Ja som si vybral 1,2TSI/63kW, len naň čakám už druhý mesiac (od 2.2.2011) do výroby by mal ísť 31.03.2011, niekto tvrdí, že 1.4MPI 16V je "rokmi odskúšaný" motor, ale ako som zháňal informácie pri riešení dilemy TSI versus MPI tak MPI problémy vôbec neobchádzajú. Je to mechanicky zložitejší motor s dosť obmedzeným maximom momentu (cca 4000n/min), a pokiaľ nič nezmenili tak má stále rozvodový remeň ktorý treba meniť a tiež niečo stojí. TSI má "doživotnú" rozvodovú reťaz (niečo na spôsob kovového ozubeného remeňa) a jednoduchšiu konštrukciu (8V), ale podstatne zložitejší elektronický management motora. Turbo by malo byť chladené vodou a elektrickým čerpadlom, ktorým je zabezpečené aj "dochladzovanie" turba, tak by snáď nemali byť problémy ani pri rýchlom odstavení po extrémnej záťaži, no to skúšať určite nebudem (iba ak moja drahá polovička). Keď som TSI objednával, tak bol rozdiel oproti MPI u Fabie +350€, neviem či je teraz ešte aj zľava. Tieto motory sa údajne budúci rok už nebudú predávať pre nemožnosť splnenia prísnejších emisných noriem. TSI je skrátka"jiné kafe" po všetkých stránkach, tak som neváhal a objednal, aj keď som pôvodne mal čakať takmer 3 mesiace. Vychádzal som z toho, že Fabču nekupujem na rok, a tiež nestojí jednu výplatu, neskôr by som si pravdepodobne a to som stále nespomenul spotrebu. U nás v práci majú 1.4MPI16V dvaja kolegovia, pritom sa obidvom zdalo, že to oproti 1.2/40kW čo sme mali kedysi služobnú akosi nejde, tak som im len odporučil: točte, točte , potom to ide, ide, ale aj spotreba. Ak som sa v niečom zmýlil, prosím, láskavo ma opravte a nenavážajte sa do mňa.