Všem co mi dneska i včera radili, děkuji. Byla to alchymie. Ale šel jsem cestou zdravého rozumu, jelikož mi to nedalo proč bych tam měl nalít něco jiného když to doteď fungovalo bez sebemenšího problému, proč?
Vyptával jsem se mechaniků, prodejců, volal jsem přímo do autorizáku škodovky co mám blízko a dozvěděl jsem se konečně proč se již SAE v 5W30 neprodává a nahrazuje jej 0W30?
Důvod je jasný, resp. jsou jasné, EU nějakým způsobem vydedukovala, že řidší olej lépe maže, tudíž vzniká menší tření čili i opotřebení/namáhaní součástí a tudíž se nemusí spalovat tolik paliva což má za následek nížší spotřebu a tudíž i nižší emise.
Takže jsem nakonec sehnal poslední dvě balení origo SAE 5W30 za celkem pálku cenu ale na dalších 20-25t km to nemusím řešit a při otázce přoc tedy nechci tu 0W30 jsem odvětěl, že můžu zkálet celou EU, to auto je moje a výrobce jasně udává, že tam patří 5W30 a tudíž není důvod přecházet na vodu typu 0W30 jelikož zimy u nás jsou opravdu arktické že.
Ostatně toto mi potvrdili i v autorizáku, že oni zákazníkům při výměně lijou to co tam patří čili 5W30 ovšem tam lijí olej od SHELLu jenž vydávají za jejich jakoby prvovýrobní originál.