Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 06/26/11 ve všech sekcích

  1. Nechápu, kde si protiřečím. Zde tedy dovysvětlení pro ty, kteří mají dráty tažený až přes Atlantik: je to myšleno tak, že v jedné tepelně-viskozitní třídě běžný uživatel nepozná rozdíl mezi značkou A a značkou B, zatímco cena je mnohdy rozdílná o desítky % - v případě servisního prodeje pak až o stovky %. Pokud výrobce auta dává výraznou přednost jedné značce, může to být způsobeno jinými než kvalitativními požadavky - například obchodní smlouvou. Uživatel by se měl soustředit hlavně na splnění tepelně viskozitní třídy případně další upřesňující specifikace výrobce motoru. Samozřejmě rozdíl mezi odlišnými specifikacemi olejů už laicky rozpoznatelný je - třeba v ochotě startovat i za velmi nízkých teplot nebo v životnosti oleje při vysloveně dlouhodobém dálničním provozu atp. Ve druhém odstavci pak konstatuju, že prodej olejů je v drtivé většině servisů značně předražený, takže pokud už má majitel "vyhodit ty prachy" za motorový olej, udělá lépe, když koupí standardní výrobcem motoru doporučovaný olej v maloobchodě = JINDE NEŽ VE ZNAČKOVÉM SERVISE (samozřejmě mnohem levněji než TAM) a výměnu nechá udělat "s vlastním materiálem", anebo když za stejně velké peníze motoru "dopřeje" olej s vyššími kvalitativními parametry, zakoupený taktéž v individuálním maloprodeji - v obou případech na tom bude lépe, než když si nechá nalít ve značkáči standart za těžký prachy.
    1 bod
  2. Ono se ani tak nešpekuluje o oleji - je to spíš o tom, jak motoru dopřát kvalitu a přitom zbytečně nekrmit nenažrané značkové servisy. Všecky oleje, které splňují teplotně-viskozitní třídu SAE a firemní specifikaci VW podle typu motoru jsou víceméně stejně kvalitní - rozdíly jsou pro běžného uživatele těžko rozeznatelné. Nějaké diskuse o rozdílech minerál x polosyntetika x plnosyntetika nemají vůbec cenu, protože stejně i ty "plně syntetické" oleje mají 99% objemu složeného z běžných složek plně minerálního původu, získaných běžnou frakční destilací v rafinérce. Stejně tak diskuse nad rozdíly 5W40, 10W40 nebo třeba 5W60 - potřebný tepelný rozsah oleje určuje výrobce motoru, dávat lepší olej má smysl jen tam, kde je motor podrobován vysokému zatížení po větší část provozní doby nebo je provozován v extrémních okolních teplotách. Největším důvodem všech diskusí na netu je hlavně CENA - a to převážně rozdíly mezi cenou oleje nakoupeného v maloobchodní síti (pumpy, obchody s autopříslušenstvím), v e-shopech na internetu a tím samým olejem, který je do motoru naléván značkovým servisem "ze sudu". Podle vší logiky by servisem velkoobchodně nakupovaný sudový olej měl být i pro koncového zákazníka = majitele auta mnohem lacinější, než maloochodně nakupovaný "na drobno" v litrových flaškách. Přitom všichni víme, že opak je pravdou - litr "sudového" oleje libovolné značky ve značkovém servisu (kde by samozřejmě měli nalívat výrobcem předepsanou kvalitu) stojí majitele běžně dvojnásobek toho, kolik za totožný olej zaplatí kdekoliv jinde v maloobchodě. Potom se opravdu začíná vyplácet nakupovat "na drobno" mnohem kvalitnější oleje a "motoru dopřávat", hlavně když je měníme sami nebo necháváme měnit tam, kde nás neojebou - cena vyjde nastejno jako ve značkáči a motor si přitom chrochtá blahem - za stejné prachy, za které by ve značkáči dostal jen "povinnou základní klasiku"...
    0 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...