Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Ukazující obsah s nejvyšší reputací od 04/29/24 ve všech sekcích

  1. 13 bodů
  2. Tak sem se taky dočkal. Auto přebíram příští týden.
    12 bodů
  3. Na fórech a na FB se pravidelně objevovalo mnoho stesků na to, jak blbě visí lanovody u Škodovek s konstrukcí zadní nápravy, pocházející z trojkového Golfu. Rapida nevyjímaje, ten je má taky někdy prověšené až hrůza. Řešilo se to i zde téměř od začátku výroby modelu, hlavně u Spacebacku to bylo donebe volající. @tom01 zapracoval na zakrytí lanovodů a vymyslel tuto variantu https://forum.skodahome.cz/topic/143528-lanovod-viditelně-visí/?do=findComment&comment=2669042 a inoivace byla https://forum.skodahome.cz/topic/143528-lanovod-viditelně-visí/?do=findComment&comment=2676804. Dalším levelem je zakrytí pouze z boku, odkud je visící lanovod nejvíce vidět. Protože mám určité možnosti v práci a možnost nechat dost věci vyrobit, doladili jsme společně s Tomem variantu, kterou vidíte na fotkách. Začalo to papírovou šablonou. Načež jsme zjistili, že liftback má aspoň částečný kryt levého lanovodu s číslem 6RA 825 206 A . A tak kutil Tom zase upravoval a dodělal si tento kryt i na Spaceback, i když bez tohoto držáku. A pak upravoval a upravoval až vznikla finální papírová šablona pro obě strany. Pak po oscanování šablon a úpravě tvarů pro různé varianty byla data převedena do DXFka. Ty naimportovány do 3D CADu a z nich vymodelovány čtyři varianty. Vlevo odshora: - Spaceback s dodělaným krytem levého lanovodu - liftback se sériovým krytem levého lanovodu - Spaceback bez krytu levého lanovodu Vpravo pak je společná varianta pro zakrytí pravého lanovodu, který visí na drátech v prostoru u všech variant zakrytí/nezakrytí levého lanovodu. Pak nastalo ladění tvaru, aby šly kryty vyrobit z 4mm plastu CNC řezáním a ohnutím za tepla. Opět test, zda upravený tvar bude sedět. No a pak jsem zadal výrobu vzorků. Dopadly na výbornou! U liftbacku bylo nutné trochu upravit tvar levého krytu, navazující na sériový kryt a u obou krytů pak lehce návaznost na patku nápravy, aby nikde nic nešponovalo. Uchycení na dráty závěsů dopadlo na výbornou. Trochu byl oříšek uchycení na patku držící nápravu, aby kryt byl uchycen pevně. Nakonec jsem našel řešení v podobě šroubu https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1z0860505l-sroub-m6x12-skoda-21748.html a matice M6 s límcem. Má to jen jednu vadu, na podvozku vše strašně rychle rezne..... Šroub po jedné zimě rezavý jak liška. Na liftbacku to ve finále vypadá takto. Na Spacebacku takto. Strašně blbě se to fotí v reálu na celém autě. Prostě teď tam žádný lanovod a mezera nad ním už vidět není....
    10 bodů
  4. Pořád se tu dokola omílá a motá chybně jedna věc. Těch 1100 otáček není na volnoběh. Je to stání se zařazeným stupněm D/S. Nevím proč se o tom pořád bavíte jako o volnoběhu. Psal jsem tu už na začátku, že to není volnoběh A protože máme vymoženosti typu AI, tak tady je (podle mě) velice fundovaná odpověď, na kterou by se určitě autorizák nezmohl: Po nastavení kontextu a seznámení se vstupy byl promt: Já: Při stání na křižovatce a při zařazené rychlosti točí motor cca 1100 ot/min. Až pokud dám N/P tak otáčky klesnou na volnoběhových 800. Proč to tak je? Znamená to, že je převodovka pořád sepnutá a v částečném prokluzu? AI: Perfektní dotaz – a ano, přesně to, co popisuješ, je normální chování pro DQ381 (a obecně pro mokré DSG), ale zároveň to není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Vysvětlím: 🔧 Proč jsou otáčky na D při stání vyšší (1100 rpm)? Ano, motor zvyšuje otáčky na cca 1100 rpm, když: Stojíš na místě s brzdou se zařazeným „D“ Auto je v režimu komfort/normal/sport (v eco mohou být nižší) 👉 Důvod je příprava na rozjezd. Řídící jednotka DSG: Připojí spojku částečně (velmi jemně), drží motor v „připravené“ zóně pro okamžitý rozjezd, zároveň omezuje případné vibrace a zajišťuje, že se spojka „nezakousne“ nebo necukne. 🛑 Je spojka opravdu částečně sepnutá? ➡️ Ano, ale jen velmi lehce. Nejde o klasický prokluz, jako když špatně pracuješ se spojkou v manuálu. Spojka je v tzv. předsepnutém stavu, připravená k záběru, ale není plně přitlačená. Tento stav nepálí spojku, pokud stojíš na brzdě – elektronika to hlídá. Pokud ale nestojíš na brzdě, nebo dokonce držíš auto na mírném svahu jen plynem, pak může ke skutečnému prokluzu a opotřebení spojky dojít. Dlouhodobě by to nebylo zdravé. ⚙️ Proč na N/P otáčky klesnou na 800 rpm? V těchto režimech je spojka úplně rozepnutá, převodovka úplně odpojená od motoru. Motor tedy běží na čistý volnoběh – žádná zátěž, žádná příprava na záběr. 🧠 Shrnutí: ✅ Chování je zcela normální a konstrukčně záměrné. 🚫 Nejedná se o „pálení“ spojky, pokud máš nohu na brzdě. 👍 Pokud chceš být extra šetrný, můžeš při delším stání přepnout na „N“ – ale není to nutné. Nevím jestli ještě někdo potřebuje další vysvětlení. "Staní na brzdě" simuluje i AutoHold (stání se zařazeným ryhlostní stupněm, bez nutnosti stání na brzdě). Takže jak psal @Rapid1.0 už v prvním příspěvku, před celou tou skoro až panickou diskuzí "neřešit a jezdit" případně používat selský rozum (budu stát dlouho? dám P) je v tomto případně naprosto dostatečné a bezpečné řešení.
    10 bodů
  5. Já už příští týden vyzvedávám ... auto na prodejně.
    10 bodů
  6. Preji vam vsem stastny novy rok! Vsechno nejlepsi! 😃 🍾🎉🎈✨🎆🧨🎇
    9 bodů
  7. Také se přidávám s přáním klidných Vánoc a následujících svátků.
    9 bodů
  8. Taky všem přeju hezké svátky a hlavně to zdraví. 🙂🎄🎁
    9 bodů
  9. 9 bodů
  10. @Gandi potom si udělej vlastní téma No volant je věc názoru - mě se třeba nelíbí.
    8 bodů
  11. Také vše nejlepší do nového roku 2025! 🍾 🥂 🎆 Ať se brzy sejdeme někde u Kofoly!
    8 bodů
  12. Všechno nejlepší do nového roku a samozřejmě i spoustu šťastných kilometrů. 🙂🎉🧨🍾
    8 bodů
  13. 8 bodů
  14. Též všem přeji všechno nejlepší do nového roku 2025😉🎉🥂🍾🍻🧨🎆
    8 bodů
  15. No já už jdu s křížkem po funusu, tak aspoň šťastný Nový rok a hodně pevného zdraví všem a šťastných návratů se svými plechovými miláčky
    8 bodů
  16. Pridavam se a preji vsem vesele vanoce 🙂🎄🎁
    8 bodů
  17. Přátelé,všem přeji krásné a hlavně veselé Vánoce🎄🎁🥂
    8 bodů
  18. Také se přídávám s přáním veselých a klidných dnů vánočních
    8 bodů
  19. přeju vesele vánoce a do nového roku mooc km.bez nehod a kolečkama dolu-antenkou nahoru.
    8 bodů
  20. @bazycek Jestli jí bombarduješ každý den, tak se nedivím, že čekáš víc ze strany prodejce...protože já bych na tebe zvědavej taky nebyl. Pokud ti řekla, že víc neví, tak víc neví. Až auto přijde, tak přijde, stejně to neurychlíš. To, že jsi nedočkavej není problém prodejce. Oni se ti rádi ozvou, jakmile jim auto přijde, aby jim nezabíralo místo na parkovišti. Do té doby mají své práce dost. A stává se běžně, že auto k prodejci dorazí klidně po 1-3 týdnech od výroby. Přeci si nemyslíš, že druhý den po výrobě povezou expresně jen tvoje auto. Chce to trošku trpělivosti...
    8 bodů
  21. 8 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...