Přejít na obsah

ŠKODA 105, 120, 125, 130 a 136 (typ 742 a 746)

Škoda 742 byla rodina sedanů s motorem vzadu vyrobených společností AZNP Mladá Boleslav v letech 1976 až 1990. Prvními vyrobenými modely byly Škoda 105 S, Škoda 105 L a Škoda 120 L. Škoda 105 S a L byly chudé verze Škoda 120 L.

 

Vozy Škoda 135 a 136 sice formálně tvoří novou řadu 746, ale z logiky věci jsou zahrnuty pod řadu 742.

Fora

  1. 165
    příspěvků
  2. 13
    příspěvků
  3. 6
    příspěvků
    • Syny
  4. 16
    příspěvků
    • Žádné příspěvky
    • Žádné příspěvky
    • Žádné příspěvky
  5. 53
    příspěvků
  6. 81
    příspěvků
    • Žádné příspěvky
  7. 3
    příspěvky
  8. 36
    příspěvků
  9. 45
    příspěvků
    • Žádné příspěvky
  10. 46
    příspěvků
  11. Ostatní

    Co se jinam nehodí a týká se ŠKODA 105, 120, 135 a 136 atd...

    314
    příspěvků


  • Aktuální příspěvky

    • A u novějších aut už se nepíše "Nutný běh motoru"?
    • Tak pokud potřebuješ vědět, kdy regeneruješ při delší jízdě, tak to bez diagnostiky moc nezjistíš, to je fakt. U moderního TDI EVO je tolik proměnných, že to nejde 100% určit. Jak říkáš to vyřazování na neutrál taky sleduju, ale to souvisí i s "inteligentním" ničením, teda dobíjením baterie atd... Jinak samozřejmě, že sahara může hučet ve vedrech a nebo při dojetí z dálnice, ale to zase nemáš okamžitou spotřebu na volnoběh 1-1,1l/h. Taky dnes může sahara chladit brzdy, nebo korigovat přebíjení baterie, když sjíždíš z Grossglocker hochalpenstrasse v 7℃ a ono to hučí a hučí... Občas se dějí věci. Ale to zase není vysoká spotřeba. V zimě zase můžeš jak píšeš ohřívat interiér a dobíjet baterii, ale zase ti jen tak nesepne sahara. Prostě se to vzájemně vylučuje a nedám hlavu na špalek na 100%, ale na 99% poznám regeneraci od jiných jevů. Ty regenerace u studených motorů mě taky vytáčí doběla. Všude pořád tvrdí, jak to musí splnit specifické podmínky a prdlajs. Normálně, když se spustí regenerace a já jí přeruším, protože nemám čas, tak jak nasednu a ujedu se studeným motorem klidně jen 1km, tak už běží zase a takhle třeba 3x za sebou, když musíš objet banku, poštu, doktora a pak teprve někam jedeš dál, kde se to dokončí. Ovšem dioda, která mi bude svítit a k tomu pípák je mi k prdu, protože to poznám sám, ale dioda mi neumožní to managovat a na to nadávám nejvíc. Hrozmě mě štve, že není nikde v infotainmentu možnost zobrazit menu DPF a vidět stav zaplnění, přibližný čas/km do spuštění, není možnost manuálně spustit regeneraci dřív, když jsem na delší cestě a vím, že pak budu 3 dny poskakovat okolo domu, nebo naopak ji odložit o pár km, třeba 20, když vím, že po 3 jízdách v rozmezí 3-5km bude následovat jízda 300 km. Všechno to dělají tak, aby to nerušilo absolutní motoristický lamy, ale doplatí na to vždycky motorista, co věcem přiměřeně rozumí a chce je dělat dobře. A samozřejmě auto, protože se ničí víc, než by muselo.
    • Dobrý den, vyměnil jsem termostat a držák olejového filtru. Poté jsem s autem ujel zhruba 100km v řádu 3dni po výměně zmíněných dílů a najednou mi z ničeho nic auto napsalo že chybí chladící kapalina a budík na teplotu motoru začal skákat z 0 na 100° a auto padlo do nouzaku. Naštěstí se to stalo 500m od baráku, takže jsem dojel domu, chcipl motor, zkontroloval vodu. Voda byla v pohodě v expanzni nádobě (doplněna na max). Tak jsem chtěl znovu nastartovat, jelikož jsem si myslel že se třeba jen zbláznili čidlo a bude to v pohodě... Ale auto už pouze točilo a nechytlo. Soused mi to napichl na diagnostiku a ta ukázala chybu P0321 ( Rozsah/výkon v obvodu vstupu rychlosti motoru zapalování/rozdělovače). K tomu další 2x chyby. První: teplotní senzor číslo 1 a druhou chybu: teplotní senzor číslo 2.   Rád bych vás chtěl požádat o radu zda se někomu stalo něco podobného, popřípadě jaký na to máte názor a zda by mi dokázal někdo poradit po čem jít. Moc Vám děkuji za jakoukoliv radu.   Super 2  2.0 103kw 16v cffb
    • Zdravím. Hlavně při jízdě do kopce, zatočení i mírně doleva a pod plynem slyším hučení. Myslel jsem si, že to jde zepředu, tak se vyměnily obě přední ložiška, ale hučení stále pokračuje. Je to pouze při zatočení doleva a s přidaným plynem. Po čem jít? Díky
    • Název tématu je fakt na jedničku s hvězdičkou 🤔   Jinak Vyhledávání název "problém " Nalezeno 9999 výsledků
×
×
  • Vytvořit nový...