Přejít na obsah


  • Aktuální příspěvky

    • Měl jsem podobný problém s dokoupenou navigací. Akorát šlo o oblíbené a poslední cíle. Po aktualizaci na 1843 bylo chvilku vše v pohodě.  Asi po týdnu mne ale přestala fungovat Laura a hlasové hlášení navigace. A to je trošku větší horor. 
    • ked je zbytocne kupovat nove radio, este je mozne kupit ine auto 
    • vsetko je v dielenskej prirucke. napriklad:     
    • Mam v aute DMS volbu jazdneho profilu,bez DCC podvozku.Auto ma ambietne podsvietenie 30 farieb,ale pre mna nelogicky usporiadane farby. ECO rezim je modra ikona v MIBcku,modre podsvietenie vo dverach,aj vo virtualnom cocpite Comfort rezim je cervena ikona,v MIB a vo virtualnom cocpite,ale vo dverach je podsvietenie biele Sport rezim je vsetko komplet cervene Individual rezim je vsetko komplet zlte Viem,ze je to viazane na datovu sadu v aute a bude to treba upravit/kodovat,ale nema niekto napad,ako to spravit? Rezim SPORT a INDIVIDUAL je ok,ale chcel by som upravit rezim ECO komplet do zelenej/MIB,VC aj listy vo dverach/ a rezim COMFORT do komplet modrej/MIB,VC aj listy vo dverach/  
    • Text v uvozovkách níže je doslovný přepis z posledního čísla Škodováckého odboráře  č. 2/2025 a navazuji tímto na svůj předcházející příspěvek.  Text, který by si  Škodovácký odborář před cca rokem určitě nedovolil otisknout, protože by to stálo některé lidi asi pozice. Ne, není to radostné čtení a jen si kladu otázku, jakým dílem k tomu přispělo vysoké odměňování a benefity zaměstnaců VW v Německu, jakým dílem "neochota" trhu kupovat si elektromobily, jakým dílem managerská  rozhodnutí vedení koncernu, jakým dílem tlaky vrcholových politiků Německa (zajisté si mnozí vzpomente na návštěvní kolečka Angely Merkelové po německých automobilkách) a jakým dílem úporné prosazování Green dealu a elektromobility  v rámci politiky EU. Myslím si, že je to směsice všeho a projevilo se to v nevhodnou dobu na nevhodném místě. Škodovka je zatím v klidu, tedy zatím a  nechci zbytečně malovat čerta na zeď, ale že by třeba EK  a ER byla ochotná  legislativně trhu  rychle pomoci?   A další dotace a nařizování co se má vyrábět a za co dostanou automobilky pokuty?  A jak urychleně nařídíme zákazníkům co si mají nakupovat? Tak to zrovna moc nevidím, vymyslet teď něco co začne fungovat za pár let, tak to může být docela pozdě....   "Koncern Volkswagen, pod něhož spadá i naše firma Škoda, se musí v současné situaci chtě, nechtě, nad rámec výroby automobilů zabývat i jinou mobilitou a technologiemi a možná i zkusit stát se ve spolupráci s Rivianem softwarovým gigantem. Bohužel z tohoto všeho vyplývá pro Volkswagen vynucený gigantický úsporný program, kde je nastavena rentabilita až v roce 2029. To navíc může být jen sen několika klíčových manažerů. Do roku 2029 totiž konkurence nezůstane při zemi, ale půjde dál a možná s ještě větším náskokem. Volkswagen nemá problémy vyřešené a některé jsou, jako když je zalepíte izolační páskou. Každý den vylézají nové a nové problémy a k zemi nás táhne dvouciferná miliardová částka ze ztroskotaného projektu Cariad. Do roku 2030 dojde k drastickému snížení mezd v německých závodech, snížení kapacity závodů o 40 procent a zrušení minimálně 35 tisíc pracovních míst. Podle některých expertů je to ale stále příliš málo. Dvě procenta provozní rentability jsou strašákem všech koncernových ekonomů včetně Audi, které je jen o kousek výše, upadá i luxusní britská značka Bentley a dokonce i Porsche zůstává pod vlastním cílem 15 procent. Fungují dobře snad jen Škoda a Lamborghini. Proto také zejména manažeři v Německu mají na Škodu pifku. Závist je v koncernu velmi propracovaným a častým pojmem. Volkswagen, který je gigant s takřka 700 000 zaměstnanců a dříve více než deseti milionů prodaných vozů, je vlastně největším výrobcem na světě, ale bohužel kapsa je mnohdy prázdná. Nejhorší je, že světový kapitálový trh přestává Volkswagenu věřit a všechna tato nová opatření, která měla nakopnout akcie nahoru, mají podle indexů efekt nulový. Důležité je nepodlehnout proklamacím, které Volkswagen tak rád používá spolu s vysněnými hodnotami a fantazijními čísly. Uvidíme, jak to bude dál, nesmíme ještě také zapomínat na vládu Spolkové země Dolní Sasko, která prostřednictvím blokačních minoritních akcií má v ruce velký trumf. Je to něco, jak se v Čechách říká: „Aby se vlk nažral a koza zůstala celá.“ Závody se sice zavírat nebudou, ale zmenší se na polovinu a někde v pozadí budou k dispozici na prodej. V administrativě a ve vývoji, třeba ve Wolfsburgu, bude zrušeno minimálně 16 tisíc pracovních míst."
×
×
  • Vytvořit nový...