-
Počet příspěvků
1832 -
Registrace
-
Poslední návštěva
-
Dny vítězství
107
-
Konfigurácia SW riadacej jednotky. Opatrenie 57NL
VeteranChild odpověděl na stevo11 téma v Elektrika
@stevo11 Ahoj, měla by to být aktualizace BCM, aby nedocházelo k náhodnému zamykání s klíčem ve voze. -
Taky existuje způsob, jak to potlačit při zapnutých potkávacích světlech. Osobně ale nevím, jak je toho možné docílit. Pravděpodobně to nebude jen úprava kódování nebo adaptací pomocí VCDS, ale spíš už přepis parametrizace.
-
-
Když už se tu na fóru opakovaně řeší odpojování toho konektoru, zkoušel to někdo řešit i víc do hloubky? Tzn. úplně auto tohoto systému zbavit. Mně se tahle metoda nezamlouvá ne kvůli vyřazení SS a nesmyslného inteligentního dobíjení, ale že auto s tou "jednotkou" battery managementu prostě počítá. Když se konektor odpojí, i když na budících kromě chyby start stopu nic nesvítí, stejně je interně v gateway jednotce propsaná permanentní chyba komunikace. Nebylo by to řešitelné přeprogramováním gatewaye nebo výměnou za typ pro auta bez tohoto systému? Pokud by to šlo, pak by to bylo hezky čisté řešení. I pokud podle tvrzení Škodovky modely s tímto systémem jsou při jeho odpojení potenciálně nebezpečné, tímto by se to mohlo vyřešit, když už by s tím auto nepočítalo. Chápu každopádně, že čím novější auta, tím větší problém, takovou operaci provést. Přece jen krása téhle "úpravy" spočívá hlavně v její jednoduchosti. 🤔
-
@David.David1 Ahoj, zrovna s Fabií 1 bych Golfa 4 úplně nesrovnával, když jde spíš o alternativu Octavie 1. Zkus projít témata v sekci Octavie 1 a případně se obecně na tuto problematiku zeptat tam. Jinak bych spíš doporučil nějaké VW fórum. Může to být něco specifické, kde se O1 bude lišit. Tady to zamykám.
-
Sloučena dvě témata o Start Stopu. Poslední komentáře jsou kvůli tomu lehce promíchané.
-
Chyba v diagnostice po odpojení bude. Přerušenou komunikaci mezi dvěma jedntokami to pozná. Jen je potřeba hledat v Gateway a ne ŘJ motoru. U baterek EFB/AGM se s tím inteligentním dobíjením počítá a měly by to vydržet. Jak už jsem ale psal, netvrdím tím, že inteligetní dobíjení je dobrá věc. Jsou tu taky případy, kdy auta jezdí se zapnutým inteligetním dobíjením a baterku mají 7-8 let starou a bez problémů. Znám takové i osobně. Mně v Rapidu umřela po roce a půl, ale jiným vydržela 4x tolik. Žádný systematický důkaz, že ten konektor bez výjimky rychle zničí baterku, není. Velký rozdíl je v tom, že starší auta tento systém vůbec nemají a tak s ním další jednotky nepočítají. Odpojení konektoru je něco jiného, než když tam z výroby není. Moderní auta ty informace z J367 používají i pro jiné systémy a funkce, proto se mi odpojování (i když to možná plní svůj účel) nelíbí a osobně ho nedoporučuju. Pokud auto jezdí extrémně krátké trasy, radši bych tu baterku jednou za čas nabil. Je to zřejmě jedno z těch témat, kde každý bude mít svou pravdu. Myslím, že rok 2019 už se v dnešní době s menšími problémy diagnostikou řešit dá. Před odpojováním konektoru bych radši volil to zmiňované paměťové relé. Ještě bych dodal, že u aut v záruce, to může vést k zamítnutí plnění třeba při výměně baterky. Pokud to někomu za ten risk stojí, ať konektor klidně odpojí.
-
Nejjednodušší a nejlevnější řešení to určitě je, ale že nejlepší, bych asi netvrdil. Ano, Start Stop se tím vypne a inteligentní dobíjení potlačí. Battery Control Module (J367) je slave jednotka Gateway (J533) a komunikují spolu přes LIN. Odpojením se komunikace přeruší a zůstane nesmazatelná chyba. Kromě Start Stopu, nezávislého topení a regulace alternátoru to taky sleduje stav nabití a teplotu baterky nebo aktuální zátěž. Kompletně neregulované "hloupé" dobíjení některým baterkám taky nedělá úplně dobře. Zrovna EFB baterky nemají rády neustálé přebíjení. Tím nechci tvrdit, že inteligentní dobíjení je dobrá věc, protože to životnosti baterky taky určitě neprospívá. Ani jedno není v tomto případě ideální. Vím o případech, kdy auta s takhle odpojeným konektorem najezdily desítky tisíc kilometrů bez jakýchkoliv následků. Pořád je to ale riziko. Problém může nastat klidně i u F3, když bude baterka před smrtí, ale auto to nebude mít při odpojeném konektoru z čeho vyčíst. Selhání ABS/ESP už je asi extrém, ale samozřejmě, že výrobce oficiálně neprohlásí, že je to bez následků a klidně ten konektor můžou všichni odpojit. U ročníku 2016 se obě věci dají v vypnout diagnostikou bez zásahu do elektroinstalace a omezování funkcí dalších systémů. Mým záměrem není tvrdit, že je tento postup špatný a neměl by se provádět. Spíš jsem chtěl podat informace, co to může obnášet. Odpojovat bez patřičných znalostí konektor, u kterého nevím, co všechno tím můžu ovlivnit, mi nepřijde jako nejšťastnější řešení.
-
Jenže odpojením tohoto konektoru přechází řídící jednotka J367 do nouzového módu. A kromě permanentní chyby v diagnostice pak hrozí ještě další potenciální problémy. Vyjádření ŠA: “Popsaným odpojením systém vozu ztrácí informaci o kapacitě nabití případně stavu baterie. Kromě toho, že důsledkem tohoto zákroku zákazník přichází o komfortní funkce, jakými jsou například nezávislé topení nebo aktualizace softwaru infotainmentu, ovlivňuje tento stav vozu i bezpečnost posádky. Kombinace staré, vybité nebo poškozené baterie a velkého zatížení palubní sítě „spotřebiči“ (klimatizace, dobíjení externích zařízení, využívání infotainmentu, elektronika řízení, asistenční systémy) může vést při případném vyhýbacím manévru vozu za podpory ABS a ESP ke skokovému zvýšení odběru proudu. Tím dojde k poklesu napětí v palubní síti a následovat může výpadek funkcí a komunikace mezi řídícími jednotkami.”
-
-
-
Ale taky to nemusí dělat vůbec nic. A naopak by se tam něco mohl rozjet po "odborné" opravě některého AS. Možná to budou zalakované zachycené zbytky po fosfátování před lakováním. Ta první fotka mi přijde, že je to jen natáhnutý tmel na svary, kde už neměl být.
-
Na nepohledových dílech karoserie bych to osobě neřešil. Radši tohle, než lakování nepoškozeného auta s nejistým výsledkem a následky. 🤔 Zkusit se s tím ozvat, ať to mají v záznamech a potvrdí, že to nic nezačne dělat. Případně, ať se AS vyjádří, co s tím.