Přejít na obsah

matesmc

Uživatel
  • Počet příspěvků

    12
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení matesmc

Bažant

Bažant (2/14)

  • Collaborator Vzácný
  • Reacting Well Vzácný
  • First Post
  • Week One Done
  • One Month Later

Nedávné oznámení

11

Popularita

  1. A to mi přijde jako hlavní důvod tohoto lobbování, že lidem nebudou pod okny smrdět staré herky. Ta představa o světě, že co je staré, je špatné. Docela by mne zajímalo, jaký reálný dopad má provoz mé 22 let staré Octavie 1.9Tdi 66kw, která je pravidelně servisovaná a nejde za ní “černý dým” apod., oproti tomu, kdybych si za stejnou dobu koupil 3-4 auta, protože dnešním trendem má být obměna vozového parku každých cca 5 let, v případě car-sharingu asi i častější. A to nepočítám ekonomickou stránku věci. Aktuálním problémem je spíše nadbytek všeho, především aut a to co do výroby. Roční produkce Škoda auto, což ve světovém měřítku je spíše menší výrobce, je mezi 750-900k vozů. Logicky pro tolik aut není a nikdy nebude odbyt. Takže je potřeba podpořit prodej a když nezabere marketing (protože na nová auta běžní lidé nemají), tak musí nastoupit legislativa. Je to smutné, ale logické, protože v uvažování státu je důležité, aby Škoda auto produkovala a držela HDP státu. Ale to nejde věčně… výroba aut by se měla naopak omezit a měli bychom se zaměřit na jiný obor, např. zemědělství, ale je to utopická představa. Bohužel… Takže zkázou planety nejsou spalovací motory, ale nenasytná ekonomika a nadprodukce zbytných věcí, jako jsou auta. Vítej konzumní světe 21. století, na této planetě se ti bude ještě dlouho dařit, než skončí. :D
  2. Tak logicky a z fyzikálního zákona to nelze. Tudíž to bude jen pocitový rozdíl. Resp. stěrače se vždy hýbou dle rozsahu daného táhly a dorazy. Kde se zastaví je mj. dané tím, kdy dojde k přerušení dodávky el. energie do motorku, ne? Plus je potřeba počítat s vůlí samotných ramínek stěračů a možná i stěrače. ramínko leží na “tisícihranu” a když se povolí matice, která jej tlačí ke sklu, tak může o pár hran přeskočit. Nic víc, nic míň.
  3. Můžete si o lidech z prostředí internetu, potažmo televize či časopisů myslet co chcete, ale nikdo je osobně neznáme, takže bych se zdržel osobních narážek. To, že má někdo jiný názor je v normální, to že s ním nesouhlasím je smutné, ale také v pořádku. Avšak aby diskuze měla smysl, je důležité udržovat obsah sdělení a příp. odkazovat druhé na prokazatelné studie, měření a výsledky výzkumů a třeba i reálný dopad v praxi. Poslední odstavec se v této diskuzi poněkud ztrácí a stáčí se k osobním útokům, přímým či nepřímým, a to je špatně. Já svůj názor vyjádřil a chápu, že někdo máte jiný, byť s ním nesouhlasím. Dovolím si však ještě poslat odkaz na rozhovor, jelikož po hodině mohu říct jediné: “Ten člověk má pravdu…”. Mají elektromobily smysl?
  4. 100 oktanů by nemělo vadit, navíc pokud máš doporučeno 98 (resp. 95/98). Ve výjimečných případech se může stát, že auto, které má doporučenu pouze 95ku, tak při 100 bude hlásit moc bohatou směs. Třeba u mé S6ky, 4.2 V8 je hodně znát rozdílné výkonové vlastnosti u 100 a 95 okt. benzinu. Ale kvůli ceně dávám klasickou n98 s VIFem i bez. S klasickou n95 je trochu línější a spotřeba mírně vyšší. A když dám Vervu do O1 1.9 tdi 66kw, tak je motor mírně tišší, ale výkon to nezvedne. 😀 Ale spíše ji tam dávám kvůli čisticímu efektu motorového ústrojí. Jinak tankuji raději Diesel s aditivy (Diesel+), který stojí pouze o 0,5Kč/l více.
  5. Kdyby jsi si přečetl, co jsem psal výše, tak víš, že 2 auta jezdí jednou za týden či čtrnáct dní. Jen mi vadí, aby mi nějaký elektro zastánce zakazoval s nimi jezdit. A automobilová doprava má dopad kolem 5-10%, ale ve světovém měřítku a to jsem také zmiňoval. Ale vidím, že asi nemá cenu se hádat. Jeden zastává běžná auta, druhý proti nim bojuje, těžko najdeme společnou řeč. :) Ale o tom se tu nebavíme. Už mám nálepku sebestředného tupce a dokud si nekoupím Teslu a nebudu denně nabíjet ze zásuvky, tak se to nezmění. Díky nechci. PS: Nedojezdím, neboj. Spalovací motory tu budou ještě 50 let zastoupeny nadpoloviční většinou.
  6. Jsem tupec a budu jezdit svými 2 auty dokud na to budu mít peníze. Na ekologii v tomto směru fakt kašlu. Za auta jsem zaplatil, jsou mým majetkem a nenechám se nikým omezovat, abych je nemohl použít dle libosti.
  7. To je hodně extremistický pohled na osobní dopravu, která se podílí produkcí CO2 asi 5-10%. A už chápu, kde se ty extrem. názory berou a je mi z toho zle. :(
  8. S tímto nemohu souhlasit a to v žádném bodě. Nechápu, proč nemůžeme mít v rodině 2 auta? Bydlím v Praze a jezdím výhradně MHD, ale máme 2 auta, která jezdí jednou za týden či čtrnáct dní a nevidím v tom problém. Problém je v tom, že není kde ta auta parkovat. V Praze i dalších velkých městech CHYBÍ PARKOVACÍ DOMY. Všude se staví kanceláře a 100 parkovacích míst pro nájemníky, takže pro obyvatele města přínos 0. Otázka, co se má řešit je, kam dát auta a ne, jak se jich zbavit. To je zásadní problém dnešní doby.
  9. @bobanHTP Až budou auta jezdit “na sluníčko”, tak začnu o elektromobilu možná i uvažovat… Ale to je zatím velice utopická představa o elektromobilech. 😀
  10. @Martab omlouvám se, myšlenka byla Plug-in hybrid, dodatečně jsem opravil. A syntetická paliva samozřejmě dávají také velký smysl, ale bude se jednat o spalovací motory, tak nevím, zda to bude vonět propagátorům elektromobilismu. @virtualSouhlasím, osobní doprava v tvorbě CO2 má podíl v řádu procent. To opravdu nic nezachrání. :) Bohužel spousta lidí vidí jen to, že jejich elektromobil neprodukuje CO2 během jízdy, ale už je nezajímá, odkud ta elektřina ve stojanech pochází. Je to podobné, jako když se EU snaží být zelená a uzavře 1 továrnu, která produkovala např. 100 jednotek co2, ale výrobky potřebuje, tudíž se chvíli na to postaví v Asii nové 2 továrny, produkující 200 jednotek co2 každá, no a chybějící produkt nám dodá do Evropy a jeho doprava opět navýší prosukci co2. :( Ale vyrábí se to mimo EU, takže jsme zelení. Realita je taková, že celosvětová produkce CO2 od vzniku EU stále stoupá, takže reálný dopad na svět asi velký není… :( Netvrdím, že za to může EU. Nejsem ani jejím odpůrcem, ale některé jejich výmysly jsou mimo a krátkozraké. Statistika produkce CO2 (ročně)
  11. V této době a na dalších několik let, možná i desítek let, dává smysl plug-in hybrid, ale muselo by se zaručit, že energie bude pocházet z 80% z obnovitelných zdrojů. A poté, jak již v Japonsku vědí pár let, je Vodík! Tam zjistili už před lety, že elektromobily nemají budoucnost v podobě, jakou známe. A o několik let později se v Evropě objeví kult elektromobilismu a každý tvrdí, jak je to revoluční a spasí svět. To je bohužel také fakt a dost smutný. Čekám, jak za 10 let někdo v Evropě řekne, že jsme se s elektromobily mýlili a že se to nepovedlo a nevíme, co s odpadem (elektromobilů). Omlouvám se, nechal jsem se trochu unést.
  12. Bohužel ale je také faktem, že 80% energie, kterou cucneš při dobíjení elektromobilu nepochází z CO2 neutrálních zdrojů, naopak velice často z tepelných elektráren apod. Elektromobilita je hezká myšlenka na papíře, ale realita zatím tak růžová není. :(
×
×
  • Vytvořit nový...