Přejít na obsah

Xenony fabia vs. xenony OII


Martinoslav

Doporučené příspěvky

Tak já se přidávám, už delší dobu ( prakticky od koupě ) jsem s xenonama na Fabce nespokojený a paradoxně mi u kolegovi Fabky s halogenama připadá, že snad svítí ještě líp než xenony. :angry:

Souhlas, muzu si vybirat, a taky se mi jezdí s Fabii s novejma a pekne serizenejma halogenama lip nez s Fabii s xenonama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Urcite v tom bude nova technologie, oktaviacke sviti na prave strane vyse nez fabiacke, pak bude asi lepe zbrousena cocka a mozna ze vykonnejsi vybojka ? Ale spise bych to pridal te cocce, ten prechod bude asi ostrejsi a proto ten pocit. Jinak dle meho nazoru oktaviacke cocky vice blysti oproti fabiackym.

Editováno: , autor: Eflik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedine, co vim, ze je OII ma vybojku D1R, tak v tom asi bude ten zasadni rozdil.

no ja som s Diamantom menil a daval som mu D1S na obrazku, inak bude to aj tou vybojkou aj tou optikou, pretože som videl tuto vybojku svietiť a to svetlo bolo kapaanek studenšie ako naše D2S čo máme vo fabči.

ked som skumal na nete tak tieto by mali mať tých 4300K ako aj naše ale rozdiel tam proste je

tieto su Philips D1S XenStart 35W

post-5-1168296863.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych spise nez teplotu svetla resil svetelny "vykon" udavany v lm.

Protoze Xenon o teplote 4100K sviti vice nez studenejsi 5800K. Navic se taky rychleji rozsviti, ale to sem uz nepatri.

Mozna by stalo za to zkusit dat vybojku z Oktavky do Fabky, ale to netusim jestli je proveditelne.

z oktavky akej?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tema je zalozeno na porovnani xenonu na Fabii a OII takze porovnat z OII, rikam ji pro jednoduchost Oktavka.

S tou vyskou je to pravda a s tim ze fabie xenonova sviti lip nez halogen taky, to nema smysl rozebirat. Spise proc sviti OII lepe, ma vykonnejsi vybojku ? Nebo opravdu jen lepsi technika? Nebo zeby to byl jen subektivni pocit a vsechny auta sviti naprosto stejne ? :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja se pridam, jezdil sem s Fabii a xen. a OII s Xen. mame tez. Určitě OII svítí lépe, co se fabie tyče, tak správně seřízené určitě svítí lépe jak halogen ale je tam spoustu faktoru. Například po snížený jsou xenony na F téměř neseřiditelné a i když je několikrát zkoušeli seřídit stale to svítílo špatně.

Nicméně teď jsem psal do tematu bobika, že budeme s kamaradem testovat cocky od Helly BigXenon, jsou to čočky z VW a audi. Mají elektromagnetickou přiklopku pro tlumená světla.. Chceme to implantovat do klasických parabol. Následně to seřídit pomocí paraboly, která se da normálně štělovat. Uvidime jak to bude svítit. A doufám, že se to povede seřidit tak aby to neoslnovalo.

Editováno: , autor: laky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak znova

1) novější konstrukce

2) větší čočka

3) vyšší zástavba

4) možná i ta výbojka, ale při dosvitu jde o parabolu, ne o teplotu světla

1) s tim se da souhlasit

2) s tim ne, velikost cocky podle me nema vliv na kvalitu, to bys prez velke bryle videl lepe nez prez male. Jedine s cim se da souhlasit je, ze je horsi presne vybrousit malou cocku, oproti te velke, ale zeby se s tim skodovka tak piplala..

3) svetla by mely byt serizene stejne ne ? Nebo kdyz mam vyssi auto tak sviitm dal ? Pokud jo, tak zadne snizovani Fabky :) Pekne na chuty ji postavim :smich:

4) pri dosvitu jde jak o kvalitu cocky, popripade paraboly, tak i o teplotu, jina vlnova delka pronika jinak jinym prostredim. Ale v kazdem pripade jde o svetelny tok, cim je vyssi tim s minimalni zavislosti na teplote svetla ono svetlo sviti vic a tim padem i dal.

Na co mi ale nikdo neodpovedel, jde dat D1S z OII do Fabky ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak znova

1) novější konstrukce

2) větší čočka

3) vyšší zástavba

4) možná i ta výbojka, ale při dosvitu jde o parabolu, ne o teplotu světla

1) s tim se da souhlasit

2) s tim ne, velikost cocky podle me nema vliv na kvalitu, to bys prez velke bryle videl lepe nez prez male. Jedine s cim se da souhlasit je, ze je horsi presne vybrousit malou cocku, oproti te velke, ale zeby se s tim skodovka tak piplala..

3) svetla by mely byt serizene stejne ne ? Nebo kdyz mam vyssi auto tak sviitm dal ? Pokud jo, tak zadne snizovani Fabky :) Pekne na chuty ji postavim :smich:

4) pri dosvitu jde jak o kvalitu cocky, popripade paraboly, tak i o teplotu, jina vlnova delka pronika jinak jinym prostredim. Ale v kazdem pripade jde o svetelny tok, cim je vyssi tim s minimalni zavislosti na teplote svetla ono svetlo sviti vic a tim padem i dal.

Na co mi ale nikdo neodpovedel, jde dat D1S z OII do Fabky ???

2) podle mě srovnávaš něco jinýho - tok světla vs zvětšovací schopnost. Vetší čočka rozptýlí světlo víc do šíře/výše než malá, ale až to, jak je klenutá, určuje zvětšení/zmenšení, ne?

3) projdi si tu někde na fóru ten test AutoTip na světla - potvrzuje to tenhle bod - čím výš, tím líp.

4) nevim, podle mýho názoru je hlavní ta parabola/ čočka

D1S - porovnej patice a rozměry, určo to na netu někde je

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

k bodu 2: čočka je dooosť iná, videl som svoje svetla na fabke aku maju čočku a videl som svetla napr z touarega rozobrate kde je čočka tiež väčsia a rozdiel tam je nehovoriac o tom že neni číra, ale to si pozorní všimnú -_-

výbojka je tam stále 35W.

Elfik: pozri si tie obrázky a neni ti jasno? ona sa tam možno zmestí,

ale:

ako ju uchytiť k parabole - treba prerobiť jej päticu na ktorej sedí a to tak aby si ohnisko neposunul...hm keby mala 40W alebo viac, rozmyšlal by som nad tym.

musiš prehodiť okolity balast, čiže štarter z D2S nepojde na D1S a naopak

D1S ma vysokonapäťové trafo na sebe...

atď atď..

Editováno: , autor: profor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim zda je vetsi cocka zrovna zaruka kvality, ale to je na jine fora nez outomobilova :) Mozna by se vyjadrili fyzici, do jake miry je rozdil centimetru znatelny, hlavne u rozptylky.

Cim vyse tim lepe, ale nemusi se o to vice ty svetla sklonit dolu ? Trebas u RS se svetla steluji vyse nez u klasiky ne, aby na ceste svitily stejne daleko, nebo se pletu ? Pac pak mi prijde ten par centimetrovy rozdil zanedbatelny na to, aby na vozovce svitil lepe.

S tou D1S, ona ma sice starter na sobe ale to prece neva ne ? Je jedno jestli to startuju prez kabel (D2S), nebo jak sem se nekde docet novejsi a na poruseni bezpecnejsi metodou primo na patici (D1S). Spise me zajima, jestli se D1S da z toho starteru vyndat, coz bych rek ze da, ne ? A startovaci napeti bude stejne jako u D2S, tim padem by to mohlo jit dat do fabky a startovat prez kabel, tak jako D2S.

A neresil bych problemy s ohniskem atd, pac rozmerove mi prijdou D1S a D2S stejne, jak vyskou tak sirkou, tak stredem ohniska, dokonce i patici. Cili pokud nekdo muze, tak at ji zkusi prehodit do Fabky a jestli tak sfotne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záměna není proveditelná, neboť D1S mají v sobě už i trafíčka a ta trafíčka jsou tam napevno. Proto taky stojí 6.tis. Já mám ale zdroj za 900,- :-) Myslím, ře řešíte chujoviny. To je jakobyste chtěli nahrazovat H4 vyspělejší H7... taky to nepůjde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...