Přejít na obsah

rychlejší zahřátí motoru


palicuk

Doporučené příspěvky

Zdravim všechny,

měl bych jeden takový dotázek a to: jezdím denně kratší trasu do 15 km a chtel bych docílit vtomhle chladnějším počasí rychlejší zahřátí motoru.Dřív jsem výdával u aut třeba papundekl, nebo koberec pred chladičem.Nejsem žádný odborník, proto je to asi pro ty co tomu rozumí blbý dotaz, jen se snažím, abych mel v autíčku co njedřív teplo, né však za cenu nějakých pozdějších problémů. Máte s tím někdo zkušenosti, nebo je to úplná kravina a měl bych se jít někde léčit :Dkol100 1.9 Tdi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když je motor studenej, tak voda přes chladič nejde, to zavře termostat. Až když se voda v motoru ohřeje, tak termostat otevře a začne to postupně vhánět i přes chladič. Takže si myslím, že je to na nic. :)

Tak to souhlásím,akorát to má jeden podstatnej háček a to ten že přes ten studenej chladíč za jízdy fouká ledovej vzduch a ten ochlazuje motor,kvůli tomuhle se tam dávaj ty zástěrky před chladič, a hlavně diesel se dýl ohřívá(větší uččinost motoru proti benzínu). Zástěrku tam klidně dej,tak aby co nejmín foukalo do motorovýho prostoru a je dobý použít třeba kus kartonu z krabice a nechat někde malou dírku,aby nějakej proud vzduchu k chladiči přeci jen šel. Pak je ještě varianta č 2. Koupit topný tělísko a namontovat ho. Pak stačí na pár minut zapnout a voda je za chvíly třeba na 50stC . Jde to dát třeba i přes spínací hodiny,nastavit jen čas a pak přijít jen k autu,vytáhnout zásuvku a frr do práce. Šetří to motor a palivo,ale prodraží se to za elektřinu,tělísko je 2000W

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když je motor studenej, tak voda přes chladič nejde, to zavře termostat. Až když se voda v motoru ohřeje, tak termostat otevře a začne to postupně vhánět i přes chladič. Takže si myslím, že je to na nic. :)

Tak to souhlásím,akorát to má jeden podstatnej háček a to ten že přes ten studenej chladíč za jízdy fouká ledovej vzduch a ten ochlazuje motor,kvůli tomuhle se tam dávaj ty zástěrky před chladič, a hlavně diesel se dýl ohřívá(větší uččinost motoru proti benzínu). Zástěrku tam klidně dej,tak aby co nejmín foukalo do motorovýho prostoru a je dobý použít třeba kus kartonu z krabice a nechat někde malou dírku,aby nějakej proud vzduchu k chladiči přeci jen šel. Pak je ještě varianta č 2. Koupit topný tělísko a namontovat ho. Pak stačí na pár minut zapnout a voda je za chvíly třeba na 50stC . Jde to dát třeba i přes spínací hodiny,nastavit jen čas a pak přijít jen k autu,vytáhnout zásuvku a frr do práce. Šetří to motor a palivo,ale prodraží se to za elektřinu,tělísko je 2000W

Karton bych tam rozhodně nedával, voda ho rozmočí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim všechny,

měl bych jeden takový dotázek a to: jezdím denně kratší trasu do 15 km a chtel bych docílit vtomhle chladnějším počasí rychlejší zahřátí motoru.Dřív jsem výdával u aut třeba papundekl, nebo koberec pred chladičem.Nejsem žádný odborník, proto je to asi pro ty co tomu rozumí blbý dotaz, jen se snažím, abych mel v autíčku co njedřív teplo, né však za cenu nějakých pozdějších problémů. Máte s tím někdo zkušenosti, nebo je to úplná kravina a měl bych se jít někde léčit :Dkol100 1.9 Tdi

Jak ti radí kolegové dečku předchladič( staré lino, plastová deska apod.), taky dost pomáhá spodní krycí plech motoru-je ale dost drahý-snad na vrakáči.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim všechny,

měl bych jeden takový dotázek a to: jezdím denně kratší trasu do 15 km a chtel bych docílit vtomhle chladnějším počasí rychlejší zahřátí motoru.Dřív jsem výdával u aut třeba papundekl, nebo koberec pred chladičem.Nejsem žádný odborník, proto je to asi pro ty co tomu rozumí blbý dotaz, jen se snažím, abych mel v autíčku co njedřív teplo, né však za cenu nějakých pozdějších problémů. Máte s tím někdo zkušenosti, nebo je to úplná kravina a měl bych se jít někde léčit :Dkol100 1.9 Tdi

Jak ti radí kolegové dečku předchladič( staré lino, plastová deska apod.), taky dost pomáhá spodní krycí plech motoru-je ale dost drahý-snad na vrakáči.

Tak, tak lino, plas .... nejlépe černé jinak to bude vypadat hrozně. A hlavně ať to není těsně na chladiči ať to nemusíš tahat ven když se trochu oteplí. Jak spustí vrtule ať vzduch proudí přes chladič. Taky jsem o tom uvažoval před lety, zatím na to nedošlo. Benzin se rychleji ohřeje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim všechny,

měl bych jeden takový dotázek a to: jezdím denně kratší trasu do 15 km a chtel bych docílit vtomhle chladnějším počasí rychlejší zahřátí motoru.Dřív jsem výdával u aut třeba papundekl, nebo koberec pred chladičem.Nejsem žádný odborník, proto je to asi pro ty co tomu rozumí blbý dotaz, jen se snažím, abych mel v autíčku co njedřív teplo, né však za cenu nějakých pozdějších problémů. Máte s tím někdo zkušenosti, nebo je to úplná kravina a měl bych se jít někde léčit :Dkol100 1.9 Tdi

Ještě mě tak napadlo, větší efekt by možná mělo zaslepení mřížky v nárazníku aby ti mrazivý vzduch nešel tolik na olejovou vanu.Byl u nás kolega, který měl OI TDI upravenou-měl za maskou rám s po straně s U profily chycený nahoře na zepředu příčného nosníku ( co se na něj montují světla za masku) dole nějak k spodnímu plechu.Do drážek z U profilů měl zastrčené AL plechy cca 4 ks, v horním měl dvě díry aby šel nějaký vzduch na chladič a dle oteplení případně horní plech vyndaval či zasouval.Ta obsuluha byla velice rychlá.Bohužel už u nás nedělá abych to vyfotil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim všechny,

měl bych jeden takový dotázek a to: jezdím denně kratší trasu do 15 km a chtel bych docílit vtomhle chladnějším počasí rychlejší zahřátí motoru.Dřív jsem výdával u aut třeba papundekl, nebo koberec pred chladičem.Nejsem žádný odborník, proto je to asi pro ty co tomu rozumí blbý dotaz, jen se snažím, abych mel v autíčku co njedřív teplo, né však za cenu nějakých pozdějších problémů. Máte s tím někdo zkušenosti, nebo je to úplná kravina a měl bych se jít někde léčit :Dkol100 1.9 Tdi

Jak ti radí kolegové dečku předchladič( staré lino, plastová deska apod.), taky dost pomáhá spodní krycí plech motoru-je ale dost drahý-snad na vrakáči.

Na letošní zimu jsem dal spodní plastový kryt, ale rozdíl nepociťuji. Nejlepší řešení je asi topné těleso (http://www.normans.cz/?idm=produkty&id=prutokove). Loni se to tu probíralo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim všechny,

měl bych jeden takový dotázek a to: jezdím denně kratší trasu do 15 km a chtel bych docílit vtomhle chladnějším počasí rychlejší zahřátí motoru.Dřív jsem výdával u aut třeba papundekl, nebo koberec pred chladičem.Nejsem žádný odborník, proto je to asi pro ty co tomu rozumí blbý dotaz, jen se snažím, abych mel v autíčku co njedřív teplo, né však za cenu nějakých pozdějších problémů. Máte s tím někdo zkušenosti, nebo je to úplná kravina a měl bych se jít někde léčit :Dkol100 1.9 Tdi

Jak ti radí kolegové dečku předchladič( staré lino, plastová deska apod.), taky dost pomáhá spodní krycí plech motoru-je ale dost drahý-snad na vrakáči.

Na letošní zimu jsem dal spodní plastový kryt, ale rozdíl nepociťuji. Nejlepší řešení je asi topné těleso (http://www.normans.cz/?idm=produkty&id=prutokove). Loni se to tu probíralo.

Topné těleso je asi nejlepší. Ohřeje motor už před jízdou. Spodní plastový kryt moc nevyřeší, chce to něco před chladič ale stejně se rozjíždíš se studeným motorem no aspoň by přes chladič nefučel studený vzduch. Jinak pro ty co stojí na parkovišti u paneláku je topné těleso k ničemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na letošní zimu jsem dal spodní plastový kryt, ale rozdíl nepociťuji. Nejlepší řešení je asi topné těleso (http://www.normans.cz/?idm=produkty&id=prutokove). Loni se to tu probíralo.

Na ten plastový kryt můžeš zevnitř položit tepelnou izolaci co se používá na vzduchotechniky-je potažená hliníkovou folií-teplotu v motorovém prostoru vydrží a motoru to pomůže.Elektrický ohřev je dobrý doma ale venku je na nic a taky provoz je finančně náročný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim všechny,

měl bych jeden takový dotázek a to: jezdím denně kratší trasu do 15 km a chtel bych docílit vtomhle chladnějším počasí rychlejší zahřátí motoru.Dřív jsem výdával u aut třeba papundekl, nebo koberec pred chladičem.Nejsem žádný odborník, proto je to asi pro ty co tomu rozumí blbý dotaz, jen se snažím, abych mel v autíčku co njedřív teplo, né však za cenu nějakých pozdějších problémů. Máte s tím někdo zkušenosti, nebo je to úplná kravina a měl bych se jít někde léčit :Dkol100 1.9 Tdi

tak jsem dnes dopoledne zalez do garáže vzal jeden kus 0,4 hliníkového plechu 350mm x 500mm pak ještě jeden. Oba plechy jsem ustřihnul na 500x340mm (stačí i 380x340mm), vyvrtal 2 díry 10mm. Trocha černé barvy(natřít od kraje ke kraji jinak viz foto). Pak jsem ustřihnul z pozinku 3 obdélníčky 60x 15mm vyvrtal do každého díru 6mm a ohnul.

No a takhle to dopadlo.

post-12458-1196513912_thumb.jpg

post-12458-1196513928_thumb.jpg

post-12458-1196513949_thumb.jpg

post-12458-1196513970_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Zdravim všechny,

měl bych jeden takový dotázek a to: jezdím denně kratší trasu do 15 km a chtel bych docílit vtomhle chladnějším počasí rychlejší zahřátí motoru.Dřív jsem výdával u aut třeba papundekl, nebo koberec pred chladičem.Nejsem žádný odborník, proto je to asi pro ty co tomu rozumí blbý dotaz, jen se snažím, abych mel v autíčku co njedřív teplo, né však za cenu nějakých pozdějších problémů. Máte s tím někdo zkušenosti, nebo je to úplná kravina a měl bych se jít někde léčit :Dkol100 1.9 Tdi

tak jsem dnes dopoledne zalez do garáže vzal jeden kus 0,4 hliníkového plechu 350mm x 500mm pak ještě jeden. Oba plechy jsem ustřihnul na 500x340mm (stačí i 380x340mm), vyvrtal 2 díry 10mm. Trocha černé barvy(natřít od kraje ke kraji jinak viz foto). Pak jsem ustřihnul z pozinku 3 obdélníčky 60x 15mm vyvrtal do každého díru 6mm a ohnul.

No a takhle to dopadlo.

Dobra prace ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim všechny,

měl bych jeden takový dotázek a to: jezdím denně kratší trasu do 15 km a chtel bych docílit vtomhle chladnějším počasí rychlejší zahřátí motoru.Dřív jsem výdával u aut třeba papundekl, nebo koberec pred chladičem.Nejsem žádný odborník, proto je to asi pro ty co tomu rozumí blbý dotaz, jen se snažím, abych mel v autíčku co njedřív teplo, né však za cenu nějakých pozdějších problémů. Máte s tím někdo zkušenosti, nebo je to úplná kravina a měl bych se jít někde léčit :Dkol100 1.9 Tdi

tak jsem dnes dopoledne zalez do garáže vzal jeden kus 0,4 hliníkového plechu 350mm x 500mm pak ještě jeden. Oba plechy jsem ustřihnul na 500x340mm (stačí i 380x340mm), vyvrtal 2 díry 10mm. Trocha černé barvy(natřít od kraje ke kraji jinak viz foto). Pak jsem ustřihnul z pozinku 3 obdélníčky 60x 15mm vyvrtal do každého díru 6mm a ohnul.

No a takhle to dopadlo.

Dobra prace ?

Jenoduchá. Montáž a demontáž tak max 5 minut a vyrobit to trvalo tak do 1/2 h. Před chvílí jsem přijel (cca 70km), nic neklepe ani nehvízdá. Chtělo by to ještě něco za mřížku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak na taketo kratsie trasy je urcite lepsi benzin. Ja chodievam presne taketo dlhe trasy kazdy den, a benzin sa mi aj v zime zohreje hned, po cca. dvoch kilometroch je takmer zohriaty. A mam aj druhe auto 2,0 HDi a to sa mi zohreje tak v 3/4ine cesty :)) Takze ked su poriadne zimy tak mrznem v aute celu cestu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim všechny,

měl bych jeden takový dotázek a to: jezdím denně kratší trasu do 15 km a chtel bych docílit vtomhle chladnějším počasí rychlejší zahřátí motoru.Dřív jsem výdával u aut třeba papundekl, nebo koberec pred chladičem.Nejsem žádný odborník, proto je to asi pro ty co tomu rozumí blbý dotaz, jen se snažím, abych mel v autíčku co njedřív teplo, né však za cenu nějakých pozdějších problémů. Máte s tím někdo zkušenosti, nebo je to úplná kravina a měl bych se jít někde léčit :Dkol100 1.9 Tdi

Měl jsem karton před chladičem celou zimu a vydržel to i když jsem auto myl.To se neboj. Jak to ale přeženeš tak se Ti začne "potit" v motorovém prostoru. Při delší provozu to sice uschne ale na krátko ne. Chtělo by to sehnat žaluzie třeba z Moskviče a přizpůsobit třeba na plastovou či překližkovou desku na rozměr chladiče a ovládat táhlem z kabiny. Kde ale sehnat žaluzie! Třeba má někdo nápad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem karton před chladičem celou zimu a vydržel to i když jsem auto myl.To se neboj. Jak to ale přeženeš tak se Ti začne "potit" v motorovém prostoru. Při delší provozu to sice uschne ale na krátko ne. Chtělo by to sehnat žaluzie třeba z Moskviče a přizpůsobit třeba na plastovou či překližkovou desku na rozměr chladiče a ovládat táhlem z kabiny. Kde ale sehnat žaluzie! Třeba má někdo nápad.

Nebo vyrobit roletku jako měla například škoda 1202 STW (pro znalé Stejšn). To bylo supr. :palec2: Ovládání z místa řidiče řetízkem jak od špuntu z vany, poloha zatažení se dala přesně regulovat dle teploty. :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli ono to nebude jeden z důvodů proč pro nafťáky nenabízej nezávislé topení a nebylo by lepší do něj investovat místo,těch různejch opičáren co tady raděj a které se neposled dávali na 120 Škodule. Tam ale na tu dobu nebyla jiná možnost. V dnešní době mi to přijde jako vracení se do minulosti!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli ono to nebude jeden z důvodů proč pro nafťáky nenabízej nezávislé topení a nebylo by lepší do něj investovat místo,těch různejch opičáren co tady raděj a které se neposled dávali na 120 Škodule. Tam ale na tu dobu nebyla jiná možnost. V dnešní době mi to přijde jako vracení se do minulosti!

Juniore, nic ve zlém, ale investici okolo 35.000 CZK dokáže plno z nás využít i jinak ;)

(ted ymnohem lépe). Takže až to nezávislé topení bude stát 4.000,- pak je to o ničem, ale do té doby

je kartonový dekl před chladičem ideální řešení. Ono řešení "předpotopní" ještě neznamená, že je celkově hloupé..

Aneb proč vymýšlet něco, co za "hubičku" už funguje léta.. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli ono to nebude jeden z důvodů proč pro nafťáky nenabízej nezávislé topení a nebylo by lepší do něj investovat místo,těch různejch opičáren co tady raděj a které se neposled dávali na 120 Škodule. Tam ale na tu dobu nebyla jiná možnost. V dnešní době mi to přijde jako vracení se do minulosti!

Juniore, nic ve zlém, ale investici okolo 35.000 CZK dokáže plno z nás využít i jinak ;)

(ted ymnohem lépe). Takže až to nezávislé topení bude stát 4.000,- pak je to o ničem, ale do té doby

je kartonový dekl před chladičem ideální řešení. Ono řešení "předpotopní" ještě neznamená, že je celkově hloupé..

Aneb proč vymýšlet něco, co za "hubičku" už funguje léta.. :palec2:

Souhlasím :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...