@Pawouk díky, nevěděl jsem, že mám pokračovat ve starém tématu.
už opraveno. U SDI je to čidlo dostupné ze spodu. Bylo to nakonec kabelem a je jich tam víc rozpadlých
Pro ty co by uvažovali o výměně volantu za kapacitní tříramenný (původně jsem měl dvojramenný volant bez kapacitního senzoru)
Po výměně za kapacitní volant + Travel Assist
[19 - CAN Gateway (J533)]
[Kódování - 07]
Byte 1 bit3 Sollverbau_KLR,0=neosazen / 1=osazeny
zvolit:
aktivní
(výchozí "neaktivní")
[A5 - Přední snímač asistenta jízdy] [Přístupové oprávnění – 16] Zadejte 20103
[Kódování - 07]
Byte 5 bit 2 Klr, 0=not_coded / 1=coded
zvolit:
aktivní
(výchozí "neaktivní")
[13 - Regulace odstupu (J428)]
[Kódování - 07]
Byte 15 bit 7 Capacitive_steering_wheel,0=neosazen / 1=osazeny
zvolit:
aktivní
(výchozí "neaktivní")
Poté aktivujeme samotný Travel Assist. V mém případě:
[19 - CAN Gateway (J533)]
Adaptace:
SFT271921-ENG258784-Řídicí jednotka multifunkčního volantu-FoD Travel Assist
zvolit :
aktivováno
(výchozí "automaticky")
[A5 - Přední snímač asistenta jízdy] [Přístupové oprávnění – 16] Zadejte 20103
[Kódování - 07]
Byte 17 bit5-7 40 Hc_variante, Variante_2.
(výchozí "00 Hc_variante, Variante_0")
[13 - Regulace odstupu (J428)] [Přístupové oprávnění – 16] Zadejte 20103
Kódování:
Byte 24 bit 5 Travel_Assist,0=Deactivated / 1=activated
zvolit :
aktivováno
(výchozí "neaktivní")
V případě že se budou objevovat chyby v KLR jednotkách A5, 13 a 19 bude to nejspíše koupeným volantem z vadné série volantů na které se vztahovala "TPI "48S5", kde se musela nahrát do jednotky A5 nějaká parametrizace. Prý to ale nepomáhá ani s novějším SW KLR jednotky volantu (konkrétně má být od SW 0022 nějakou dobu je to ale OK pak postupně začnou problémy) I po výměně volantu ze svolávačky i když je větší procento, že to problém údajně řeší. Někteří také měli stále problém s nedostupným Travel Assist či neustálým upozorňováním o převzetí řízení.
Mě se osobně projevuje tak, že kódování výše uvedené funguje. Ale nejlépe v "Hc_variante, Variante_1" ale ve třech jednotkách mám chyby se závadou KLR. Občas se stává, že dotyky se správně nezaregistrují a tak musím fyzicky hnout s volantem aby systém pochopil, že řízení je převzato.
Pátral jsem dál. Našel jsem řešení na jednom webu, které spočívá v KLR emulátoru, který se vymění za stávající jednotku KLR ve volantu. Simuluje to pak dotyky volantu (mění se hodnoty pro dotyk). Výhodou je, že se nemusí pak každých cca 12 vteřin člověk dotýkat volantu a vidět hlášku "Převezměte řízení !" Nevýhodou je, že se tak příchází o "Emercengy Assist" vozidlo tak neví, že člověk vozidlo už neřídí a tak vozidlo nemá důvod zastavit přes tohoto asistenta.
KLR emulátor je například zde (sám na něj čekám až dorazí) :
https://www.aliexpress.com/item/1005006988204862.html
V případě zájmu a pozdějším nedostupném odkazu hledejte na Aliexpressu pod heslem KLR MQB 2Q0.
Případně se mrkněte i sem na spoustu užitečných informací z tohoto webu (použijte webový překladač) :
https://www.drive2.ru/l/672943448470336939/
Sorry, zapomněl jsem dopsat co to bylo... Nakonec se zjistilo, že jde o vnitřní kloub na poloose (pravá strana - spolujezdec). Doufám, že to někomu třeba pomůže.