Přejít na obsah

samozatmavovací vnitřní zrcátko


Tom_F

Doporučené příspěvky

Za poměrně malý peníz se mi podařilo koupit vnitřní samozatmavovací zrcátko z OII a tím bych chtěl otevřít nějakou ucelenou a konkrétní diskuzi o možné montáži do F1 bez nutnosti měnit přední sklo nebo ho pracně upravovat, hlavně co se týče držáku na skle. Postupně bych zde chtě sbírat info a v případě dokončení celého procesu by se z diskuse mohl stát možná užitečný návod

Postupně bych chtě zde fotky a hlavně nápady jak vše překopat aby maximum práce bylo provedeno na stole a až konečná výměna provedena s nejmenším zásahem a pracností.

zatím bych se zeptal kdo z vás již nad tím uvažovalo a má nějaký rozumný nápad jak to vše spáchat.

Uvažuji použít pouze samozatmavovací zrcátko bez dešťového a světelného senzoru, kde na dešťák mnoho lidí nadává a světelný senzor na automatické rozsvěcení světel je při povinnosti svítit celý den dneska již pasé.

Moje představa je napasovat z původního zrcátka z fábie pouze část nohy s protikusem k origo držáku na skle a tento kus spasovat se zrcátkem z OII.

Bude to možná trochu laborování, ale výsledek se třeba dostaví.

Co vy na to jako zkušení??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem uz pred casem zacal. Castecne inspirovan fotkami od Profora, castecne od MartinaRS. Protoze ale nemam vyhrivanou garaz, tak nepospicham a delam to jen tak lazo-plazo.

Zatim mam koupene kremove zpetne zrcatko s kulatym destovym senzorem (udajne ze Supa). Nez vymyslet najaky sileny drzak na sklo, tak budu muset predelat nozicku z puvodniho zrcatka. No a protoze ale potrebuju obcas jezdit, tak jsem si splasil jeste jedno...

Co jsem zatim udelal: oddelil nozicku od telesa zrcatka, rozebral elektronicke zrcatko na prvocinitele (opruz), vyzkousel funkcnost stmivace a nastrikal obal zrcatko v "modernim" bilo-cernem provedeni (jako na novych O2).

No a dale jsem rozvrtal nozicku puvodniho mechanickeho zrcatka tak, aby jejim vnitrkem sly protahnout ovladaci draty (u me jich je celkem 6, ale pro funkcnost staci 3, resp. 4). Zapojeni jednotlivych pinu puvodniho konektoru jsem nasel tady na foru. O vikendu budu vzniklou technologickou diru tmelit, tak doufam ze se to povede. Jako privodni kabel jsem nasel v praci peknej cernej UTP kabel, jen ho tam nezapomenout :)

Pripadne muzu poskytnou nejake fotecky, ale zatim neni vlastne co, krome zrcatka na prvocinitele a ementalovite nozicky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no super, za fotky bych byl moc rád. trochu se bojím prohodit ty nožičky a to z důvodu že by pak ten kloub nemusel sedět (těsnit) tak dobře jako na původním zrcátku a mohlo by docházet k povolování, právě v tom kloubu.s rozděláním nevím jak na to. jestli je to vlastně nutné. takže možnost buď jak jsem myslel já a nebo co jsi popisoval a to je tedy výměna nožiček mezi sebou s úpravou pro vedení kabelů

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

změna: zrcátko se mi podařilo rozlousknout. Je fakt, že je to síla drobným oděrkům se člověk asi neubrání ale začistit nebude problém a nic nebude vidět. Do samotného zrcadla vedou dva dráty. Asi napájení po vyhodnocení světla zepředu a zezadu. kabely jsou na konektorech zakže úpravy pro vlastní kabeláž nebudou žádný problém.nožička s kloubem se nechá snadno demontovat. žádné páčení a vyvracení z kloubu nebude problém.

Otázkou je zda-li je zrcátko z FI konstruované stejně a rozborka bude na podobném principu. Pak by bylo pouze záhadou jak provrtat nožičku aby se nechaly protáhnout kabely.

Bohužel náhradní zrcátko z FI nemám a autem jezdím denně takže pokračování bude až seženu zrcátko z fabie.

Co se týče případného nástřiku plastů zrcátka z OII nevidím v tom problém. nechají se natolik rozdělit a rozebrat jen pomocí šroubků že stříknutí do barvy půjde snadno

Fotky doplním postupně včetně detailů

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No noha mojho spetného stmievacieho mala 12mm priemer.

Zobral som vykĺbenú nohu origo zrkadla a odrezal som ten kĺb aj s nožičkou (teda až za nožičkou tam kde sa to už rozširuje) tak aby som mohol navrtať ten 12mm otvor. Potom som to teda do stredu navrtal ale len taky asi centi, 5kou som navrtal otvor na kabliky (prebytočné som strihol a nechal v tej nohe) a kabliky som pretiahol cez ten 5mm otvor, založil klb s nožkou do otvoru, predtym kvapol sekunďaku a počkal až vytvrdne.

Na kablik som navrtal na kraji držiaku dalši otvor aby som kable potiahol smerom hore v zmršťovacej bužirke.

Žial ako som pisal, nefotil som to :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jaký průměr má kloub origo zrcátka z FI ?

pokud by byl stejný jako u OII a systém kloubu o fabiackeho zrcatka byl stejný. tak by se jednalo o prohození nožiček a úpravu provrtánm nožičky z FI.

bohužel jsem u zrcátka z OII narazil na problém s "klecí" na kloub, který je stáhnutý po obvodu sponkou z nějakého jakoby křemičitého materiálu. Nevím co to je a obávám se, že pokud to stáhnu už to na ten kloub nedokážu bez nějakých spec. kleští nasadit.

Nerozebíral to někdo z vás??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak posilam fotky.

Rozebrane zrcatko ze supa. Prumer kloubu stejny jako o F. Jistici krouzek jde normalne sroubovak sundat. Je to nejake pruzny kov, lakovany matnou barvou, tak ze to vypada ze je to nejekej specialni material....

post-19123-1233216127_thumb.jpg

Nozicka z Fabie pred upravou.

post-19123-1233216134_thumb.jpg

Nozicka po provrtani vrtackou, tak aby se dal protahnout kablik

post-19123-1233216151_thumb.jpg

Protazeny kablik, nakonec asi bude jiny

post-19123-1233216142_thumb.jpgpost-19123-1233216146_thumb.jpg

Nozicka na skle (zkouska, jestli ten kablik necemu nevadi). Je tam videt "technologicka dira", prijde zatmelit. Do zatacky vrtat neumim :)

post-19123-1233216156_thumb.jpgpost-19123-1233216162_thumb.jpg

Porovnani nozicek Sup vs. Fabia

post-19123-1233216172_thumb.jpg

Nalakovany kryt zrcatka.

post-19123-1233216168_thumb.jpg

Editováno: , autor: mpavlik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak je udelany samo zrctako u O2. Videl jsem ho jenom na skle :). Ale mas pravdu, prisel mi ten uchyt trosku jiny.... ale princip bude asi stejny - kloubek.

Rozebiral jsem zrcatko z Feldy, Fabie, Superba, vsude to bylo stejny. Kloubek nacvaknutej do futra a futro stazeny takovym krouzkem z kovu. Sundani toho krouzku je v pohode, staji vydloubnout sroubovake. Horsi je to zpatky, to je trosku opruz, ale da se to...

Posli fotku toho kloubu z O2 zrcatka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže sundání té kovové sponky půjde bez problémů? je to vlastně kov? abych to tam potom zase dokázal vrátit

a stále nemám jistotu jestli josu klouby stejné. takže čekám až přijde náhradní zrcátko z FI a pak se pokusím to prohodit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zatím mám připravený kabel na protažení. pro odpojení zrcátka, tak aby se to vešlo pod stropnici vyřešil jsem co možná nejmenší pohodlně rozpojitelný konektor, který bude schovaný pod stropnicí. pro ohebnost jsem hledal co nejtenčí kabel alespoň srovnatelný s originálem, podařilo se mi sehnat silikonový kabel a je o cca 2mm menší. zatím foto z mobilu

post-17099-1233566945_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...