Přejít na obsah

Magazín

výběr toho nej ze stránek SKODAHOME.cz


3 710 témat v tomto fóru

  1. Octavia Cup 2018

    • 0 odpovědí
    • 662 zobrazení
  2. Hybridní Lamborghini

    • 0 odpovědí
    • 511 zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 379 zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 583 zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 366 zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 426 zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 384 zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 561 zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 504 zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 439 zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 467 zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 451 zobrazení
  3. Limuzína z Tesly S

    • 0 odpovědí
    • 406 zobrazení
  4. PF 2018

    • 0 odpovědí
    • 420 zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 589 zobrazení
  5. Kupte si DK´s Nissan 350Z

    • 0 odpovědí
    • 574 zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 584 zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 408 zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 618 zobrazení
  6. BMW upravilo Rudolfa

    • 0 odpovědí
    • 423 zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 489 zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 513 zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 570 zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 544 zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 474 zobrazení


  • Aktuální příspěvky

    • Zdravím, Chci se zeptat, netuší někdo, zda USB výstup ve středové části palubky - pod infoteimentem je stále pod proudem? Zkoušel jsem do toho zapojit bezdrátovou nabíječku na mobil a i když jsem zamknul tak stále svítila. Chtěl bych tam zapojit i kameru, ale říkám si, co když to je stále pod proudem.
    • Nějak se nám do toho novináři začínají obouvat, tedy myšleno do elektromobility.  Skoro jako kdyby dostávali postupně odvahu a vylézají se svými články a úvahami z teplých děr svých kanceláří, kde jim doposavad bylo v pohodě umožněno psát oslavné články na elektromobilitu a tím měli pravděpodobně zajištěno dobré bydlo a klid od šéfredaktora. Možná se teď tak vehemnentně začínají ozývat i proto, že šéfredaktor konečně povolil a to pod dojmem, že se začínají ozývat i samotní politici, kdy i oni již začínají zjišťovat, že je opravdu něco špatně a nachystáno  pro plánovaný a bezproblémový  přechod na elektromobilitu nebylo prakticky nic, nebo abych byl spravedlivý, tak nemnoho. Vzpomněl jsem si na to při čtení článku Firmy nevědí, jak šrotovat baterie elektroaut. Po státu chtějí pravidla.  No a já dodávám, že dle tohoto článku samotný  stát zase čeká na pravidla vytvořená EU. To jako co? To dodnes nikdo od  úrovně EU neví jak oficiálně a dle psaných pravidel správně likvidovat nebo jinak zpracovávat baterie elektromobilů? Pokud si dobře vzpomínám, tak ti samí novináři psali  o tom, že tohle je již legislativně a technicky vyřešeno  a čeká se jen na to, až to někdo ve velkém rozjede a bude dostatečná kapacita tzv. odžitých baterií. To jako nám zase lhali?  Ono těch průserů, nedodělků  a nedomyšleností vylézá  na povrch s časem čím déle, tím více. Je to asi jednodušší  nasekat na úrovni EU nařízení, zákony, vyhlášky, příkazy, omezení a nechat v tom vymáchat ty ostatní co to musí uvádět do praxe, no a docela složité a drahé  je to všechno rozjet a dotáhnout dle představ úředníků a politiků, tj.  vymyslet, vybudovat, odstranit byrokratické a faktické nesmysly, odladit, vysvětlovat a přesvědčovat někoho, že to a to v praxi fungovat nemůže, atd. atd..    Vzpomínám, že kdysi na dráze, když jsem tam před více jak 45-ti lety začínal,  tak byla mnohdy ( ale ne všude, protekce byla i tady)) zavedená praxe a to i pro vysokoškoláky, že se začínalo tzv. od píky, třeba i jen na pár měsíců jako obyčejný výhybkář, pak signalista, výpravčí, dispečer a pokud se člověk osvědčil i na té nejnižší úrovni, tak po pár letech skončil  třeba i na ministerstvu dopravy v Praze na dost významné funkci. No a pak zpravidla věděl která tzv. bije a co ti pod ním jsou schopni zvládnout.  Docela obdobná praxe byla s výcvikem strojvedoucího vlaku. Skoro 100% byla praxe, že člověk musel vystudovat elektrotechnickou, nebo strojírenskou školu , což trvalo cca 4 roky, dále musel složit veškeré zkoušky, což dále trvalo několik měsíců, dále musel se naučit mechanickou praxi někde v depu, což klidně zabralo taktéž nějaký ten rok, dále tehdy musel nějaký ten rok jezdit jako pomocník strojvedoucího, a až pak se stal strojvedoucím a mohl samostatně jezdit, Na to aby se dostal na prestižní osobní dopravu někde na rychlíky, tak to si zase nějakou dobu počkal při několikaleté obsluze staničního posunu a nákladních vlaků.  Sumasumárum od rozhodnutí někoho stát se strojvedoucím někde na rychlíku a uskutečněním tohoto snu mohlo klidně uplynout cca 7 až 10 let, pokud měl už dopředu vystudovanou příslušnou školu, tak cca 3 až 6 let. No a dnes? Nejsou lidi a tak nový, "zralý" strojvedoucí je klidně kompletně "vymodelován" a hotov třeba i za 1 rok.  A kdo se pak má divit, že projetí vlaku  na červenou je na denodenním pořádku. A tenhle  rychlokvaškový  model se dnes praktikuje mnohde, bohužel nejen  na  nějaké té železnici.  Netvrdím tím, že aplikace podobného, by dnešním vrcholovým úředníkům, manažerům a politikům nějak  zvlášť pomohla, ale někteří jsou evidentně mimo a nemají představu, co se dá a co nedá zvládnout na nižších úrovních, třeba i hned pod tou úrovní EK....   https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-firmy-nevi-jak-srotovat-baterie-elektroaut-261899#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
    • Díky za reakci. Právě si také myslím, že by to neměl být problém. Třeba se vyjádří ještě někdo, kdo to má vyzkoušené.
    • Poresil jsem to tak, že na zimní kola si koupím místo řetězů textilní návleky Autosocks. Pokud by se má situace nějak změnila a jezdil na hory ve velkém a potřeboval řetězy, tak nějaké koupím a vyzkouším jestli si tam někde něco nepřekáží v podběhu. Ač je 7 ráfek širší než 6,5, tak pneu je pro oba ráfky předepsaná stejná a řetězy se nasazují na pneu nikoliv na ráfek, takže dle mého by to problém být neměl. Psal jsem i do Škodovky a odpověď byla, že na 7 ráfku by se teoreticky a hypoteticky nemusel řetěz vejít do podběhu a mohl si překážet s komponenty podvozku. Me to přijde jako nesmysl, takže vyzkoušet a uvidí se. 
    • To je zajímavé, že se to takto mění v průběhu prodeje. Díky za vysvětlení.
×
×
  • Vytvořit nový...