Přejít na obsah

Olejove viko.


Ján Storoška

Doporučené příspěvky

Cawte.Chcel by som sa spytat ze casto sa mi robi na olejovom viku zo spodu pena,podobna hnedej slahacke.Stale ju poutieram a o tyzden je to tam zase.Su to nejake vypary alebo sa tam nieco zraza?Vymenil som olej,dal som olej DELPHI Prestige plus 5w40,nechal som ho poriadne odtiect ,vymenil som olejovy filter a vsetko co k tomu patri.Mam sa niecoho obavat alebo je to normalny jav.Predtym som mal Feliciu potom som mal Fabiu a s takymto javom som sa nestretol.Vsetky naplne su v poriadku,nic neubuda.V meste s nim skoro vobec nejazdim.Octavia bola moj sen ale som trochu sklamany s tohto auta lebo stale sa s nim nieco deje a uz pojedol dost penazi.Motor 1.6 75 kw r.v. 11/2003.Na co su tieto agregaty nachylne a ako sa treba o nich poriadne postarat.Chcem si ju nechat aspon 10 rokov ale uz mam obavy s tohto vsetkeho.Poradte Prosim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cawte.Chcel by som sa spytat ze casto sa mi robi na olejovom viku zo spodu pena,podobna hnedej slahacke.Stale ju poutieram a o tyzden je to tam zase.Su to nejake vypary alebo sa tam nieco zraza?Vymenil som olej,dal som olej DELPHI Prestige plus 5w40,nechal som ho poriadne odtiect ,vymenil som olejovy filter a vsetko co k tomu patri.Mam sa niecoho obavat alebo je to normalny jav.Predtym som mal Feliciu potom som mal Fabiu a s takymto javom som sa nestretol.Vsetky naplne su v poriadku,nic neubuda.V meste s nim skoro vobec nejazdim.Octavia bola moj sen ale som trochu sklamany s tohto auta lebo stale sa s nim nieco deje a uz pojedol dost penazi.Motor 1.6 75 kw r.v. 11/2003.Na co su tieto agregaty nachylne a ako sa treba o nich poriadne postarat.Chcem si ju nechat aspon 10 rokov ale uz mam obavy s tohto vsetkeho.Poradte Prosim.

Je to normální, sráží se tam vlhkost, něco takovýho se tu probíralo, tak zkus pohledat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cawte.Chcel by som sa spytat ze casto sa mi robi na olejovom viku zo spodu pena,podobna hnedej slahacke.Stale ju poutieram a o tyzden je to tam zase.Su to nejake vypary alebo sa tam nieco zraza?Vymenil som olej,dal som olej DELPHI Prestige plus 5w40,nechal som ho poriadne odtiect ,vymenil som olejovy filter a vsetko co k tomu patri.Mam sa niecoho obavat alebo je to normalny jav.Predtym som mal Feliciu potom som mal Fabiu a s takymto javom som sa nestretol.Vsetky naplne su v poriadku,nic neubuda.V meste s nim skoro vobec nejazdim.Octavia bola moj sen ale som trochu sklamany s tohto auta lebo stale sa s nim nieco deje a uz pojedol dost penazi.Motor 1.6 75 kw r.v. 11/2003.Na co su tieto agregaty nachylne a ako sa treba o nich poriadne postarat.Chcem si ju nechat aspon 10 rokov ale uz mam obavy s tohto vsetkeho.Poradte Prosim.

Co voda???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to fakt zcela normální. Sráží se tam vlhkost. Je zima a voda kondenzuje, zcela normální jev. Když to pořádně projedeš, třeba já když si dám 500 km, tak to na chvíly zmizí. Mě to dělala 120, Felicie a teď i Oktáva a jelikož to tak je, tak to neřeším. Vše se tady již řešilo.

např. http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...893&hl=pěna

Jestli tohle považuješ za závadu na autě a jsou takové i ty ostatní závady, které tam dle tvých slov máš, tak to auto radějit prodej. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to fakt zcela normální. Sráží se tam vlhkost. Je zima a voda kondenzuje, zcela normální jev. Když to pořádně projedeš, třeba já když si dám 500 km, tak to na chvíly zmizí. Mě to dělala 120, Felicie a teď i Oktáva a jelikož to tak je, tak to neřeším. Vše se tady již řešilo.

např. http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...893&hl=pěna

Jestli tohle považuješ za závadu na autě a jsou takové i ty ostatní závady, které tam dle tvých slov máš, tak to auto radějit prodej. :D

Njn., ale jen nové díly Ti zaručí 100% funkčnost.. ; člověk má hned i takový lepší pocit, když ví, že jezdí na novym podvozku atd. Nejhorší je to, že vždycky se něco vy*ere a pořád je co dělat, zkrátka ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to fakt zcela normální. Sráží se tam vlhkost. Je zima a voda kondenzuje, zcela normální jev. Když to pořádně projedeš, třeba já když si dám 500 km, tak to na chvíly zmizí. Mě to dělala 120, Felicie a teď i Oktáva a jelikož to tak je, tak to neřeším. Vše se tady již řešilo.

např. http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...893&hl=pěna

Jestli tohle považuješ za závadu na autě a jsou takové i ty ostatní závady, které tam dle tvých slov máš, tak to auto radějit prodej. :D

Moze to robit aj to ze motor sa mi velmi pomaly nahrieva a kolise mi teplota hore-dole?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teplota musí držet pořád stejná. Pokuď ti kolísá, bude asi v háji ten termostat jak píše Komárek. Taky je třeba si uvědomit, že ta prostřední čárka na teploměru budíku, kde by měla být taková ta správná teplota motoru, není třeba přesných 90°C, ale je tam tolerance asi od 70°C do asi 100°C. To znamená, že když máš rafičku kousek pod tou čárkou, nemáš teplotu 85°C ale 65°C. To potom motor neprohřeješ a ta sraženina se neodpaří. Jestli máš po městě a v kopcích dobře zahřátej motor a třeba z kopce ti ta teplota padá, bude to termostat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak to myslíš, že když kolísá teplota je termostat kaput. Když mám ukazatel teploty na cca 90 a jedu z dlouhého kopce dolů se zařazenou rychostí bez plynu tak mi teplota padne zhruba na 70 stupňů - to je špatně nebo dobře.

Je to špatně a termostat máš v háji! :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moze to robit aj to ze motor sa mi velmi pomaly nahrieva a kolise mi teplota hore-dole?

Jak napsal Komárek já bych to jen v tvém případě přehodil: tzn. nejdříve zkus čidlo teploty pokud topí dobře, jinak je to termostat.

Už jsem ti o tom psal na tomto fóru ale v jiném pokecu. http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...t=0#entry621902 ;) ;) ;)

Dále souhlasím s KaJe: Jestli tohle považuješ za závadu na autě a jsou takové i ty ostatní závady, které tam dle tvých slov máš, tak to auto radějit prodej.

:p

Je to úplně normální jev zvláště pokud jezdíš kratší trasy. Mám tu sraženinu taky. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a co se může případně stát když to zatím nechám ??

Prakticky to motoru nijak neuškodí - známej jezdí s podchlazenym motorem už přes rok a vypadá, to že si už zvykl.

Jen to bude špatně topit, nebo o něco méně topit. A rozhodně se ti zvedne o něco spotřeba, když motor nedosáhne provozní teploty, ve které je nejúspornější lol Nic víc, nic míň. A možná to nebude mít takovej výkon, to je už individuální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prakticky to motoru nijak neuškodí - známej jezdí s podchlazenym motorem už přes rok a vypadá, to že si už zvykl.

Jen to bude špatně topit, nebo o něco méně topit. A rozhodně se ti zvedne o něco spotřeba, když motor nedosáhne provozní teploty, ve které je nejúspornější lol Nic víc, nic míň. A možná to nebude mít takovej výkon, to je už individuální.

Keby to bol len ten termostat tak by to bolo OK ale na Wagu mi ukazuje chybu spatneho vedenie vyfukovych plynov a za studena ked prvykrat nastartujem a chcem mu pridat tak sa zacne dusit.To musi pockat,najprv ten termostat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

auto mám ca rok a půl a není problém. Teplota se drží stále na půlce, ale pokud jedu z dlouhého kopce teplota klesne, to je teda špatně jo ??

Mám octu už skoro 7 let a vždy mi se mi ručička teploty vyšplhala na půlku a tam zůstala ať jsem jel jakkoli (+-1mm minimální pohyb). Píšeš, že klesne po jízdě z kopce na 70 - to je do 1/4? Jak dlouhý je kopec? Jedeš se zařazenou rychlostí (pořád, část kopce, kolik- jak) a brzdíš motorem? A jinak pořád na půlce?

Jako u doktora odpověz a určíme diagnózu.

Zkusím předběhnout odpovědi, snad se trefím.

Pokud z kopce brzdíš motorem tak teplota klesá jelikož při deceleraci se zastaví vstřiky benzínu a motor nemá co ohřívat když se v něm nic nespaluje a tím se schlazuje.

Takže v tomto případě by měl být termostat v pořádku, pokud je jinak vždy ručička teploty v půlce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A podle čeho měříte tu teplotu. Když tady píšete, že to padne na 70°C, tak to by mělo být pořád ještě uprostřed budíku. Pokud to spadne na čárku pod, je to hodně podchlazené. Že by se mi to podařilo takhle podchladit z kopce tomu věřím, ale tak dlouhej kopec jsem ještě nejel a mám za sebou i Alpy.

Taky je třeba si uvědomit, že ta prostřední čárka na teploměru budíku, kde by měla být taková ta správná teplota motoru, není třeba přesných 90°C, ale je tam tolerance asi od 70°C do asi 100°C. To znamená, že když máš rafičku kousek pod tou čárkou, nemáš teplotu 85°C ale 65°C.

Editováno: , autor: KaJe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...