta moja 4x4 žere opravdu nějak málo no :feve: , teda to je samozřejmě super, ale rád bych to seřídil nějak....

Vloženo (editace)

Takže jsem si taky zkusil jak je to s tím dojezdem... 0km a najel jsem cca 60km, pak cuk a zůstal jsem před křižovatkou :D následovalo odtlačení cca 250m k půmpě ;) nadávky do debilů, že jsem se na to nevy..., atd.

Editováno: , autor: lukash
Vloženo
Martine na doraz bys opravdu nikdy jezdit neměl,když TDI nasaje vzduch není to jednoduchá oprava.Odvzdušnění palivové soustavy je vždy problém, sám si to neuděláš a servisu tě proklejou.

A platí to i pro benzíny nebo jen pro nafťáky? Já totiž pravidelně jezdím na doraz. Tzn. že mě to pípne, ja vím, že tam mám asi 7 litrů, což mám vyzkoušené a najedu cca. ještě 100km s lehkou nohou na plynu a ekonomickou jízdou. Je tu ale nebezpečí i pro benzíny s tím nasátím vzduchu?? Díky

Vloženo

no a kolik jsi pak natankoval paliva kdyz jsi opravdu vyjel nádrž :-D mě svítí nula, pak 90km apod....snad mě to nechcípne, jedno je jistý,že to auto jezdí pod 6 litrů asi :o;):t ... jezdím předpisově ....

Vloženo
Neviděl bych to kriticky, jak jsem psal - dojel jsem na doraz, nasálo to vzduch a chcíplo. U pumpy to déle točilo, ale žádné jiné obstrukce s tím nebyly.

protoze mame PD rotacka by to neroschodila,dojezd se da postelovat vagem mam to od vasi a funguje to

Vloženo
Takže jsem si taky zkusil jak je to s tím dojezdem... 0km a najel jsem cca 60km, pak cuk a zůstal jsem před křižovatkou :D následovalo odtlačení cca 250m k půmpě ;) nadávky do debilů, že jsem se na to nevy..., atd.

ty woe akce "Z" :smich: .... rozhodl jsem se s přítuli, že ji natankuju do jejího služebního obyč. naftu a ona mě natankuje na CCSku SHELL-W POWER DIESEL nebo jak se to jmenuje...samozřejmě už jsem včera jezdil s rizikem že to kdykoliv může zdechnout jelikoš ukazatel dojezdu byl 0 - 70 km!!!!! tak jedem natankovat a najednou zdech...... :aggressive: ... samozřejmě nejblíže asi 100 m náhodou byla aspoň AGIPka, takže na W - POWER se nedostalo a málem nebylo nic :smich: ..a tlačit 4x4 ? to moc legrace není lol

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...