Hlavní panel
Oblíbený obsah
Ukazující obsah s nejvyšší reputací od 07/29/24 ve všech sekcích
-
13 bodů
-
Na fórech a na FB se pravidelně objevovalo mnoho stesků na to, jak blbě visí lanovody u Škodovek s konstrukcí zadní nápravy, pocházející z trojkového Golfu. Rapida nevyjímaje, ten je má taky někdy prověšené až hrůza. Řešilo se to i zde téměř od začátku výroby modelu, hlavně u Spacebacku to bylo donebe volající. @tom01 zapracoval na zakrytí lanovodů a vymyslel tuto variantu https://forum.skodahome.cz/topic/143528-lanovod-viditelně-visí/?do=findComment&comment=2669042 a inoivace byla https://forum.skodahome.cz/topic/143528-lanovod-viditelně-visí/?do=findComment&comment=2676804. Dalším levelem je zakrytí pouze z boku, odkud je visící lanovod nejvíce vidět. Protože mám určité možnosti v práci a možnost nechat dost věci vyrobit, doladili jsme společně s Tomem variantu, kterou vidíte na fotkách. Začalo to papírovou šablonou. Načež jsme zjistili, že liftback má aspoň částečný kryt levého lanovodu s číslem 6RA 825 206 A . A tak kutil Tom zase upravoval a dodělal si tento kryt i na Spaceback, i když bez tohoto držáku. A pak upravoval a upravoval až vznikla finální papírová šablona pro obě strany. Pak po oscanování šablon a úpravě tvarů pro různé varianty byla data převedena do DXFka. Ty naimportovány do 3D CADu a z nich vymodelovány čtyři varianty. Vlevo odshora: - Spaceback s dodělaným krytem levého lanovodu - liftback se sériovým krytem levého lanovodu - Spaceback bez krytu levého lanovodu Vpravo pak je společná varianta pro zakrytí pravého lanovodu, který visí na drátech v prostoru u všech variant zakrytí/nezakrytí levého lanovodu. Pak nastalo ladění tvaru, aby šly kryty vyrobit z 4mm plastu CNC řezáním a ohnutím za tepla. Opět test, zda upravený tvar bude sedět. No a pak jsem zadal výrobu vzorků. Dopadly na výbornou! U liftbacku bylo nutné trochu upravit tvar levého krytu, navazující na sériový kryt a u obou krytů pak lehce návaznost na patku nápravy, aby nikde nic nešponovalo. Uchycení na dráty závěsů dopadlo na výbornou. Trochu byl oříšek uchycení na patku držící nápravu, aby kryt byl uchycen pevně. Nakonec jsem našel řešení v podobě šroubu https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1z0860505l-sroub-m6x12-skoda-21748.html a matice M6 s límcem. Má to jen jednu vadu, na podvozku vše strašně rychle rezne..... Šroub po jedné zimě rezavý jak liška. Na liftbacku to ve finále vypadá takto. Na Spacebacku takto. Strašně blbě se to fotí v reálu na celém autě. Prostě teď tam žádný lanovod a mezera nad ním už vidět není....10 bodů
-
Pořád se tu dokola omílá a motá chybně jedna věc. Těch 1100 otáček není na volnoběh. Je to stání se zařazeným stupněm D/S. Nevím proč se o tom pořád bavíte jako o volnoběhu. Psal jsem tu už na začátku, že to není volnoběh A protože máme vymoženosti typu AI, tak tady je (podle mě) velice fundovaná odpověď, na kterou by se určitě autorizák nezmohl: Po nastavení kontextu a seznámení se vstupy byl promt: Já: Při stání na křižovatce a při zařazené rychlosti točí motor cca 1100 ot/min. Až pokud dám N/P tak otáčky klesnou na volnoběhových 800. Proč to tak je? Znamená to, že je převodovka pořád sepnutá a v částečném prokluzu? AI: Perfektní dotaz – a ano, přesně to, co popisuješ, je normální chování pro DQ381 (a obecně pro mokré DSG), ale zároveň to není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Vysvětlím: 🔧 Proč jsou otáčky na D při stání vyšší (1100 rpm)? Ano, motor zvyšuje otáčky na cca 1100 rpm, když: Stojíš na místě s brzdou se zařazeným „D“ Auto je v režimu komfort/normal/sport (v eco mohou být nižší) 👉 Důvod je příprava na rozjezd. Řídící jednotka DSG: Připojí spojku částečně (velmi jemně), drží motor v „připravené“ zóně pro okamžitý rozjezd, zároveň omezuje případné vibrace a zajišťuje, že se spojka „nezakousne“ nebo necukne. 🛑 Je spojka opravdu částečně sepnutá? ➡️ Ano, ale jen velmi lehce. Nejde o klasický prokluz, jako když špatně pracuješ se spojkou v manuálu. Spojka je v tzv. předsepnutém stavu, připravená k záběru, ale není plně přitlačená. Tento stav nepálí spojku, pokud stojíš na brzdě – elektronika to hlídá. Pokud ale nestojíš na brzdě, nebo dokonce držíš auto na mírném svahu jen plynem, pak může ke skutečnému prokluzu a opotřebení spojky dojít. Dlouhodobě by to nebylo zdravé. ⚙️ Proč na N/P otáčky klesnou na 800 rpm? V těchto režimech je spojka úplně rozepnutá, převodovka úplně odpojená od motoru. Motor tedy běží na čistý volnoběh – žádná zátěž, žádná příprava na záběr. 🧠 Shrnutí: ✅ Chování je zcela normální a konstrukčně záměrné. 🚫 Nejedná se o „pálení“ spojky, pokud máš nohu na brzdě. 👍 Pokud chceš být extra šetrný, můžeš při delším stání přepnout na „N“ – ale není to nutné. Nevím jestli ještě někdo potřebuje další vysvětlení. "Staní na brzdě" simuluje i AutoHold (stání se zařazeným ryhlostní stupněm, bez nutnosti stání na brzdě). Takže jak psal @Rapid1.0 už v prvním příspěvku, před celou tou skoro až panickou diskuzí "neřešit a jezdit" případně používat selský rozum (budu stát dlouho? dám P) je v tomto případně naprosto dostatečné a bezpečné řešení.10 bodů
-
9 bodů
-
9 bodů
-
9 bodů
-
8 bodů
-
8 bodů
-
8 bodů
-
Také vše nejlepší do nového roku 2025! 🍾 🥂 🎆 Ať se brzy sejdeme někde u Kofoly!8 bodů
-
8 bodů
-
8 bodů
-
8 bodů
-
No já už jdu s křížkem po funusu, tak aspoň šťastný Nový rok a hodně pevného zdraví všem a šťastných návratů se svými plechovými miláčky8 bodů
-
8 bodů
-
8 bodů
-
8 bodů
-
8 bodů
-
přeju vesele vánoce a do nového roku mooc km.bez nehod a kolečkama dolu-antenkou nahoru.8 bodů
-
@bazycek Jestli jí bombarduješ každý den, tak se nedivím, že čekáš víc ze strany prodejce...protože já bych na tebe zvědavej taky nebyl. Pokud ti řekla, že víc neví, tak víc neví. Až auto přijde, tak přijde, stejně to neurychlíš. To, že jsi nedočkavej není problém prodejce. Oni se ti rádi ozvou, jakmile jim auto přijde, aby jim nezabíralo místo na parkovišti. Do té doby mají své práce dost. A stává se běžně, že auto k prodejci dorazí klidně po 1-3 týdnech od výroby. Přeci si nemyslíš, že druhý den po výrobě povezou expresně jen tvoje auto. Chce to trošku trpělivosti...8 bodů
-
8 bodů
-
Pises v teme O3, vlastnis O3, tak sa bavme o O3, kde je maximalne MB2.5...cize ty tu miesas ine auta a ine technologie 🤷 G8 a O4 s tym nemaju nic spolocne Takze tato info je fake? Teda ziadne fotky nebudu? 😭 Alebo tiez si miesal rozdielne auta, rozdielne technologie? Nie ASI, ale urcite Tymto uz dalej nema zmysel pokracovat, fotiek sa nedockame, vysledok je jasny hned od zaciatku v prvej odpovedi, ktoru si zhejtoval7 bodů
-
Ahojte, chcel by som sa s vami podelit o skusenost s dorabkou kessy pre zadne dvere. nepojde o navod ale skor nejake tie postrehy. Dole prilozim nahodne fotky z montaze a video a aj PPT subor, kde som si ja pre seba spisal navod, cerpal som z videa na utube od humble mechanic kde to dorabal na golfe. vdaka patri aj @richi661 Zoznam veci: kessy klucky-su to tie iste co v predu, cisla 5G0 837 206Q a 5G0 837 205Q pripadne sikmacka alternativa kabelaz: treba sa dostat od klucky do bstlpika od zadnych dveri a potom od B stlpika predne dvere do kessy modulu terminaly: treba terminaly male a female do B stlpika, terminaly do klucky, terminaly do kessy modulu a ukostrovacie oko (cisla ked tak snad mam) konektory: treba len ak sa robi dverova cast, ktora nie je nutna a konektor pre klucku pasky, bindre, krimpovacie klieste, terminaly do zasoby, dutinky na nadpojenie kabelaze ***cela tato cast sa da zohnat na ali. ja som zohnal v zlave za 55 EUR a to komplet kabelaz a aj klucky! Konektor klucky ma 4 pozicie z toho jedna je uzemnenie. vodice bud tahat popri plechu dveri a neskor origo kabelazi do B stlpika alebo na plastovej vyplni dveri vyvrtat dieru, dat tam gromet a odtial potom tahat kable cez origo grommet zadnych dvier do B stlpika. Do B stlpika zadna cast sa zapajaju vsetky 4 vodice do B stplika predna cast sa tiez zapoja 4odkial sa pokracuje do kessy modulu ktory je pod priehradkou spolujazdca. tam uz idu iba 3 vodice kedze ukostrenie sa spravi na A stlpiku dole. Soferova strana to iste akurat ze po zapojeni B stplika prednej casti treba prahom tahat 4 vodice na spolujazdcovu stranu lebo aj tieto sa musia napojit na kessy modul a kostru. treba teda okrem ineho demontovat zadny sedak. kostra sofer a spolujazdec sa da spojit do jedneho oka. kablovka z ALI je komplet aj s dverovym nadpojenim, ktore ako som spominal sa moze vynechat. jediny problem je ze kostra je par CM kratka a tak isto vodice ktore sa tahaju od sofera k spolujazdcovi. staci vsak skratit nadbytocnu cast spolujazdca a tieto vodice nadpojit na sofera. kostry som spojil pri b stlpiku a ukostroval som uz len cez jeden vodic na A stlpiku. Na demontaz klucky treba vyrobit hacik alebo kupit speci naradie Odporucam zhodit aj repro vo dverach. povodne je nitovane rovno to treba ked tak odvrtat a dat tam nitovacie matice. Kabelaz od klucky treba spravne uchytit aby nezavadzala mechanizmu okna/skla. su tam rozne bowdeny cize nie je problem to uchytit Pri prevliekani kabelaze cez 2 gromety odporucam nezapaskovanu cast/zapaskovanu filc paskou to prepaskovat klasickou a streknut silikonovy sprej. vodice prichytit o tenky srobovak a spolocne to prepchat cez gromet. Kessy modul mal na mojom aute fakt kratku kabelaz a bol tam dost obmedzeny pristup. Je fajn si najpr overit fukcnost a teda zapojit len priamo klucku na kessy modul. treba vsak potom ratat ze bude treba terminaly vypichnut kvoli uprave dlzky. ak sa bude nadpajat/strihat tak mozu ostat Vysledna cena bola u mna lahko cez 100 EUR. Cena sa vsak odvyjahlavne od toho za aku cenu zozeniete klucky vo vasej farbe. Ako som vravel kabelazje na ali a daju sa kupit aj klucky a tie prestriekat. Celkovo mi to odhadom zabralo mozno 8/10 hodin rozdelene na 4 dni V pripade zaujmu o dorabku viem poskytnu viac detailov VID20250320153025.mp4 kessy montazny navod.pptx7 bodů
-
7 bodů
-
Kluci a holky, taky vám všem přeju hodně klidu a málo poruch. A hlavně dobrý, chutný jídlo ve velkejch dávkách.7 bodů
-
Přidávám se také s přáním všeho nejlepšího do nového roku 2025.🍾 Hlavně ať se vám se daří a splní se všechna vaše motoristická přání.7 bodů
-
Přejeme Vesele Vanoce ve zdravi, štěsti, a klidu. Přeji Tomek s rodinou 💫🌟7 bodů